Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: sense clasificar
l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
Editorial de la gaseta d'antropologia de fa uns anys. Els sectors més crítics de la comunitat científica comença a estar fins els pebrots de pseudo-ciència i de para-ciència al servei de la ideologia: un exemple el discurs identitari: guaitar l'horitzó amb un microscopi.
En esta era de globalización, la meta adecuada de investigación para la antropología no puede ser otra que el sistema mundial. En cambio, la dispersión etnológica de los estudios de identidades se ha convertido en un obstáculo enorme para entender mínimamente lo que está pasando en nuestro mundo. Ese método resulta tan inadecuado como mirar al horizonte con un microscopio: sólo se verán los microbios que haya pegados a la lente, mientras el verdadero objeto permanece absolutamente borroso.

Lo que llaman identidad (cultural, étnica, nacional) no pertenece realmente al plano de los hechos, sino al de la ideología. En los últimos decenios, esta ideología ha llegado a constituirse en paradigma de buena parte del pensamiento antropológico: el paradigma identitario. A mi juicio, tal ideología resulta perniciosa para la sociedad y para la humanidad. Resulta también perjudicial para la investigación en antropología.

Lo primero es señalar que, cuando la caracterización de una colectividad se designa como «identidad», se está implicando el desconocimiento o la negación de la diversidad interna a esa colectividad. Este enfoque supone, en el fondo, cierta idea de determinismo social, tendente a la imposición de un estereotipo esencialista sobre los individuos concretos: una visión del mundo arcaica, o al menos premoderna. Propende hacia una cosificación sustancialista de la vida social, a partir de la cual se devalúa el papel de los acontecimientos cambiantes y el devenir histórico, como tratando, en último término, de suprimir a toda costa el tiempo.

En el plano práctico, la visión identitaria favorece siempre una ética y una política de signo reaccionario. Pues se opone a la crítica racional, en la medida en que postula o exige a la gente una profesión de fe en un «ser colectivo» hipostasiado e incuestionable. Dicho hiperbólicamente, la identidad impone la obligación de vestirse el burka. Toda identidad sociocultural esencializada, sea étnica, nacional, o sexual, recluye a sus seguidores en una cárcel ontológica. Porque los postulados de la adhesión identitaria reclaman la anulación de la propia libertad personal, así como la exclusión —y hasta la aniquilación— de quienes no la compartan.

Los «marcadores de identidad» consagrados se instrumentalizan como divisa imborrable del colectivo, como la marca de fuego en las reses. Y no faltan nunca los que asumen la función de ganaderos: se erigen en representantes de la entidad ideal sacralizada, arrogándose el derecho de cargar las espaldas de la gente con el peso de un legado que se vuelve forzoso. Se convierten en vigilantes de la obligada pertenencia y reprimen duramente la normal heterogeneidad presente en toda sociedad. Este tipo de prácticas conminatorias se enmascaran bajo el lema propagandístico del «respeto a la diversidad» (colectiva, respecto a los de fuera), que en realidad sirve de excusa y coartada para perseguir la diversidad interna y extender una homogeneidad ortodoxa.

Frente a esta deriva de la confesionalidad identitaria, que pone de manifiesto hasta qué punto se oponen entre sí la identidad y la libertad, hay que subrayar que lo más importante debe ser el respeto a la libertad, a las decisiones libres de cada uno para configurar su modo de pensar, vivir y expresarse. Porque lo que denominan identidad cultural, manipulada políticamente, opera como un sistema de constricciones cuasi religiosas, destinadas a reprimir, y hasta suprimir, las libertades y derechos individuales. Lo peor de la mentalidad identitaria es que aspira a suplantar el razonamiento libre de los individuos, sustituyéndolo por una dogmática que mandan interiorizar como verdad, como ideal sagrado, ante el que todo disidente está de antemano condenado.

