|
|
Notícies :: laboral |
"Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
|
per La Haine - Barcelona |
30 set 2011
|
Ayer los sindicatos convocaron una manifestación llamando a la Huelga General. Reflexión sobre el contexto actual. |
Les recents movilitzacions socials han posat sobre la taula el problema de coordinar de forma efectiva la feina que ja estaven duent a terme els moviments socials organitzats, sovint gent ja polititzada abans d'aquests darrers events, amb el creixent desencant de les persones que fins ara no hi participaven.
Ahir, després d'un any de la sonada vaga general del 29S, es va convocar una manifestació unitària de CNT, CGT, CSC i SO rememorant la data, sota el lema "La lluita és al carrer. Cap a la Vaga General". També es podien llegir en diverses pancartes "L'Ensenyament public no és ven!", "Ni reforma laboral, ni sindicats còmplices, ni retallades socials. La lluita és cada dia", "Contra les retallades socials i laborals: mobilització i lluita", entre algunes altres. La manifestació va començar a Foment del Traball passades dos quarts de set.
Malgrat el que es podia esperar, no va ser tan combativa com l'anterior. Per què, si el context social ha empitjorat, barcelona no torna a cremar? Bé, segurament hi ha moltes raons que ho expliquen (era dijous, no tothom combrega amb sindicats, el format pot no ser adecuat, no estem en el mateix moment etc), però valdria la pena reflexionar sobre el fet que hi ha una dicotoma entre qui milita i qui es troba ara en situació de lluita perquè s'ha vist afectat per la recessió. NO perquè aquí s'estigui classificant a les persones entre bons i mals militans sinó per adonar-nos plegades que cal ser conscients del context social en que vivim, i per tant aprofitar l'avinentesa per aprendre les unes de les altres, des de la humiltat, la solidaritat i deixant els dogmes abanda. Cal trobar-se en els espais comuns i cercar un llenguatge per entendre'ns, tot i l'esforç que suposa, s'haurà de tenir paciència i sobretot, delimitar una estratégia en funció dels objectius a assolir i sent conscients que cada pas pot tornar a ser improvitzat.
Allò social necessita de la societat.
Seguim treballant amb il·lusió, ganes i conscients del passos que volem donar per assolir les fites, entre les veïnes, als barris, a la feina o on s'escaigui. |
Mira també:
http://www.lahaine.org/index.php?p=56416 |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per y |
30 set 2011
|
Trobo que es va aprofitar per fer bastanta propaganda anarquista. No és estrany, tenint en comopte que convocaven majoritàriament sindicats anarco-sindicalistes, però veig que és un tema a tenir en compte -més quant els sectors llibertaris solen cridar contra les manifestacions organitzades, la simbologia, etc.- |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per Proletari català. |
30 set 2011
|
Us vaig veure passar mentre treballava, tota la púrria cridant en castellà, alguns em demanaven que m'hi unís, i uns collons, vosaltres no sou dels meus. |
i la crónica?
|
per llunyà |
30 set 2011
|
A tot aixó ningú ha fet una crónica de la mani per a que ens enterem els q estàvem lluny. Quanta gent hi havia? Qué es va fer?
També es podrien posar unes fotos.
salut |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per A |
30 set 2011
|
Aquest article es una bona mostra de com es pot escriure sense dir res.
I per cert... desde quan els anarquistes estem en contra de les "manifestacions organitzades?" Porto molts anys militant i mai havia sentit parides de aquests tipus. Lo de la simbologia ja es més discutible, però s'ha de tenir en compte que el movimient anarquista es molt heterogeni.
Per cert proletari, no sempre es cridava en castellà, i ben segur que si algú com tu hagués iniciat una consigna en català tothom li hagués seguit (com ja pasava). Però pot ser no senties massa be, amb les merdes de trompetes eses que només fan soroll... Aquest es el nostre missatge? Soroll? M'hagués agradat sentir més crits, mes consignes, més discurs...
De totes formes, la mani va estar be, i preguntarse perque no va ser "tan combativa com l'anterior" es no tenir dos dits de front per analitzar la dferencia entre una movilització masiva (vaga general) i una manifestació de 2000 persones. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per (A) |
30 set 2011
|
no va estar mal la mani |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per tuisterdelscollons |
30 set 2011
|
ui... és que ara tot va pel tuiter dels collons i si no combregues amb la tecnologia i la moda consumista aquesta no t'enteres d'una merda. indymedia ja no mola |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per ... |
30 set 2011
|
Impressionant anàlisi, o com escriure una notícia que no diu res.
