Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: laboral
Arguments: la revista de la Mostra de Cultura Anarquista d'Olot
29 abr 2012
Ja es troba disponible la revista de la Mostra de Cultura Anarquista d'Olot gràcies a la col·laboració de tots i totes les articulistes i persones que hi han col·laborat.
cartell_mcao_2012.jpg
Podeu veure la revista "Arguments" aquí:
http://issuu.com/vallgurnera/docs/arguments

Programació de la Mostra de Cultura Anarquista

Divendres dia 4

19:00
Pepe Ribas (primer director de la revista ajoblanco)
La directa (periòdic)
Els mitjans de comunicació i l’imaginari cultural i social: ahir i avui.

Dissabte dia 5

10:00
Fira del llibre anarquista i exposició de premsa llibertaria de tots els temps.
(tot el dia)

11:00
Adela Garcia (antropòloga)
Pablo Romero (antropòleg)
Etnografia política? El futur d’un passat o com aprendre d’alguns exemples. d’anarquia històrica.

13:00
Dinar Popular
(davant del local de la CNT, a la Plç Cinema Colon, 4)

15:00
Oscar Martin (director del documental Celuloide Colectivo)
Cel·luloide Col·lectiu. El Cinema En Guerra.

18:00
Toni Castells (economista)
Davant la crisi: més enllà de la indignació.

20:00
Ferran Aisa (Ateneu Enciclopedic Popular de BCN)
La cultura anarquista a Catalunya.


Què és la Mostra de Cultura anarquista d’Olot?

La Mostra és una iniciativa cultural ideològica promoguda per la CNT d’Olot i la Biblioteca Social d’Olot per a acostar la realitat històrica, actual i de futur d’un ideari i unes pràctiques anarquistes que creiem són la més alta expressió de democràcia i llibertat.
A la mostra hi trobaràs xerrades, exposicions, documentals, una fira del llibre i una publicació digital que sortirà a la llum uns dies abans i que podràs consultar en aquesta mateixa web.
Aquestes són les eines que considerem seran útils per expandir el coneixement de l’ideari anarquista, doncs és una eina -l’anarquisme- que s’utilitza cada dia més de manera instintiva davant problemàtiques socials actuals, doncs de tots/es és sabut com han estat funcionant moltes de les mobilitzacions socials actuals (presa de decisions en assemblea, sense jerarquies, des de l’autogestió, la solidaritat i un llarg etc.). Per tant, creiem que pot tenir un cert interès entre la gent que desconeix la realitat d’aquesta ideologia i és aquest un motiu de primer ordre a l’hora d’organitzar des de les nostres entitats els diferents actes que s’hi duran a terme.
Rebutgem i combatem a través d’aquesta iniciativa qualsevol clixé negatiu que sobre l’anarquisme es té, com que l’anarquia és “desordre i caos”, i per tant intentarem amb els diferents actes acostar-nos als que a diferència de la majoria de nosaltres no són anarquistes, no ho saben o que sí que ho són i volen aprofundir en el seu coneixement.
En definitiva aquesta Mostra de Cultura Anarquista d’Olot aspira a que la gent hi passegi, hi escolti, hi digui la seva i s’emporti algun que altre llibre àcrata, juntament és clar, amb una bona impressió del que per a nosaltres és una oportunitat més per a construir una societat més lliure i igualitària.

Salut i anarquia!
Mira també:
http://www.mcaolot.info/
http://www.cnt.cat/olot/

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Arguments: la revista de la Mostra de Cultura Anarquista d'Olot
29 abr 2012
molt bona feina companys.
es nota com la cnt está fent en cada cop mes pobles de catalunya i des de fa pocs anys una molt bona feina
Sindicato Sindicat