Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: @rtivisme
Per una indymedia totalment en Catalá
20 ago 2011
Tots el dies veiem a indymedia textes en l'idioma del país veí. Idioma que de mica en mica se'ns imposa a traves de publicidad, internet, televisió, radio,escola...
Peg621.jpg
Estem veiem com sobre tot a la zona metropolitana de Barcelona el catalá esta deixan de ser la llengua vehicular i el "español" es utilitza cada vegada mes amb l'unica raó de que el espanyol ho parla mes gent i es parla a mes llocs que el nostre idioma.

Davant de aquest bombardeig al catalá trobo important que a l'indymedia tots el textos siguin en catalá.

Crec que ja n'hi ha prou de que al indymedia de Barcelona hi apareguin textos en espanyol.

Per que jo que soc catalá tinc que llegir una plana web de contrainformació en un altre idioma que no es el de Catalunya?

Imagineu que ara a pàgines web de contrainformació en espanyol com alasbarricadas, Lahaine, Kaosenlared (que és catalana) els donés per publicar els textos Solament en angles o en altre que no sigui el espanyol, Com us semblaría?
Mal veritat? us sentaría com una patada al cul, a que si?

Doncs, aixó res mes a dir.

FORA ESPANYOLISME DE L'INDYMEDIA!!!
FOMENTEM EL NOSTRE IDIOMA!!!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Per una indymedia totalment en Catalá
20 ago 2011
Tens tota la raó, per jo afegiría que ja als guiris que venen de fora els te que quedar clar que Catalunya no es de Espanya.

No se es algo que mai les queda clar.

I si que es veritat que hi ha que fer un esforç per a que l'indymedia deixe de publicar textes en l'idioma d'Espanya o de fora (a vegades s'han publicat textos en angles o altre idioma).

No se, es te que fer un treball important per a deixar dos coses clares.

1. Catalunya no es d'Espanya.
2. L'idioma de Catalunya es el catalá.

Salut
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
20 ago 2011
Amb aquesta actitud no aconseguireu que més gent parli en català, sinó el contrari. Ens agradi o no a Catalunya hi ha molta gent que parla en castellà, la millor manera de fomentar el català és utilitzant-lo i intentar no canviar d'idioma. A partir de qui deixeu que la gent s'expressi com volgui, perquè si voleu imposar el català, aconseguireu precisament el contrari.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
20 ago 2011
Indymedia modera varios idiomas, y si no quieres leer en castellano, "pasas página" y punto. Venir aquí a llorar como un "calimero", no soluciona nada, más bien al contrario, crea hartazgo. Y es por eso mismo por lo que estoy escribiendo en castellano. Tú estás cansado de que se escriba en "español", y yo de "lloricas" que sólo repiten lo mismo y sólo ven en el idioma, el "hecho diferencial". Catalunya es algo más que llorones, y das una visión pésima de quienes no somos como tú, hasta el punto que da miedo decir en algunos lugares de fuera de Catalunya, que se es catalán.
Menys plorar, i més fer el que cal fer, parlar català i tot la resta que ens identifica tradicionalment amb Catalunya.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
20 ago 2011
Precisamente en la periferia emos parado de hablar en catalan por pesados como vosotros porque ami la educacion me la han dado en catalan toda y de pequeño lo he hablado siempre. Pero estamos hartos de vuestras jilipollezes intentando aplicarme el catalan. Lo siento por tener padres no catalanes como la malloria que vivimos en la periferia. Me olvidaba que los de nombre y apellido catalan sois mejores mas altos mas rubios mas puros y mas catalan. Porque ser catalan es mas que una lengua cerrado de mente. I Españolista los fachas no nosotros listos que solo saveis decir catalanista o españolista pesaos.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
20 ago 2011
en el extrarradio barcelones el idioma mas comun es el castellano, como hijos de inmigrantes que somos la malloria, el castellano es nuestro idioma materno y el catalan es la lengua que se aprende en la escuela y que luego si nos sale de los cojones pues la ponemos en practica o no, es decision de cada uno pues hablar en la lengua en que le de la gana. Yo nunca impondre una lengua a nadie y si tu lo haces con la tuya no conseguiras absolutamente nada es mas cuanto mas mensages como el tuyo leo mas reacio soy a hablarlo.
Aqui yo no se donde ves ese bombardeo al catalan como dices por que aqui no salimos detras de nadie a decirle que deje de hablar catalan en cambio si que veo a gente como tu que se pega sus "campañas" intentando inponer el catalan (algo que quiza haga mas daño que las chorradas de las que os quejais)
Si quieres que el catalan no deje de utilizarse en Barcelona lo que tienes que hacer es no dejar de hablarlo, hacer que el gobierno fomente su uso de una manera mas agradable que de la forma que lo haces tu y dejarnos a los demas que hablemos en el idioma que nos de la gana ya sea Chino,Arabe,Bereber,Indio o Castellano/Español.

