Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: altres temes
Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
11 set 2012
xerradabellvitge2012.jpg
El Grup Anarquista Seny i Ràbia us convida a la xerrada-debat "Necessitat d'una organització juvenil anarquista" que durem a terme el proper divendres dia 14 a partir de les 18h a les Festes Alternatives de Bellvitge, conjuntment amb les companyxs del Grup d'Afinitat Albada Social que pertanyen a les FIJL.

Divendres 14

18h

Passeig de la Baldosa

L1 Bellvitge


Grup Anarquista Seny i Ràbia

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
¿mas derecho de autodeterminacion recogido en las actas de la onu?, ez eskerrik asko!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
yo pondria otro titulo:
Necesidad de burocratizar la anarquia con una organización.

La anarquia se hace no se planifica!
Se empieza por esto y se acaba haciendo un estado!

Viva la anarquia!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
per "anarquia"

kuan tornis al món real i no al dels yupis,avisa!

Endavant amb l'organització que ja tocava que gent llibertaria es posi a construir, que el "clitxe" de la caputxa i el foc ja cança!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
si viene el payaso ese de Mataró yo paso. ese tío os va a desmontar el chiringuito este. Quienes somos del pueblo lo conocemos y el tipejo este esta muy mal del coco

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
Si els anaruiates seguim així

"La anarquia se hace no se planifica!
Se empieza por esto y se acaba haciendo un estado!"

No ens menjarem un rosco el la vida, seguirem sent milers i milers de persones que creuen en els ideals llibertaris pero que estana casa, al bar o al cso pero sense organitzarse i coordinar-se i de mentres els independentistes proclamant el estat català i nosaltres seguirem sense estar orgnizats

com et penses que es va aturar el kop de estat a BArcelona del 1936?? amb la espontaneitat? ja veg com correm a les manis a las que surten 20 tios de una furgona... o sigui que devant de 9.000 militars et penses que podras amb la espontaneitat de les mas? estas molt equivocat

conscienciació, organització i mobilització

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
Interesante aportación. ¿Piensas escribir alguna tesis y hacerla pública? Estaría interesada en su lectura, porque estoy realizando un estudio de quienes se dedican a etiquetar a las demás de estar "mal del coco".
Además se dice que a los payasos sólo los entienden las personas inteligentes y lxs niñxs

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
Si els anaruiates seguim així

"La anarquia se hace no se planifica!
Se empieza por esto y se acaba haciendo un estado!"

No ens menjarem un rosco el la vida, seguirem sent milers i milers de persones que creuen en els ideals llibertaris pero que estana casa, al bar o al cso pero sense organitzarse i coordinar-se i de mentres els independentistes proclamant el estat català i nosaltres seguirem sense estar orgnizats

com et penses que es va aturar el kop de estat a BArcelona del 1936?? amb la espontaneitat? ja veg com correm a les manis a las que surten 20 tios de una furgona... o sigui que devant de 9.000 militars et penses que podras amb la espontaneitat de les mas? estas molt equivocat

conscienciació, organització i mobilització

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
El cliche de la capucha y el fuego?, alguien me puede decir quien ha visto este cliché por barcelona y porque no decir en españa entera?...
el mismo titulo lo dice todo: necesidad de organización...y si, falta organizacion joder, que hasta los nazionalistas estan mejores organizados aunque no aporten nada...
no hay peor ciego que el que no quiere ver!,

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
Ja s'ha comentat als de FIJL el que us comento ara: seny, raó, logos, tot és el mateix: un pensar occidental fundat a l'antiga grècia sota l'influx de la mitologia òrfica i amb l'ambició de veritat. D'aquí els models inductius, que dónen peu a les ciències, als que repugna la diferència i ansien la homogeneitat per tal d'assolir el coneixement, la veritat. D'aquí que els vells mites (vaja, diguem els que són diferents) hagin estat erradicats (junt amb la gent que creu en ells) i substituït pel mite de la raó. D'aquí que l'esglèsia hagi pogut ser substituïda per una altra esglèsia, la de la raó, de forma inadvertida. D'aquí les ambicions totalitàries i absolutistes, fundades en la raó d'estat, del pretés comú.... D'aqui que es vol combatre un totalitarisme com el capitalisme per un altre com el del comunisme. D'aquí que tot grup ambicioni ser molts convertint-se el no ser minoria en una obsessió. D'aquí el menyspreu de les minories....

Sí, hi ha un aparell repressiu contra el que lluitar, però si un dia ens unissim caldria que fos úniocament per combatre la repressió, no per crear una nova doctrina uniforme i negadora que valgui per totxs.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
jo tambe el conec i li falta una mica centrar-se. Pero el que s'ha de fer es no deixar que aquests siguin la representacio de l'anarquisme, perque si dona una xerrada i no hi ha punts diferents aquesta es la idea que s'emportara la gent de l'anarquisme de la gent que no estigui massa al tanto.

