Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: altres temes
ETA i el Govern
14 set 2010
ETA ha declarat un alto el foc. Celebrem-ho. És una gran notícia, plena d’esperança. Quasi tots el diariots ho han manipulat i ho han desprestigiat. Diuen que el que ha de fer ETA és entregar les armes i dissoldre’s. És veritat, però això ha de ser “al final”. Ara, el que cal és que el Govern central també doni els seus passos.

El que ara ha de fer el Govern són tres coses: 1) Acostar els presos bascos a Euskadi, complint amb la Constitució. 2) Deixar d’hostilitzar, políticament i judicialment, l’esquerra abertzale. 3) Anul•lar la Llei de partits, que no permet actuar i participar Batasuna. Aquestes tres coses són “anteriors” a tota negociació.

Si el Govern col•labora, el procés de pau pot seguir avançant, i tant de bo arribés a un final feliç. Si el Govern boicoteja el procés, amb passivitat, el procés de pau pot tornar-se a trencar. I seria culpa del Govern. El final del procés hauria de ser, per una banda, entregar les armes i dissolució de la banda; per una altra banda, garantir l’exercici del dret d’autodeterminació.

Antoni Ferret
http://bonainformacio.blogspot.com

This work is in the public domain

Comentaris

Re: ETA i el Govern
15 set 2010
Echo en falta algún punto más que debería hacer el gobierno, como la disolución de la audiencia nacional, y el inicio de una amnistía gradual y progresiva de lxs presxs políticxs, derogación de la doctrina Parot, etc... O sea, desmantelamiento del estado de excepción.
Re: ETA i el Govern
15 set 2010
Presxs amnistia! No olvidemos que se han vulnerado derechos humanos, que hay cierto latente terrorismo de estado. Hay también lxs intelectuales en prisión -y el pueblo también no obstante- como el del libro "Como no quererte Alba", las recientes represiones a Ekin, el mismo Arnaldo Otegui, etc. Cabe también no olvidar el proceso endegado por Zutik Heuskal Herria. Parece que el gobierno vio las orejas al "lobo", a un movimiento pacífico creciente, por los derechos civiles, por la autodeterminación y no cesa por ello la represión. Por la libertad, autodeterminación y socialismo, amnistia!
a buenas horas mangas verdes
17 set 2010
800px-Evolución_asesinatos_cometidos_por_ETA.jpg
tras cuarenta años de ETA militar asesinando a 2000 personas, con un millar de etarras presos, el pais vasco hecho unos zorros, la ultraderecha moribunda [AP] resucitada gracias a ellos [PP], etc... viene el reverendo Ferret a 'darle agua al moribundo' ¡Qué casualidad! ¿O es simplemente 'causalidad'?
Sindicat