Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: sense clasificar
La curiosa seqüència editorial
09 ago 2011
L’any 2007 l’editorial francesa La Fabrique va publicar L’insurrection qui vient (La insurrección que viene en castellà), un assaig polític que, en un primer moment, va suscitar, a petit comité i en un àmbit acadèmic i/o especialitzat, reaccions de tot tipus. Dins d’aquest grup de lectores privilegiades, però, cal destacar els agents de la policia antiterrorista francesa, que protagonitzaren la més sonada de les respostes: la detenció de 9 veïnes de Tarnac - un petit poble prop de Limoges – en qualitat de pressumptes autores del llibre.
83.gif
La_Insurrección_que_viene.pdf
La Insurrección que viene.pdf (435,23 KiB)
Aquest text no pretén explicar el contingut de La insurrección que viene, si hi esteu interessades podeu comprar-lo o descarregar-lo de l'enllaç que teniu a sota...
L’objectiu d’aquest text és fer notar la curiosa reacció a la contra que ha tingut el llibre, que ha acabat esdevenint un fenomen editorial com feia temps que no es veien.
 
Atenció a aquest fragment corresponent al capítol de En marcha del citat:
 
Una insurrección, no vemos siquiera por dónde eso comienza. Sesenta años de pacificación, de suspensión de las conmociones históricas; sesenta años de anestesia democrática y de gestión de los acontecimientos; sesenta años que han debilitado nuestra capacidad de percepción abrupta de lo real, del sentido partidista de la guerra en curso. Para recomenzar, es esta percepción la que hay que recobrar.
 
No hay que indignarse por el hecho de que una ley tan notoriamente anticonstitucional como la ley sobre la Seguridad cotidiana se aplique desde hace ya cinco años. Es inútil protestar legalmente contra la implosión prolija del marco legal. Por ello, es necesario organizarse.
 
No hay que comprometerse con este o aquel colectivo ciudadano, con este o aquel impase de extrema izquierda, tampoco con la última imposición asociativa. Todas las organizaciones que pretenden protestar contra el orden actual, además de fantoches, tienen la forma, las costumbres y el lenguaje de Estados miniatura. Hasta el presente, todas las ligerezas para «hacer política diferente» no han contribuido más que a la extensión indefinida de los pseudópodos estatales.
 
Ya no hay que reaccionar a las noticias del día; por el contrario, hay que considerar toda información como una operación que se lleva a cabo dentro de un campo hostil de estrategias que se tienen que descifrar, una operación que apunta justamente a suscitar en este o aquel una reacción cualquiera: hay que considerar esa operación como la verdadera información que está contenida dentro de la
información aparente.
 
Ya no hay que esperar una situación de claridad, la revolución, el Apocalipsis nuclear o un movimiento social. Seguir esperando es una locura. La catástrofe no es lo que viene, sino lo que ya está aquí. Partiendo de este punto, nos situamos dentro del proceso de una civilización en hundimiento. Es aquí donde hay que tomar partido.
 
Fixeu-vos en els verbs en infinitiu que obren el segon, el tercer i el quart paràgraf.
 
No hay que indignarse.
No hay que comprometerse.
No hay que reaccionar.
 
Us sona? Si, l’heu encertada, aquests verbs en imperatiu són també els títols de tres fenomens editorials: Indigneu-vos i Compremeteu-vos de Hessel i Reacciona de José Luís Sanpedro.
Només puc dir-vos una cosa: havent llegit els tres llibres objecte de controvèrsia llegiu-vos el que obre aquest text i entendreu perquè parlo d'una reacció a la contra.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: La curiosa seqüència editorial
09 ago 2011
aquelles a les que us toca el mar de massa a prop, d'aquelles comarques allargassades, sou unes friks. Però bé germanes del puny i la lletra...bé. L'agost és hostil i abrupte en si mateix....gràcies per aquest oasi momentani enmig del desert. Gràcies per aquest fragment habitable....germanes de vora el mar.
Sindicat Terrassa