Salutte

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
Crec que t'equivoques, ara la racionalitat s'acaba i anem tornant a la morralla del mite. Crec que l'únic camí és defensar la racionalitat de la modernitat, forma de dominar el capitalisme -per destruïrlo-. Estic d'acord en l'afirmació del final sobre la repressió

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
traducció:

ARRAN ARRASA, SOS, intentem fer algun txiringo abans no sigui massa tard i quedem definitivament esborrats del mapa

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
Arran arrasa l'onze de setembre, i només en exhibició de draps.
A veure què més saben fer per la creació d'un nou estat la resta de l'any.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
Hahahaha!! Què ho dius, per les 4 pintadetes que hi ha per Sant Andreu i Gràcia?? Quants militants té ARRAN, 600? Ja voldríeu que els anarquistes acabessin esborrats del mapa, però malauradament les coses no són així: en cas que ho preteneu, ho haureu de fer vosaltres mateixos amb les vostres mans i pot ser que us emporteu més d'un disgust.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
Arran és l'org amb més militants ens agradi o no. I ha sappigut crear una xarxa i una base social potent, llastimosament els qui no aportem res som nosaltres, pq ningú ens escolta... Bé només quant defensem els serveissocials.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
visca l'anarquia!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
El grup juvenil Anarquista Seny i Ràbia farem una xerrada debat sobre la necessitat de una organització juvenil anarquista a les festes alternatives del Bellvitge.

Avui en dia, com estan les coses, els anarquistes i en especial el jovent, no ens podem quedar quiets mirant com venen els esdeveniments, com la deriva repressiva i neoliberal de tots els governs, tant espanyol com català i europeu, ens imposen a la classe treballadora, al poble; i de res serveix que siguem milers de anarquistes a casa nostre, al bar, als parcs, al carrer però sense organitzar-nos, no serveix de res.

El motor de la historia es la lluita de classes i la organització revolucionaria dels oprimits i per això cal que ens organitzem als barris i a les ciutat però amb un objectiu global (pensa globalment, actua localment), conscienciar al poble de que ell mateix ha de ser la eina de canvi social per una societat futura lliure, autogestionada i federal. Perquè SOLS EL POBLE
SALVA AL POBLE.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
El grup juvenil Anarquista Seny i Ràbia farem una xerrada debat sobre la necessitat de una organització juvenil anarquista a les festes alternatives del Bellvitge.

Avui en dia, com estan les coses, els anarquistes i en especial el jovent, no ens podem quedar quiets mirant com venen els esdeveniments, com la deriva repressiva i neoliberal de tots els governs, tant espanyol com català i europeu, ens imposen a la classe treballadora, al poble; i de res serveix que siguem milers de anarquistes a casa nostre, al bar, als parcs, al carrer però sense organitzar-nos, no serveix de res.

El motor de la historia es la lluita de classes i la organització revolucionaria dels oprimits i per això cal que ens organitzem als barris i a les ciutat però amb un objectiu global (pensa globalment, actua localment), conscienciar al poble de que ell mateix ha de ser la eina de canvi social per una societat futura lliure, autogestionada i federal. Perquè SOLS EL POBLE
SALVA AL POBLE.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
L'Esquerra Indepe té grups per tot arreu. Només Arran té uns 60 grups. Nosaltres els/les anarquistes no he fet una feina organitzativa seria en aquest país. Primer per que gairebé no ni han grups anarquistes. No existeixen més que unes poques Assemblees llibertàries (Badalona, Sants, Sant Andreu, Clot, Granollers, Manresa, Girona...) i ni tan sols estan coordinades.

S'han de crear noves assemblees llibertàries de barris i pobles. Aquestes són els "maóns" d'un movimient i encara estan per crear-se.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
Un acte interessant. Els joves s'han d'autoorganitzar de forma autonoma als possibles clitxes dels adults més experimentats. I creat no només projectes polítics diferenciats si no també espais de relació i autogestió.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
Organizació i lluita

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
K, et convido a que facis una reflexió al voltant de les següents preguntes:

Si sortim de l'occidento-centrisme, enmig de tantes i tantes cultures amb estratègies cognitives diferents, es pot dir que hi ha una millor que les altres?

si acordem que la raó és la estràtegia cognitiva occidental imperant des de l'antiga Grècia, és legitim que s'autoanomeni superadora de la resta d'estratègies cognitives amb expressions tan rebeladores del sentir occidental com "pas del mite al logos"?

No es genera al voltant d'aquest imaginari una actitut autoritària i negadora? les expressions com "salvatge", "bàrbar" en el sentit negador i despectiu i "progés", "coneixement" en sentit afirmatiu respecte dels altres són prou rebel.ladores al meu entendre.