Y por cierto de momento los idiomas oficiales aqui en Cataluña son el Castellano y el Catalan.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
20 ago 2011
El que el español también sea oficial en Catalunya, ya es un buen motivo para no hablarlo... En casi todo lo demás, hasta podría estar de acuerdo. No en que, como la mayoría somos hijxs de emigrantes o inmigrantes, esa sea una excusa para hablar castellano... No hablo en castellano para eliminar el catalán, sino por el mismo motivo que hablo euskera, son mis lenguas maternas, una como lengua propia y la otra como exiliadxs en España y en Catalunya; e intento hablar las tres, salvo que algún cabeza cuadrada no pare de incordiar, porque algunos no vamos con el hacha de "aizkolari", ni con la piedra de 120 kilos o hacemos todo el día de "bertsolaris"...
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
21 ago 2011
Espanyols fora de Catalunya ja de una vegada.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
21 ago 2011
So os va la olla, no habrá cosas que proponer con la qu está cayendo , estáis hechos polvo jajaja
Re: Per una indymedia com cal: catallufos a pastar fang!
21 ago 2011
<h2>Catalunya es una puta merda!! [sic]</h2>
tant com espanya, alemanya o euskal herria.
son residuus de la dominacio de uns sobre els altres, 'patries' amb tota la merda heredada, consagrades per l'esglesia, amb fronteres conquerides sobre sang inocent.
l'usurpació que energumens criptoconvergents com el que signa aquest post fan de la llengua i la cultura, l'unic que fan es enfonçar-les.
un analisi serios de la mentalitat d'aquesta penya demostraria:
a) que no son originaris de la ribera occidental meridional mediterranea: son germanofils capquadrats.
b) que no tenen altra cultura que la de 'jo', 'mi', 'lo meu'... la qualcosa els agermana amb els fatxes que trobareu a qualsevol troç de terra.
c) que son carrinclons, meapiles i cobdiciosos, la qualcosa els agermana amb els oligarques de tot arreu.
d) que 'catalunya sera cristiana o no serà' -torras i bages dixit.... doncs millor que no sigui, la veritat!
Re: Por un indymedia decente: catallufos a tomar pol saco
21 ago 2011
<H2> cataluña, esa puta mierdaaaaa! </h2>

que se lo pregunten a sus moradores primitivos, sefardies, griegos, godos, arabes, iberorromanos, etc.
sometidos, violados, expoliados, explotados y exterminados en nombre de la cristiandad, de dios, de la patria, de 'quetelunyeee'. Y encima, los más ultracatalanistas son descendientes de invasores ALEMANES [siglos X-XVI], por eso asumen como propia la casa de Austria frente a los borbones.
De la usurpacion, impostura i maltrato que le dan a 'su' lengua i a 'su' cultura no hay mas que ver los resultados: ¿'roc catala'? ¡fiasco total! poesia catalana? ¿donde? ¿cultureta? ¡huyamos'
Ahora vienen a por "l'ultim bastio de la multiculturalitat", el IMC BCN, donde cada cual dice lo que quiere como y cuando le da la gana en el idioma que conoce... a joder la marrana.

