|
|
Notícies :: antifeixisme |
Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
|
per Mark |
29 mai 2011
|
Diumenge tranquil després de que ahir la plaça va passar l'examen del caos!! ..I el que és també "important": Li varem treure altre vegada la raó al Sr.Felip Puig. |
Van haber moments delicats a partir de les 2:30 de la nit, però la gent estava concienciada, dins de la plaça tots i totes sentades i als marges gent de peu disuadint als festejants blaugranes de que fessin merdé (però obviament sense ganes de tancar el pas a ningú tampoc, es clar) i va funcionar. La policía per la seva part en algunes de les seves càrregues va ser a punt d'entrar a la plaça, però es va contenir. La tranquilitat va començar a arribar a les 6:30 del mati quan va marxar l'última furgoneta.
Lo del divendres (la nit de l'intent de desallotjament) en canvi va ser més esgotador, personalment per mi també, més que res per la nit, que quasi no havia dormit i portava esgotament acumulat i va i els altaveus ens desperten a les 6 del matí diguent que la policia entraria a les 7:00, i si, efectivament a les 7 en punt, allà hi eren!, però ens van tenir allà encerclats fins les 13:30.. Ningú podia entrar dins la plaça excepte la premsa dels mitjans importants, alguns periodistes dels cuals (bravo per ells) ens portaven ampolles d'aigua per beure i poder refrescar-nos; el petit problema és que si bebiem, a la gent ens entrava ganes de pixar i tampoc podiem pas accedir als serveis perquè estaven al darrera del cordó policial (i si sorties ja no tornaves, aquesta era part de la seva estratègia, guanyar-nos per pipi!!! els molt cabrons:) però per lo vist es veu que varem aguantar més del que es creien ells i van decidir finalment entrar a "netejar" -en realitat: destruir papereres, carpes, llits, biblioteca, cuina, requisar ordinadors, etc.- i no amb escombra i fregona (ja que això ja ho feiem nosaltres cada matí per compte propi, es clar), sino mitjançant porres i botes i amb la complicitat del servei de neteja de l'ajuntament, els cuals tot sigui dit tampoc anaven amb escombra ni fregall, sino que senzillament recollien tots els nostres estris i materials que els mossos havien destrossat i els llençaven als camions que utilitzen per recollir la xatarra.
Així és com se les gasta el conseller d'interior de la Generalitat de CIU. ..Els seus arguments 1) La "neteja": Quan ja et dic que aqui es neteja la plaça cada dia. 2) La "salubritat": Quan la penya ja es cuida de la seva propia higiene (excepte algun més guarret que també ho seria si no hagués acampada), els plats i cobertes es netejen, hi ha personal sanitari voluntari entre nosaltres, etc.) 3) La seguretat davant la probable invasió de gent del FCB (merda de futbol, tot i que m'agradi, valga la paradoxa): Quan anit es va demostrar que nosaltres mateixos els varem disuadir sense porres a la cinturea, també ells per la seva part tenien una actitut positiva cap a nosaltres i
per descomptat, tot desmentint les paraoies o manipulacions del conseller no ens varen intentar robar ninguna bombona de gas o bidó de benzina. Qui vol fer mal o cremar contenidors jo penso que ja que es porta l'eina de casa i 4) La llei del civisme, la qual impedeix acampar en una area pública, excepte si les acompanyats son coloms, es clar!..;)
Físicament, els qui estavem el divendres dins la plaça no varem patir danys (excepte algunes empetes amb mala llet) tal vegada degut a que els agents estaven mirats en lupa per totes les càmeres de la premsa i a més erem la part més simbòlica i representativa del caràcter pacífic del moviment.. Pero fora de la plaça no varen tenir escrúpols contra els que van venir a manifestar-se amb solidaritat amb nosaltres es pretendien unir-se. Com ja saps (i potser has vist) allà molts mossos d'esquadra van desfogar la merda que porten dins contra gent inocent.
A veure quan la policia ens deixa en pau i ens podem concentrar millor en donar passes endavant i diguem que no tant d'estar pendents de si els "robocops" venen o bé es queden a les seves cases jugant a disparar amb les seves videoconsoles. |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per victoria de qui? |
29 mai 2011
|
Una merda victoria... Va ser una baixada de pantalons als mossos.
Barrar el pas a la policia, si
Mirar cap a una altra banda mentre abusen i matxaquen els altres, no.
