Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
Si ara es fes un referèndum sobre la independència, la majoria de catalans hi votarien a favor, segons l'últim Baròmetre del Centre d'Estudis d'Opinió.
1277073379860.jpg
En concret, el 43% hi estaria a favor; en contra, el 28%, i el 23% s'abstindria. Els favorables del "sí" ho justifiquen sobretot per raons econòmiques, per un sentiment d'incomprensió, i perquè creuen que Catalunya aniria millor. I els partidaris del "no" esgrimeixen, sobretot, la conservació de la unitat d'Espanya, el sentiment identitari i el fet que troben que la independència és inviable. El CEO també indica que la majoria és favorable que Catalunya recapti i gestioni els seus impostos. En aquest cas, hi estan totalment a favor el 50% dels enquestats.

DADES DEL CEO:
dades.png
Mira també:
http://www.3cat24.cat/noticia/1266506/politica/El-43-dels-catalans-votarien-a-favor-de-la-independencia-segons-lultim-Barometre

This work is in the public domain

Comentaris

Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
Curiositat:

16d. I com s'informa del temes polítics per Internet?

Surt kaosenlared (1'3%) i indymedia (0'6%) i en canvi no apareix llibertat.cat.

PS: Val a dir que de totes les enquestes que es fan i es desfan, les del CEO i el seu homòleg espanyol el CIS són les serioses i ajustades (pel mètode de control), molt més que la de qualsevol diari o universitat tipus UOC.
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
Enquesta completa del CEO:

http://ceo.gencat.cat/ceop/AppJava/loadFile?fileId=18990&fileType=1
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
Per partits:


CiU: 54%

PSC: 25%

PPC: 4.8%

ERC: 96%

ICV: 45%

C's: 0%

SI: 97%

Altres: 54%

Abstenció: 28%


PS: Jo crec que la CUP ha de construir el seu espai a partir d'aquest 28% que vol la independència però que no està d'acord amb capd els partits polítics actuals i no els vota, i també apropar la part més a l'esquerra d'ERC i SI.

Si aconseguís fer això no tindria massa a envejar a Bildu, almenys al Principat...
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
Per partits:


CiU: 54%

PSC: 25%

PPC: 4.8%

ERC: 96%

ICV: 45%

C's: 0%

SI: 97%

Altres: 54%

Abstenció: 28%


PS: Jo crec que la CUP ha de construir el seu espai a partir d'aquest 28% que vol la independència però que no està d'acord amb capd els partits polítics actuals i no els vota, i també apropar la part més a l'esquerra d'ERC i SI.

Si aconseguís fer això no tindria massa a envejar a Bildu, almenys al Principat...
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
M'oblidava, els % és el nombre de persones que han votat aquest partit i que diuen estar d'acord amb la independència,s egons l'estudi. Em sorprèn el 4'8 de tarats que voten al PP i a la vegada votarien sí (tot i que haberlos haylos, en conec almenys 1).
Re: tenir ús de raó és perillós quan els estúpids són un 90%
29 jun 2011
Jo conec l'"anècdota" d'un geògraf que creia amb fe cega en l'estadística i que no sabia nedar. El cas és què va morir ofegat creuant un riu el qual li constava que tenia una fondària promig de 20 cm.

Què passa, a més a més, amb l'amplitud de la mostra i amb la seva representativitat?

Amb la que està caient de retallades i d'autopujades de sou dels porcs polítics professionals, "un 43% de 'catalans'" no té altra problema que si la usurpació, la suplantació del veritable dret a decidir es produeix en un 75% des de BCN i en un 25% des de Madrid o al 100% des de BCN.

Aquests "maldecaps" de burgesos han d'ocupar espai a l'ICM...?
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
no hi han dades dels Països Catalans?
Ciutat de València, Benidorm, Xativa, Alcoy...
Ara que l'Alcoià es a segona A potser fora el moment de declarar l'Independència Sagrada de la Pàtria CATALAAANEEE!
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
malatesta, que t'agradi més o menys és una cosa, però en tot cas trobo prou important els resultats d'una enquesta que parla d'això per estar a indymedia, molt més que els mejnadors vegans que es poden fer X lloc o les activitats del CSO Y.

