|
|
Notícies :: laboral |
Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
|
per COS- Coordinadora Obrera Sindical |
25 jun 2011
|
Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà, a Figueres + noves seccions sindicals al Barcelonès, i Bonrepòs i Mirambell (Horta Nord) |
|
Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà, a Figueres
El Passat 18 de juny tingueren lloc les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà SL, que gestiona els cinemes de la ciutat de Figueres, a l’Alt Empordà.
En aquesta ocasió, la COS ens hi presentàvem per primer cop, i gràcies al company Lluís, cap de la nostra secció sindical en aquesta empresa, vam obtenir una més que ampla victòria de 10 vots contra 2, davant de CCOO.
De mica en mica, amb humilitat, molt de treball i honestedat, anem sumant i avançant!
---
Nova secció sindical de la COS al Barcelonès, al sector de la informàtica
divendres, 24 de juny de 2011 06:02
Uns quants treballadors de l’empresa “Tecnocom Telecomunicaciones i Energia” hem decidit constituir-nos com a Secció Sindical de la COS per tal de defensar els nostres drets com a persones treballadores. Tots som tècnics informàtics que hem passat per altres empreses i coneixem molt bé el sector:
precarietat, salaris ajustats, empreses que fan calers a costa de vendre els NOSTRES serveis, convenis incomplerts, ignorància tècnica dels nostres superiors…
Hem intentat parlar nombroses vegades amb recursos humans i amb el Comitè d’Empresa (CCOO i UGT) i ha estat una pèrdua de temps desmotivadora. És per aquests motius que hem triat aquesta fórmula per restar alerta, per estar preparats pel següent embat i tenir la Secció Sindical com a escut per guanyar temps i força davant aquest gegant que constantment s’aprofita de la nostra feblesa individual.
Sabem que estem en temps de crisi i, com hem pogut comprovar, és l’excusa perfecta pels que ens volen seguir tenint com a mà d’obra submisa. En el món laboral on ens trobem creiem que el mínim que podem fer és crear una Secció Sindical per trencar amb l’aïllament i buscar la unitat d’acció.
Animem a les persones que treballin en el camp de la informàtica a seguir aquest exemple i cercar la forma d’estar organitzades com creguin dins els seus llocs de treball, lluny del sindicalisme venut.
---
Es crea la secció sindical de la COS a Válvulas ARCO, de Bonrepòs i Mirambell (Horta Nord), malgrat totes les pressions patides
Fa uns dies tingueren lloc les eleccions sindicals a la planta que l’empresa del metall Válvulas ARCO té a la localitat de Bonrepòs i Mirambell a l’Horta Nord, on els companys de la secció sindical de la COS allà s’hi presentaren per primera vegada com a tals.
Dissortadament, ens hi vam quedar a només 1 vot de treure el delegat, i poder entrar al comitè d’empresa, que torna a quedar en mans de CCOO i UGT.
Amb tot, i malgrat la mala notícia, i tota la pressió rebuda, finalment hem aconseguit el reconeixement per la nostra secció sindical, que ara començarà a organitzar als companys que simpatitzen amb nosaltres a l’empresa, i a preparar-s’hi per fer front al que puga vindre.
Pel que fa a les pressions rebudes... realment hi hagué de tot:
- Primer, gent de CCOO va intentar impugnar la nostra candidatura;
- Segon, gent de la UGT es va dedicar a pressionar un dels membres de la nostra llista;
- Tercer, un dels encarregats de l'empresa, va tenir una “xerrada” amb un company, membre fins llavors de la nostra llista, que finalment se'n va eixir per por a les represàlies;
- Quart, més pressions i "comentaris" entre diferents companys de l'empresa, per part de gent de la UGT, els dies previs a les eleccions;
- Per últim, l’intent per part de RRHH de l'empresa de no reconèixer la nostra secció sindical... amb excuses referides al "conveni", etc., tot absolutament fals, un parany per veure si realment podien traure-se’ns del damunt... que finalment, i gràcies a l’ajuda de les nostres companyes de l’Àrea d’Assessorament i Legal del sindicat, vam poder tombar.
Ara el que ens queda és treballar de valent per defensar tots els llocs de treball al nostre centre de treball, tocat després d’un fort ERO que vam patir fa un parell d’anys. |
Mira també:
http://sindicatcos.cat/ |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per greba |
25 jun 2011
|
Dijous 30 a les 19:30 mani obrera a Montcada (Horta Nord):
http://www.kaosenlared.net/noticia/montcada-manifestacio-contra-les-reta
ENS SENTIRAN! |
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per Espectacles |
26 jun 2011
|
Sindicats que entren en el joc representatiu?
Un altre sindicat de bombo i pandereta. |
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per al flipat |
26 jun 2011
|
LAB, SAT, CUT, etc. tots uns "venuts", oi? en fi...