Esteu perdent el nord i els principis... mantenir la plaça no ho és tot. De fet, no és res si renunciem a plantar cara. No cal utilitzar la violencia fisica, tant sols mostrar una mica de dignitat. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per xx |
29 mai 2011
|
x tiene razón. Por desgracia en la plaza también hay muchos intoxicadores y provocadores que no son maderos pero que si siguen así conseguirán lo que los maderos no han conseguido. Desmovilizar a la gente, dividir a los que queden y, como fin último, destruir lo que tanto ha costado construir. Con esta gente no se puede ir a ninguna parte pero como son "de la peña" ... |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per aut op |
29 mai 2011
|
Veo que hay mucho individualista con ganas de disturbio para luego pasarse unas semanas relajado comentando la película con los colegas. Sin embargo lo que está sucediendo es muy superior a sus anhelos.
Parecen no saber, o haber olvidado, que la revolución solo se hace desde la fuerza, que la violencia solo es efectiva si es multitudinaria. Parece que no quieran darse cuenta de que muchxs estamos hartxs de perder siempre, que de lo que se trata es de hacernos fuertes, y de que por primera vez en mucho, demasiado tiempo, se está constituyendo esa fuerza.
Si refrescaran un poco la historia, verían como muchos anarquistas actuaron en momentos difíciles, haciendo cosas que quizás no hubiesen hecho en otras circunstancias.
Ahora más que nunca todxs a las plazas! |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per a las plazas, pero no de cualquier manera |
29 mai 2011
|
Creo que aqui lo que se esta criticando es el el silencio-complicidad de alguna gente de la acampada respecto a los ataques policiales, no que no se esten produciendo disturbios.
Por que dan tanto el miedo las críticas?
Lo que esta sucediendo es muy guapo, pero si no somos autocriticos y nos dejamos llevar el optimismo mal vamos... Esto no significa desmovilizar o dividir, simplemente ser capaces de asumir que la hemos cagado.
Personalmente coincido con esa opinion, no me senti bien el sabado. salud. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per j |
29 mai 2011
|
Qué estupidez de comentario, "acampadabcn" (y demás demagogxs). La fórmula de asamblea centralizada (y centralista), no consensuada, es en sí una vieja fórmula de control e imposición. Desde luego no es participativa más que para una pequeña parte de la acampada, que supongo es lo que se pretende, pues de otro modo se hubiese tomado partido por formas organizativas descentralizadas, mucho más abiertas, dinámicas y participativas pero, en fin, fuera del control de unxs pocxs. No es cuestión de tiempo o de “ir aprendiendo”, la vuestra es una apuesta clara. El grado de libertad alcanzado en la acampada queda patente en la propia incapacidad de asumir las críticas (que han sido muchas durante estos días) por parte de lxs autoerigidxs gendarmes de la “no-violencia”. A pesar de nuestro profundo desacuerdo en estos puntos (y algunos más) no somos pocxs lxs que hemos participado de comisiones y debates. La actitud de muchxs de quienes os erigís en pseudo-policía de la acampada es inmunda, además de represiva y maniquea. Desde luego sois algunxs de vosotrxs lxs que tenéis miedo a los ideales de lxs demás. Cambiar el gesto sumiso del voto por las manos alzadas y agitándose frente a consignas que a penas se escuchan no es un gran logro. La lucha política es una carrera de largo aliento no un echo puntual, por más que os agasaje el ego a muchxs salir por la tele.
Uno que no piensa volver al circo de demócratas-reales-ya. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per sin faltar a la verdad |
29 mai 2011
|
En los escritos se habla de negociación entre policía y personas de la acampada. Se explica como el sistema de seguridad funcionó mejor que el de los mossos, y como persona que estuve participando para evitar que, o bien la policía, uniformada o secreta, o los nazis aprovecharan la ocasión para crear situaciones de peligro y riesgo para las personas acampadas o que accedían al interior de la plaza, quisiera decir algunas cosas que me parece que se deberían de aclarar convenientemente.
Antes que nada, explicar que estuve entre las personas que se acercaron a la plaza el viernes, para evitar el desalojo y las agresiones policiales. Con esto quiero dejar claro que no soy alguien que pasaba y se veía involucrado en algo "accidental", sino que era mínimamente consciente de la situación. De lo que tenía un total desconocimiento, era de esas lamentables conversaciones con la policía que el día anterior nos había estado golpeando hasta lesionarse, pues nadie respondió defendiéndose de las agresiones.