Ja podeu espavilar els anarkos amb la que està caient o us passarà per sobre el rodillo de la història. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per Un que hi era |
30 set 2011
|
La presència de militants dels sindicats combatius a la mani va ser mínima (almenys els que anaven darrera les pancartes respectives).
Gràcies que van arribar els manifestants del sector sanitari i van doblar o més l'assistència. Sense l'aportació d'aquest grup de treballadors la mani hagués estat penosa.
O millorem la comunicació o rebaixem el nostre sectarisme o acabarem convocant a quatre.
Està clar que alguna cosa fem malament quan en la situació que estem no convoquem ni als nostres afiliats, ni a aturats, ni a més treballadors que els de la secta respectiva.
Fem una mica d'autocrítica |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per a |
30 set 2011
|
que us pensaveu que les masses us segurien? |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per a |
30 set 2011
|
A mi el que em feia pena era la gent amb nassos de pallasso i coses així, era una mani o una manera d'enriquir-se (moralment)?
El que ho estem passant malament amb la crisi ens fa pena veure aquests espectacles. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per Proletari català. |
30 set 2011
|
Us vaig veure passar mentre treballava, tota la púrria cridant en castellà, alguns em demanaven que m'hi unís, i uns collons, vosaltres no sou dels meus. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per antifa del llobregat |
30 set 2011
|
proletari català ves a intoxicar a la web del teu amo Laporta,tú de proletari tens el que jo tinc d'espanyol,imbécil. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per Un altre proletari català |
30 set 2011
|
Aviam, era una manifestació de Dijous, la primera que hi ha hagut des de la tornada de l'estiu, convocada per 3 sindicats "minoritaris" i amb una difusió feta més aviat per canals alternatius que la gent fora dels moviments socials no coneix o no acostuma a freqüentar.
Amb tot això, considero que hi va haver molta gent pel que podia haver sigut, especialment tenint en compte que l'àmplia majoria dels assistents eren del sector llibertari (i no estàvem ni molt menys tots els que som). Com bé han dit, qui s'esperés algo remotament similar al 29-S passat no té 2 dits de front, allò va ser una Vaga General publicitada fins i tot pels mitjans oficials, un dia d'excepció que va possibilitar que hi haguessin mil·lers de persones al carrer i esclatés la ràbia. Ahir amb tallar uns quants carrers i fer pintades hi va haver suficient, sobretot tenint en compte l'ampli dispositiu policial.
Ha passat 1 any i en molts sentits estem pitjor que abans sí, però de mica en mica hem de refer el camí. Manifestacions com la d'ahir, que ens donen visibilitat i ens permeten valorar la nostra pròpia força numérica, són també necessàries.
Ja per acabar, una pregunta que es repetia ahir (amb certa ironia): On són els indignats? |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per lop |
30 set 2011
|
jo soc del 15m i ahir estava a la mani eh.. i vaig veure cares que em sonaven de la acampada
dit aixo, tens rao en tot lo altre, tinguem tambe en compte que la manifestació fou convocada amb uns 5 dies d'antelació! són molts pocs dies... i crec que faltava gent de l'esquerra independentista
per al de dalt, els sanitaris no es van unir a la manifestació, aixi que vam ser uns 1000-1500 sense els sanitaris
salut i anarquia!! |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per dssad |
30 set 2011
|
el diumenge tots i totes a la manifestació antifeixista!! |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per mala difusió |
30 set 2011
|
personalment penso que al igual que va passar ahir i al gener amb la vaga general dels sindicats "minoritaris o combatius", el temps per fer una bona difussió previa i poguer fer que la convocatoria fos massiva i es pogues crear un bon clima combatiu va ser escas, el qual va dificultar la creació de mes iniciatives i accions coordinades, generant aixi una actiud que en molts moments vaig trobar a faltar lo que juntament amb l'inclusió dels barris crec que hagues donat una bona empenta a la movilització.
