Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
|
Notícies :: @rtivisme |
Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
|
per Endavant (OSAN) |
21 set 2012
|
Després de la reunió que ha tingut lloc entre el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, i el president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, Endavant (Organització Socialista d’Alliberament Nacional) vol fer públiques les següents consideracions:
Per topar amb el previsible i recurrent “no” del Govern espanyol a les peticions de la Generalitat no calia anar fins a Madrid a celebrar una reunió el resultat de qual, per cert, beneficia electoralment tant a CiU com al PP. El partit majoritari de la dreta catalana necessitava el “no” del Govern espanyol per reforçar la seva retòrica suposadament independentista de cara al procés electoral que s’està preparant per aquesta tardor. Mentrestant, la dreta espanyola tenia la necessitat de mostrar mà dura davant el seu electorat, sobretot, després de les exitoses mobilitzacions que han tingut lloc aquest passat Onze de Setembre arreu del Principat de Catalunya.
Durant la roda de premsa posterior a la reunió, el president Artur Mas ha tornat a corroborar quines són les seves preferències i motivacions en la nova estratègia sobiranista empresa per CiU. Mas ha reconegut que no vol que es produeixi cap “ruptura”, ni amb la Unió Europea, ni amb l’Estat espanyol. De fet, Mas ha estat molt clar en assegurar creure en la Constitució espanyola com el marc on poder encaixar el nou model de finançament i de relacions entre Espanya i Catalunya.
El president català i màxim responsable de CiU, doncs, no només ha tornat a admetre que la seva voluntat passaria per aconseguir un nou pacte fiscal, sinó que ha reconegut també que la prioritat del Govern català és la d’arribar a acords amb la classe política espanyola per trobar solucions consensuades. Artur Mas corrobora, a més, que l’única via que es planteja el Govern català és la d’un procés dins el marc de l’euro i de la Unió Europea, en un context en que la UE suposa creixents retallades de drets socials, democràtics i de sobirania, i en que el projecte de la UE, al servei del capital financer i contra els drets dels pobles i de la immensa majoria està en una creixent crisi de legitimitat.
Davant el nou escenari que s’està plantejant, doncs, amb l’auge i l’importantíssim reforç del moviment sobiranista, des d’Endavant (OSAN) instem a totes les independentistes catalanes a seguir lluitant per la plena independència dels Països Catalans, i a enfrontar-se amb el model polític, econòmic i social de les classes dominants espanyoles i catalanes, que segueixen coincidint en l'essencial, això és, evitar per tots els mitjans que els pobles puguin decidir el seu futur en tots els àmbits de les seves vides. Avui, el deure de l'esquerra independentista és fer passes endavant per a la construcció d'un projecte polític i social que aspiri a representar el conjunt dels Països Catalans, i no només un territori singular, que sigui democràtic per tal de poder configurar lliurement i sobirana les seues pròpies institucions socials, econòmiques i culturals, i al servei dels interessos de les classes populars, confrontant les politiques imperialistes, capitalistes i racistes que planteja avui en dia la Unió Europea. |
|
Endavant (Organització Socialista d’Alliberament Nacional)
Països Catalans, 21 de setembre de 2012 |
Mira també:
http://www.endavant.org |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
per potus |
21 set 2012
|
Qüestió concreta:
A les properes eleccions autonòmiques (astutament avançades per Mas) probablement CiU obtindrà majoria absoluta (malgrat les retallades, la corrupció, la repressió, etc). Vosaltres encara esteu en condicions de fer algo per impedir-ho? |
Re: Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
per c46e0 |
21 set 2012
|
si aquesta burgesia populista proclama la Independència del Principat dins l'UE, vosaltres i l'Esquerra Independentista (del Barcelonés, l'altra ja ho tinc clar) vosaltres deia us hi possicionareu en contra? amb l'armes a la mà, si cal? diguem enrevesat, pero és que no em queda clara la vostra posicio |
Re: Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
per Eps! Ei! |
21 set 2012
|
El que fa falta ara es unir-se a la vaga general de la CGT i apropiar-se d'aquesta (en el bon sentit de la paraula) i fer que a Catalunya representi la realitat catalana.
Menys comentaris i més acció! Per desbancar Mas el que cal és acció a la branca social.
Però sapigueu EI que us tatxaran d'anti-independentistes segur. |
Re: Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
per iort |
21 set 2012
|
osti, un altre comunicat d'endavant? i totalment d'acord amb el comentari de dalt, tots a la vaga el 31 |
Re: Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
per c3peo |
21 set 2012
|
es que no és incompatible continuar i profunditzar l'acció obrera i social, d'aixo sempre s'ha tractat, i és més, precisament la gran mobilització popular i la possibilitat que es veu del trencament del marc politic ens ha d'esperonar a tots i totes a profunditzar-la
i si la burgesia vol desmuntar l'Estat espanyol a Catalunya, collonut, no és ben be el que voldriem, però a qui perjudiquen i a qui fan un favor? que és una part de la nació? i que? que volen muntar un nou estat capitalista? que ho provin, jo continuare creant poder popular mobilitzant-me contra les retallades, contra en Puig i qui faci falta, una cosa no treu l'altra, servir al pais i a la classe, i si la gent vol que es trenqui ara amb Espanya, benvingut sigui.