Es cierto que mientras nos distribuíamos por los diferentes accesos de la plaza, había personas que se pasaban haciendo ciertos comentarios que me sorprendieron. Cuestiones como hablar con certeza de la hora del desalojo de las personas que festejaban el triunfo del Barça, o comentarios que afirmaban con cierta rotundidad que los mossos no entrarían en la plaza, me llevaron a preguntar el motivo de dichas afirmaciones, que nadie me pudo aclarar, más que con respuestas ambiguas.
Lo más lamentable de todo, fue escuchar a una persona que se dedicaba a pasarse por los puntos de accesos, dando órdenes de evitar que alguna persona de los aficionadxs del Barça, entrase en la plaza en el momento de las cargas policiales, afirmando con rotundidad, que "esos, no son como nosotros".
Con este personaje de la organización, varias personas tuvimos una discusión sobre su manera de dirigirse dando órdenes y erigiéndose como alguien que pretendía, no sólo controlar nuestros actos, sino también nuestras ideas completamente contrarias a las suyas, y al cual respondimos diciendo que si en la zona de nuestro acceso llegaban personas perseguidas por los mossos, les facilitaríamos la entrada y que nos opondríamos con toda rotundidad y firmeza, a que algún secreta, infiltrado, nazi o policía antidisturbios, pudiese entrar en la plaza o agredir a quienes nos encontrábamos allí.
Dicho personaje se marchó tras preguntarnos si íbamos a dejar entrar "al grueso" de las personas que intentaban ponerse a salvo de los mossos, y nuestra respuesta fue tan clara con firme: "Sí"; a lo que se fue indignado y he de suponer que "a dar parte" de nuestro desacato a su autoritarismo.
Cuando llegó el momento de las cargas en el lugar en el que nos encontrábamos, un importante grupo de personas que celebraban el triunfo del Barça, pudo acceder a la plaza y evitar que fuesen golpeados como lo fuímos nosotras en día anterior, e hicimos frente a los mossos cuando se acercaron al acceso golpeando a las personas más rezagadas, a las que conseguimos que entrara dentro a salvo de otra muestra más de su brutalidad policial.
Esas personas probablemente no tenían nuestras mismas ideas, preocupaciones o ilusiones por acabar con este criminal sistema neoliberal y cualquier forma de capitalismo, pero sí que son como nosotras, pues estaban siendo objeto de la misma brutalidad que un día antes habíamos combatido con pasión e intensidad, siendo golpeadas una y otra vez sin contemplación.
Quiero decir, que siento un profundo asco si se han producido esas conversaciones con la policía de las que se hablan.
Que siento incluso mucho más asco por esas personas que dentro de los espacios de transformación, pretender erigirse en "comandantes" de la nada, retirándose al espacio que muchas personas estuvimos cuidando y teniendo un especial cuidado para evitar que se produjeran situaciones desagradables y no deseadas.
No somos profesionales de "la seguridad", pero creo que sentíamos la necesidad de aportar nuestra experiencia en este espacio de transformación, para que pudiese continuar adelante. De la misma manera, hemos participado activamente dentro de las comisiones, como tantas otras personas, para que se produzca un debate necesarios que nos permita crear el contexto necesario, para golpear definitivamente de muerte al capital y a sus habituales depredadores (políticos, banqueros, multinacionales, grandes empresarios...).
Ese mismo asco, es el que siento contra toda esa "radicalidad pacifista" que, mientras la policía golpeaba brutalmente a algunas personas y las detenía, nos gritaban con todas sus fuerzas que dejásemos de llamar a la policía "torturadores" e incluso abandonaban el lugar de acceso que debían de cuidar, para ponerse delante nuestro a decir, voz en grito, que nos calláramos y que "dejásemos de provocar a la policía" y sin embargo, les aplaudían cuando, dentro de sus vehículos, se retiraban con los detenidos.
Frente a todo esto, quiero expresar que de la misma manera que estos indeseables y "pacifistas", nos gritaron y salieron corriendo a nuestro encuentro, otras muchas personas apoyaron decididamente y sin ninguna duda, la propuesta de dejar entrar a personas que podían ser agredidas o lo estaban siendo, y se unieron a los gritos de rabia e impotencia, cuando tuvimos que presenciar las agresiones y las detenciones indiscriminadas de personas delante nuestro. Con las primeras, será muy difícil llegar a ningún puerto, por las segundas, valió la pena luchar el viernes y el sábado y sentirnos fuertes y dignas frente al abuso, la brutalidad policial y la injusticia. Sinceramente, si algunos, no son como nosotras, no son de las nuestras, son los primeros. En el momentos de las cargas policiales, personalmente me sentí más identificada con esos aficionados y aficionadas del Barça que intentaban protegerse y evitar los golpes de la policía, que de esos que negaban y pretendían que asistiéramos a otra actuación más de brutalidad policial, en silencio. Esos, nos abandonarían a merced de los torturadores, y mirando hacia otra parte, sólo por encontrarnos al otro lado de la línea. Esos son los indeseables que. desde el primer día, algunos venimos denunciando.
