Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió
Facebook censura la página"29 de septiembre. Vamos a impulsar la primera huelga general mundial"
31 jul 2010
El capitalismo es mundial y la idea de la huelga general por encima de fronteras nacionales gana terreno.Los agentes del imperialismo tiemblan ante esa posibilidad. Comienza a aplicarse la censura.
FIRST WORLD GENERAL STRIKE.jpg
“Las huelgas infunden siempre tanto espanto a los capitalistas precisamente porque comienzan a hacer vacilar su dominio (...) Todo este mecanismo lo mueve el obrero, que cultiva la tierra, extrae el mineral, elabora las mercancías (…) Cada huelga recuerda a los capitalistas que los verdaderos dueños no son ellos, sino los obreros, que proclaman con creciente fuerza sus derechos. Cada huelga recuerda a los obreros que su situación no es desesperada y que no están solos (…).” V.I. Lenin

Mencionar a Facebook no es hablar de cualquier cosa. La red social Facebook acaba de alcanzar la cifra de 500 millones de usuarios. Sin embargo, el dato más llamativo es que su crecimiento se acelera casi en proporción geométrica, pues hace tan sólo 6 meses albergaba unos 400 millones de usuarios. Si se tratara de una nación, sería la tercera más poblada del planeta. Y continúa creciendo.

A una velocidad de crecimiento también bastante acelerado, emergía el pasado fin de semana la página de Facebook: “29 DE SEPTIEMBRE: VAMOS A IMPULSAR LA PRIMERA HUELGA GENERAL MUNDIAL” al ritmo de mil miembros al día. Al tercer día, cuando esta página se acercaba a los 3.000 miembros, una compañera se lamentó de que un grupo sobre una marca de cosméticos poseía muchos más miembros que la página internacionalista. La respuesta que se le dio fue que no es lo mismo el nivel de compromiso; es decir, la calidad de los miembros, entre uno y otro grupo. Y los hechos lo corroboran.

La página “29 DE SEPTIEMBRE: VAMOS A IMPULSAR LA PRIMERA HUELGA GENERAL MUNDIAL” ha sido eliminada junto a los enlaces en otras páginas, grupos y perfiles con sus correspondientes comentarios, sin dejar rastro. La razón aportada por los responsables de Facebook ha sido: “El grupo induce a la violencia y no respeta las normas de Facebook”. Lo que está claro es que esta página incomodaba a demasiada gente. La buena noticia es que este ataque a la libertad de expresión es una constatación más de que la idea que defendía la página es totalmente correcta, tanto que incluso no la han podido ignorar y han intentado silenciarla.

El mismo día que desaparecía esta página, se difundía en los medios de comunicación la noticia de que los políticos, los partidos, los sindicatos y todo tipo de organizaciones —y es de suponer que los gobiernos y los agentes del imperialismo— emplean cada vez más esta red social para extender sus propuestas, sus programas, entrar en contacto con el pueblo, contrastar opiniones y extraer datos de interés.

Por otro lado, es factible utilizar una red social de estas dimensiones como barómetro para calibrar el descontento general, palpar el ambiente social, analizar las corrientes de opinión y estudiar cómo éstas evolucionan, y es de creer que las clases gobernantes lo deben estar haciendo para sus propios planes. Estamos asistiendo a una de las peores crisis del capitalismo, en el transcurso de la cual se auguran graves enfrentamientos sociales contra los cuales los gobiernos recomiendan la receta del totalitarismo y la represión con el objeto de poder desmantelar el estado del bienestar sin demasiados obstáculos, sumiéndonos aún más en la miseria. Es de suponer que la censura forma parte de las citadas medidas.

No obstante, es la experiencia lo que alimenta las conciencias de los pueblos. Es la propia crisis económica, la bancarrota de un reformismo incapaz de resolver los problemas que plantea el sistema, lo que provoca que caigan ante nuestros ojos los velos que ocultaban la realidad, mostrándose con toda su crudeza, sin menoscabo de la importancia de internet y los medios de comunicación libres y alternativos. Al imperialismo no se le ha pasado por alto el papel fundamental que juega internet contra el control ideológico y la censura que se practica en los medios de comunicación privados. Sin embargo, la censura no hace más que demostrarnos que tenemos la razón y nos empuja a redoblar los esfuerzos por hacer prevalecer la verdad. Desde que las masas hemos conquistado Internet, ya nada volverá a ser lo que era para la clase dominante.

