Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: sense clasificar
Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
Se presentan los Grupos Anarquistas Coordinados
Con este texto queremos presentarnos ante todxs lxs compañerxs anarquistas, libertarios y antiautoritarios.

Desde hace unos meses y como fruto de un debate de fondo sobre anarquismo, movimiento teoría y práctica hemos creado desde diferentes grupos e individualidades anarquistas un espacio de coordinación donde poder reunir potenciales y dotar de mayor fuerza e impacto social los contenidos que sacamos a la calle con el fin de transformar el mundo en el que vivimos.

Pasamos a explicaros nuestros objetivos:

a)Contribuir a la creación de un movimiento anarquista fuerte y cohesionado

Entendemos la necesidad de un movimiento anarquista tanto desde la perspectiva personal como la colectiva. La mayoría de nosotrxs lleva años luchando contra los sistemas de dominación y, aunque no somos pesimistas, creemos que los esfuerzos que todxs realizamos , algunas veces, no tienen toda la repercusión que deberían y , sobre todo, no tienen continuidad.

Pero lo primero deberemos definir qué entendemos por movimiento. Entendemos por movimiento una realidad política y colectiva visible con capacidad de incidir en la sociedad y, por tanto, luchar de una manera más efectiva contra lo que no aceptamos. Consideramos que desde luego actualmente esta situación no se da. Para ello es necesario tener en cuenta el contexto y tomar conciencia de que los actos y propaganda que realizamos debe contribuir a reforzar nuestro movimiento y la extensión de las ideas que planteamos (haciéndonos fuertes para poder incidir en todos los conflictos en los que participamos), para que no se quede entre nosotrxs y nuestrxs cuatro colegas.

Consideramos que una buena forma de empezar a trabajar esto es desde la organización (no confundir con burocracia ni con el trabajo para otra organización separada, nosotrxs queremos ver aumentar el movimiento anarquista , no este espacio de coordinación de manera específica). Partiendo de los valores anarquistas, el movimiento que nos interesa no es unitario ni centralista, son necesarias muchas formas organizativas para que esto comience a hacer daño, desde los grupos de afinidad hasta organizaciones más formales, pasando por coordinaciones como la que aquí se presenta, creemos que cada unx debe cumplir una función.




b)Creación de una herramienta que potencie nuestra fuerza y las luchas que estamos llevando en cada lugar, de manera que se validen los métodos anarquistas de lucha.

Desgraciadamente en los últimos años la descoordinación, la falta de objetivos concretos y estrategias de acción claras como movimiento, la pérdida de la cultura del enfrentamiento, del análisis colectivo y la propagación de actitudes identitarias y autocomplacientes, han fomentado, desde nuestro punto de vista, que nuestros métodos hayan perdido credibilidad y fuerza en los conflictos que hemos vivido.

Para que se extiendan nuestros métodos es necesario que estos sirvan, no sólo que sean coherentes. Cuando participamos en una asamblea abierta sobre algún problema y criticamos ciertas formas de hacer, debemos ofrecer una alternativa real, no sólo ideológica. Luchar contra aquello de que “si la teoría entra en contradicción con la realidad, peor para la realidad”. Para ello debemos fortalecer nuestros métodos y un buena forma es la solidaridad y el apoyo mutuo organizado.

Como Grupos Anarquistas Coordinados os ofrecemos a todxs lxs compañerxs nuestra solidaridad y nuestro apoyo en caso de conflicto. Nuestra intención es contribuir de manera integral al movimiento. Por eso lanzamos la idea a otros grupos e individualidades anarquistas a coordinarse con nosotrxs o a crear sus propias coordinaciones.

¡ Un saludo libertario !






coordinados ARROBA riseup.net

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
http://www.alasbarricadas.org/noticias/?q=node/16782
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
Amb aquest text volem presentar-nos davant de totes les companyes anarquistes, llibertàries i antiautoritàries.

Des de fa uns mesos i com a fruit d'un debat de fons sobre anarquisme, moviment, teoria i pràctica, hem creat des de diferents grups i individualitats anarquistes un espai de coordinació on poder reunir potencials i dotar de major força i impacte social els continguts que traiem al carrer amb la finalitat de transformar el món en el qual vivim.