Propuesta alternativa:
Que se vayan al c... de su prima, que seguro que tienen compañia!!
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
22 ago 2011
yo como soy del extraradio y me llamo jenifer, pues voy a hablar con la lengua que me salga del chirri, que por casualidad es el español. el hecho de que franco impusiera el español durante unas decadas y que se siga imponiendo en las escuelas y siga siendo lengua oficial, eso no tiene nada que ver eh!! podria hablar en swahili si me diera la gana, pero por casualidad me da la gana de hablar superlibremente el español.
mode ironia off. els habits linguistics no s'escullen lliurement. Les llengues no s'imposen o deixen d'existir per casualitat. Els habits linguistics depenen d'interessos de poder. la submissió linguística del català vers el castallà, tampoc és casual. estaria bé que entre totes aprenguessim una mica de sociolinguística i ens desfessim d'uns quants tòpics.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
22 ago 2011
a catalunya cada cop més gent parla interllengües, i això no ho aturarà ningú.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
22 ago 2011
El tema del rollo de la llengua es un missatge vell institucional dels politics de ciu que va crear el nacionalisme de dretes burgues, el pujol.

I la gent joves o no, s´apunta a les modes marca barça-madrid, visca el barça-millor que diguin visca el corte ingles es lo matei, i aixo que es politicament correcte parlar llengua per qui i per alla.
Es lo mes facil que no lluitar pels drets socials comuns que ens roben els politics mentre entretenen a la gent parlant del nacionalisme i llegua, es millor estar tot el puto dia espanyolistes-indepes seguint el joc dels interessos ocults de partits per guanyar vots.

Cajei i Endavant ho han entes, altres estan com robots tot el dia con el rollo de la llengua espanyolistes i rucades perque la lluita social els hi queda gran, i es mes facil apuntarse al que veuen per la tele els missatges de la casta politica parasitaria, i repetir els misatges de la tele.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
23 ago 2011
Jo ja passo del tema, hi ha molta feina per fer ara com per perdre el temps... ánims a les assamblees de barris i a tota la gent que ha arriscat el seu físic a los madriles durant aquestes setmanes!!
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
23 ago 2011
las persones que vienen a vivir i quedar-se a Catalunya ( o sus padres), tienen dos opciones:
Integrar-se o hacer de colonos.
La mayoria de repuestas son de colonos que vienen a imponer el idioma escanyol. Diasfrazarlo como querais.
Mis padres vinieron a Catalunya, anticatalanes i xenofogos contra el catalan como la mayoria de respuestas. Jo llego un momento que me pude dar cuenta de la situacion del catalan de porque vinimos tanta gente para aqui i tome la decision de ayudar a los catalanes porque son los que tiene razon si no somops pp i fascistas varios no hay vuenta de hoja. Queda claro....
VISCA CATALUNYA lliure de xenofogocs i poc integrats
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
23 ago 2011
Quedarse encerrado en un ghetto tipo Bellvitge o Zona Franca, no ser tenido en cuenta por nadie, currar como un esclavo durante 40 años y que al final te larguen con un miserable ERE, y que encima te traten de "colono" no es de recibo, la verdad.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
23 ago 2011
per al que signa amb 08940: Faràs veure que escrius a Cornellà, però les teves faltes d'ortografia en la TEVA llengua demostra que ets un garrulaco i que embrutes el nom del meu poble. Ets un ingrat i algun dia et fotrem fora.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
23 ago 2011
I el teu poble quin és, Catalunya o Korneyà?
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
24 ago 2011
Tota una generació combatent i amb potencial perduda per la collonada del nacionalisme català. Quina pena per a possibles lluites socials. Quina vergonya pel centenars de milers de catalanes i catalans que van lluitar per un mon més just (al moviment obrer, llibertari, autònom) i ara romanen morts en aquesta terra que ens ha vist néixer i que sempre ha destacat pel seu caràcter cosmopòlita i combatent (revolta de 1835, la Jamància, primer de maig de 1890, la Setmana Tràgica, etc).