No caiguem en el discurs psociata: "en el temps de crisi i blabla bla". En el temps que cauen i SEMPRE és important parlar i debatre de totes les opressions, perquè si no es corre el perill de situar prioritats a partir d'aquelles que no t'afecten a tu. Per exemple, per un treballador marroquí o israelià la independència del Sàhara o de Palestina, en el millor dels casos, no és cap "prioritat". Però per un treballador saharaui o palestí, la independència de la seva terra sí que ho és. I en canvi ambdós són treballadors i tenen els mateixos interessos com a classe. Curiosa contradicció (si es que no existeix la opressió nacional), no creus?


PS: L'exemple m'ha fet riure, ho reconec ;)
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
dit a l'ull, quan es va fe rl'enquesta van respondre que no podien perquè estaven fent la revolució llibertària i col·lectivitzant fàbriques i terres, ja saps, aquí a Barcelona som uns burgesos i tal però a la resta del món mundial estan "por las cosas que preocupan a la gente".
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
ala k guay conseguiremos la independencia y seremos super felices,ya no nos afectara la globalización,ni los politicos ni demas,será todo perfecto
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
Perfecte. Explica també quin tipus d'Estat volen per la Catalunya lliure? Quin sistema econòmic, polític i social defensen?

NO! però què importa això no? són tonteries, el veritablement emportant és la independència i la creació d'un Estat propi. la resta són minucies...

El nacionalisme, sigui quin sigui, és fruit d'una mentalitat burgesa, i a més tot nacionalisme té implicitit el gèrmen del feixisme.
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
Caram, benvolgut "un"

No sabia que diagnosticar què el quid de la qüestió és el veritable dret a decidir de la gent, és a dir, a poder AUTOGESTIONAR LES NOSTRES VIDES, formés part del discurs "psociata". Tampoc sabia què les burgesies palestina i israeliana havéssin construït un constructe conjunt i, més recentment, se'n vulguin desentendre. Tampoc sabia què les burgesies sahraui i marroquina havén format un imperi conjunt i més recentment ídem de ídem.

Tampoc sé si mai de la vida aprendrem què el que cal per afirmar la vida és dinamitar TOT ALLÒ QUE LA NEGA, les nazions i els constructes artificials de la burgesia, de la pila baptismal a la làpida passant pel DNI. No solament no ho repudiem sinó què ho reclamem. El putu poder totalitzant encara té milenis de domini garantit amb tant encefalograma pla com predomina.

Salut (dins del que cap)
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
Jo el que no coneixia és l'etnicisme argumental que alguns sembla que teniu incrustrat, malatesta. Jo sóc treballador català, però no per això RESPONSALBE del que fa qualsevol català (com el que ha fet històricament la burgesia), de la mateixa manera que els treballadors palestins no són responsables del que fa l'elit dirigent col·laboracionista amb Israel, o també ho són?¿? això nega el seu dret a ser i a poder viure lliurement?¿?

Tampoc saps quin paper van jugar en els segles VIII al XII les tropes saharauis així com (i sobretot) les amazigh (també conegut com a berebers, "bàrbars") en l'expansió de l'islam?¿? per la mateixa regla de 3, de tenir aquest apssat, els habitants del segle XXI han deixat de tenir tot dret?¿?

I que me'n dius dels tibetans que viuen en règim d'extermini per part de l'estat xinès? perquè al VII havien estat l'imperi (amb Songtsen Gampo al capdavant) més fort de l'Àsia central, més que el xinés, i ja els veus ara, en una situació d'apartheid.

I podria seguir...

I clar que una nació és una construcció, TOTES. El problema és que també hem de poder tenir dret a les construccions socials, o no? perquè alguns me'l neguen? perquè jo si algú no vol autoidentificar-se com a català, no li nego pas aquest dret. Al contrari. Però a mi que no em neguin la meva identificació cultural.