Passem a explicar-vos els nostres objectius:

a)Contribuir a la creació d'un moviment anarquista fort i cohesionat

Entenem la necessitat d'un moviment anarquista tant des de la perspectiva personal com la col·lectiva. La majoria de nosaltres porta anys lluitant contra els sistemes de dominació i, encara que no som pessimistes, creiem que els esforços que totes realitzem, algunes vegades, no tenen tota la repercussió que haurien i, sobretot, no tenen continuïtat.

Primerament, però, haurem de definir què entenem per moviment. Entenem per moviment una realitat política i col·lectiva visible amb capacitat d'incidir en la societat i, per tant, lluitar d'una manera més efectiva contra el que no acceptem. Considerem que per descomptat actualment aquesta situació no es dóna. Per a això és necessari tenir en compte el context i prendre consciència que els actes i propaganda que realitzem han de contribuir a reforçar el nostre moviment i l'extensió de les idees que plantegem (fent-nos fortes per a poder incidir en tots els conflictes en els quals participem), perquè no es quedi entre nosaltres i els nostres quatre col·legues.

Considerem que una bona forma de començar a treballar això és des de l'organització (no s'ha de confondre amb burocràcia ni amb el treball per a una altra organització separada, nosaltres volem veure augmentar el moviment anarquista, no aquest espai de coordinació de manera específica). Partint dels valors anarquistes, el moviment que ens interessa no és unitari ni centralista, són necessàries moltes formes organitzatives perquè això comenci a fer mal, des dels grups d'afinitat fins a organitzacions més formals, passant per coordinacions com la que aqui es presenta, creiem que cadascuna ha de complir una funció.


b)Creació d'una eina que potencïi la nostra força i les lluites que estem portant en cada lloc, de manera que es validin els mètodes anarquistes de lluita.

Desgraciadament en els últims anys la descoordinació, la falta d'objectius concrets i estratègies d'acció clares com a moviment, la pèrdua de la cultura de l'enfrontament, de l'anàlisi col·lectiva i la propagació d'actituds identitàries i autocomplaents, han fomentat, des del nostre punt de vista, que els nostres mètodes hagin perdut credibilitat i força en els conflictes que hem viscut.

Perquè s'estenguin els nostres mètodes és necessari que aquests serveixin, no solament que siguin coherents. Quan participem en una assemblea oberta sobre algun problema i critiquem certes formes de fer, hem d'oferir una alternativa real, no solament ideològica. Lluitar contra allò que diu “si la teoria entra en contradicció amb la realitat, pitjor per a la realitat”. Per a això hem d'enfortir els nostres mètodes i un bona forma és la solidaritat i el suport mutu organitzat.

Com a Grups Anarquistes Coordinats us oferim a totes les companyes la nostra solidaritat i el nostre recolzament en cas de conflicte. La nostra intenció és contribuir de manera integral al moviment. Per això llencem la idea a altres grups i individualitats anarquistes a coordinar-se amb nosaltres o a crear les seves pròpies coordinacions.

Salutacions llibertàries !
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
Y de dónde sóis?
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
a alguien mas le pasa que al leer esto piensa que son policias los que escriben?
o es que tengo mucha paranoia?
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
creo que tienes mucha paranoia.
Parecen ser de todo el estado
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
avere que no m'estic aclarant....

companys, companyes, això ja està creat...

Es la FAI!! federacio anarquista iberica

es una gran eina de grups anarquistes i una corrdinadora de lluites llibertaries

Deixem-nos de crear 20.000 xiringuitos diferents i tornem a una organització forta, unida i solidaria

jo estic a una grup llibertari juvenil amb procesos de entrar a la federacio iberica de juventuts llibertaries, es el cami, els petits grups, fererats entre si
S
salut i anarquisme!!
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
El marco de referencia del movimiento anarquista suele ser siempre España.

Aunque cuando se vienen arriba ya son capaces de hablarte de Iberia, que por un lado viene a ser cumplir el sueño de los Reyes Católicos y por el otro suele ser mentira porque nunca se coordinan con nadie de Portugal.
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
Sembla que aquesta situació ja la hem viscut.

El comunicat deixa entreveure bones intencions d'alguna gent, però encara no serveix.

No es pot intentar construir una organització sense voler ni creure en les organitzacions. No és possible acontentar tothom, és millor separar la gent que de debó vol crear-la i després començar.

