Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: un altre món és aquí
[Llibre] Contra el postmodernismo
26 mai 2011
Los temas postmodernos continúan inspirando muchas de las controversias actuales, en la Academia pero también en el movimiento popular. Por ejemplo, la "política de la identidad", tan en boga entre algunos intelectuales académicos, es decir, la preocupación por formas políticas basadas en identidades impuestas o adoptadas (etnia, color, género y preferencias sexuales) expresa, entre otras cosas, el desgaste de la confianza en una política universal de libertad susceptible de unir a las víctimas de las diferentes formas de opresión en una lucha común. El postmodernismo ha contribuido de manera significativa a esta proliferación de particularismos. El pensador marxista Allex Callinicos desmonta muchas de esas verdades sagradas (los dogmas "post" aceptados ciegamente y sin beneficio de inventario) y trata de mostrar cuan perniciosa resulta esta ideología para quienes promueven un punto de vista crítico y radical.
ENLLAÇ AL LLIBRE

Callinicos, Alex. Contra el postmodernismo
http://www.lahaine.org/amauta/b2-img/Callinicos.pdf
Mira també:
http://www.amauta.lahaine.org/articulo.php?p=1755&more=1&c=1
http://www.amauta.lahaine.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: [Llibre] Contra el postmodernismo
26 mai 2011
Si, pues que se de una vuelta por Sol o catalunya y nos venga a hablar de dogmas modernos....a ver si nos enteramos: hablar de postmodernidad no implica una opción ideológica, es más bien, la definicón -a falta de una mejor-, de un estado de cosas. Todos estos libros parten de la necesidad identitaria y ortodoxa de "recordar a las masas que se equivocan", no vaya a ser que se pierdan por el camino de la herejia, es decir, de lo que yo y mi organización de cuatro matados pensamos que es lo mejor. De la haine, todo dicho....
Re: [Llibre] Contra los cobardes pecadoreees de la pradeeera
26 mai 2011
Parece evidente que estos troskos toscos no tienen abuela que les ria las gracias.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alex_Callinicos
Re: [Llibre] Contra el postmodernismo
26 mai 2011
Collons, es podrien haver currat una mica més l'edició en PDF: les vocals accentuades apareixen amb símbols estranys i es fa farragós de llegir...

PD [Al ataaqueeeel]: ¿Pel fet de ser trosko ja queda desqualificat el seu pensament? Malauradament hi ha gent que fa la mateixa reflexió però amb l'anarquisme: "ah, anarko, segur que només diu ximpleries!". I així ens va, cada capelleta no volent aprendre res de les coses que podrien aprendre de les altres capelletes.
Re: [Llibre] Contra el postmodernismo
27 mai 2011
Home doncs jo com a anarquista obrerista sóc molt crític amb el postmodernisme però tampoc hi estic radicalment en contra doncs en les seves versions diguem-ne d'"esquerra radical" té certes coincidències amb el moviment llibertari (idees d'ampliar la crítica més allà de l'ambit estrictament econòmic, la micropolítica etc.). Encara que com a anarcosindicalista no puc compartir la visió de manual acadèmic de que les lluites laborals ja no tinguin sentit o que provinguin no de condicions més aviat subjectives sino de "sublimacions freudianes". De fet, aquestes primeres estan resorgint a molts indrets y el panhedonisme dels seguidors de Freud mai m'ha convençut. Salut i anarquia.
Re: [Llibre] Contra el postmodernismo
27 mai 2011
més aviat objectives, volia dir ...
Sindicato Sindicat