Desde hace unos meses circula por toda la red social, de grupo en grupo, de perfil en perfil, la imagen del Partenón y la Acrópolis de Grecia con la consigna de ‘People of Europe, Rise Up!’ (¡Pueblos de Europa, alzaos!). Esto no es más que un reflejo de lo que está ocurriendo realmente en las conciencias. Mientras en toda Europa se sufren los peores recortes sociales y ataques contra las conquistas de la clase trabajadora desde hace décadas, la idea de la unidad de los trabajadores por encima de fronteras nacionales contra el enemigo común se apoderó de las mentes de millones de trabajadores. En palabras de Marx, cuando una idea correcta se apodera de la mente de las masas, se convierte en una fuerza material. Y esa fuerza material, surgida de la necesidad generada por los acontecimientos, ha ido creciendo y se está extendiendo de forma preocupante para los defensores del Statu Quo y de los privilegios. ¡Y qué mejor herramienta para defender el internacionalismo que la comunidad internacional de internet!

En este mundo real del que hablamos, el pasado 30 de mayo se publicaba la noticia de que los sindicatos GCEE de Grecia y el CGIL de Italia pedían a los demás sindicatos europeos una acción común para hacer frente a las medidas tomadas por los gobiernos, concretándose en una jornada de luchas europea para el próximo 29 de septiembre. Un paso adelante importante en la lucha de clases que demuestra que esa fuerza material, debido al enorme peso aplastante de su propia lógica, comenzaba ya a tener una presencia importante. Internet, y entre ellos este gigante de las redes sociales, Facebook, se hacía eco de estos acontecimientos, y por doquier comenzaron a proliferar grupos de apoyo a las luchas en los que se proponían iniciativas de unidad y de acción y en los que desde el principio se hallaba presente y se extendía la idea de una huelga general europea.

En este contexto, en el estado español, CCOO y UGT programaron la tan anunciada huelga general para la misma fecha, muy a pesar de sus dirigentes. Fernández Toxo, secretario general de CCOO, tuvo que advertir “para que nadie se confunda” (sic) que a pesar de confluir en la fecha con la jornada de movilizaciones europeas, el objetivo de la huelga será únicamente contra las medidas adoptadas por el gobierno español. Esto significa que él, como muchos otros, no se sentía cómodo con la fecha escogida. Sin embargo, ¿cómo justificar ante las bases la elección de una fecha diferente? No hay que descartar también el hecho de que tras las razones para convocar el 29 de septiembre hay que sumar también la desconfianza de muchos dirigentes sindicales con respecto al movimiento obrero y a la respuesta que éste pueda a ofrecer si la huelga no se encuentra respaldada por una movilización internacional. Aun así, la advertencia de Toxo es realmente significativa, en tanto que las burocracias sindicales son conscientes de que la clase obrera cada vez tiene más claro que nos enfrentamos a algo que nos afecta a nivel no sólo europeo, sino mundial: el capitalismo.

Los trabajadores, además de tener claros nuestros intereses, somos ante todo prácticos y aplicamos la lógica por encima de complicados discursos manipuladores. Si todos los países de Europa se encuentran en pie de guerra y necesitan dar una respuesta contundente a las medidas anti-obreras y pasar a la ofensiva, si es necesario organizar más huelgas generales, y si el enemigo está cada vez más claramente identificado con el sistema que nos explota a nivel mundial y no con los gobiernos locales, simples gestores del capitalismo, lo más natural, lo que nos dicta nuestro instinto de clase y de supervivencia, es la unidad, obligando a los dirigentes a proclamarse al respecto por encima de cualquier interés ajeno a las necesidades de nuestra causa y poniéndolos en un claro aprieto en el caso de que opten por tomar otros derroteros.

