Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: sense clasificar
Por qué no nos gusta esta bandera
22 jul 2010
I

No hace falta que venga historiador de banderas alguno para ilustrarnos que la enseña bicolor que lucen estos días miles de balcones, viene de más allá de la guerra civil. Pero, no es menos cierto, que en la guerra que provocó el fascismo en el año 1936, lo más reaccionario y troglodita de la sociedad española lució esa bandera contra la legalidad democrática, contra las personas que querían una sociedad más justa y libre.
000000000000000bandera.jpg
II

La bandera que ondeó vencedora durante el franquismo, no puede ser aceptada por las gentes de izquierda, por mucha firma de rendición que hiciese Carrillo a cambio de un puestecito en el balcón de los hacedores del régimen. El cambio de escudo se parece demasiado a una mera lavada de cara, para que las mayorías piensen aquello de “no es lo mismo un pollo que unas columnas”.

III

Quienes afirman que todo eso es historia y que es necesario tener los ojos debajo de la frente y no en la nuca, les agrada comprobar que la dictadura-transición-“democracia”, se ha ejecutado con estudiada precisión, para que los que tuvieron el poder económico durante el franquismo lo mantuvieran luego. Una misma bandera ayuda a dejar claro que los valores e intereses de la clase dominante son los mismos. Si antes se blandía contra los odiosos rojos republicanos, ahora sirve para consolidar la idea de España, y si es una-grande y libre, mejor.

IV

Para las personas que entienden la historia como una constante lucha de clases, no puede una misma bandera representar a explotadores y trabajadores. En el caso del estado español tenemos la suerte histórica de que la bandera tricolor es aborrecida por los burgueses, ricos y jerarcas eclesiásticos, por fascistas, reaccionarios, derechistas y socialdemócratas. Esto facilita bastante el trabajo explicativo.

V

Las decenas de miles de banderas nacionales que estos días han vendido establecimientos chinos, con motivo del mundial de fútbol, dónde irán a parar. ¿Qué harán con ellas a partir de mañana?¿Se airearán también cuando las tropas partan a ocupar Afganistán, Euskadi, Líbano o Cataluña?¿Y cuándo los trabajadores se movilicen con banderas rojas o negras?

VI

Es cierto. Hay países que han parido su bandera nacional en la lucha contra el colonialismo y el imperialismo. Fue divisa de liberación fraguada en una sólida unión contra el enemigo invasor. Hoy la lucen con orgullo y la saludan con el respeto que merecen miles de personas que dejaron su vida contra el dominio extranjero. No es el caso de la actual bandera española

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Por qué no nos gusta esta bandera
22 jul 2010
Todas las banderas son trapos de colores.

Es irracional sentir algo por un trozo de tela.

Ni dios, ni patria, ni amo
Re: Por qué no nos gusta esta bandera
22 jul 2010
Els - equipo A - porteu una bona hostia mental. Des de quan l'A és racionalista? Des de quan Descartes no era un patriota gavachu?

Perquè la defensa d'un símbol no és racional?
Re: Por qué no nos gusta esta bandera
22 jul 2010
gentes de izquierda?¿?¿ jajajajjajajajajajaj

que gracia haceis burguesitos.

izquierda es robo y corrupcion al pueblo
Re: Por qué no nos gusta esta bandera
22 jul 2010
Que Descartes sigui el pare del Racionalisme no significa que tot el que feia aquest home fos "racional" i tot el que no fes "irracional".

Les banderes, pel meu punt de vista, tenen 2 funcions: per netejar-se el cul després d'haver cagat i per ser cremades.

Això va tant per la senyera, com per l'estelada com per la republicana o la nacional.

Apa, a cascar-la.
trogloditas?
22 jul 2010
Perqué quan es vol posar algú com mala persona, autoritària, facha.... es diu que és un troglodita (una persona que viu en una cova) de troglodites ni ha molts d'actuals (a Granà per exemple) i de passats i no crec que molts d'ells tinguin els atributs que es sobreentenen del missatge que inia aquesta discussió....
Re: Por qué no nos gusta esta bandera
22 jul 2010
Sentir massa apreci per una bandera és una bestiesa tan gran com la inadmersió irracional, infantil i dogmàtica que senten alguns anarquistes.

Les banderes són simbols. Les persones creem simbols per unir-nos, de vegades amb causes nobles i de vegades no.

Una bandera com la pirata és un simbol molt clar amb mil matisos però pot servir per aglutinar. Una bandera amb el nus com la de l'Ebre també és una bandera, i no té cap connotació negativa.

Els anarquistes també tenim simbols i banderes. Tenim el símbol de la A amb el cercle, la bandera de la CNT històrica (deuria ser sense sigles però vaja!), el color negre...

El problema no són les banderes sino els sentiments que aquestes desperten i el que signifiquen. És normal que qualsevol persona senti inamadversió per la bandera espanyola com el sentim per la esvàstica. El problema no és el drap sinó el que significa. En aquests casos hom pot sentir odi per aquest símbol perque aquest ha fet molt mal.

Fins i tot és comprensible que si algú pugui pensar que la senyera és un emblema creat per la monarquia local, i per això sentir rebuig. Però no entenc la inamadversió cap a l'estelada roja, que és un simbol creat pels independentistes d'esquerres intentant crear un moviment anticolonial als Països Catalans. Es pot creure que el camí dels independentistes no és l'encertat, que hi ha maneres millors d'avançar (el problema és que actualment la història ens està desmentint i sembla que l'independentisme d'esquerres és la única esquerra que creix en afiliació i organització), però sentir odi cap a l'estelada per una persona d'ultraesquerra és un infantilisme, una manca de reflexió i anàlisi, una confusió d'objectiu i d'enemics...

Hauríem d'anar madurant.

Visca l'anarquia, mori l'anarquisme dogmàtic que s'ha apropiat de la paraula llibertat i desprestigia a una ideologia que en altres temps i sense tants dogmes va ser clau en el desenvolupament de la nostra societat. Som molts els anarquistes centrifugats pels dogmes, per l'estètica, pel piesnegrisme, pel perroflautisme, pel hippisme...
Re: Por qué no nos gusta esta bandera
23 jul 2010
No ens agrada perquè és espanyola
Re: Por qué no nos gusta esta bandera
24 jul 2010
Aquestes són les bones (veure enllaç), la resta de draps i símbols... NO, ja que són tots burgesos
http://es.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADmbolos_anarquistas
Sindicat Terrassa