De gris, de marrón, de alternativo, de indignado o de buen rollo, no hay fascista bueno! |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per bobbit |
29 mai 2011
|
Qui vam passar anit pel clínic podem donar testimoni que no va haver col·laboració entre mossos i acampades i que entre aquestes últimes va haver ferides per la policia. Una cosa és el recolzament mutu contra la policia i una altra ser solidària amb el vandalisme covard, etílic i testosterònic. Pacifisme? no. Justificar sempre la violència, vingui d'on vingui? tampoc. Tisores per a totes. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per algo habran hecho |
29 mai 2011
|
Pots assegurar que tota la gent estomacada i detinguda pels mossos el dissabte estava liant-la?
Que facil es denunciar la manipulacio mediatica i la criminalitzacio quan t'afecta, i creure-la cegament quan convé.
agressió és quan em sento agredida, i quan sento que s'esta agredint a una altra |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per Jesus |
30 mai 2011
|
Bueno... decir que yo entré porque salté un cordón y mi colega se quedó fuera y recibió de palos...
Creo que se está yendo la olla... Cuando os conviene los mossos dicen la verdad (violentos, radicales, etc.) y cuando no, no...
Sois algo demagogos y estupidos |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per X |
30 mai 2011
|
Un apunte sobre el texto: la policía no "es va contenir". La policía se vio frenada por la actitud firme y decidida de la gente que guardaba la plaza en la esquina del monumento a Macià. De no ser por eso, hubieran prolongado las cargas hasta el interior de la plaza, que es obviamente lo que querían: amalgamar acampada con disturbios futboleros. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per acam |
30 mai 2011
|
La policia si que es va contenir, tothom sap de sobres que si haguessin volgut haurien entrat. Queda molt chulu dir que els vam parar, pero no es veritat. No tenien instruccions d'entrar a la plaça a menys que fos estrictament necessari i van veure que no era necessari gràcies a que nosaltres vam manifestar el rebuig a la violència i demostrant un autocontrol de la situació dins la plaça.
Respecte als qui defensen als hooligans i als acompanyants dels hooligans a fer les típiques curses de ratolins i de gats amb la policia.. la veritat em sembla una mica patètic i em sembla lamentable que molts que van de "anarquistes" y "antisistema" s'identifiquin amb aquesta penya enlloc de amb l'actitut pacifista dels qui estem contruint una nova societat defugint caure en la temptació fàcil d'insultar als polis o de defensar els propis egos personals. Hi ha molt antisistema "típic" que de fet és més dogmàtic que el mateix poder contra el qual en teoria s'hi oposa.
No obstant torno a dir que a la plaça no vam prohibir l'entrada de ningú i estavem disposats a donar cura (dins el possible segons les nostres capacitats)als ferits per les càrregues policials. Sabem que els mossos actuen de forma criminal, pero igualment defugim la temptació fàcil de caure en el cercle viciós de l'odi i de definir-nos únicament per la reacció radical anti. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per estereotips |
30 mai 2011
|
Perdona, qui d'aquí ha dit que sigui anarquista o antisistema o qualsevol merda d'estereotip mediàtic per l'estil?
Actitut pacifista no és fotre crits, amenaçar i ordenar fer les coses d'una determinada manera com he pogut presenciar en diverses ocasions aquests dies, de fet tot això és el contrari del pacifisme. Com es deia a un dels textos llegits ahir a la nit de violències n'hi ha moltes: física, psíquica, verbal, etc. Molts fonamentalistes del pacifisme les practiquen totes excepte la física (contra la policia, contra qui no segueix les seves ordres estic segur que podrien arribar a practicar-la), així que no parlem de dogmatismes que a tot arreu hi ha de tot. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per un que no hi va ser |
30 mai 2011
|
acam, de que cony estas parlant!!egos personals? dogmatisme?