Desde el punto de vista teórico y epistemológico, no es de extrañar que el paradigma identitario derive de la peor filosofía de los siglos XIX y XX; una veta que atraviesa desde el romanticismo hasta la posmodernidad. Se sustenta en el discurso de tipo particularista y diferencialista, que exalta por principio cualquier rasgo empírico diferenciador, elevándolo arbitrariamente al rango de clave del propio ser y de la propia singularidad, hasta el punto de producir un ocultamiento de lo que hay en común y de la identidad humana compartida. El mecanismo de fondo se repite una y otra vez, como un esquema mental sectario, subyacente en múltiples variantes, entre las que debemos incluir planteamientos que han recibido nombres como multiculturalismo, nacionalismo, indigenisno, integrismo.

El multiculturalismo —o comunitarismo— defiende una compartimentación de las culturas extremadamente etnocéntrica, que lleva consigo la negación militante del humanismo y el rechazo de la posibilidad misma de constituir una comunidad humana a escala de toda la humanidad.

El nacionalismo, en las sociedades pluralistas modernas, se apoya en principios incompatibles con la democracia, en la medida en que se funda en el privilegio otorgado a unos rasgos poblacionales, lingüísticos, religiosos, etc., que implican la destrucción de la igualdad entre los ciudadanos.

El indigenismo, que surge claramente impregnado con todos los prejuicios del antiguo racismo, lleva a cabo una burda inversión de valores en lo que respecta a la jerarquía de superioridad e inferioridad entre lo ancestral y lo moderno, con la pretensión ilusoria de poner la historia marcha atrás.

El integrismo, cuya característica central es la fusión entre política y religión, se basa en la sacralización del poder, en sentido teocrático o totalitario, generalmente reactualizando una interpretación fundamentalista de la tradición, desde la que promueve la guerra santa contra la modernidad laica.

Esta clase de tendencias patológicas son las que fomentan el auge del enfoque identitario en la antropología social y en la teoría antropológica. Y viceversa, el pensamiento de la identidad viene en auxilio ideológico de esas tendencias. De modo que el identitarismo ha convertido los textos antropológicos en narraciones inconexas y descripciones particularistas, en detrimento de los análisis sistémicos y evolutivos de alcance científico y altura intelectual. Por esa vía, se desemboca en una panorámica de las culturas en la que éstas parecen constituir un inventario de cofradías o agrupaciones totémicas, acerca de las cuales se coleccionan historietas edificantes y banderitas. Lamentablemente, la jerga de la identidad ha acabado con la antropología como teoría general de la humanidad, y ya sólo quedan «etnologías» y «etnografías» dispersas, en un sentido peyorativo.

Ante este panorama, me parece más necesario que nunca recordar, siquiera esquemáticamente, algunos de los sólidos fundamentos que deben sustentar la teorización antropológica, conforme a un paradigma complejo, que permita ir superando la ideología del particularismo identitario.

Tengamos en cuenta, en todo momento, la distinción e interrelación entre tres niveles: 1) La especie humana se entiende por referencia a la evolución biológica. 2) Las sociedades humanas se forman en procesos históricos; tienen historia (no esencia). 3) Los individuos desarrollamos una biografía.

En lo que respecta a la estructura fundante y generativa: 1) El genoma humano es común a todas las poblaciones de la especie. 2) La cultura humana constituye un patrón universal, presente en todas las sociedades. 3) La mente humana es básicamente la misma en todos los individuos.

Desde el punto de vista de la transformación y la emergencia que explica la diversidad: 1) El genoma produce todas las variaciones poblacionales e individuales, que le pertenecen. 2) La cultura humana genera todos los códigos, mensajes y objetivaciones socioculturales. 3) Los individuos humanos desarrollan sus proyectos en interacción.

Se da una autonomía relativa de cada nivel emergente: La cultura no se encuentra preinscrita en el genoma (aunque éste la hace posible). La libertad individual no surge automáticamente de la cultura establecida (aunque ésta proporcione los medios que posibilitan su ejercicio).

La identidad en sentido estricto no sólo es falsa sino imposible: En la vida social, cuando alguien invoca la «ley natural» como norma de comportamiento, se engaña o miente, porque no hay determinismo biológico. Cuando alguien invoca la «identidad cultural», como apologista de una configuración social idealizada que debe mantenerse o recuperarse, oculta la dinámica propia de la realidad social. Todo lo que somos existe en el acontecer del tiempo y, por tanto, no puede clausurarse como definitivo. El tiempo es real y creativo. Y toda innovación creativa rompe necesariamente con el principio de identidad.

