Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Accions per a Avui
Tot el dia

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió
detingut company anarquista a Madrid
16 set 2011
de El Pais:

Detenido un anarquista acusado de colocar 32 artefactos explosivos

La policía le seguía desde hacía un año por diversos atentados en la capital
José López Menéndez, un vecino del distrito de Centro de 30 años, ha tenido en jaque a la policía madrileña durante más de un año. Este presunto anarquista, integrante del grupo Tierra Salvaje, está acusado de haber colocado al menos 32 artefactos explosivos en todo tipo de establecimientos y de locales públicos desde abril de 2009. Hoy está previsto que pase a disposición de la Audiencia Nacional, acusado, entre otros delitos, de terrorismo, según informaron fuentes judiciales.

El principal problema con el que se ha enfrentado la Brigada Provincial de Información de Madrid ha sido la forma de actuar de López Menéndez, que se dedicaba a colocar pequeños artefactos en lugares muy distintos, desde una iglesia hasta una tienda de prendas de piel. Detrás de todo esto estaba su supuesta ideología: una mezcla de anarquista primitivista que defiende el movimiento vegano (vegetarianos que están en contra del consumo de cualquier producto de origen animal como huevos, leche o miel).

El primer ataque que le imputa la policía madrileña se produjo el 14 de abril de 2009, cuando presuntamente rompió las vidrieras de una tienda en la que se vendían prendas de cuero y un restaurante especializado en tortillas. "El problema ha consistido en descubrir que los incendios y las explosiones eran obra de un mismo grupo o una persona. En Madrid se producen muchos incendios a lo largo del año y tampoco tenía una zona muy particular en la que operara", reconocen fuentes de la investigación. El siguiente hecho delictivo ocurrió justo un mes después, cuando atacó la sede de la coalición IU en la calle de la Madera (distrito de Centro). La policía reconoce que según iba tomando confianza perfeccionaba los artefactos explosivos. Siempre actuaba de noche y con la cara cubierta con una capucha, lo que dificultaba su identificación.

Los agentes creyeron que se trataba, al ser ataques tan seguidos y con cierta cadencia, de la obra de un grupo organizado. De hecho, los agentes de Información se centraron en un posible comando dedicado a altercados de baja intensidad. Eso retrasó de hecho las pesquisas en busca de un colectivo más numeroso.

La forma de realizar los atentados era "bastante rudimentaria", aunque siempre conseguía sus objetivos. Empapaba una manta en un líquido inflamable que ponía a secar. Después cubría con la manta bombonas de Campingaz o pulverizadores de gas para recargar los mecheros. Eso producía explosiones de intensidad moderada, pero capaces de destrozar la entrada de los locales en los que se fijaba.

Sus objetivos también fueron variando. En los últimos meses se dedicaba a reventar furgonetas de industrias cárnicas, sucursales de bancos y cajas de ahorro y dependencias de la Seguridad Social, entre otras muchas. "Como eran tan distintos, pensamos en un determinado momento que se trataba de gamberrismo", reconocen fuentes policiales. Pero la realidad era bien distinta. Las investigaciones de la Policía Científica y, sobre todo, el afán de protagonismo de López Menéndez hicieron el resto. Este empezó a reivindicar sus atentados en páginas de Internet de claro talante de ultraizquierda, en las que entraba de forma casi imposible de rastrear. Esto dificultó su identificación.

Hasta que cometió un fallo. En un momento dado, se descuidó de taparse la cara y una cámara de videovigilancia le grabó con bastante claridad. Tras varios meses de activas pesquisas la odisea del presunto anarquista acababa el pasado miércoles con su detención en su domicilio de Centro. Tras un interrogatorio que duró horas, el arrestado se reconoció autor de todos los hechos que se le imputan. De algunos dio importantes detalles, como del último que presuntamente cometió. Ocurrió hace unos 15 días, cuando colocó su famosa manta con dos bombonas de Campingaz y reventó la entrada de la Junta Municipal de Tetuán, en la plaza de la Remonta. Destruyó también las cristaleras del edificio. De nuevo, le grabó una cámara de seguridad. Hoy está previsto que pasé a cargo del Juzgado Central de Instrucción, que preside Fernando Grande-Marlaska.

López Menéndez había regentado tres restaurantes en el distrito de Centro, entre ellos uno en la calle de la Ballesta, donde solo ofrecía productos veganos.



http://www.elpais.com/articulo/madrid/Detenido/anarquista/acusado/coloca

This work is in the public domain

Comentaris

Re: detingut company anarquista a Madrid
16 set 2011
Anims company! Solidaritat!
Re: detingut company anarquista a Madrid
16 set 2011
Comença una caça de bruixes contra els anarquistes. Molt de compte gent.
Re: detingut company anarquista a Madrid
16 set 2011
Septembre... negre septembre torna un altre cop.
La solidaritat té que se forta!

