Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: antifeixisme
Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
13 nov 2011
Després que la secció de Valladolid (Partit Comunista del Poble Castellà) fos expulsada del partit, el col·lectiu de joves també segueixen el seu camí. Falta de democràcia interna? Nacionalisme español extrem?
Ante el proceso de expulsión abierto contra el PCPC de Valladolid, los CJC declaramos que:

-En los últimos meses venimos sufriendo un proceso de similares características en la juventud, que en la práctica supone la expulsión de facto del núcleo mayoritario de militantes, con mayor compromiso y trayectoria militante del colectivo de Valladolid, llevándose a cabo por cauces más que cuestionables. Proceso antiestatutario caracterizado por la persecución política de dicho colectivo en ausencia absoluta de un procedimiento que garantice los más elementales derechos todo militante.

- Dicha expulsión no se produce por “formas inorgánicas de actuación”, sino por discrepancias con la dirección en cuestiones políticas de fondo, provocadas fundamentalmente por el giro dado en la interpretación y aplicación del Centralismo Democrático por parte de dicha dirección. Tampoco se da por diferencias en los resultados de determinados debates, sino por las formas en que éstos, se han realizado –o no se han realizado, como en el caso de la presentación de candidaturas electorales en la excepcional coyuntura política actual- y las manipulaciones y violaciones de fundamentos básicos del leninismo que se han dado (eso si, escudándose en él). Tenemos la conciencia tranquila de que como militantes comunistas siempre hemos sido disciplinados, trabajadores y críticos.

- Estamos en línea con el proyecto que plantea para la clase trabajadora y la juventud el PCPC, de lucha por el comunismo, el internacionalismo, la liberación de la mujer y el derecho de autodeterminación de los pueblos. Y contribuiremos en la mejor de las formas posibles a actualizarlo, reforzarlo y extenderlo, así como a explicarlo con claridad al conjunto de la clase obrera.

-Los CJC de Valladolid seguiremos haciendo trabajo político en todos los frentes de masas que consideremos oportuno, y seguiremos trabajando como organización comunista, defendiendo los mismos principios que hace ya muchos años nos llevaron a participar –y prácticamente construir- esta organización.

- De momento continuaremos trabajando con la denominación de CJC Valladolid, porque nos consideramos legitimados para hacer uso de ellas, y porque hemos contribuido desde hace muchos años en la construcción del proyecto que hoy representan los CJC, si bien es cierto que a buen seguro en los próximos meses nos veremos tristemente obligados a continuar la lucha con otras siglas, con otra denominación, ante la suplantación de las mismas que ya está llevando a cabo la dirección central de los CJC.

¡COMUNISTAS SIEMPRE!
Mira també:
http://castillasocialista.org/

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
13 nov 2011
No os merecen...!
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
14 nov 2011
Però tu saps exactament què és l'oportunisme??????
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
14 nov 2011
Es interesant l'atomització de les organitzacions de lluita com a estrategia (buscada o no). No son temps de grans partits o sindicats, com a molt grans plataformes o fronts comuns per generar inercies revolucionaries. Pero si us plau, de moment deixeu de parlar de fronts de mases...
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
14 nov 2011
Això també és propaganda electoral, però en aquest cas a favor d'altres sectors, que no es mencionen explícitament, però que els afavoreix. Jo sóc partidari de la revolució social, no estrictament de partits, però és una observació objectiva
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
14 nov 2011
El PCPE té un problema molt fort que és diu Questió nacional. No pots integrar militància des del independentisme fins al federalisme (unitat d'espanya) i creure que això no tindrà consequències nefastes a llarg plaç. Això al final tensa la corda i la direcció enlloc de fer un anàlisi profund entre tota la militància el que fa temps que està fent és negar el debat i pel que es veu expulsar els sectors independentistes. Sembla ser que voler agafar el relleu del PCE i ser el partit comunista hegemònic fa que optis per la via del anti-independetisme.
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
14 nov 2011
No crec que aquest sigui l'únic problema del PCPE, i el que està més que clar, i ja ho estava abans fins i tot de les seves nefastes actuacions aquí a Catalunya (els d'aquí són independentistes o espanyolistes?), és que la seva és una organització que no et diré que aspiri a agafar el relleu del PCE (li caldrien recursos de l'URSS, unes CC.OO. recén gestades que copar i 40 anys de clandestinitat per poder fer-se les victimes heroiques després) però que de prepotents i manipuladors n'han après molt. Amb la diferència, com apuntava, de que aquests no maneguen res i per tant la cosa es queda en acudit de mal gust.
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
14 nov 2011
No conec la gent del PCPC, però hi ha militants com Quim Boix, que van estar a la Caputxinada i altres contextos. Crec que també hem de triar amb qui mantenim converses. Crec que exemples com el del Partit Català Proletari de fa 70 anys i la seva bona relació amb els federalistes radicals i altres haurien d'inspirar una mica ambdós sectors. Està clar que aquesta gent haurà de cedir una mica, com tothom, quan es doni -si es dóna- el moment de seure-ns a una taula totes. Potser això tardarà 20, 30 o 40 anys, quan als Països Catalans hi hagi una força hegemònica proletària que hagi crescut prou per fer decantar la balança.