En efecto, pensemos que, si se hubiera preservado la identidad biológica de los primeros homínidos, aún seríamos australopitecos. Si se hubiera preservado la identidad cultural originaria, aún estaríamos en las cavernas del Paleolítico. Si uno preservara su primera identidad personal, nunca pasaría de la edad infantil.

Por consiguiente, debemos andar muy precavidos frente a los riesgos que conlleva esa fantasía que se designa como «identidad», esa idea tras la cual lo que con frecuencia se esconde no es otra cosa que costumbrismo, pintoresquismo, folclorismo, tradicionalismo, esencialismo que escamotea la realidad del tiempo histórico, de la estructura social cambiante, de la libertad individual.

En esta era de globalización, la meta adecuada de investigación para la antropología no puede ser otra que el sistema mundial. En cambio, la dispersión etnológica de los estudios de identidades se ha convertido en un obstáculo enorme para entender mínimamente lo que está pasando en nuestro mundo. Ese método resulta tan inadecuado como mirar al horizonte con un microscopio: sólo se verán los microbios que haya pegados a la lente, mientras el verdadero objeto permanece absolutamente borroso.

Gazeta de Antropología
Nº 24 (1), Enero-Junio 2008

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
I què és la ciència si no un altre "El integrismo, cuya característica central es la fusión entre política y religión, se basa en la sacralización del poder, en sentido teocrático o totalitario, generalmente reactualizando una interpretación fundamentalista de la tradición, desde la que promueve la guerra santa contra la modernidad laica."

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
Tot en castellà, clar. Quina coincidencia, oi?
No llegeixo res que estigui escrit en la llengua del imperi. El castella es una llengua dissenyada per mentir. En canvi el català es una llengua per enraonar,ja ho diu la paraula.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
Algun dia, picot. Quan la nostra terra seras lliure potser seras jutjat per traidor i per col.laboracionista amb l'enemic. I tots els teus comentaris a IMC BCN seran presentats com a proves. Ho tindras molt fotut...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
A veure si penjaras aquesta merda de article el 12O.
Ui, no, que estaras desfilant amb la bandera de la teva estimada España.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
socarrel, deixa el teu feixisme fins que tingui el poder Estat Català.
Tant dictador tu, però ni saps escriure el teu? idioma

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
Si, 'ui!'
Hrm de tenim "toleranciaº amb el discurs identitari & el feixisme soterrat de gentussa com 'socarrel'... perque aixi la resta de l'any no ens emprenyen tant!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
"Fins a quin punt la ciència és innocent?"

company, evidentment que la ciència, dins un sistema capitalista, què transversalmente ho contamina tot i ho supedita tot a la seva màxima del benefici, TAMPOC se'n salva. Però, almenys, "en principi", el mètode científic és intel·lectualment HONEST. Podem trobar i trobem "psicòlegs" i "sociòlegs" i "antropòlegs" i demés pseudocientífics (no ho dic com un descrèdit, senzillament NO són científics!), que treballen per a legitimar la IDEOLOGIA dominant, el racisme, l'imperialisme, el nazionalisme, els pedagogs dels collons dissenyant estratègies d'adoctrinament i aplicant el darwinisme i el determinisme social des de P-3!!... Però, convindràs amb mi, què la "raó", l'Enciclopèdia, la Revolució Francesa amb les seves màximes de llibertat, igualdat i fraternitat què van ser un camelo, una estafa, que va quedar en apper mullat, com a mínim van desembocar en el jacobinisme i, aquest, va alumbrar l'ala esquerra de sí mateix, del qual van néixer el comunisme i el comunisme llibertari. Tot és fruït, en certa manera, de la raó i del racionalisme cartesià.