En el desarrollo de los acontecimientos, en México se ha dado el gran salto cualitativo. El pasado 16 de julio, en las instalaciones del Sindicato Mexicano de Electricistas (SME), la Asamblea Nacional de la Resistencia Popular (ANRP) y el Congreso Social hacia un Nuevo Constituyente (CS), acordaron: “Construir la Huelga Nacional para el 29 de septiembre, en el contexto de la huelga general europea, que se llevará a efecto en esa fecha, impulsando la discusión y acuerdos en nuestros respectivos centros de trabajo a nivel local y nacional, coincidente con la llegada de caravanas del país hacia la capital federal, poniendo especial énfasis en el rechazo a la iniciativa panista de reforma laboral y en respaldo a la lucha de los mineros, maestros y electricistas”.

En ese momento, el internacionalismo pasó de triunfar por encima de fronteras nacionales a extenderse por encima de fronteras continentales. La idea de una huelga general mundial, de la posibilidad de parar el mundo para demostrar que somos los trabajadores los únicos que lo hacemos funcionar, ya ha echado a volar y no hay quien la frene. El pronunciamiento mexicano también ha animado a intensificar las luchas en Europa en un efecto de retroalimentación, acercándonos más hacia la huelga general mundial. Por consiguiente, el 21 de julio, se lanzaría en Grecia un comunicado del PAME, llamando a todos los trabajadores europeos a la huelga general el próximo 29 de septiembre, los ecos del cual se están replicando incluso en países como Turquía.

En consecuencia, en Facebook no tardaría en aparecer la primera página titulada “29 DE SEPTIEMBRE: VAMOS A IMPULSAR LA PRIMERA HUELGA GENERAL MUNDIAL” disfrutando desde el principio de un éxito arrollador. ¡Esto ya es demasiado! Debieron pensar los defensores de los intereses del imperialismo. Incluso el grupo había iniciado ya una campaña de creación de logotipos y carteles para promover la huelga general mundial. Es entonces cuando, de repente, la página desaparece de la red.

El propio creador de esta página, al cual se le ha visto en Facebook encabezando numerosas campañas para cerrar páginas y grupos que realmente incitaban a la violencia, ya sea contra la mujer, los animales, de incitación al odio o al racismo… es testigo de lo que cuesta cerrar algunos grupos a base de llamamientos masivos para denunciarlos, y sólo tras mucho esfuerzo consiguen cerrarlos. ¿Alguien conoce alguna campaña, correctamente argumentada o sin argumentos, aportando pruebas o sin ellas, para pedir que se cerrara la página “29 DE SEPTIEMBRE: VAMOS A IMPULSAR LA PRIMERA HUELGA GENERAL MUNDIAL”? ¿Cómo han detectado tan rápido la existencia de esta página? ¿Es violencia defender un derecho reconocido como tal en cualquier país democrático del mundo? ¿Acaso la constitución española no reconoce el derecho a huelga? ¿Y qué decir del derecho a la libertad de expresión? ¿Quién se esconde detrás de Facebook? ¿Quién o quienes han denunciado esta página?

Si hay alguien que promueve la violencia, son aquellos que destruyen el estado del bienestar y condenan a la miseria a millones de trabajadores en beneficio de los grandes capitalistas, son aquellos que defienden a un sistema económico que para enriquecimiento de unos pocos produce guerras, golpes de estado, contaminación, hambrunas, explotación, prostitución, crimen organizado, destrucción… En una palabra: Barbarie. ¿Pertenecen los censores de Facebook a este último grupo?

Huelga decir que la página suprimida no ha surgido de ninguna pandilla de descerebrados con ganas de hacerse notar. El origen de esta página lo encontramos en Izquierda Socialista de Albacete. Izquierda Socialista es una corriente interna de izquierdas del Partido Socialista Obrero Español muy presente en Facebook y otras redes sociales.

En esta corriente se encuentran generaciones de militantes socialistas herederos de las más auténticas tradiciones obreras del socialismo español. No es de extrañar que de allí haya surgido esta primera página en defensa de una huelga general mundial. Siendo Facebook un reflejo de lo que ocurre en la sociedad, eso demuestra hasta qué punto muchos trabajadores que honradamente votan y militan en las bases del socialismo, a diferencia de quienes desde la izquierda se limitan a criticar al partido del gobierno sin proponer una auténtica salida al sistema, están extrayendo conclusiones a raíz de experimentar las consecuencias de la aplicación práctica de las tesis del reformismo.