És casualitat que occident, acabi portant (portar és un dir condescendent, estaria millor dir imposant o, alternativament, erradicant la diferència) el bon conèixer, entendre la vida i el bon viure als altres, una mica tontos i retrasats? quina generositat la de la raó! És casualitat que aquesta mateixa lògica l'apliqui cap endins, amb els mateixos occidentals?

És casualitat una història de catàstrofes? Història que ara la raó, a traves d'una de les seves ciències, l'historia, ens vol fer entendre que és inevitablement inherent al gènere humà.

Al meu entendre, qualsevol nova realitat fundada en vells paradigmes, com ara la raó, és inevitablement paralela a la que vivim i continuadora d'aquesta història de catàstrofes que, per negar, ens està negant fins i tot l'existència i la terra que trepitjem.

Salut.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
no hi entenc, però al meu entendre el logos no hauria de superar el mite, ja que el primer és la paraula, però està al mateix nivell cognitiu que la cultura oral. Per mi el més important és quelcom similar a l'Areté.

Personalment no aspiro al progrés tecnològic, ara bé, penso que la ciència en si no és negativa i, tot i respectar les lògiques tribals, prefereixo la medicina. Ara bé, reconec que èticament els massai estan molt més avançats que nosaltres, o els olmecas a la seva època.

No entenc què vols dir amb història de catastrofes. Actualment vivim una època molt miserable i convulsa, però no crec que això sempre hagi estat així, o potser si?

No crec que la Raó estigui en l'orígen dels problemes que vivim, ja que això seria com dir que la ciència és la culpable dels crims d'Hiroshima i Nagasaki. La raó és una estratègia cognitiva, com bé dius; jo crec que l'orígen està en la qui detenta la raó, en les estructures que la sustenten, en els valors que tenim

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
12 set 2012
L'única manera de l'anarquisme per tenir una visibilitat real als barris i als pobles és tenir una crítica a la opressió lingüística i cultural que ha sofert el poble català durant tres segles. La opressió de classe és obvia, ara falta posicionar-se en aquests temes també.
Crear ateneus a tots els barris i totes les viles. Estendre el discurs anarquista a tot arreu. Sense intentar convènçer ningú, només amb fermesa i tenint contacte amb la gent.

No som una agència de viatges, però el discurs ha d'estar adaptat a la realitat política i social. L'abstracció és molt necessaria, però si se'n abusa es va de cap a l'aïllament.

Salut i A

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
13 set 2012
Si de veritat us creieu l'anarquisme us emplaço a fer cas a aquests nois. Ara bé, una organització "ibèrica" no quallarà entre el jovent català.

Jo vaig perdre la il·lusió romàntica i em vaig nar amb els indepes, si més no estan organitzats.

Salud

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
13 set 2012
Kpp, i altes, per si és del vostre interés, us enganxo algunes reflexions:

Burxant en el logos ontometafísic, el logos occidental. | 25 novembre 2009 a les 21:10 |


“Genealogia de l’odi”, Diana Sperling, capítol X



després d’un període auroral, en què el dir grec s’encarnava al mythos i la poesia, va prenent cos un pensament desprès ja de la physis que planteja exigències d’ordre i d’aprehensió de l’existent, un pensar que esdevindrà filosòfic, i que basarà el seu desenvolupament en el Ser. Des del moment en què s’estableix l’Ésser com a fonament, la paraula no pot tenir un altre destí d’intentar (¿vanament?) dir el Ser, aprehendre l’absolut, esgarrapar el Reial.



La nostàlgia del Un, l’enyorança del Idèntic s’agita en aquest frustrat intent de reflectir l’Ésser en la paraula. El logos és, doncs, aquest peculiar dir que es gesta a l’ombra de l’Ésser i té com a referent a la Idea, en tant és aquesta l’encarnació del-que-és en-si. La Idea, al seu torn, desplegada en el logos, esdevindrà concepte, derivació lògica d’un principi ontològic. Si la naturalesa del concepte resideix en reunir els trets comuns-iguals del múltiple per ordenar la realitat, és inevitable que el diferent i inaprehensible li resulti aterridor, i hagi de expulsar. El logos és un dir essencialment imperialista. La insalvable distància que l’allunya de l’Ésser només es sutura, es dissimula o s’oblida negant la contradicció, la tercera possibilitat, el diferent i el múltiple. El logos, en tant que dir grec, és sempre i incurablement -i dolorosament-estranger del Real, d’aquí que tot allò que li recordi la estrangeria sigui condemnat.

….

Diríem, amb Nietzsche, que el que aquí es juga és, més que una voluntat de veritat o de saber, una autèntica voluntat de poder.



