Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Declaracions de Tarradellas.
28 jul 2010
Aquest home al que respectava m'acaba de caure als peus!!!

El poder i la edat corrompeixen i tornen hispanofil!!!
El 23 de octubre de 1979, ante los periodistas:

“Yo no creo en lo que llaman “países catalanes”. Eso no existe. Hay muchas regiones en España y algunas, como Valencia, como Cataluña, como Baleares, incluso como Aragón, están más próximas tanto en lo geográfico como en lo cultural porque tienen unas lenguas con un origen común, vienen del mismo tronco. Y nada de federaciones. Nosotros no somos Estados Unidos ni Suiza.



“Yo nunca quise constituir un Gobierno en el exilio durante los años que residí en Francia, porque yo no quería hacer fuera política contra mi patria, España.



“No hay que tener prisa por conseguir las transferencias. Hace falta mucha paciencia para recibir los encargos cuando podamos cumplirlos. No he pedido nada que no me puedan dar. Si ahora me ofrecieran, por ejemplo, los servicios de Policía y Justicia, diría que no, porque no estamos preparados para ello. Pero, eso sí, hay que gobernar con autoridad.



“Estén tranquilos en Valencia, que no pensamos atribuirnos nada. Sepan que si algún grupo intenta algo, esos movimientos no parten de la Generalitat.



(Un periodista):

-- Pero yo he leído en los periódicos…

--Eso le pasa a usted por leer los periódicos. Yo no los leo”



“Yo admiraba mucho al general De Gaulle porque era de izquierdas y pobre, como yo



“Tenemos la obligación de hacer de España un gran país”

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Declaracions de Tarradellas.
28 jul 2010
Aquestes declaracions s'han posar en el context historic on les va fer.
Re: Declaracions de Tarradellas.
28 jul 2010
Per aixó va triar la formula "Ciutadans de Catalunya!" en lloc de "Catalans!"?
Re: Declaracions de Tarradellas.
28 jul 2010
En lloc de federacions catalanes, franquícies d'Espanya. És el que té el capitalisme burgès d'esquerres.
Re: Declaracions de Tarradellas.
28 jul 2010
Botifler!
Re: Declaracions de Tarradellas.
28 jul 2010
completamente de acuerdo con el 3º comentario
D' on surt aixo
28 jul 2010
El que s'oblida de mencionar qui ha penjat la " noticia" es d' on ho ha tret. I la font es important per intentar esbrinar la possible intencionalitat que acompanya tota narrativa.
En aquest cas es tracta de l' inefable pseudohistoriador Pio Moa, en el panflet d' extrema dreta " Libertad Digital"
http://blogs.libertaddigital.com/presente-y-pasado/unas-declaraciones-de/
En aquest cas jo diria que es tracta d'un intent mas d'anar erosionant la memoria de la resistencia del catalanisme. No soc pas nacionalista pero tinc bastant clar que en Tarradellas es un personatge que ens hauria de mereixer el maxim respecte.
Re: Declaracions de Tarradellas.
28 jul 2010
Aquesta "noticia" la he penjat jo i no tenia cap intencio d'erosionar la memoria de la resistencia del catalanisme, ans al contrari, precisament el que vull es resaltar la coherencia d'alguns que no han trait mai els seus ideals. En canvi el respecte que em quedava pel Tarradellas de la tornada del exili, que era ja no era molt, s'ha esvait completament quan mhe trobat aixo, avui mati. Mentres feia un treball de recerca,i de manera casual (despres de moltes combinacions, he posat al google Tarradellas paises catalanes), efectivament, ho he trobat a la pagina que esmentes (procedencia que jo no he volgut citar, i molt menys fer-li propaganda al miserable aquest, que per mi es alguna cosa pitjor que un simple pseudohistoriador). La motivacio que te el porc aquest es evident, embrutar la imatge de catalunya i dels que van lluitar per ella, en aquest moment historic (potser). Pero, la meva motivacio, tambe te a veure amb el moment historic que vivim, i es el moment de veure que postures tebies com la d'aquell que en un altre moment va saber estar a l'alçada de les circumstancies, i despres quan va tornar del exili era un altre, tan descafeinat que ni el mateix Pujol s'entenia amb ell, son equivalents a les de tebis d'ara que amb l'excusa del "no soc pas nacionalista" etc, poden ensorrar l'oportunitat que tenim ara de construir el futur.
Sindicato Sindicat