Así pues, el proceso de toma de conciencia ya está en marcha, y no es debido a los grupos de Facebook, ni a Internet, ni a los que difundimos a los cuatro vientos consignas revolucionarias. En estos tiempos de crisis es el propio sistema el que enseña su verdadero rostro a los trabajadores. Es inevitable que la clase obrera llegue a la conclusión de la necesidad de unirse internacionalmente para responder a los ataques, como también es inevitable que en esas luchas, la clase obrera llegue a la conclusión de que somos nosotros, y no los capitalistas, los verdaderos dueños de todo aquello que construimos y ponemos en marcha. Cualquier intento de censura será en vano y se volverá contra los propios censores. No se puede poner puertas al campo. ¡ Si nos han cerrado un grupo, vamos a crear cientos promoviendo el internacionalismo y la huega general mundial! ¡Exigimos a Facebook que devuelva la página “29 DE SEPTIEMBRE: VAMOS A IMPULSAR LA PRIMERA HUELGA GENERAL MUNDIAL“ al movimiento obrero!

¡Difundid la necesidad de una huelga general mundial por todo el mundo!

Daniel Guerra.

http://www.internacional5.blogspot.com
Mira també:
http://www.kaosenlared.net/noticia/facebook-censura-pagina-29-septiembre-vamos-impulsar-huelga-general-mu

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Facebook censura la página"29 de septiembre. Vamos a impulsar la primera huelga general mundial"
01 ago 2010
Vale. Por la gravedad de la situación, y también porque sí, lo que de verdad haría falta es una Huelga General INDEFINIDA. Pero aún así me apunto para el 29 S.
Puede ser un primer paso.
Re: Facebook censura la página"29 de septiembre. Vamos a impulsar la primera huelga general mundial"
01 ago 2010
per què insistiu en fer la revolució al facebook? és que encara no sabeu qui controla facebook? només cal una mica de coneixement: que confiem en la vanguardia per a informar-nos? s'ha de separar el gra de la palla! facebook no és LA xarxa; les 'xarxes socials' existeixen des d'abans d'internet.

http://www.rebelion.org/noticia.php?id=62959
Re: Facebook censura la página"29 de septiembre. Vamos a impulsar la primera huelga general mundial"
01 ago 2010
Exacte, perque voleu fer la "revolució" a Facebook, si tothom sap que es una xarxa supercontrolada pel sistema.
Utilitzem les pagines web alternatives, els blogs... etc.
I sobretot, reunim-nos entre nosaltres, mès que escriure a internet !!

Encara que aixó de una vaga general MUNDIAL, bè, no está la cossa com per fer volar tants coloms.....

De moment asegurem l´èxit de la vaga del 29-s aquí.
Re: Facebook censura la página"29 de septiembre. Vamos a impulsar la primera huelga general mundial"
01 ago 2010
molt d'acord amb els comentaris d'aquí dalt.

Tradueixo el text al català...

"Les vagues infonen sempre tant espant als capitalistes precisament perquè comencen a fer trontollar el seu domini (...) Tot aquest mecanisme el mou l'obrer, que cultiva la terra, extreu el mineral, elabora les mercaderies (...) Cada vaga recorda els capitalistes que els veritables amos no són ells, sinó els obrers, que proclamen amb creixent força els seus drets. Cada vaga recorda als obrers que la seva situació no és desesperada i que no estan sols (...). "VI Lenin

Esmentar a Facebook no és parlar de qualsevol cosa. La xarxa social Facebook acaba d'arribar a la xifra de 500 milions d'usuaris. No obstant això, la dada més cridaner és que el seu creixement s'accelera gairebé en proporció geomètrica, ja que fa tan sols 6 mesos albergava uns 400 milions d'usuaris. Si es tractés d'una nació, seria la tercera més poblada del planeta. I continua creixent.

A una velocitat de creixement també bastant accelerat, emergia el cap de setmana la pàgina de Facebook: "29 DE SETEMBRE: ANEM A IMPULSAR LA PRIMERA VAGA GENERAL MUNDIAL" al ritme de mil membres al dia. Al tercer dia, quan aquesta pàgina s'acostava als 3.000 membres, una companya es va lamentar que un grup sobre una marca de cosmètics posseïa molts més membres que la pàgina internacionalista. La resposta que se li va donar va ser que no és el mateix el nivell de compromís, és a dir, la qualitat dels membres, entre un i altre grup. I els fets ho corroboren.

