Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: corrupció i poder
On ens porta l'AVE?
24 des 2010
Las líneas de AVE cuentan con la suprema condición de “interés general” del que suelen gozar todas las actuaciones del Ministerio de Fomento para causar todo tipo de daños medioambientales y sociales, con un altísimo coste económico. Es el caso de la destrucción del Parque Lineal del Manzanares, un espacio protegido por su valor natural, histórico y cultural.

El sacrosanto “interés general” nos somete a los vecinos de barrios como Butarque (Villaverde – Madrid) a la resignación de ver como las retroexcavadoras levantan y entierran un espacio con alto valor arqueopaleontológico, en pro de la construcción de un futuro desdoblamiento de la vía Madrid-Valencia que se ha inaugurado el pasado 18 de diciembre.

Desde que en 1992 se inaugurara oficialmente la senda del AVE, con cada nuevo kilómetro, con cada nueva estación, con cada nueva inauguración los representantes políticos repiten hasta el aburrimiento una misma cantinela que sirve de excusa para justificar este supuesto “interés general”: el AVE genera empleo.

Los casi 20 años construyendo a altas velocidades las costosas y agresivas líneas de AVE han situado al territorio español como el que más kilómetros de alta velocidad tiene de toda Europa, con un total de 2.665 Km.

Sería de suponer que, a pesar de la crisis del sistema económico y financiero, el Estado español gozase de una salud de hierro, al menos en cuanto a generación de empleo se refiere. Sin embargo, ocupamos igualmente el primer puesto europeo en cuanto a cifras de paro, con más de 4 millones de desempleados.

Así, por estas vías, hemos llegado a ser el país con más kilómetros de líneas de AVE y, a su vez, el de mayor tasa de desempleo de Europa.

Dos décadas de construcción ininterrumpida de líneas de alta velocidad por toda la geografía española son más que suficientes para contrastar que este sainete que pretende asociar la construcción de grandes infraestructuras de transporte con el empleo, el progreso económico y el interés general no es más que una burda mentira.

Quizá, incluso, podríamos hablar de que, gracias al modelo de concentración productiva y económica que favorecen las líneas de alta velocidad, el AVE, lejos de recorrer un trayecto por el empleo, nos conduce por la senda del paro, al permitir que las grandes empresas puedan prescindir de puestos de trabajo distribuidos por todo el Estado, concentrándolos en un sólo centro de producción, para abaratar costes y reducir plantillas.

Si el AVE tiene parada en el progreso económico, quizá sea para el de unos pocos: el de quién lo planifica, el de quién lo ejecuta y el de quién, en última instancia, lo exprime para su beneficio particular. A los demás ¿dónde nos lleva el AVE?. A la vista de los resultados, lejos del interés general tiene que ser.

Fuente: http://www.butarque.es/spip.php?article326

This work is in the public domain

Comentaris

Re: On ens porta l'AVE?
24 des 2010
l'AVE no ho sé, però la progressiva substitució del castellà pel català (et sóna allò de "conseguir el efecto sin que se note el cuidado") ens porta a la homogeneització, i ja s'han destruit prou cultures per part de l'imperialisme espanyol com per haver de mirar cap a una altra banda.

Utilitzem els traductors i posem textos NOMÉS en catalÀ:

http://translate.google.con/?hl=ca&tab=wT#es|ca|
Re: On ens porta l'AVE?
24 des 2010
a Catalunya en CATALÀ! això no és espanya!
Re: On ens porta l'AVE?
24 des 2010
Ep, hooligans, us penseu que aconseguiu alguna cosa dient a la gent que escrigui en català??
Cadascú que escrigui com volgui i si no us agrada doncs no ho llegiu. Ningú us obliga a llegir en castellà.

I ara no em vingueu amb que sóc un feixista, espanyolista,etc perquè entre altres coses jo també estic en contra de la sentència de TS en contra de la immersió lingüística.
Re: On ens porta l'AVE?
24 des 2010
jaj A si no ens agrada no ho podem llegir? tant que penses aconseguir tu,qui ets per prohibir-me que no ho llegeixi?
I això és indymedia barcelona, aquí es solen posar noticies sobre bcn i voltants, a molt estirar el principat, en aquest marc geogràfic la llengua i cultura a respectar, ja que és la propia de les persones que viuen alli (cosa que no es fa,i per això ens toca defensar-la amb aquesta discriminació positiva..)és el català, áixí que es normal que ens queixem, ja que no tenim prou amb els de dalt que als nostres espais de contrainformació ens toqui tenir les mateixes discusions..
Re: On ens porta l'AVE?
24 des 2010
FORA NAZIS D'INDYMEDIA!
¡FUERA NAZIS DE INDYMEDIA!