Socarrel: tens el meu e-mail per desfogar-te sense embrutar indymedia. Pots quedar amb mi en persona per dir-me el que et peti, però a la cara i jo t'ensenyaré la meva bandera: una serigrafia artesanal amb un retart de Marvin Gaye que tinc al balcó tot l'any (11 de setembre, Fira del Ramat Nazionalista, inclòs)

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Imperios coloniales en 1800
10 set 2012
Modificat: 10:11:15
350px-Colonisation_1800.png
"Imperialismo es la doctrina política que justifica la dominación de un pueblo o Estado sobre otros; habitualmente mediante distintos tipos de colonización (de poblamiento, de explotación económica, de presencia militar estratégica) o por la subordinación cultural (aculturación). Los términos "imperialismo" y colonialismo, muy relacionados, no son estrictamente sinónimos."

de la wiki, o mejor aun del waka waka yeiee! esto es sudafrika!, y ke lindo se ve el imperio español en la fotico de 1800 amarillo por todos lados, ¿y ke le keda a ese imperio en 2012 fuera de la peninsula iberica escepto islas canarias?, nada de nada, pero kieto parao... no seas paleolitico me dice la antropologia, pues naadaa, me kedare asombrado mirando en el mapa lo grande ke un dia fue españa... y lo pekeñito ke es ahora oyes!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
Gran aportació la teva, espanyolazo.
tan gran com petit es el ter cervell.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
el que esta clar es que alguns volen la independencia per el seu sentiment de superioritat envers als espanyols

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
només cal comparar per veure que aquesta superioritat es real.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
10 set 2012
la identitat és complexa i múltiple. Canviant: sexual, de classe, ètnica, i, també, nacional. Però a la penya simple, això li molesta i tria lo fàcil: negar-la, assetjar-la, i intentar ofegar-la. I, mentres ho fan, els genocidis i els imperis continuen fent la seva feina. El neo-lerrouxisme no pot ser bandera revolucionària. L'antropologia baratilla, pseudo-postmodernista, tampoc. pd: picot negre, si t'interessa reflexions sobre la cultura i nació, llegeix Raymond Williams, Paul Willis, o Terry Eagleton, però deixa'ns tranquils a la resta.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
Hi ha alguna, només una sola "NAZIÓ" sorbida des de baix, sorgida de relacions HORITZONTALS, burgeses de fa 2 segles o "ancestrals" (no sorgides de relacions jeràrquiques verticals)...? llavors, què collons dieu de "genocidis de pobles"? Si ningú NO es reclama súbdit de cap nació, no se sent al·ludit com a tal, si tothom es considerés senzillament al bàndol dels explotats (o dels explotadors, com tants nazionalistes xenòfobs q s'autoconsideren d'esquerres), QUIN SENTIT TÉ LA IDENTITAT NAZIONAL? la "cultura", constamtment canviant? El folklore (d'origen burgès per què el populacho faci de mono de fira per divertir els putus burgesos? la llengua, què és una eina i acaba sobrevisquent senzillament si a la gent li surt de els gònades de parlar-la i, si no, no es mor ningú, no es pot imposar, cadascú que aprli el que vulgui, francès a Sibèria o català a la Pampa...

La identitat NO és res més que la UNIFORMITZACIÓ, l'"home promig" (bestiesa vomitada per Hobbes),...

Aquest llest q em diu "espanyolazo": potser el meu cervell sigui petit però té dos hemisferis i a tu te'n falta un. L'altre, hipertrofiat per l'abducció etnocèntrica et fa veure "espanyolitat" on sols hi ha cientifisme.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
"(...) no seas paleolitico me dice la antropologia, pues naadaa, me kedare asombrado mirando en el mapa lo grande ke un dia fue españa... y lo pekeñito ke es ahora oyes! (...)

pues yo me quedo asombrado comprobando que la Tierra, desde por lo menos el Precámbrico hasta el Cuaternario más reciente, es EXACTAMENTE IGUAL DE GRANDE (o de pequeña). Eso sí, más teñida de sangre inocente víctima del puto nazionalismo.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
per picot,
molts sabem que en la lluita nacionalista hi tenen cabuda diferents classes socials, i com sempre els rics sempre surten guanyant, davant d'aixo alguns moviments proletaris proclamen la lluita internacionalista, com ho veus? creus que aquest es el cami davant el nacionalisme burgues? i que penses de les idees anacionalistes?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
Anarquis si que es uniformització, tots he,mde ser iguals, tenir les mateixes idees, totes les cultures valen menys la propia etc.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
blaah,