La pàgina "29 DE SETEMBRE: ANEM A IMPULSAR LA PRIMERA VAGA GENERAL MUNDIAL" ha estat eliminada amb els enllaços a altres pàgines, grups i perfils amb els seus corresponents comentaris, sense deixar rastre. La raó aportada pels responsables de Facebook ha estat: "El grup indueix a la violència i no respecta les normes de Facebook". El que està clar és que aquesta pàgina incomodava a massa gent. La bona notícia és que aquest atac a la llibertat d'expressió és una constatació més de que la idea que defensava la pàgina és totalment correcta, tant que fins i tot no l'han pogut ignorar i han intentat silenciar.

El mateix dia que desapareixia aquesta pàgina, es difonia en els mitjans de comunicació la notícia que els polítics, els partits, els sindicats i tot tipus d'organitzacions-i és de suposar que els governs i els agents de l'imperialisme-empren cada vegada més aquesta xarxa social per estendre les seves propostes, els seus programes, entrar en contacte amb el poble, contrastar opinions i extreure dades d'interès.

D'altra banda, és factible utilitzar una xarxa social d'aquestes dimensions com baròmetre per calibrar el descontentament general, palpar l'ambient social, analitzar els corrents d'opinió i estudiar com aquestes evolucionen, i és de creure que les classes governants que han d'estar fent per els seus propis plans. Estem assistint a una de les pitjors crisi del capitalisme, en el transcurs de la qual s'auguren greus enfrontaments socials contra els quals els governs recomanen la recepta del totalitarisme i la repressió per tal de poder desmantellar l'estat del benestar sense massa obstacles, sumint encara més en la misèria. És de suposar que la censura forma part de les esmentades mesures.

No obstant això, és l'experiència el que alimenta les consciències dels pobles. És la pròpia crisi econòmica, la fallida d'un reformisme incapaç de resoldre els problemes que planteja el sistema, el que fa que caiguin davant dels nostres ulls els vels que ocultaven la realitat, mostrant-se amb tota la seva cruesa, sense detriment de la importància d'internet i els mitjans de comunicació lliures i alternatius. A l'imperialisme no se li ha passat per alt el paper fonamental que juga Internet contra el control ideològic i la censura que es practica en els mitjans de comunicació privats. Tanmateix, la censura no fa més que demostrar-nos que tenim la raó i ens empeny a redoblar els esforços per fer prevaler la veritat. Des que les masses hem conquerit Internet, ja res tornarà a ser el que era per la classe dominant.

Des de fa uns mesos circula per tota la xarxa social, de grup en grup, de perfil en perfil, la imatge del Partenó i l'Acròpolis de Grècia amb la consigna de 'People of Europe, Rise Up!' (Pobles d'Europa, alça !). Això no és més que un reflex del que està passant realment en les consciències. Mentre a tot Europa es pateixen els pitjors retallades socials i atacs contra les conquestes de la classe treballadora des de fa dècades, la idea de la unitat dels treballadors per sobre de fronteres nacionals contra l'enemic comú es va apoderar de les ments de milions de treballadors. En paraules de Marx, quan una idea correcta s'apodera de la ment de les masses, es converteix en una força material. I aquesta força material, sorgida de la necessitat generada pels esdeveniments, ha anat creixent i s'està estenent de manera preocupant per als defensors de l'statu quo i dels privilegis. I què millor eina per defensar l'internacionalisme que la comunitat internacional d'internet!

En aquest món real del que parlem, el 30 de maig es publicava la notícia que els sindicats GCEE de Grècia i el CGIL d'Itàlia demanaven als altres sindicats europeus una acció comuna per fer front a les mesures preses pels governs, concretant en una jornada de lluites europea per al proper 29 de setembre. Un pas endavant important en la lluita de classes que demostra que aquesta força material, a causa del gran pes aclaparador de la seva pròpia lògica, començava ja a tenir una presència important. Internet, i entre ells aquest gegant de les xarxes socials, Facebook, es feia ressò d'aquests esdeveniments, i per tot arreu van començar a proliferar grups de suport a les lluites en què es proposaven iniciatives d'unitat i d'acció i en els que des del principi es trobava present i s'estenia la idea d'una vaga general europea.