Puesto que la gente que exige (ojo, ¡EXIGE!) a los demás que sólo se pongan textos en su puto idioma, a partir de ahora propongo publicar exclusivamente en CASTELLANO, así nos aseguraremos que el mensaje no llegará a la parte más retrasada de la población: los 4 fachas que han perdido el norte, si es que alguna vez lo han tenido.

Ahora ya podéis empezar con vuestro victimismo endémico "M'ESTÀS OPRIMINT PER EXPRESSAR-TE EN UNA LLENGUA QUE NO ÉS LA MEVA MIMIMIMIMIIIII".

DÁIS ASCO Y PENA A PARTES IGUALES, SOLO SOIS BASURA.
Re: On ens porta l'AVE?
24 des 2010
a partir de ahora propongo publicar exclusivamente en CASTELLANO

Anda fes com l'anunci i torna al "pueblo" "por navidad", rata hispànica.
Re: On ens porta l'AVE?
24 des 2010
Clàssic comentari d'un no-nacionalista internacionalista-poletari agrupemonos-todos viva Palestina libre pero españa ni tocarla:

"a partir de ahora propongo publicar exclusivamente en CASTELLANO"

Això d'on ho has tret, del decret de Nova Planta o d'alguna instrucció franquista?
Re: On ens porta l'AVE?
25 des 2010
noooo, els ecspanyols no son nacionalistes, que no ho sabeu? simplement escriuen en ecspanyol per ignorància, no hi poden fer més, son així de curtets, ja que malgrat viure a Catalunya encara no se n'adonen que aquí pensem, parlem i escrivim en català. Penso de bona fe que simplement son estúpids, maleducats o uns mandrosos, ja que si diuen que no son nacionalistes ecspanyols no s'entén la seva manca d'interés o l'agressivitat en la seva resposta.
Re: On ens porta l'AVE?
25 des 2010
Esteu en un espai virtual, i per tant no està demarcat per territori algú, ni per cap llengua, amb excepció de les moderades. En IMC-BCN es moderen diversos idiomes entre ells el castellà. Lo vostre és obsessiu i no ajuda gens al català i a més a més, sou l'argument perfecte de les mentides que sustenten els espanyolistes de debò.

La informació és prou interessant com per a entendre que hi ha uns personatges amb suficients interessos, en qualsevol país, que els patrimonis culturals, naturals i tot el que representi la identitat dels pobles, els importa molt poc.

En aquesta informació ens estan parlant precisament, de com la construcció d'infraestructures com l'AVE, poden significar també la destrucció d'una identitat local, una cosa que sembla que us preocupa molt poc, pel que davant una situació com aquesta, només em queda pensar que a vosaltres les identitats no us preocupen gens, o només us preocupa la vostra. Sembla que les eleccions us han donat forces per a iniciar tot un procés, que més que de recuperació d'una identitat i de l'ús d'una cultura, sigui exclusivament la d'utilitzar estratègies que utilitzen els provocadors.

Seguiu mirant el dit, que potser si que acabem parlant en català, però res haurà canviat: "aconseguir l'efecte (la forma), sense que es noti la cura (el mateix sistema)".

Quan IMC-BCN només moderi un idioma, llavors es podrà dir "NOMÉS...". Mentrestant, caldrà veure què diuen les notícies i seguir el fil del debat sense que aquest es converteixi en un monotema, tal com esteu fent.
Re: On ens porta l'AVE?
25 des 2010
noi "LLETRA A" no ets prou llest per arrivar fins a la Z !!!

Si defenses l us del catala de veritat,
traduix tu el text
si es tant rapit com dius.

O pot-ser ets un troll i només vols boicotetjar
el debat? i tota contra-informació?
indepes pesats
25 des 2010
Farts de la mateixa cantinela nacionalista que no fa més que desviar le debat (ara ningú debat sobre l'AVE sino sobre la llengua) molts que normalment publiquem o escrivim en català, estamos pasando a hacerlo en castellano o en el idioma que nos de la gana, puesto que ningún intolerante nos ha de decir como se tiene que expresar nadie.
Re: On ens porta l'AVE?
26 des 2010
molts que normalment publiquem o escrivim en català, estamos pasando a hacerlo en castellano

Així, así! y por si tienes dudas, en 2011, vota Albert Rivera, rebélate!
Re: On ens porta l'independentisme?
26 des 2010
Vencidas y desarmadas las tropas espanyolistees,
Envalentonados por la aplastante victoria de su lider carismatico Arturito Mas, capitaneados por los destacados indpendentistas Pilar Rachola y Angel Palomo, los talibanes catallufos preparan el asalto final del ultimo bastion altermundialista independiente (que no 'independentista'), IMC BCN,

La guerra ha terminado

En Quetelunyeeee
1 de Abril de 2010
Sindicato Sindicat