|
|
Notícies :: antifeixisme : corrupció i poder : criminalització i repressió |
Encara no hi som totes!
|
|
per encara no! |
13 ago 2010
|
Avui en dia la tortura encara existeix i es practica a l'Estat Espanyol. Avui en dia, a l'Estat Espanyol, encara hi ha legislacions i tribunals d'excepció que s'utilitzen una vegada i una altra per a perseguir idees polítiques. Aquests fets han estat reiteradament denunciats en diversos informes i estudis fets per organitzacions com les agrupades en la Coordinadora per la Prevenció de la Tortura, o per Amnistia Internacional o, fins i tot, en els diferents dictàmens del Comitè de Drets Humans de l'ONU. |
|
Aquest 2010 farà nou anys que diversos companys i companyes, entre ells els terrassencs Zígor Larredonda i Laura Riera van patir en carn pròpia aquesta legislació d'excepció, quan foren detinguts, empresonats jutjats sota l'empara de la llei antiterrorista i posteriorment jutjats per l'Audiència Nacional espanyola, hereva directa del "Tribunal de Orden Público" del Franquisme. També farà nou anys que, alguns d'ells, com en el cas de la Laura, van patir tortures durant el règim d'incomunicació a comissaria, com en els múltiples casos denunciats pels organismes esmentats. Aprofitem també per denunciar que no és la primera vegada que s'utilitza la legislació antiterrorista per a reprimir als moviments socials. A Terrassa ja la vam patir a l'any 95 amb la detenció de dos companys i al 97 amb quatre companys més. I a la resta de Catalunya malauradament també ha passat amb casos com el del jove de Torà, els 3 de Gràcia, diversos companys anarquistes l'ultima de les quals la Núria Pòrtules.
Enguany, aquest estiu serà el darrer que la Laura passi a la presó. Durant tot aquest temps, a més de les detencions i d'uns judici sense garanties processals, ha patit la política penitenciària d'incomunicació i dispersió dels i les preses polítiques, que vulnera els seus drets més bàsics. Com a resultat, familiars i amics i amigues hem hagut de desplaçar-nos cada cap de setmana centenars o milers de kilòmetres per a poder-los visitar.
Aviat, la Laura sortirà de la presó, però les causes que la van portar a lluitar i a patir l'empresonament continuen vigents, així com també els abusos patits durant la detenció, el judici i els anys de reclusió. Per tot això, avui, nou anys després, continuem exigint:
La derogació immediata de la legislació antiterrorista.
La investigació real i independent de les denúncies per maltractament i tortura contra els cossos de seguretat de l'estat, i la seva eradicació.
La fi de les polítiques penitenciàries de represàlies envers els i les preses que lluiten, en especial les mesures de dispersió i aïllament.
La fi de la criminalització i persecució política i judicial de la dissidència.
L'acte de Rescat tindrà lloc el dissabte 21 d'agost a les set del vespre a la plaça Raspall de Barcelona, mentre que SAT ha organitzat una rebuda a les portes de la presó de Wad-Ras per acollir Riera en el moment que surti de la presó.
Font: http://www.llibertat.cat/ |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Encara no hi som totes!
|
per independentista |
13 ago 2010
|
Soc independentista,si, pero no em sembla be fer homenatges a gent que a participat en, diga-li com vulguis, lluita armada, assassinats, execucions, pena de mort, terrorisme, eliminacio fisica de objectius politics, socialitzacio del dolor, etc...
No hi estic d'acord. |
Re: Encara no hi som totes!
|
per estelada |
13 ago 2010
|
Jo tampoc estic d'acord i sóc més independentista que ningú. No està bé recolzar a terroristes i menys per ajudar al País Basc...visca la terra lliure de terroristes... |
Re: Encara no hi som totes!
|
per indp |
13 ago 2010
|
Segurament no hi estas d'¡acord pels teus motius, però em pots dir on has llehgit la paraula Homenatge en aquest escrit? Em saps dir a qui a matat la Laura?
Saps qui és el màxim terrorista en tot aquest entremat? qui causa dolor qui aplica tortura i execusions (jon Anza), etc... a veure quan el veiem defensant allò que dius! |
Re: Encara no hi som totes!
|
per independentista |
13 ago 2010
|
Es clar que se qui causa dolor, aplica tortura i execucions. El que mes ho fa es l'estat espanyol, i dedico la major part de la meva militancia a denunciar-ho.. Pero ETA tambe ho fa, tot i que en menor mesura, suposo que mes per falta de mitjans que per falta de voluntat, ates algu comunicat que fan de tant en tant parlant de la socialitzacio del dolor.La laura no ha negat col.laborar amb ETA, al menys no s'ha desvinculat. Aixi doncs es molt hipocrita creure que l'unic responsble de una mort d'ETA es el que dispara. Es evident que la responsabilitat es de tothom que col.labora en un grau o altre. |
Re: Encara no hi som totes!
|
per exemple |
13 ago 2010
|
Col·laborar amb la ETA, donar-hi noms, adreçes, matricules de cotxe, recorreguts, etc. a banda de esser un delicte [colaboracion con banda armada] es una estupidesa! I es paga amb uns quans anys a la garjola. Els que reben els trets al clatell ho pagan amb la vida.
Una llastima, pero es aixi. No dir les coses per el seu nom, manipular a la gent amb frases grandiloquents i amagar la realitat es ben poc revolucionari.
En qualsevol cas, benvinguda a casa, Laura. |
Re: Encara no hi som totes!
|
per Uno |
13 ago 2010
|
A todos los imbeciles de mierda cuya militancia es inundar indymedia de mierda les pido que se informen antes de abrir esa bocaza, gracias al anonimato de internet, sobre los dos juicios de laura y como fue absuelta del delito del que se le acusaba de colaborar y condenada por colaboración, ya me dirán ustedes, iluminados, como es posible colaborar en algo que no has participado ( según la misma Audiencia Nacional ).
Lo dicho, sois una pandilla de imbéciles |
Re: Encara no hi som totes!
|
per Dos |
14 ago 2010
|
Molt be, Uno. Ets un exemple exacte del que es "No dir les coses per el seu nom, manipular a la gent amb frases grandiloquents i amagar la realitat".
A qui vols enganyar? No cal disculpar la estrategia de ETA per atacar la audiencia nacional. |
Re: Encara no hi som totes!
|
per Uno |
14 ago 2010
|
Es que no es la estrategia de la AN, es la misma AN que la absolvio del delito pero que la condeno por el atentado, además de declaraciones del alcalde ( miralo en la hemeroteca ) diciendo que desde su puesto de trabajo era imposible el acceso a la información que se decía que había facilitado, a parte de que la propia AN nunca llegó a probar su culpabilidad.
Si vas a acusar a Laura de algo, hazlo con pruebas, sino, cierra la bocaza |
Re: Encara no hi som totes!
|
per un de pas |
14 ago 2010
|
Sobre aquest cas sempre ha hagut l'ombre d'un error judicial, malgrat tot, la pertinença de la Laura al Colectiu de Pres@s vasc@s no l'ajudat. Ja tenim masses herois!!!! |
Re: Encara no hi som totes!
|
per Benvinguda |
14 ago 2010
|
A part de tots els comentaris que es puguin dir: LAURA BENVINGUDA A CASA
EL MILLOR HOMENATGE LA VICTÒRIA!!! |
|
|