S'ha d'intentar que la cosa arribi el més lluny possible.
Independencia, socialisme, Països Catalans. I de moment, gracies a la mobilització popular, que no ho oblidem, sol ser com mes a baix, més rupturista i a l'esquerra, es respira un nou aire al pais, sembla ser que el poble català ha sortit del cau. I la burgesia que faci la seva (És impressionant passejar-se per Barcelona aquest dies i veure-la plena de senyeres, estelades blaves i rojes, precisament des d'una mani de la CGT) |
Re: Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
per guia diu |
21 set 2012
|
no solc estar gaire d'acord amb aquest pero avui em pense que ho broda
No me'ls crec
http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/229822 |
Re: Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
per unx |
22 set 2012
|
però de veritat creieu que no hi han independentistes de dreta? |
Re: Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
per axtre |
22 set 2012
|
és clar que hi han independentistes de dreta, en quin món de fantasia vivim?
però de veritat et creus que no hi han obrers de dreta, sindicalistes de dreta -et presentaria uns quans de CSIF molt combatius alguns, però no cal anar a CSIF-, dones de dreta, gais i lesbianes de dreta, ecologistes de dreta -el Rodriguez de la fuente-?
bona part de l'anarquisme considera que dreta i esquerra són conceptes del poder, un bon grapats de aquests pseudollibertaris del partit (pseudo)anarquista que consideren que aquest medi sortit del primer moviment antiglobalització és de la seva propietat privada.. consideren Indymedia d'esquerres?
el salari familiar, reivindicació obrera de finals del XIX, que suposa a la practica la subjugació de la dona a una economia domestica on el cap és l'home, denunciada pel moviment feminista, es d'esquerres o de dretes? i més enllà, és correcte, alliberador?
els mercantilitzats espais rosa... són d'esquerres o de dreta?
quan ha passat, que l'interes dels obrers d'una fabrica era el manteniment d'aquesta i els llocs de treball, pero l'interes dels pagesos d'una comarca era el tancament perque contaminava, i segurament l'interes social general també? qui era la dreta, l'esquerra? que era progressiu? els interessos dels treballadors de Lemoiz o el tancament de la nuclear? eurovegas segurament aportaria molts llocs de treball, molt necessaris ara que la gent s'ho comença a passar força malament...
esquerra i dreta... posa't a viure amb un grup d'indigents... i segurament les actituds racistes, xenofobes, masclistes... si abans no t'han fotut una pallisa per que els cau malament la teva cara no fara esperar... des de quan els pobres, els oprimits.... qualsevol grup social és en si mateix d'esquerra o de dreta, aparador de politiques correctes... en quin mòn de fantasia vivim?
Ciutadans és d'esquerra -franquista-, el PSOE del Gal i d'enterrar en cal viva a dos bascos, que era el mateix que és feia enrera amb la vaga del 14d, era d'esquerra... ? són d'esquerra els que per aquestes planes porten una A com un sant cristo gros i fotarien a tots els catalans indepes o no a la camara de gas? l'Stalin també devia ser d'esquerra i pregunta-li que en pensen els ucrainesos, als milions de tartars deportats o als seus mateixos compatriotes georgians, Al Assaz també és d'esquerres... |
Re: Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
per . |
22 set 2012
|
Bon comunicat!
Independència i socialisme! |
Re: Comunicat respecte la reunió entre Artur Mas i Mariano Rajoy a Madrid
|
per kropotk |
24 set 2012
|
Axtre que tu tinguis una empanada mental que no t'aclareixis no vol dir que els demés no sabem distingir entre el que són principis ideològics de la dreta o de l'esquerra, en tota l'amplitud dels conceptes. El que significa ser coherent amb uns principis o ser incoherent, el que vol dir ser autoritari o antiautoritari, la diferència essencial entre anticapitalisme i capitalisme, les diferents formes d'orgabnitzar-se, els valors, i un munt de coses que amb una mica d'estudi i esforç t'asseguro que s'acaben entenent.
Està clar que certs partidets s'han apropiat del significat d'alguns noms, s'han etiquetat com el que no són i han tergiversat el llenguatge venent aquests principis a preu de poltrona, que la política en minúscula és una cosa bastarda de lluites partidistes i de sigles i la que és en majúsucula una altra cosa que està allà en cada acte que fem i no té res a veure, i també que als posmos us agrada molt dir que tot és el mateix, que no hi ha dreta ni esquerra, que som liquids i aquestes coses que queden tan guais i que en el fons serveixen per acaben relativitzant qualsevol lluita, però que vosaltres no veieu les evidents diferències no vol dir que no existeixin, no tinguin una història que les fa unes coses i no d'altres ni tinguin una explicació de fet bastant lògica.
Si els anarquistes de la Iª Internacional aixequessin el cap i veiessin el panorama... |
Ja no es poden afegir comentaris en aquest article. Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo. Comments can not be added to this article any more
|