En aquest context, a l'estat espanyol, CCOO i UGT van programar la tan anunciada vaga general per a la mateixa data, molt a pesar dels seus dirigents. Fernández Toxo, secretari general de CCOO, va haver advertir "perquè ningú es confongui" (sic) que tot i confluir en la data amb la jornada de mobilitzacions europees, l'objectiu de la vaga serà únicament contra les mesures adoptades pel govern espanyol. Això vol dir que ell, com molts altres, no se sentia còmode amb la data escollida. No obstant això, com justificar davant les bases l'elecció d'una data diferent? No s'ha de descartar també el fet que després de les raons per convocar el 29 de setembre cal sumar també la desconfiança de molts dirigents sindicals pel que fa al moviment obrer ia la resposta que aquest pugui a oferir si la vaga no es troba recolzada per una mobilització internacional. Tanmateix, l'advertència de Toxo és realment significativa, mentre que les burocràcies sindicals són conscients que la classe obrera cada vegada té més clar que ens enfrontem a alguna cosa que ens afecta a nivell no només europeu, sinó mundial: el capitalisme.

Els treballadors, a més de tenir clars els nostres interessos, som abans que res pràctics i apliquem la lògica per sobre de complicats discursos manipuladors. Si tots els països d'Europa es troben en peu de guerra i necessiten donar una resposta contundent a les mesures anti-obreres i passar a l'ofensiva, si cal organitzar més vagues generals, i si el enemic està cada vegada més clarament identificat amb el sistema que ens explota a nivell mundial i no amb els governs locals, simples gestors del capitalisme, el més natural, el que ens dicta el nostre instint de classe i de supervivència, és la unitat, obligant als dirigents a proclamar al respecte per sobre de qualsevol interès aliè a les necessitats de la nostra causa i posant-los en un clar compromís en el cas que optin per prendre altres camins.

En el desenvolupament dels esdeveniments, a Mèxic s'ha donat el gran salt qualitatiu. El passat 16 de juliol, a les instal.lacions del Sindicat Mexicà de Electricistes (SME), l'Assemblea Nacional de la Resistència Popular (ANRP) i el Congrés Social cap a un nou Constituent (CS), van acordar: "Construir la Vaga Nacional per al 29 de setembre, en el context de la vaga general europea, que es durà a terme en aquesta data, impulsant la discussió i acords en els nostres respectius centres de treball a nivell local i nacional, coincident amb l'arribada de caravanes del país cap a la capital federal , posant especial èmfasi en el rebuig a la iniciativa panista de reforma laboral i en suport a la lluita dels miners, mestres i electricistes ".

En aquest moment, l'internacionalisme va passar de triomfar per sobre de fronteres nacionals a estendre per sobre de fronteres continentals. La idea d'una vaga general mundial, de la possibilitat d'aturar el món per demostrar que som els treballadors els únics que ho fem funcionar, ja ha fet fora a volar i no hi ha qui la freni. El pronunciament mexicà també ha animat a intensificar les lluites a Europa en un efecte de retroalimentació, apropant-nos més cap a la vaga general mundial. Per tant, el 21 de juliol, es llançaria a Grècia un comunicat del PAME, trucant a tots els treballadors europeus a la vaga general el pròxim 29 de setembre, els ecos del qual s'estan replicant fins i tot en països com Turquia.

En conseqüència, a Facebook no trigaria a aparèixer la primera pàgina titulada "29 DE SETEMBRE: ANEM A IMPULSAR LA PRIMERA VAGA GENERAL MUNDIAL" gaudint des del principi d'un èxit aclaparador. Això ja és massa! Devien pensar els defensors dels interessos de l'imperialisme. Fins i tot el grup havia iniciat ja una campanya de creació de logotips i cartells per promoure la vaga general mundial. És llavors quan, de sobte, la pàgina desapareix de la xarxa.

