Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: laboral
El Moviment Obrer s´organitza a Pl Catalunya en gran manifestació
29 feb 2012
Què és una Vaga General?

Una vaga general és una acció de protesta duta a terme per tota la força de treball d'una ciutat, comarca o país, consistent en deixar de treballar i manifestar-se al carrer per aconseguir una reivindicació objectiva o subjectiva.

Destaca a nivell de Catalunya les tres vagues generals de la comarca del Baix Llobregat (una el 1974 i dues el 1976) i la vaga general de Sabadell del 76.

En els darrers temps el nostre poble ha estat convocat a diversos processos de Vaga General:

1985 (24 hores): Convocada per CCOO contra la reforma de les pensions.

1988, 14 de desembre (24 hores): Convocada per CCOO, UGT i CGT (CNT) pel descontentament amb la política econòmica del Govern de Felipe González.

1991 (4 hores): Convocada per CCOO i UGT contra la primera guerra d´Irak.

1992 (8 hores): Convocada per CCOO i UGT contra la reforma laboral.

1994 (24 hores): Convocada per CCOO i UGT contra la reforma laboral.

2002, 20 de juny (24 hores): Convocada per CCOO i UGT contra la reforma laboral.

2003, 10 d'abril (24 hores): Convocada per CNT i CGT contra la segona Guerra d'Irak.
2003, 10 d'abril (2 hores): Convocada per UGT i algunes federacions de CCOO contra la segona Guerra d'Irak.

29 de setembre de 2010 (24 hores): Convocada per CCOO, UGT, USO, CSC, CGT, CNT contra la reforma laboral i les retallades socials

2011, 27 de gener. (24 hores): Convocada per CGT contra la reforma de les pensions. Manifestació a Barcelona de 15.000 persones.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: El Moviment Obrer s´organitza a Pl Catalunya en gran manifestació
29 feb 2012
"2011, 27 de gener. (24 hores): Convocada per CGT contra la reforma de les pensions. Manifestació a Barcelona de 15.000 persones." convocada per CGT, CNT catalunya, COS, y Solidaridad Obrera.
Re: El Moviment Obrer s´organitza a Pl Catalunya en gran manifestació
02 mar 2012
Aparte del asco de las huelgas de 4 y 8 horas, una Huelga General o es Indefinida(o al menos de varios dias) o NO ES NADA
Re: El Moviment Obrer s´organitza a Pl Catalunya en gran manifestació
03 mar 2012
lo que está claro que este no es país de huelgas. p.e. en el tiempo en aquí que se decide hacer o no una, en grecia ya han hecho diez - y eso que los trabajadores griegos AUN hoy tienen derechos que los de aquí no han visto ni de lejos.Y si lo comparamos con francia, en españa después de una H.G. todo es calma y autoconmplacencia, mientras que en francia la lucha suele seguir in crescendo en los días y semanas siguientes.
Parece que aquí no se tiene claro que la huelga es un medio para conseguir algo (p.e. tirar abajo un gobierno), y no un fin.
Tal vez se deba a que las H.G. son tan raras que se ha creado un mito en torno a acontecimientos tan extraordinarios, creándose expectativas que se saben falsas: los mismos que convocan ya se encargan de desmovilizar, y en cuanto a que se consigan cosas, eso ya depende de los tortuosos e inescrutables caminos de las negociaciones ccoo/ugt-gobierno, tras las cuales poco o nada cambia.

la pregunta es si la culpa de que esto sea así es sólo de comisiones y ugt

la pregunta es si la huelga general es la estrategia adecuada
Sindicato Sindicat