Jo sí que estic a favor de la representativitat, sincerament, o en tot cas abans això que els que s'autoerigeixen com a delegats sindicals sense que els treballadors haguem pogut dir la nostra lliurement.
I per cert, alguns dels que van tan de ceneteros amb un discurs que no s'aguanta per enlloc, estaria bé que miressin els estatuts de la CNT dels anys 30 sobre participació sindical i presa de decisions. Agafeu-vos a les cadires perquè igual caurieu d'esquenes... |
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per Ceneteru |
26 jun 2011
|
Jo no estic d'acord que el SAT, CGT, CUT, LAB, siguin igual que CCOO o UGT, està clar que tot i compartir el model amb ells, són sindicats molt més combatius.
T'equivoques, el delegat sindical ho és només de la secció sindical de CNT, no de tots els treballadors.
Jo no crec en la participació en les eleccions sindicals i en els comitès d'empreses, penso que els treballadors no han de delegar les seves reclamacions en ningú, apart de les subvencions que rep el sindicat per cada membre al comitè d'empresa.
Molts donàveu la CNT per morta, que el seu model era antiquat, que s'havia d'adaptar el sistema si volia sobreviure,etc. Però el cas és que en els ultims anys la CNT mica en mica ha anat creixent, creant noves seccions sindicals i guanyant conflictes. Demostrant que el model sindical basat en l'acció directa funciona. |
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per per al ceneteru |
26 jun 2011
|
Doncs llavors no entenc la mania d'alguns de que si se surt dels vostres paràmetres i la vostra quadratura, ja s'hagi de venir a tirar merda. Jo no estic en absolut d'acord amb el model de la CNT ni amb les idees llibertàries, però les respecto i me n'alegro cada cop que la CNT avança ja que dialècticament acostuma a significar que el "sindicalisme" (entre milions de cometesd) oficialista retrocedeix. No són els meus, però molt millor aquests que els altres.
Doncs no entenc auqesta mania de tirar merda sistemàticament contra allò que no és exactament i milimètricament lo teu.
PS: Quan dius que la gent diu que el model de la CNT era antiquat... tan de bo la CNT actual tingués les mateixes premises alhora de pendre decisions (ex-> el que decideix la majoria, cal acatar-ho i punt, res de imposicions de la minoria). |
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per A |
26 jun 2011
|
Doncs parlant de majories, la majoria de gent de la CNT no es passa el dia tirant merda sistemàticament, perquè pensa que és més productiu enfortir el model sindical de CNT. De torrecollons avorrits n'hi han a totes bandes.
Per això als plens, plenàries i el congressos en cas de no haver consens es vota i s'acata el que diu la majoria, tenint en compte i respectant les postures de la minoria. |
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per revolució = COS |
27 jun 2011
|
10 vots?! WTF?!!?! eleven1!!!11!!!
moltes felicitats |
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per Spartaco A fml_57@hotmail.es |
28 jun 2011
|
Si a esta alturas, después de más de 30 años de sindicalismo verticalista como es las elecciones sindicales, cuya historia se remonta al sindicalismo vertical de enlaces y jurados y que hoy en día sigue siendo lo mismo con la la ley orgánica de libertad sindical LA LOLS. Donde el estado regula la actividad sindical, con la consecuencia de la existencia de unos parámetros de margen de actuación dentro, claro está la legalidad estatal, los comités de empresa, es decir los comités se quiera o no entras dentro del juego burgués o mejor dicho patronal, evidentemente la representatividad es la misma que la parlamentaria, cada 4 años las decisiones las toma los comités siendo la asamblea si las hubiere a nivel informativo, esto sin contar los liberados, en total y en definitiva, la estrategia anarco -sindical es bien clara, rompe a nivel laboral con la imposición de una forma de actuación donde el estado junto con aquellos que la aceptan una forma de funcionar que va en contra de los interese de los trabajadores, LA LOLS: por lo tanto la CNT no se inventa nada, pues todo está dicho, la cosa es muy fácil o está dentro o fuera si está dentro a buen seguro tendrás tentaciones de la patronal , (corrupción sobornos pactos tracciones y bien reenumerados de esto es lo, que representa las elecciones sindicales, sin ninguna duda ). Si está fuera estarás con los trabajadores/as y organizaras y concienciaras y aras participar en sus propios problemas, construirás la solidaridad, y el apoyo mutuo, por consiguiente, el movimiento obrero no tiene otra salida que rompe con la leyes y decretos que el estado imponen, y que mucho sindicatos toman esta estrategia tan caduca y manipuladora que es la LOLS.
Sin dúdalo la CNT es la única alternativa sindical, horizontal, cuya estrategia en los centro de trabajo pasa por la secciones sindical, la asamblea general, el comité del mismo sindicato, y por consiguiente fuera de todo control estatal y patronal, lo demás es más de lo mismo.