El mateix creador d'aquesta pàgina, al qual se li ha vist a Facebook encapçalant nombroses campanyes per tancar pàgines i grups que realment incitaven a la violència, ja sigui contra la dona, els animals, d'incitació a l'odi o al racisme ... és testimoni de el que costa tancar alguns grups a base de crides massius per denunciar, i només després de molt esforç aconsegueixen tancar. Algú coneix alguna campanya, correctament argumentada o sense arguments, aportant proves o sense elles, per demanar que es tanqués la pàgina "29 DE SETEMBRE: ANEM A IMPULSAR LA PRIMERA VAGA GENERAL MUNDIAL"? Com han detectat tan ràpid l'existència d'aquesta pàgina? És violència defensar un dret reconegut com a tal en qualsevol país democràtic del món? És que la constitució espanyola no reconeix el dret a vaga? I què dir del dret a la llibertat d'expressió? Qui s'amaga darrere de Facebook? Qui o qui han denunciat aquesta pàgina?

Si hi ha algú que promou la violència, són aquells que destrueixen l'estat del benestar i condemnen a la misèria a milions de treballadors en benefici dels grans capitalistes, són aquells que defensen un sistema econòmic que per a enriquiment d'uns pocs produeix guerres, cops d'estat, contaminació, fam, explotació, prostitució, crim organitzat, destrucció ... En una paraula: Barbarie. ¿Pertanyen els censors de Facebook a aquest últim grup?

No cal dir que la pàgina suprimida no ha sorgit de cap colla de descerebrats amb ganes de fer-se notar. L'origen d'aquesta pàgina el trobem en Esquerra Socialista d'Albacete. Esquerra Socialista és un corrent intern d'esquerres del Partit Socialista Obrer Espanyol molt present a Facebook i altres xarxes socials.

En aquest corrent es troben generacions de militants socialistes hereus de les més autèntiques tradicions obreres del socialisme espanyol. No és d'estranyar que d'allà hagi sorgit aquesta primera pàgina en defensa d'una vaga general mundial. Sent Facebook un reflex del que passa en la societat, això demostra fins a quin punt molts treballadors que honradament voten i militen en les bases del socialisme, a diferència dels qui des de l'esquerra es limiten a criticar el partit del govern sense proposar una autèntica sortida al sistema, estan extraient conclusions arran d'experimentar les conseqüències de l'aplicació pràctica de les tesis del reformisme.

Així doncs, el procés de presa de consciència ja està en marxa, i no és a causa dels grups de Facebook, ni a internet, ni als que difonem als quatre vents consignes revolucionàries. En aquests temps de crisi és el propi sistema el que ensenya el seu veritable rostre als treballadors. És inevitable que la classe obrera arribi a la conclusió de la necessitat d'unir-se internacionalment per respondre als atacs, com també és inevitable que en aquestes lluites, la classe obrera arribi a la conclusió que som nosaltres, i no els capitalistes, els veritables amos de tot allò que construïm i posem en marxa. Qualsevol intent de censura serà en va i es tornarà contra els propis censors. No es pot posar portes al camp. Si ens han tancat un grup, anem a crear centenars promovent l'internacionalisme i la vaga general mundial! Exigim a Facebook que torni la pàgina "29 DE SETEMBRE: ANEM A IMPULSAR LA PRIMERA VAGA GENERAL MUNDIAL" al moviment obrer!

¡Difondre la necessitat d'una vaga general mundial per tot el món!

Daniel Guerra.
lista medios alternativos; webs, en papel y radios
01 ago 2010
Algunas webs de medios alternativos:
http://www.indymedia.org (aquì links a diferentes indymedias del estado Español y otros paises)
http://www.kaosenlared.net
http://www.alasbarricadas.org
http://www.rebelion.org
http://lahaine.org
http://www.wikileaks.org
http://www.nodo50.org

Des de Catalunya:
http://barcelona.indymedia.org
http://www.infobaix.org (baix llobregat)
http://okupemlesones.org (ACS, Assamblea per la comunicació social)
http://www.periodiclabicicleta.org (Tarragona)
http://elsud.org (comarques Girona)
http://www.myspace.com/collectiualestrinxeres (Lleida)
http://www.suportponent.net/ (Lleida)
http://www.berguedallibertari.org
http://www.berguedallibertari.org/pesolnou ("El pesol negre"; Alt llobregat i Cardener)
http://laltresolsones.bloc.cat
http://bagesllibertari.entodaspartes.net

Alguns periodics en paper, amb web:
Des de Catalunya:
http://www.sindominio.net/zitzania (Semanario "Contrainfos")
http://usurpa.squat.net (Agenda setmanal d centres socials okupats i noticies)
http://www.setmanaridirecta.info, (fusionat amb "Illa crua" des de gener '10)
www.eltriangle.eu