Salut!
Re: licor 43 (per cent)
29 jun 2011
No sé de quin etnicisme incrustat al cap o en calcomania al front o serigrafiat als melucs em parles, si és amb relació al què jo he dit. precissament aposto per tot el contrari. per no haver de carregar amb tot lo lloable i execrable d'un "poble" o per no ser hipòcrites i haver de seleccionar què ens defineix perquè en allò "sí què érem nosaltres" respecte d'allò altre què "ens avergonyeix", la solució intel·ligent és què es fotin al cul totes les taxonomies d'entomòlegs frustrats de "pobles" i "nazions" aquests burgesos de merda què són els seus interessats artífexs.

CONQUERIM LA LLIBERTAT enderrocant tots aquests constructes, per sentir-nos cadascú el què ens roti de sentir-nos, per a cercar les afinitats espontànies què creiem, sense determinismes determinats per herències burgeses. Abolim el treball assalariat i podrem deixar de sentir-nos "treballadors" (si volem) i sentir-nos allò què decidim sentir-nos. La identitat l'hem de poder construir (o no, podem conscientment aspirar a ser "anodins"), no és un vestit prêt-à-porter.

Salut!
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
La reacción se moviliza agitando las banderas... otra vez!! La burguesía vuelve a usar el viejo truco de la patria y el enemigo exterior cuando ve que el pueblo comienza a organizarse y hacerle frente.
No perdamos ni un minuto con el discurso reaccionario. El mismo personaje que defendía la reducción del estado a los cuerpos policiales y las cárceles es ahora el que se saca de la manga una encuesta de mierda...que se la coma!!! Él y los 500 terroristas de la patronal reunidos ayer!!!
No repitamos el discurso del poder, desde las asambleas estamos creando el nuestro!!! No nos interesan sus estadísticas, ni sus opiniones, ni su patria... La bandera no es lo bastante grande para que puedan esconderse eternamente!!!
Por el derecho a decidir todos los días!! Todo el poder a las asambleas!!!
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
"La reacción se moviliza"

Que modern, noi!
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
Amb independència o sense la nostra lluita continuarà sent per aconseguir emancipar la humanitat.
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
UNA BONA NOTÍCIA!

INDEPENDÈNCIA JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
29 jun 2011
Frap, el teu cervell s'ha independitzat de tu fa temps...
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
30 jun 2011
Vamos a aislar este bonito terruño llamado catalunya de tanto lastre. A ver si los MM.SS catalanes van a tener que ir a remolque de los españoles, por favor... vamos a echar a las fuerzas de ocupación españolas y a purgar los mossos de escuadra y convertirlos en una ilicia popular. Vamos a avanzar hacia el socialismo de una vez. eso se hace cortando con un estado que divide a la clase obrera con su discurso racista anticatalán y antivasco. Queréis que el nacionalismo deje de ser un problema? pues divorcio ya. Por mucho que digan algunos que eso es dejar tirados a los andaluces, lo que tienen que hacer estos es cojer la duquesa de alba y quitárselo todo, joder. A ver si vamos a destruir las posibilidades de avance social escudándonos en infantilismos utópicos.
Decís que va a ser un estado burgués...? I porqué debe de serlo? Podemos empezar de nuevo y profundizar de verdad en el sistema democrático. Mirad sinó la proporción de asambleas que hay en los PP.CC y los que hay en el resto del estado. Además, una catalunya independiente sería muy debil militarmente, cuatro mossos acojonados ante las masas.... preferís que os venga el ejército español? Anda ya, lo que os mueve a los españolistas es el identitarismo, no el pragmatismo revolucionario. Por suerte no tenéis presencia en la calle. :D
Re: El 43% dels catalans votarien a favor de la independència, segons l'últim Baròmetre del CEO
30 jun 2011
Por fin,o no entiendes una mierda de lo que hablas, o te falta un hervor. O las dos cosas...
Sindicato Sindicat