Ara, si dir que "no ho van veure necessari gràcies a que nosaltres vam manifestar el rebuig a la violència" no és autocomplacència! |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per tintirintintin |
30 mai 2011
|
Pero si estaba el Doctor Slum ordenando que los cordones se cerraran en las cargas para que no entrara nadie!!!. Esta claro que antes de las cargas, la gente podía entrar (sólo faltaría). Tan solo se cerraba el cordón cuando la policía empezó a repartir (que majetes somos). Como ha dicho Jesús, se os está yendo la oya. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per paranoia |
30 mai 2011
|
tot aixo de que "estem construint una nova societat" gurus i parides per l'estil em comença a donar mal rotllo com si estigues de baixada d'un tripi ple d'estricnina, quin mal rotllo tuu |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per voteu a acam |
30 mai 2011
|
"acam" te raó, hi ha molts egos personals i dogmatisme, els seus son impressionants. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per carlos desdelbalcon@yahoo.es |
30 mai 2011
|
Desde luego nos dejamos llevar por la grandiocuencia de la izquierda radical o de la gente del rollo. No hubo contactos con la policia, las conjeturas de si entraban o no, eran eso, conjeturas. Y estoy de acuerdo con la movida policial, masokista y prepotente de "como nosotros luchamos no nos merecemos ser pegados pero los descerebrados del barça sí porque se lo merecen" que es una actitud un poco infantil que veo en la peña de la acampada. No es mayoritaria pero se deja sentir mucho con su histerismo. Aunque ese dia habia miedo en la plaza y la gente reacciona estúpidamente con el miedo. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per acam |
30 mai 2011
|
A veure, trobo que molts teniu unes ganes de criticar a la gent pacifista que es massa.. Se us posa els pels de punta, com si només sentir la paraula "pau" fos ja una ofensa per la vostra psique!!
Entrant algo en contingut i sense ànim de complicar:
1º. Creieu realment que la gent que estavem a la plaça podiem arribar a impedir les càrregues policials a la Font de Canaletes, al c/Joqueres, a Pelai, a Urquinaona, a la Rnda de St. Pere, etc..?. No trobeu raonable (no dic bò, dic raonable) que ens limitessim a "defensar" la plaça?
2º. Entre els hooligans hi havien uns quants que buscaven literalment tocar els collons a la poli. Creieu que haviem d'anar a recolzar aquestes actituts?
3º. Si volem ser forts en les nostres principals reivindicacions i deixar de ser uns pocs milers per passar a ser milions.. Creieu de veritat que llençár ampolles als mossos és una bona manera d'aconseguir el suport popular de la gent d'aquest pais (que per bé o per mal no odien tant als mossos com alguns de vosaltres)?
4º Sembla ser que la violència i les sensacions de perill estimula l'adrenalina, la testosterona, la noradrenalina, les endorfines i no se quantes substàncies endògenes més que fan que molts es sentin atrets en situacions de "merdé". En canvi quan un acte és pacífic a molts els genera frustració, decepció, rencor contra els pacifistes, sensació d'haver malgastat una oportunitat perduda de liarla i crítiques diverses.. I aquesta penya que presuntament va d'inteligent i de crítica amb el sistema, a causa d'aquestes drogues internes acaba decantant-se més a favor dels hooligans que no pas de defendre un moviment pacífic d'acampada que no vol jugar al gat i al ratolí o cridar amb una Cruzcampo.
Podria seguir amb més punts.. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per no cal que segueixis |
30 mai 2011
|
Les coses no són blanc o negre. Pots defensar la plaça sense tancar-la a gent que no són hooligans (per mi encara que ho fossin) fugint de la policia. Ningú xerra d'impedir càrregues, sí de no deixar que la gent pillés podent-ho impedir sense posar res en perill. Ningú xerra de llençar ampolles. |
Re: Una nova victoria de l'Acampada BCN
|
per acam |
31 mai 2011
|
Ei gent! NINGÚ VA IMPEDIR L'ACCÉS A LA PLAÇA. Cap de nosaltres era un "securata". Si ens acuseu d'aquestes coses és que no vau entendre gens bé la nostra postura davant la celebració blaugrana.
Voliem que entrés un per un o una per una, de forma calmada. El nostre cordó no era una tanca, era més aviat per fer una comparació com els canvis de rasant que es posen a les entrades dels pobles o de zones escolars per tal que els vehicles redueixin la seva velocitat.
Per altre banda també tenia l'objectiu de visualitzar a la policia la nostra postura i d'impedirlis (a ells si!) l'entrada a la plaça.
Per tant no ens manipuleu més (espero que les vostres males interpretacions hagin estat sense voler i disculpeu-nos per part nostra si quan tocava no ens vam explicar prou bé).
Revolució, comprensió, convivencia i llibertat. |
|
|