Cap una vaga general salvatge i indefinida |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per Cualquiera ECVCREV@HOTMAIL.COM |
30 set 2011
|
Increible lo de ayer, la caravana sindical, muy buena iniciativa, tenemos que repetirlo mil veces más, en una mañana nos dejamos ver en muchos frentes de lucha, llamamos muchisimo la atención, además hubo unidad sindical y se evitó el desalojo del bloque entero de pisos. Y por la tarde de puta madre, quizás se tenia que haber hecho en Sábado ya que un Jueves por la tarde habia mucha gente que trabajaba y no pudo venir, otra cosa: yo las manis centrales donde va tantisima gente no las haría en guirilandia, en barrios que casi solo hay guiris con pasta que vienen a derrochar pasta y donde está lleno de burgueses, yo haria las manis centrales en barrios obreros para decirles que no están solos y para caldear el ambiente, para llamar a los nuestros que son los que se tienen que revolucionar. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per Proletari català fes-t'ho mirar nicontigonisiti@gmail.com |
30 set 2011
|
De veritat que quan sento tonteries com les que dius no si si posar-me a riure o plorar. Vosaltres no sou dels meus? En Jordi Pujol va fer molt mal en aquesta terra company i fins i tu t'has acabat contagiant de les seves estratègies anticlassistes.
Crec que el problema ha estat la falta de difusió i connexió amb altres sectors en lluita.
Per a mi va ser una mostra de debilitat que ens podríem haver estalviat |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per ein? |
30 set 2011
|
Els sanitaris no es van unir? Llavors els que baixaven per Laietana darrera les pancartes dels sindicats "combatius" amb bates blanques qui eren? |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per ein |
30 set 2011
|
Les 2 manifestacions van avançar conjuntament durant una estona (a Via Laietana), separades per una distància que dividia els blocs clarament. Més tard la manifestació sindical va ocupar Plaça Sant Jaume fins que es va cedir l'espai als sanitaris i es va continuar per les Rambles fins Catalunya acabant tallant la Gran Via a l'alçada de Universitat.
És a dir, els sanitaris no es van unir, tot i que evidentment es van donar mostres de solidaritat i simpatia entre ambdós mobilitzacions. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per per a ein? |
30 set 2011
|
Els vam esperar però quan s´estaven apropant van girar cap a plaça de la catedral... |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per pep |
30 set 2011
|
exacte, van tirar cap a catedral
aquí va falta difusión, que la próxima es convoqui almenys amb uns 20 dies d'antelacio |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per un |
30 set 2011
|
Crònica i fotos de tot el dia al web de la CGT Catalunya
http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article5986 |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per un |
30 set 2011
|
Crònica i fotos de tot el dia al web de la CGT Catalunya
http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article5986 |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per Un parat "murcianu" |
30 set 2011
|
Per descomptat que molts esperàvem més gent. Però es va arrencar i es va fer, i es van sentir coses que normalment no es solen cridar. També està bé que es faci alguna cosa contra el poder i els seus sindicats fora de l'etiqueta "15M", si bé també n'hi havien. Potser va faltar difusió però també compromís, ja que per poc que poguéssim qualsevol que es digui llibertari havia de ser-hi |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per x |
30 set 2011
|
Jo vaig anar a la mani amb il·lusió i sense mitificació de la data del 29S de l'any passat. Estava clar que no era comparable pel context.
Però vist el que vaig veure, me'n vaig anar a casa amb una decepció enorme. No érem ni de conya 2000 persones com diuen per ahí dalt, si arribàvem, que no ho tinc clar, arribàvem al miler.
I no és que m'agradi veure les manis en funció quantitativa. Però és que a un nivell qualitatiu la mani va ser també molt molt fluixeta, massa al meu parer. No hi havia actitud, la gent no cridava, i tret de 4 pintades i els ous del principi no es va fer absolutament res. I no és que esperés que es liés parda, però una mica d'actitud sí que no estaria de menys. Que la gent cridi és un mínim, i el tema de les bocines i els megàfons no van ajudar gens, de fet semblava fet a propòsit perquè la gent restés amb una actitud passiva.
De veritat és que no ho entenc i em fa que pensar si aquestes manis serveixen realment d'alguna cosa, a banda de per a captar afiliats als sindicats, perquè al final sembla que el que importe realment sigui aprofitar el context per engrossar l'organització.
Crec que mobilitzacions que no impliquen una molèstia real, no serveixen de res. I agradi o no, algunes de les mobilitzacions del 15M, sigui la presa de places, sigui el Parlament... tenen un component molt més innovador i efectiu que la mani d'ahir.
Vaig tenir el sentiment que la mani s'havia preparat amb 4 dies, igual que la vaga de gener, ràpid i malament. I no entenc com després de tanta reunió dels sindicats, han fet les coses com s'estan fent. Amb tots els respectes però és que sembla fet malament aposta. I no és perquè no cregui que no es poden fer millor les coses, al contrari, això és el que em molesta, que realment hi ha potencial i no sé perquè es desaprofita d'una manera tan estúpida, que fa que molts ens cremem i pensem que no val la pena anar a aquest tipus de mobilitzacions.