La relació raó/Sense-raó en la cultura occidental: una història dels límits | 26 novembre 2009 a les 20:26

Rodolfo Bernardo

“En el següent informe s’abordarà la problemàtica plantejada per Michel Foucault en relació a la història de la bogeria i la seva exclusió dins de la cultura occidental. Per dur endavant aquesta empresa serà necessari interrogar sobre la legitimitat adquirida pel discurs de la raó en la història d’Occident i les seves implicacions en els imaginaris socials des de la Grècia clàssica fins a la modernitat. Això permetria en primera instància dirimir entre el que és acceptat i visible en una societat i el que es rebutja o s’oculta d’aquesta. “La llibertat de la bogeria no s’entén més que des de dalt de la fortalesa que la té presonera. Ara bé, ella “no disposa aquí més que del morós estat civil de les seves presons, de la seva experiència muda de perseguida, i nosaltres no tenim més que les seves senyes d’evadida” [1].

…..

la filosofia Platònica funda el concepte de Veritat (episteme) com a universal i necessària

…..

Aristòtil, que va aplicar les bases del pensament platònic en l’àmbit del concret. “Aristòtil jerarquitzà els ens sublunars, els va donar la possibilitat de ser reals (no mera aparença com en Plató). Heus aquí una de les condicions de possibilitat de la investigació empírica, que ja s’inicia amb Aristòtil i que en l’època moderna es convertirà en experiment ”

……

reflexió de Foucault és exemplificadora per ressaltar la manera com Occident es separa del mític, el relat (perquè la narració mai no pot ser objectiva) i l’ambivalència, i passa a convertir-se ( “enllumenat” per la raó) a la veritat, el real, incapaç de sostenir incoherències (vegeu el principi aristotèlic de No Contradicció).

…..

Reprenent la qüestió concernent a la raó i la seva relació amb els àmbits de poder, és pertinent posar èmfasi en el paper de l’Església en tant aquesta, “per fonamentar conceptualment les seves premisses,” purificar “i” batejar “la teoria platònica primer i la aristotèlica després. Al mateix temps les relacionava amb els seus propis dogmes i les instruments comunitaris per instaurar un rígid control social, en nom de la moral i l’ordre. Aquest és un clar exemple històric d’un dispositiu de veritat-poder “[8]. A l’edat mitjana les característiques del logos seran atribuïdes a Déu i qui s’oposés a les seves “veritats últimes” recorreria molt probablement el camí cap a la foguera.

…..

A la modernitat el Logos romandrà com l’ideal de rigor i font de tota certesa en la cultura occidental.

…..

Si en un primer moment la bogeria serà censurada (edat mitjana fins al Renaixement segons Foucault), en un segon moment (a partir de la Modernitat) els pocs rastres que queden d’ella seran explicats a través del llenguatge de la raó. Es té llavors una història de la bogeria retallada i manipulada, definida pel discurs dominant.
És justament contra aquesta història que Foucault va a situar-se fent el que ell anomena una “arqueologia d’aquest silenci” en el qual es troba la bogeria.

……

Sense dubte el perspectivisme nietzscheà produeix malestar a la pretensió totalitzant del Logos, i per això el filòsof es defineixi a si mateix com algú que va néixer pòstum. En una època tan impregnada de racionalisme és particularment difícil proposar veritats parcials que posin en dubte el valor de la “gran veritat”.

……

Per al racionalisme el cos és una cosa inestable que condueix a l’error, i per tant porta a la falsedat. Per descomptat, Nietzsche no estalvia en crítiques al moment de referir-se a postures com aquesta: “El cos és una gran raó, una enorme multiplicitat dotada d’un sentit propi, guerra i pau, ramat i pastor. La teva pusil.lànime raó, germà meu, és també un instrument del teu cos, i d’ això en dius esperit: un instrumentet, una joguineta a disposició de la teva gran raó ”

…..

En el present treball s’ha intentat mostrar com la raó, un cop instituïda en la cultura occidental, no va parar de produir límits entre allò pensable i el no pensable, bo o dolent, veritat o falsedat, Occident o Orient. A Occident li pertanyen enormes processos repressius que van des de la Cristiandat fins a la creació del model Estat-Nació. Com sosté Chatelet “Occident té vocació d’universalitat” [15], i en aquesta vocació es troben l’hermetisme, la intolerància i moltes vegades la violència. “


Algunes refexions més a: http://boscquerespirasenselimits.wordpress.com/textos/

Salut.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
13 set 2012
Focault no té una visió hoolística, amb lo qual no pot resoldre el problema social

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Xerrada-Debat: "Necessitat d'una organització juvenil anarquista"
14 set 2012
la mínima organización necesaria
la máxima acción posible
Sindicato Sindicat