El PCE està perdut per sempre al revisionisme. Com a molt on hi poden haver encara conversacions és amb part del PCPC, per bé que són revisionistes en alguns temes i també al PCC, que per bé que han errat -des del meu punt de vista- en l'estratègia de construïr un front d'esquerres contra la dreta neoliberal, tots aquests anys, integrant-se a Esquerra Unida -unes eleccions, pel context pot ser necessari, però 30 anys??? Això ho trobo poc independent políticament. Però bueno, almenys mantenen la línia Marxista Leninista, front les opcions revisionistes derivades de l'Eurocomunisme adoptades pel PCE i la seva branca catalana PSUC Viu.

En fi, la millor opció comunista ara per ara és l'Esquerra Independentista, els Maoístes, el Comité Proletario Internacionalista o el PCE(r).
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
15 nov 2011
És a dir, que comunista només ho és el marxisme-leninisme... Seguiu esperant una força hegemònica proletària per fer-li d'avantguarda, seguiu, que de mentres el món va rodant.
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
15 nov 2011
A un altre entrada de la web que s'esmenta al post diu, després de comentar les desavinences al tema de la qüestió nacional (la direcció l'assumeix a Galiza, Euskadi i Catalunya però no a Castella) i sobre una moció feminista:

"Podríamos seguir indicando aspectos ideológico-políticos en los que confrontamos pero, sobre todo, lo que esta dirección no tolera es que se cuestione la forma de la toma de decisiones, en la que impera el “arriba-abajo” únicamente.

En los últimos tiempos, las bases militantes nos convertimos en meros receptores de órdenes de la dirección central, sin debate, sin que fluya la democracia interna “de arriba abajo y de abajo arriba” y eso, sí que es intolerable para nosotros y nosotras, los y las militantes del PCPC."

http://castillasocialista.org/?p=2506
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
15 nov 2011
Feminisme al PCPC-PCPE? Ja sabem que és un partit de "rabos" i que quan s'apropa una dona tots salten sobre ella jajaja Feminisme de classe, si... I menos ara, que pel que tinc entès el sector feminista que encara aguantava era a Castella.

Desapareixereu en l'oblit oportunistes!!
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
15 nov 2011
"una", el que dius no és en absolut contradictori amb el que he dit jo. Algú apuntava que el problema del PCPE era la qüestió nacional, i a l'escrit de la secció o com es digui de Valladolid tocaven com a discrepança amb la direcció del Partit aquest tema i també el d'una moció feminista presentada per la mateixa secció (Valladolid, és a dir, Castella) i no acceptada per la direcció. I després venia el fragment que he copiat i que és la causa real del trencament.

Llegeix bé i després parla, sisplau.
Re: Els oportunistes del PCPE-CJC es desmoronen
16 nov 2011
"una", tu també deus ser molt feminista amb aquest comentari sobre els "rabos". Felicitats...

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more