I això t'ho escriu un fill d'una andalusa i d'un català criat a l'extraradi barceloní, castellanoparlant de tota la vida però que va decidir ser catalanoparlant per preservar una llengüa tan preciosa com el català. Més que el castellà, l'amenaça de minorització i desaparició del català rau en l'anglès i si no, temps al temps...
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
24 ago 2011
Está clar que aixó es una batalla que está guanyan el castellá.

Açi a Catalunya es parla castellá com a llengua majoritaria (Barcelona i extraradi), aixo es algo que tenim que aturar.

El castellá no es l'idioma d'aquesta terra. Aixó es algo que els espanyols que venen a Catalunya a treballar, els guiris que venen a embrutar les nostres platjes i els politics feixixtes del partits politics espanyols (PP, PSC-PSOE, EUA...)tenen que antendre.

La nostra llengua es el catalá i per culpa del castellá i l'angles, es va a la merda.

Lluitem contra la perdua del nostre idioma i la nostra cultura com a catalans que som.

Fora l'espanyol de les nostres aules, dels nostres llocs de curro, dels nostres carrers... Fora fora fora.

A la merda ja home.
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
24 ago 2011
Mare meva quines errades d'ortografia...per totes dues bandes...el que està clar, es que cada dia hi ha més immigrants i aquests parlen castellà, i això no ho podem aturar i es la realitat. No em d'oblidar qui som i d'on venim, i em d'aguantar als nous vinguts, perquè sinó no seríem tol·lerants, oi?...doncs acostumem-nos al castellà i prou, si imposem el català, serem feixistes, no?
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
25 ago 2011
Realitat veste a cardar al camp.

Per qué tenim que admetre que es parle castellá?
Un espanyol si va a Anglaterra obligará als anglesos a parlar castellá?

No se, tens molt ocells al cap.

Realitat al igual que un espanyol quand va a Anglaterra apren el anglés quand ve a Catalunya te que aprendre l'idioma d'açi.

Trobo jo
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
25 ago 2011
visça el NAZIonalisme i los NAZIonalistes catalás
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
25 ago 2011
Tanta collonada per l'Indymedia amb la llibertat de les minories, que si pobres Saharauis, Palestins i hòsties, i teniu els collons d'entrar per aquí que es INDYMEDIA BARCELONA QUE ESTA A CATALUNYA i oposar-vos a la llengua de la pàtria/terra catalana, fent un favor a l'Espanyol llengua de l'estat invasor, que com no és EEUU ni Israel no son ni dolents ni imperialistes. Sou una colla de cyberboques que entreu aquí perquè us considereu super anarkas , comunistes , o simplement autoproclamats portaveus de la llibertat, i així aneu tot el dia vomitant missatges que ni son vostres ni enteneu (que no vol dir que no siguin certs) , però molen molt, i a l'hora de la veritat com ara, us posicioneu amb tots els trolls de Ciutadans (del Rivera) o amb els megamodernos "ciutadans del mon" que hi ha per aquí.
Si no respecteu Catalunya, es que no us agrada. I si no us agrada foteu al camp a España, així podreu escriure i arribar a l’orgasme lingüístic amb aquesta llengua que dieu que es majoria a l’extraradi barcelonès...DEXEUS-NOS EN PAU a casa nostra.