Endavant!
Re: detingut company anarquista a Madrid
16 set 2011
Jo flipo. Aquest xic havia ficat bombes i alguns de vosaltres li doneu el vostre support?... però de veritat encara no haveu reflexionat sobre el tema de "anarquisme i violència"?... de veritat ningú s'ha parat a pensar que la violència no és bona ni pel moviment, ni per la humanitat?

ETA, per exemple, ha fet violència durant molts anys, i... ha guanyat la batalla? ha guanyat la simpatia de l'opinió pública?

No.

Per favor, deixeu la violència i les actituts violentes i fem anarquisme organitzat amb CULTURA, amb CIÈNCIA, amb ART i amb POLÍTICA.

La violència crea violència. I vinga d'on vinga, la violència és violència i no crea res positiu pel conjunt de la societat.

Salut, anarquia i llibertat.
Re: detingut company anarquista a Madrid
16 set 2011
¿Bombas...?, parlan de "campingaz". Potser tu tens unas quantes "bombas" a casa... i de "kilo".
Apa, home, t'ha faltat afegir a la cultura, la ciencia, el art i la politica, la espiritualitat i una mica de "pandereta" i ja tenim l'anarquisme "folkloric" que tan bè li va a aquest sistema. I abans de replicar, et dire que jo no reivindico la violéncia, sinó l'autodefentsa.
Resposta Joan.
17 set 2011
Violencia? Violencia es 8 milions de pobres, 5 milions d´aturats, violencia es tenir que pagar per respirar, violencia es la violencia cuotidiana. Ho sento Joan, molts ens neguem a baixarnos els pantalons. El company es dedicava a atacar al capitalisme, a botigues de pell, a seus de l´oligarquía. La guerra social es un conflicte permanent. D´acord, es necessita treball de base, difusió, cultura llibertaria, pero l´acció es un mitja molt important i ens neguem a renunciar de la praxis llibertaria i antiautoritaria. A més, ETA i els anarquistes no tenen res a veure, tant en forma d´organització com en ideas i praxis. No se si ets un madero..o simplement un papanatas. Ja et dic, ens neguem a deixarnos explotar, la clase elitista tindrá la seva resposta. L´anarquisme es combatiu.
Resposta Joan.
17 set 2011
¨La violència crea violència. I vinga d'on vinga, la violència és violència i no crea res positiu pel conjunt de la societat.¨ Tens una forta crisis de concepte. La lluita de classes es una lluita, no una marxa hippie amb porros, tambors i folklore. No entenc com encara hi han pacifistes sectaris despres de que amb coses com el 15m, ha quedat demostrat que es necesita una resposta a la tiranía mercfantil. Encara que...el teu comentari en general fa molta pudor. LA NO VIOLENCIA LI FA EL JOC A L´ESTAT! Resposta a la violencia del sistema! Desobedeciencia i insubmissió!
Re: detingut company anarquista a Madrid
17 set 2011
I amb aixo acabo. Res bó per la societat? Quina? Aquesta societat consum? Aquest societat pressó? Precisament el que vull es la seva destrucció, per tant, tenim que acabar amb els projectes del capitalisme, crear un teixit subversiu a aquesta societat i ser el máxim combatiu posible. Em vas a perdonar..pero jo no vull fer favors a una societat insubmisa ni respectaré l´integració fisica dels explotadors. Volem un canvi.
Re: detingut company anarquista a Madrid
17 set 2011
Els anarquistes som purs no com els etarras feixistes

LIBERTAD LIBERTAD xDDD

Feu pena.
Re: detingut company anarquista a Madrid
17 set 2011
Per començar cap anarquista farà mai un atemptat indiscriminat com posar una bomba a l'hipercor o carregar-se algun "concejal" que ni punxa ni talla com fa ETA. Del peti qui peti i matar per matar sempre n'ha sigut responsable la dreta feixista.
Re: detingut company anarquista a Madrid
17 set 2011
em fan tanta rabia les hironies com les que fa "as" es que em senten pitjor que una patada a la boca. Evita-ho siusplau, argumenta, dialoga, reflexiona, recapacita, canvia...

LLIBERTAT ANARQUISTES PRESOS
Re: detingut company anarquista a Madrid
17 set 2011
No li demanis a un porc que canti perquè només sap grunyir.
Re: detingut company anarquista a Madrid
18 set 2011
La qüestió d'aquest cas no és tant si ell és culpable com si no, sinó la injustícia que representa el sistema judicial actual, a primera vista estes són les irreguralitats :

1) Aquest xaval no ha tingut presumpció d'innocència, la premsa l'inculpa directament.

2)Li acusen fer quasi tots els sabotatges que s'han fet en Madrid des de fa vora un any. I ho ha reconegut després de varies hores d'interrogatori. Com tot militant sap a comissaria no hi ha que declarar, per tant és possible que haja estat sotmet ha moltes pressions per part de la policia. Ha estat un cap de turc.

3) Li acusen de terrorisme, quan no ho és . Fer sabotatges no és terrorisme. Mai ha atacat ha cap persona, sinó que els atacs corresponen sempre a locals.

Tant ens té que fer que el company siga culpable o no, perquè serà un judici polític.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more