Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: educació i societat
Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
Una escola sense Nadal i on es celebra l'1 de maig
Sense sexisme i amb conciència social
Sense abusos de poder i potenciant l'assamblea i valorant l'opinió dels nens i nenes.
On els nens i les nenes son persones
On es respecten totes les cultures i opcions de vida
Una escola sense Nadal i on es celebra l'1 de maig
Sense sexisme i amb conciència social
Sense abusos de poder i potenciant l'assamblea i valorant l'opinió dels nens i nenes.
On els nens i les nenes son persones
On es respecten totes les cultures i opcions de vida

Una escola basada en autors com: Ferrer i Guardia, Neil, Montessori, Loczy, Decroly

Sense el sectarisme i "l'animisme" de la pedagogia Waldorf, sino una escola totalment racionalista.


On no obligarien als teus nens a menjar, ni li portarien un policia a "la setmana dels oficis", tampoc se li posaria la televisió ni es penjaria un Pocoyó a la paret.

Ets pare-mare d'un nen/a de 0 a 6 anys i voldries portar el teu fill/a a una escola així? Ets Educador-a o simplement t'agradaria participar?

Escriu-nos!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
Escola "lliure" privada o concertada?



va home, va!!!


Ferrer i Guardia, Neil, Montessori, Loczy, Decroly, PERÒ A LA PÚBLICA



PROU DE DESVIACIONSIME PSEUDOLLIBERTARI
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
Felicitats per la iniciativa!
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
Em semblaria molt bé, si no estiguéssim totalment farts els uns dels altres!
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
Dubtes d'un comunista curiós:

1 Elxs mestrxs tindran la plaça i el salari just garantit en aquesta escola?

2 S'ha previst que no passi com el que finalment esdevingué una mica a la REALITAT de la FILOSÒFICAMENT venerada i admirable escola de Ferrer i Guàrdia; que fou que acabaren essent escoles elitistes?

Si una cosa té de bo la pública, és la mescla de classes socials i el "mestissatge", consciència de classe, etc.
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
Quan fa que vas anar a l'escola tu? Perquè això de "mestissatge i consciència de classe" sembla un acudit dels dolents: les escoles d'avui dia només eduquen els nens a saber estar 8 hores asseguts en un mateix lloc sense moure's, a respectar tradicions consumistes com el Nadal o Sant Valentí i a no aprendre res. La majoria de professors són gent autoritària sense cap tipus de consciència de res, recordo el cas ben recent d'una amiga que la directora va parlar amb sa mare per avisar-la que estava "preocupada per la poca feminitat de la seva filla, no es preocupa pel seu aspecte físic ni pels seus modals com la resta de nenes".

Endavant amb l'escola lliure de Ferrer i Guàrdia!
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
Escola "lliure" privada o concertada?

Escola lliure cooperativa, mai ens donarien una llicencia amb aquets plantejaments, ni la volem.

Ferrer i Guardia, Neil, Montessori, Loczy, Decroly, PERÒ A LA PÚBLICA

Estic d'acord, jo treballo en una Escola Bressol Municipal i voldria que hi hagues escolaritat publica i gratuita per tothom des dels 6 mesos,pero no es aixi. L'educació publica de 0 a 3 a Barcelona no pot asumir ni el 50 per cent de la demanda per falta d'inversió, a mes els pares paguen 250 euros al mes.Sobre pedagogies renovadores a la publica, als 70 si, ara malauradament el perfil es un altre,(molt culpa en te l'externalització d'aquest servei) pero et dic una cosa! Tant de bo arribi el dia en que haguem de plegar perque la oferta publica cobreixi totes aquestes necesitats! mentrestant, prefereixes portar el teu fill a la "guarderia"mikey mouse" o "niño jesus" quan no obtinguis plaça a la publica?

-........................

1 Elxs mestrxs tindran la plaça i el salari just garantit en aquesta escola?

Si, es la nostra principal preocupació, no com a un munt d'escoles "alternetives" tipo Waldorf (on jo també he treballat) on les/els educadors/es no cobren mes de 600 euros al mes i s'han de pagar els autonoms.


2 S'ha previst que no passi com el que finalment esdevingué una mica a la REALITAT de la FILOSÒFICAMENT venerada i admirable escola de Ferrer i Guàrdia; que fou que acabaren essent escoles elitistes?