PD: Quan Indymedia Barcelona es comenci a a omplir amb missatges fets amb angles, i possiblement amb àrab, ja us queixareu ja! I us topareu amb uns intransigents com sou vosaltres ara, els quals us atacaran amb els vostres mateixos arguments. Feu PENA
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
25 ago 2011
Tanta collonada per l'Indymedia amb la llibertat de les minories, que si pobres Saharauis, Palestins i hòsties, i teniu els collons d'entrar per aquí que es INDYMEDIA BARCELONA QUE ESTA A CATALUNYA i oposar-vos a la llengua de la pàtria/terra catalana, fent un favor a l'Espanyol llengua de l'estat invasor, que com no és EEUU ni Israel no son ni dolents ni imperialistes. Sou una colla de cyberboques que entreu aquí perquè us considereu super anarkas , comunistes , o simplement autoproclamats portaveus de la llibertat, i així aneu tot el dia vomitant missatges que ni son vostres ni enteneu (que no vol dir que no siguin certs) , però molen molt, i a l'hora de la veritat com ara, us posicioneu amb tots els trolls de Ciutadans (del Rivera) o amb els megamodernos "ciutadans del mon" que hi ha per aquí.
Si no respecteu Catalunya, es que no us agrada. I si no us agrada foteu al camp a España, així podreu escriure i arribar a l’orgasme lingüístic amb aquesta llengua que dieu que es majoria a l’extraradi barcelonès...DEXEUS-NOS EN PAU a casa nostra.

PD: Quan Indymedia Barcelona es comenci a a omplir amb missatges fets amb angles, i possiblement amb àrab, ja us queixareu ja! I us topareu amb uns intransigents com sou vosaltres ara, els quals us atacaran amb els vostres mateixos arguments. Feu PENA
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
25 ago 2011
Tanta collonada per l'Indymedia amb la llibertat de les minories, que si pobres Saharauis, Palestins i hòsties, i teniu els collons d'entrar per aquí que es INDYMEDIA BARCELONA QUE ESTA A CATALUNYA i oposar-vos a la llengua de la pàtria/terra catalana, fent un favor a l'Espanyol llengua de l'estat invasor, que com no és EEUU ni Israel no son ni dolents ni imperialistes. Sou una colla de cyberboques que entreu aquí perquè us considereu super anarkas , comunistes , o simplement autoproclamats portaveus de la llibertat, i així aneu tot el dia vomitant missatges que ni son vostres ni enteneu (que no vol dir que no siguin certs) , però molen molt, i a l'hora de la veritat com ara, us posicioneu amb tots els trolls de Ciutadans (del Rivera) o amb els megamodernos "ciutadans del mon" que hi ha per aquí.
Si no respecteu Catalunya, es que no us agrada. I si no us agrada foteu al camp a España, així podreu escriure i arribar a l’orgasme lingüístic amb aquesta llengua que dieu que es majoria a l’extraradi barcelonès...DEXEUS-NOS EN PAU a casa nostra.

PD: Quan Indymedia Barcelona es comenci a a omplir amb missatges fets amb angles, i possiblement amb àrab, ja us queixareu ja! I us topareu amb uns intransigents com sou vosaltres ara, els quals us atacaran amb els vostres mateixos arguments. Feu PENA
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
25 ago 2011
amb algunes excepcions en les dues llengues, aixo es un debat entre uns quants "ciudadanos" que nomes son antinacioanslistes per atacar el català i uns indepes de boscos i pins flipats que es pensen que encara estan a l'època del segadors i no son ni conscients de la realitat catalana actual.

Me'n vaig a veure la tele, que segur que es més productiu
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
26 ago 2011
Almogàver blaugrana, tens tota la raó.

Parlará o escriurá un/a espanyol/a en castellá als anglesos/as a Anglaterra?
Re: Per una indymedia totalment en Catalá
28 ago 2011
Poseu-vos a traduir al català vosaltres mateixos, sembleu nens que no paren de demanar!

A més el castellà no és l'idioma exclusiu del país veí, es la llengua que es parla en molts d'altres llocs del món. Lo ideal seria que tots els continguts estiguessin traduïts també a d'altres llengües per a tindre el màxim de difusió.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more