anem a pams. Si tenim en compte la I Internacional, l'"internacionalisme" seria "inherent" o "intrínsec" a tota la família socialista (marxistes i llibertaris) i el canvi de postura a aquest respecte en la II Internacional per part dels marxistes, juntament amb d'altres desavinences, vàren provocar la "deserció" dels anarqusites. A banda d'això, el què jo humilment crec (reforçat pel què he llegit de Rocker, Réclus, Kropotkin, Ward,...) és què l'esquerra, tot el ventall de l'esquerra si s'autoconsidera com a tal hauria de ser INTERNACIONALISTA. Però, sense caure en la trampa dialèctica - semàntica què, als 70's, vàren urdir els nazionalistes de "per ser internacionalista, com la pròpia paraula indica, s'ha de reconèixer TOTES les nacions primer". Això és tergiversar el significat PRIMER de l'internacionalisme, a saber, en l'esperit de l'AIT: els obrers no tenen pàtria, aquesta és un "caramel" (o un camel), un "sugus" què els porcs burgesos vàren donar al populacho perquè, desheredats penséssin "no tenim res, no tenim els mitjans de producció, no tenim les regnes de les nostres vides, però ara ja tenim NACIONALITAT, ja no som esclaus ni súbdits, som ciutadans francesos o espanyols o catalans". Enfront d'això, l'internacionalisme originari proposava l'eliminació dels estats i de les fronteres de manera paulatina fins a la seva total dissolució, pas previ a la lliure federació de societats sorgides horitzontalment a escala mundial.

El no nacionalisme o com tu dius "anacionalisme" no té un corpus d'idees, senzillament, hi ha gent lúcida què, de la mateixa manera que considera incompatible ser intel·ligent, racional i/o revolucionari amb professar una religió, considera el mateix respecte de professar un nazionalisme. Això reforça el contraargument a l'argument d'alguns "nacionalsites - internacionalistes" què al·leguen què "quan es reconeguin TOTES les nacions (i cadascuna tingui el seu estat, és a dir estats-nació, què són SINÒNIMS, el primer és l'origen de la segona), llavors i sols llavors, estaré d'acord amb la seva total dissolució" (!!!???); el contraargument és dir: "bé si jo soc ateu (o agnòstic) i tu em dius que també, però què estaràs d'acord en renegar de totes les creences religioses per igual però quan reconeguin la teva (o la del teu país) perquè està marginada, minoritzada, i solament llavors estaré d'acord amb què TOTES LES RELIGIONS són un camel".

A,
Des de quan l'anarquisme professa la uniformitat? Vols més diversitat què 7.000 milions de persones lliures del jou del caputal, de la nazió, de les religions? de persones LLIURES, sí, com tu dius, IGUALS quant a drets, a oportunitats, a opcions de dur a terme els seus projectes de vida amb lliure relació d'igual a igual per a associar-se, federar-se o desvincular-se en igualdat de condicions, sense el xantage del caputal ni la rèmora de la "cultura" burgesa... amb la cultura pròpia de cadascú que pot ser en part comuna en tant en quant es viu en societat i en contínua interacció

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
Totalmente de acuerdo en que el nacionalismo es el regalo envenenado de las clases dominantes a las dominadas. Es el salvavidas del que lo ha perdido todo y el último refugio para continuar formando parte del grupo social. Despojado de la riqueza que antes producía, expulsado del sistema sanitario, arrojado de las universidades... es en ese momento cuando aparece tu verdugo con un salvavidas y te da la oportunidad de seguir formando parte del grupo. Ya se sabe que esta gente aprieta, pero no ahoga.

Eres el derrotado, el humillado, el explotado, pero puedes agarrarte a la lengua, a la bandera, a tu identidad que es compartida por el grupo para así sentir que continúas formando parte de él.