Estic decebut, però amb optimisme que puguem canviar la situació, perquè sinó tant parlar de tardor calenta i al final ens haurem de tragar les nostres paraules. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per y |
30 set 2011
|
aquí el que fa falta és més lluita a la grega |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per 1917, 1936, ... |
30 set 2011
|
per mani organitzada entenc basada en sectors, dividida en capelletes o xiringuitos, com els agrada anomenar a moltxs, en manifestacions com les de "Que la crisi la paguin els rics".
Cridar "muerte al estado" em sembla una mica fora de context.
Tota la mani, per lo general va estar bé, les consignes bé. Una mica més de discurs preparat hagués estat bé, però penso que a nivell de gent va ser prou digne i a nivell de difusió, va ser el punt fort de la mani, donat que al ser tan cèntric el recorregut es va poder fer escoltar molt i crec que la gent despolititzada no va quedar indiferent.
Visca la lluita del proletariat! ni un pas enrera!
Això només és el principi |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per . |
30 set 2011
|
Cridar "muerte al estado", fora de context? vale que la manifestació era contra les retallades, però que jo sàpiga, la C.N.T. es anarcosindicalista, i els seus objectius van més enllà de que el govern no retalli, no?
Que al ser en un lloc centric es va poder fer escoltar molt?? pues suposo que si, però pels guiris...la seguent es pot cridar en angles, que al menys ens entendran. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per <-<-<- |
30 set 2011
|
Estic d'acord amb X.
La mani no va estar del tot malament, però una mica d' actitud estaria bé. També m' agradaría dir que vaig notar una mica que només es prenia en compte la gent dels sindicats, i no sols hi va anar gent de IAC, CNT o CGT, també vam anar gent des de l' autonomia.
I per cert, molta raó a la gent que diu que les manis han de ser en barris precaris, a prop de la nostra gent. O als barris oligarcas, on viuen polítics, jutges, grans empresaris i futbolistes per demostrar la nostra rabia contra els seus luxes. Els guiris no crec que ens entenguin massa..
En fi, no em va desagradar del tot, però es millorable. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per C |
01 oct 2011
|
Totalment dacord amb el de dalt i li faltava dir que les bubuzeles que es quedin a casa.
Vaia mal de cap i sense poder cantar res...
Que a ningú li passi pel cap mai més comprar i repartir aquests pitos.. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per C |
01 oct 2011
|
També s' agraïria que els cantics des dels megafons i els discursos fossin amb català, la veritat que en alguns moments hem sentia més proper a una mani dels indignats de madrid o alguna cosa x l' estil que en un bloc llibertari de Barcelona. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per <-<-<- |
01 oct 2011
|
Molt d' acord C, amí les vuvuzeles eixes em van amargar la tarda, quin mal de cap. La pròxima vegada tenim que anar primerament i dir-li al paio de la furgoneta que per favor no les doni..El nostre missatge no ha de ser aquesta merda de soroll. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per . |
01 oct 2011
|
C, que jo sàpiga, en el bloc llibertari de barcelona, sempre s´ha cridat en els dos idiomes, no exclusivament en català, almenys en els ultims quinze anys, que son els que conec... |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per s |
01 oct 2011
|
Jo hi vaig trobar a faltar l'embergadura i força que només pot aportar una organització com l'Assemblea de Barcelona. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per ct |
01 oct 2011
|
també, faltava l'assamblea de barcelona, algu sap si venen dema a la mani antifeixista? |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per x |
01 oct 2011
|
Aviam, però que esperaveu?
Una proposta de mobilització nascuda a Madrid i traslladada a "las provincias" per fer autobombo entre els sindicats de la ceba (anarcos), que volíeu que fos?¿?¿ que la gent del 15-M engruixís les vostres files?¿
Era una mani de propaganda, no tenia cap objectiu polític real més enllà de treure la bandereta a passejar i 4 crits, i intentar pillar afiliats, no té més. |
Re: "Cap a la Vaga General", manifestació a Barcelona
|
per bb |
01 oct 2011
|
Totalment d'acord amb x. Jo també penso que cal primar la conjuntura de cada moment alhora de planificar cada actuació pública per tal d'adequar-se millor als requeriments de la situació. Tot i això, crec que la mani va sortir prou bé i fou força combativa |
|
|