Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: especulació i okupació
Derogado el Código Ético de los Mossos d'Esquadra
25 gen 2011
Ens declaren la guerra
Elpais.es

CiU prometió en la campaña electoral de las autonómicas que acabaría con el legado del ecosocialista Joan Saura en el Departamento de Interior y se está dando prisa en cumplir la promesa. El Consejo de la Policía de Cataluña está reunido esta tarde para aprobar la derogación del Código Ético de la Policía de Cataluña, una iniciativa sin parangón en España que establece los principios básicos que deben aplicar los Mossos d'Esquadra en sus actuaciones y su relación con los ciudadanos.

La iniciativa nunca contó con el apoyo ni de los sindicatos policiales ni de los mandos, que la entendieron como una tutela de su trabajo. El código entró en vigor el pasado 17 de noviembre, 11 días antes de las elecciones autonómicas, a través de una resolución del consejero Saura y después de múltiples trabas de algunos altos cargos del Departamento de Interior, capitaneados por el entonces Secretario de seguridad, Joan Delort, que ahora sigue en el cargo como asesor del consejero convergente Felip Puig.

El Código entró en vigor pese a la oposición del Consejo de la Policía, que ahora está estudiando su derogación y del que forman parte 16 representantes del Departamento de Interior y otros 16 de los sindicatos. En una votación no vinculante celebrada el pasado mes de abril, 23 integrantes votaron en contra, cuatro a favor, hubo dos abstenciones, un voto en blanco y dos ausencias.

El mandato de Saura en Interior se caracterizó por intentar acabar con la impunidad ante las denuncias de malos tratos y por eso aprobó la instalación de cámaras de seguridad en todas las comisarías para proteger los derechos de los detenidos y evitar también las denuncias falsas de malos tratos con los agentes. Esa medida, que acabó de cuajo con las denuncias en los juzgados contra los agentes de los Mossos d'Esquadra, también produjo un enorme malestar en el cuerpo policial y fue duramente criticada por CiU cuando estaba en la oposición. En esa línea de poner filtros a la actuación policial, Saura creó también el comité de ética de la policía presidido por el ex fiscal anticorrupción Carlos Jiménez Villarejo, del que también formaba parte la catedrática de Derecho Penal de la Universidad Autónoma de Barcelona, Mercedes García Arán. Ese comité se reunió ayer con Puig y éste les anunció la inminente derogación del Código Ético de la policía, por lo que ambos presentaron su dimisión
Mira també:
http://www.elpais.com/articulo/espana/Derogado/Codigo/Etico/Mossos/d/Esquadra/elpepuesp/20110125elpepunac_25/Tes

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Derogado el Código Ético de los Mossos d'Esquadra
25 gen 2011
Com trobarem a faltar al Sauron...
Re: Derogado el Código Ético de los Mossos d'Esquadra
25 gen 2011
Doncs es el que feia falta, l' odi el respondrem amb més odi, i ara són epoques d' augmentar i canalitzar aquest odi contra qui se'l mereix.
Justament les revoltes i les protestes amb més suport sóon quan les ideologies són totalment contraries.
No tenim por al Puig i els seus gossets llepaculs, que sol saben obeir ordres i bordar com cadellets, ja que són la desgràcia de la familia busquen el suport del seu padrastre Puig.
Doncs ja tenim el que voliem, l' oportunitat i la situació idònia per començar a treballar de fort... Un govern de dretes, crisi, uns moviments socials forts i mes ben organitzats k mai i el suport no para d' augmentar. Que volem mes? Ara tot depen de nosaltres i el nostre treball per començar a exigir el que ens pertoca.
Sense cap por contra aquests cabrons,k són els veritables culpables de la pobresa i l' odi que ens toca respirar al dia dia, són ells els que ens exploten i esclavitzen, CIU (el partit de les empreses), i també els hi tocarà la seva part als gossets que són els que permeten que continui aquest infern, aquesta mort agonitzant que ens sotmeten cada dia, pero ja es hora de canviar papers..
Canya contra aquests lladregots!
Un cop de pal és un cop de pal
26 gen 2011
A pals anaven el 29-S i a pals aniran el 27-G.
Blaus, verds o marrons; són tots uns cabrons.

He flipat llegint que el codi ètic entrés en vigor 10 dies abans de les eleccions. Què curiós que no fos d'aplicació en els 4 anys de mandat policial del PSUC/ICV.
Re: Derogado el Código Ético de los Mossos d'Esquadra
26 gen 2011
Ara ja comencem a trobar a faltar en Saura. Quina falta de visio per part dels MMSS, hauriem d'haver recolzat la iniciativa de les cameres i del codi etic dels gossos, i potser aixi els podriem anomenar mossos per fi. El que estar clar es que amb el sr puig les "forces d'ordre" tindran una maniga molt ample fins que li peti a la cara es clar.

Des d'aqui un comiat, critic, al millor conseller d'interior que ha tingut la nostra "democracia".

Salut i socialisme llibertari.
Re: Derogado el Código Ético de los Mossos d'Esquadra
26 gen 2011
Es veritat, quina falta de visio dels MMSS, haurian d'haver recolzat el kubotán i els cops fora de cameres i un codi etic que els disculpes de tot, perque com ja tenen codi, els cops son etics.
Saura i Felip, son parts del mateix engranatje, un te més dentes que l'altre, peró res més. Son el mateix, de verd, de gris o de marró
Democracia, socialisme, mossos
26 gen 2011
Pos jo prefereixo un conseller que digui el què pensa.
Re: Derogado el Código Ético de los Mossos d'Esquadra
26 gen 2011
ara resultarà que el saura era realment d'esquerres i que el trobarem a faltar? què em diu del cas núria pòrtules? del kubotan? de la repressió de toda la vida?
Re: Derogado el Código Ético de los Mossos d'Esquadra
26 gen 2011
Que trist que tot hagi de ser blanc o negre. Aixi de be ens va amb aquesta perspectiva ple de grupuscles amb gairebe cap força real. Units som forts dividits no fem res. No em de cedir en les nostres reivindicacions pero em de començar a unir esforços o s'ens menjaran per sopar.
Re: Derogado el Código Ético de los Mossos d'Esquadra
26 gen 2011
Cada cop mes crec que els autentics sabotejadors son els suposats "superrevolucionaris" que ronden per aqui, trolls es el que sou.
Re: Derogado el Código Ético de los Mossos d'Esquadra
26 gen 2011
Escolta paio si ets d'Iniciativa no et facis passar per anarquista que no cola, entesos ?
Re: Derogado el Código Ético de los Mossos d'Esquadra
27 gen 2011
Tens res util a dir?

Si no ets minimament inteligent per diferenciar l'anarquisme del nihilisme o del piesnegrisme no es el meu problema i tampoc crec que t'haguem d'aguantar aqui. Si no saps argumentar calla i escolta aixi potser apendras qelcom minimament. I si simplement tens una rabia inconytrolable passat per la vanguardia o libertad digital i fes de troll estupid alli pero no creis mal rollos aqui.

Reflexiona company, juntes o podem tot per separat res.

Salut.
Sindicato Sindicat