Y funciona, vaya que si funciona, ¿cómo explicar sino que miles de personas golpeadas por la crisi provocada por las clases dirigentes paseen junto a ellas sin el menor atisvo de revuelta? ¿cómo explicar esa sumisión? Pérdida la esperanza de cualquier mejora personal o colectiva en los vaivenes de la crisis se agarran fuerte a aquello que se siente como imperecedero: su identidad. Se agarran a lo único que el poder les ofrece, aceptan la lismona, se postran y esperan ingenuamente que en un alarde de misericordia el pastor les permita continuar en su rebaño.

Nos queda mucho por aprender, pero hoy hemos recibido una lección que no habría que olvidar nunca para entender a qué nos estamos enfrentando.

Queda mucho por hacer, yo diría que casi todo, pero va siendo hora de empezar a trabajar contra el discurso del poder a la vez que construimos alternativas, sino éstas se verán absorvidas por la dialectica del que impone las reglas.

Y yo no quiero acabar aceptando limosnas.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
t'acusen d'espanyolista de la mateixa manera que abans acusaven d'heretges als ateus

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
molt d'acord amb el que exposa Neng.
Jo veig com, en un moment de crisi, quan el capital podria ser posat en dubte per la majoria de la població (que pateix les conseqüencies d'aquesta crisi i qualsevol altra), el poder treu a relluir aquest regal enverinat que dius tu.

De la mateixa manera, a l'escenari previ de la 1a guerra mundial, els caps d'estat van voler aglutinar tan a pobres com a rics contra l'enemic "comú". Amb això van evitar situacions en que la diferència entre classes es començava a fer massa profunda i cada país industrial es trobava en moments gairebé prerrevolucionaris.
perdoneu que no m'expressi bé.

http://ca.wikipedia.org/wiki/Union_sacr%C3%A9e
Això ho explica millor.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
rescato un comentari que vaig veure fa molt temps, que em va agradar molt, i que va en la línia que jo deia:

el que esta clar es que ara, de la mateixa manera que fa un segle, constatem que quant més fortes son les agressions contra la classe treballadora, tant més s'intensifica la propaganda nacionalista. I no trigarem gaire en constatar també com el capital en front al perill de perdre la seva hegemonia provarà un altre vegada allò que li va funcionar en altres moments de perill: la guerra, i per a això necessita del nacionalisme, no només del nacionalisme del grans estats-nacions imperials, sinó també el de totes les altres nacions i nacionetes, un nacionalisme, un sentiment nacional que, com ja va passar desprès de la I guerra mundial, sobrevisqui rebossant de salut, a la hecatombe que provoqui.
Aixi, a escala més petita, la III guerra dels balcans va tenir com resultat la pacificació i el control de la Iugoslavia per a els capitalistes.
(continuarà...)

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
A banda de tot el que us he dit, soc espanyolista rabios. Ho sento pero un de l'EI es va follar la meva novia quan era jove i li va deixar l'anus com un donut.I aixo no ho perdonare mai.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
11 set 2012
Al fill de p-t- anterior,

a banda de suplantar els altres, pots aportar quelcom? (pregunta retòrica, no cal que contestis). Sols saps usar les armes pròpies dels feixistes, la suplantació una de molt característica, com l'acte terrorista de "bandera falsa", etc. Dona gràcies q això és internet, perquè si no el cul no vegis com te'l dixava jo a tu foten-te un paraigües tancal i traient-lo obert... tros de merda infecta!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
12 set 2012
jo només sé que ahir una quants de la xusma política catalana estaven a tir, i en comptes de sortir escaldats van soritr a la foto...visque quetelunyeee

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: l'estafa de la "identitat"
12 set 2012
Sí, Evaristo

Així com la mare aquella de Madrid, en la concentració de pares-mares i interins acomiadats a la porta d'n col·legi públic, li va tirar un tuperware pel cap a la esPERRAnza Aguarra i no va haver collons de parar-la per part de la guàrdia civil, ací no és que no hi hagi collons, és què sols hi ha esma per enarbolar logotips quadribarrats i cremar-ne de bi-barrats (ké "rrrrrrraaaadikalss, òstia tú"). Anem bé per anar a Reus, què diem per les comarques del Camp...

Salut i de derrota en derrota fins no sé si la derrota o la victòria final...
Sindicato Sindicat