Amb corresponsals de tot l'estat espanyol:
http://www.diagonalperiodico.net

Col.lectius - plataformes - xarxes:
Catalunya:
http://www.decreixement.net
http://moviments.net
http://www.xarxabibliosocials.org/

Directorio d unas 1250 organizaciones alojadas en nodo50.org:
http://www.nodo50.org/info/?page=organizaciones&id_article=22&x=%

Tornada al camp en xarxa:
http://www.canmasdeu.net (recursos per tornar al camp)
http://huertosurbanosbarcelona.wordpress.com/
La Llamada del Cuerno, butlletí d´agitació rural; http://barcelona.indymedia.org/newswire/display_any/388061
http://www.somloquesembrem.org (transgenics i altres herbes)

Temas para mi ineludibles:
http://alespenespunyalades.blogspot.com (contra les penes multa; la criminalización via judicial dels moviments socials)
http://estamosenredadas.blogspot.com/ (contra las redadas policiales a inmigrantes y los CIES)
http://tekedas.entodaspartes.net (sin fronteras...)

Radios alternatives a Catalunya:
http://www.Contrabanda.org 91.4 Barcelona
http://www.radiopica.net 96.6 Barcelona

http://radiorsk.blogspot.com 99.7 Barcelona
http://www.radiolinea4.net 103.9 Barcelona nord
http://www.radiobronka.info 104.5 Barcelona
http://www.radiotrama.net 91.4 Sabadell
ràdio kaos http://www.canangladajove.terrassa.net 90.1 Terrassa
http://www.radiokorneta.info 90.6 Berguedà
http://www.radio 90, r90.org 101.4 Olot
http://www.radiopaca.net/

Radios alternatives a Valencia:
http://www.rà;dioklara.org 104.4 València
http://www.radiomalva.wordpress.com 105.0 València-
http://www.radioaktiva.xamsa.org 107.6 Alcoi
http://www.lamistelera.org 100.8 Dènia-La Xara

Radios alternativas en Zaragoza:
http://www.sindominio.net/radiotopo 101.8
http://www.radiolagranja.org 102.1

lista radios alternativas del estado español y otros paises:
http://www.radiobronka.info/enllaç;os
Re: Facebook censura la página"29 de septiembre. Vamos a impulsar la primera huelga general mundial"
01 ago 2010
He vist per internet que han tornat a obrir el grup del facebook davant l'allau de queixes d'usuaris.

Què hi ha de cert en tot això? Qui està al darrera del grup?

Poso l'enllaç on he trobat la informació. És un grup, però no sé si és el mateix que han tancat:
http://www.facebook.con/event.php?eid=142856945740944
Re: Facebook censura la página"29 de septiembre. Vamos a impulsar la primera huelga general mundial"
01 ago 2010
http://www.facebook.con/pages/29-DE-SEPTIEMBRE-VAMOS-A-IMPULSAR-LA-PRIME
Re: Facebook censura la página"29 de septiembre. Vamos a impulsar la primera huelga general mundial"
02 ago 2010
L'altre dia vaig llegir una xarxa alternativa al feisbuc, crec que referenciada a un comentari al mateix article publicat a Kaosenlared. Seria una informació interessant a difondre, donat que era una xarxa lliure. ho miro i ho poso. salut
Re: Facebook censura la página"29 de septiembre. Vamos a impulsar la primera huelga general mundial"
13 ago 2010
Jo també he patit la censura de Facebook. Estic indignat amb la facilitat amb la que desactiven i impedeixen l'accés a aquelles persones que els molesten. I quan els reclames et diuen que la seva decisió és inapel·lable i que no et poden dir de què se t'acusa, en concret per què t'han desactivat, per raons tècniques i de seguretat:

"You will no longer be able to use Facebook. This decision is final and cannot be appealed.
Please note that for technical and security reasons, we will not provide you with any further details about this decision."


Evidentment, el meu cas no és únic i no m'ho puc prendre com a cosa personal. Me'n vaig al Twitter on sembla que hi ha més llibertat d'expressió, i us deixo un vídeo que reflexiona sobre aquest tema:

http://www.youtube.com/watch?v=WqC8qgCzsQY

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more