Sinó mireu la Xarxa.
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
"nunca se coordinan con nadie de Portugal"
Con comentarios como este. sólo se pone en evidencia tu desconocimiento y el grado de ignorancia del que haces gala.
Decir la primera tontería que se te ocurra, no es signo de inteligencia y tampoco una verdad contrastada.
En estas páginas han aparecido situaciones que señalan esa coordinación más allá de siglas y letras.
Antes de difundir bulos, deberías de pensar a quien estas favoreciendo... Desde luego a nadie que luche por cambiar este sistema.
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
17 jun 2012
L'iberisme fou majoritàriament un moviment progressista defensat per sectors petitburgesos de les nacionalitats minoritàries u per les classes populars, que no té res a veure amb l'hispanisme doncs precissament tractava de destruïr la idea d'espanya, no de l'absorció de portugal, informa't una mica millor au ...
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
18 jun 2012
El concepte d'antiautoritari té algun matís diferent a llibertari o és ben bé un sinònim?

zenks

salut, reflexió, acció i autogestió
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
18 jun 2012
"companys, companyes, això ja està creat...

Es la FAI!! federacio anarquista iberica"

És cert, però l'actual FAI està molt lluny del que fou en els seus inicis. No hi ha cosa més immobilista, autorreferencial, rígida i estanca (i per tant inútil des del punt de vista revolucionari, o que simplement vulgui anar més enllà de les paraules) que la FAI. És una rèmora i el pes de la seva mateixa història obstaculitza que pugui deixar de ser-ho.

Trobo encertat començar a coordinar-se, i trobo encertat fer-ho fora de la FAI. A veure si entre totes comencem a aixecar el cap de veritat.
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
18 jun 2012
usa tu imaginacion mejor ke lo hiciste para buscar tu nick e igual encuentras alguna respuesta, pekeño saltamontes

ni fai, ni vaca sagrada, ni corderito de leche
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
18 jun 2012
querer mezclar gente anti-organizacion con pro-organizacion en la misma cosa lleva al fracaso directo. es más efectivo que cada cual vaya a lo suyo
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
18 jun 2012
Y venga a desenterrar muertos !!!

La FAI? por favor no ensuciéis esas siglas con vuestras bobadas de niñatos.

En todo caso que sea la FAI (Federación Anarquista Infantil)
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
18 jun 2012
Infantil? Nosotros no tenemos organizaciones de "pioneros" al estilo del peor "comunismo".
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
18 jun 2012
ke luego pasa lo ke pasa, algunxs por ejemplo dudan a la hora de apoyar a los mineros o comparan la actividad minera con el eurovegas o con una central nuclear, entre otras cosas

"pues si bien una organización revolucionaria
debe poner deliberadamente en juego su existencia ante cada cuestión crucial para el movimiento obrero, una organización burocrática debe defender
ante todo su existencia como tal."

esta es un poco mas reciente...

"La última pregunta fue si creía en la organización, y respondió que La organización llega espontáneamente cuando varias personas se juntan con un fin en concreto, cuando ese fin no está más la organización debe desaparecer para no crear burocracias ni dirigentes."
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
18 jun 2012
Sí, hay grupos de muchas ciudades del Estado Español.

Y no hace falta organizarse bajo una solas siglas, respondiendo al comentario sobre la FAI, cada uno cumple una función dentro del movimiento anarquista. Y fuera de ser algo negativo, es positivo no es necesario tirarse los trastos sino entender el movimiento como algo heterogeneo y con puntos de vista a respetar.
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
18 jun 2012
s'hauria d'aprendre de l'experiència de la xarxa, i no anar repetint els mateixos errors una vegada i una altra. Si realment es vol crear una organització, doncs fem-ho però amb tots els ets i uts, no funciona fer una cosa a mitges, perquè s'acaba desintegrant. Caldria començar per marcar ben clarament el marc d'acció, començar per tot ibèria no us sembla una mica massa pretensiós i poc realista?¿ Jo porto anys al moviment llibertari aquí Barcelona i mai hi he vist cap coordinació amb Portugal, ni tampoc amb fora de Catalunya tret de accions o activitats molt concretes. Llavors, siguem una mica més realistes i treballem amb el que tenim, si aconseguissim coordinar-nos a nivell de Catalunya de forma constant i continuada ja seria un gran avanç. Bé estic pensant que Catalunya també és molt ambiciós, caldria començar per Barcelona que és on es reuneix més gent llibertària.
Re: Grupos Anarquistas Coordinados
18 jun 2012
ke gracia me hace eso de iberia, me suena a compañia de aviones y a los comics del jabato
Sindicato Sindicat