Como es evidente que hay muchos que dicen lo contrario, con mi más sincero respecto, aquellos que no sois de ccoo y ugt y uso.
Solo el tiempo está dando la razón a la CNT.
Bueno la representatividad, a la que menciona el flippa, es indudable que carece de toda práctica revolucionaria y asambleísta, y más aun creo que desconocer la autogestión, aun así no tiene que tírate de los pelos por que la CNT tenga otros planteamientos , más de acción directa. En todo caso creo que a pesar que todavía hay ciertas orga. Con este sistema de participación, creo interesante que en ciertos cuestiones laborales y sociales hay que está unidos, ejemplo la solidaridad, contra cualquier despido. Por la HUELGA GENERAL; PER LA VAGA GENARAL. Salud y anarcosindicalismo, seguimos en la brecha o NO. |
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per combatiu |
29 jun 2011
|
Temoleu CCOO i UGT, que la COS ja ha tret 10 vots!!!! |
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per un |
29 jun 2011
|
Perquè els hi molesta tant a alguns que cert sindicalisme avanci? quan jo veig una concentració davant una botiga i surten 2 persones ja imagino que el sindicat en qüestió no té 3 afiliats (2 i el que fa la foto).
Aquesta notícia en concret és prou clara: la secció sindical d'una petita empresa (oh, sorpresa! a Catalunya hi han empreses amb menys de 5000 treballadors!), i a part s'han constituit noves seccions sindicals a altres empreses. És una notícia sense més, n'hi ha altres on es veu com la COS avança:
Victòria de la COS a les eleccions sindicals d'AEtech
http://www.sindicatcos.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=
Eleccions sindicals: Bons resultats de la COS a Osona
http://sindicatcos.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=367
La COS guanya les eleccions sindicals a l’empresa Interskol Powers Tools S.L. de Ripoll
http://www.sindicatcos.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=
La COS segona força a CEMEX d'Alcanar
http://sindicatcos.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=92
Augmentem la representació sindical a les comarques gironines
http://sindicatcos.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=94:cos-nord-est&catid=59:noticies&Itemid=97
etc etc etc.
El meu dubte és perquè alguns els hi molesta tant. Si no hi estan d'acord amb els seus postulats, no passa res, que no s'acostin.
Però en la gent que sent la imperiosa necessitat d'exercir de "fort" per combatre el "feble" no és gent que EN CAP CAS es pugui autodefinir de revolucionària.
Spartaco A: em queden alguns dubtes del que dius, sobretot, quan afirmes una cosa però que en tot cas només és opinió, no demostració empírica, com ara:
"Solo el tiempo está dando la razón a la CNT. "
En quin sentit dius això? la CNT és la única que avança? la CNT és la única que resol bé els conflictes? vols dir que això no és molta supèrbia? recordem per exemple Caprabo o Mercadona en el cas CNT i en canvi autobusos en el cas CGT... Jo no crec que el seu model EMPÏRICAMENT hagi donat els millors resultats als treballadors/es precisament.
"la representatividad es la misma que la parlamentaria"
Però com funcionava la CNT als anys 30? és a dir, quan era el principal actor entre la classe obrera catalana? sense criteris de representativitat es pot funcionar més o menys bé quan ets molt poca gent o bé quan creixes molt poc a poquet i vas digerint aquest creixement. Quant ets centenars de milers d'afiliats, o desenes de milers, o fins i tot milers, és IMPOSSIBLE (bé, impossible des d'un punt de vista de justícia, sempre hi ha algun company/a més inteligent que la resta que imposa el seu criteri fent creure als altres que lo seu és el "consens", tal i com es pot veure aquests dies a les assemblees d'indignats).
"fuera de todo control estatal y patronal,lo demás es más de lo mismo"
Algun dia e spodrà entendre que la clau no és com funciones sinó EN BASE A QUINS OBJECTIUS et mous?¿?¿?
Si et definiexes com a antidogmàtic, pesna-hi, perquè a mi em sembla que afirmar que LAB o el SAT són "mas de lo mismo" i que hi ha control de la patronal i l'estat en ells em sembla DEMENCIAL. Clar que si interioritzes el dogma "lo meu es lo únic bo, ergo tota la resta és caca" la realitat es torna plana, lineal, sense contradiccions, sense res. Però llavors ja no ens diguem antidogmàtics. |
Re: Victòria de la COS a les eleccions sindicals a l’empresa Espectacles Empordà + noves seccions sindicals
|
per ploro |
29 jun 2011
|
O, pobrets, com us critica la gent, quina peneta. Això és fruit de la ràbia pel gran salt qualitatiu i quantitatiu de la CUP (vull dir, xiringuito-COS). |
|
|