Jo no venero a Ferrer i Guardia, i estic d'acord amb aquesta crítica, la seva escola era per a fills de treballadors liberals i de burgesos progressistes. Esperem que amb la nostra escola no passi i que es pugui fer un preu ajustat a les rendes de cada cas, es a dir, proporcional amb el sou.

Si una cosa té de bo la pública, és la mescla de classes socials i el "mestissatge", consciència de classe, etc.

Estic totalment d'acord, pero aixo crec que estara relacionat amb el preu, horari, etc..


Bé, moltes gràcies per les vostres preguntes, esperem poder-ne contestar més!
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
me encantaria un proyecto como este, pero sin la ideologia de Montessori que colaboraba con el fascismo italiano
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
Això és relatiu. Me mare és mestre de primària i considero que té més formació -de pedagogia llibertària també- que molts progres que van de llibertaris, però tenen un paston
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
me encantaria un proyecto como este, pero sin la ideologia de Montessori que colaboraba con el fascismo italiano
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
28 nov 2010
Bé, sobre Montessori es podrien dir moltes coses, com que va abandonar els seus fills en una institució... Si entressim a valorar a tots els Pedagògs a nivell personal ens quedariem sols/es! fins i tot es podrien dir coses de Ferrer i Guardia! si us interessa hi ha un llibre sobre això, us buscaré el nom.

------------------------

Això és relatiu. Me mare és mestre de primària i considero que té més formació -de pedagogia llibertària també- que molts progres que van de llibertaris, però tenen un paston

Estic segur que la teva mare ens dona mil voltes, per la època de la que deu ser i perque a la pública hi ha grans professionals, pero la teva mare estara d'acord en que les persones que surten ara de la Universitat, menys honroses excepcions no son de la mateixa pasta... No perquè siguin pitjors persones, crec, sino per el que els inculquen a la Universitat i el moment historic i economic en el que estem... retrocés de la societat del benestar, crisi capitalista, etc..ja no els hi interesen persones tant formades, ni tampoc calen treballadors tant ben preparats.

Bé, aquesta es la meva opinió.
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
29 nov 2010
i sobre Makarenko?
A mi em sembla que una educació llibertària no hauria d'estar renyida amb l'autoritat, relativament. La canalla, si no se'ls para... n'hi ha k si que són molt santets, però ni ha cada un de més mal carat, que es mereixeria una bona plantofada, com em donaven a mi.
La societat necessita autoritat, ja portem prou temps a la deriva, amb nanos mal criats armant follons per tot arreu, als instituts elxs professors ja no poden més... Falta disciplina leninista!
Jo no vull que les criatures em respectin pq em tenen por, sinó que ho facin per propi respecte i convenciment, però cal trobar un entre-mig entre ser "un més d'ells" -se't passegen- i ser un dèspota. Cal saber estar en cada moment. Visca Makarenko, visca les colònies Gorki! Visca Tolstoi i visca Ferrer i Guàrdia!!
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
29 nov 2010
Estic d'acord amb tu Mar, en que ara la formació també ha canviat molt i això sha de notar en lxs professionals.
Gràcies per contestar les preguntes i per la teva empenta i voluntat. Et desitjo molta sort en aquest engrescador i il.lusionant projecte! Segur que s'en parlarà durant temps! jeje Salut i pedagogia llibertària! Enhorabona per avançat!
Re: Es busquen persones interesades en crear una cooperativa d'educació per a la creació d'una escola lliure a Barcelona.
29 nov 2010
Makarenko, visca les colònies Gorki! Visca Tolstoi i visca Ferrer i Guàrdia!!

De veritat esque m'encanta Makarenko, m'estic llegint el poema Pedagògic i em sembla molt interessant, fa poc van passar una pelicula a la filmoteca de la unió Sovietica sobre la colonia Gorki i em va agradar molt. Espero que poguem aplicar molts dels principis d'ell a la nostra escola, tot i que amb nens i nenes tant petits es una mica dificil. Això si! La socialització, la solidaritat, l'individu no pot estar per sobre del colectiu, perquè sino podem crear "monstres", hem d'aprendre molt d'aquella experiència!

I moltes gràcies pels anims!
Sindicato Sindicat