Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: especulació i okupació
Tres detinguts i varis ferits a un desallotjament a Viladecans
10 abr 2010
Ahir, dia 9 d'Abril de 2010, els mossos d'esquadra han tornat a desallotjar una casa okupada a a Viladecans. La vivenda portava més de quince anys en desús i abandonament, però en el moment de destapar l'okupació, ha aparegut el suposat propietari que s'ha negat a cap tipus de raonament o negociació amb la gent de dintre de la casa.

Els tres okupants portaven tres dies dins la vivenda, però, desprès de 45 minuts interrogant una veïna, sembla ser que han "aconseguit" algún tipus de declaració vàlida per a cursar un orde de desallotjament al moment.
El grup de reforç que hi havia fora de la vivenda ha intentat negociar nóvament amb el propietari i els inspectors de la policía, presents a l'escena, perque en cap momet es van dirgir als okupes.

Un cop els okupants havíen decidit abandonar la vivenda per voluntat pròpia, els portaveus de la policia han instistit en que no hi hauria cap repressió violenta, que símplement identificarien les tres persones de la vivenda en sortir.
Portaven ja tres hores de discussió i negociació.

Deu minuts desprès han aparegut quatre furgones d'antiabalots (a més de varies patrulles més de policia local i mossos), que han carregat sense cap mirament contra la gent del carrer. Alguns valents han intentat interceptar el pas dels antiabalots posant-se devant de la porta d'entrada a la casa.
Mentre apallissaven aquesta gent, des d'una de les finestres de la casa, els okupants cridàven que parèssin, que això no era necessari, que estaven disposats a sortir pacíficament com ja havíen parlat minuts abans. Fent cas omís, s'han dedicat a apallissar a tot el qui trovaben al seu pas, mentre que un altre grup entrava a la casa trecant totes les portes i donant puntades de peu a perteneces personals y mobiliari.

Els antiabalots han detingut tres persones i han ferit, en total, a set persones, algunes de les quals han necessitat assistència mèdica.
L'única ambulància que va arribar al lloc dels fets va ser trucada pels propis atacats.

Mentrestant, els mentiders amb qui havíen negociat giraven la cara devant dels fets.

Un desallotjament = una altre okupacio!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Tres detinguts i varis ferits a un desallotjament a Viladecans
10 abr 2010
Ayer, un grupo de jovenes destaparon una okupación y nos acerquemos allí un grupo de personas para darles apoyo.

Vinieron los dueños (el sitio llevaba cogiendo mierda más de 10 años) y varias patrullas de locales y mossos.
La gente de fuera trata de llegar a un acuerdo con los propietarios, haciendoles entender que estas personas no les van a destrozar la casa, todo lo contrario, se van a hacer cargo de ella.

Pasan unas 2 horas y la polícia aún no se ha dignado en hablar cn las jovenes que habia dentro, ni se han acercado a negociar, ni les han dicho que se vayan. Nada de nada.

Intento hablar con el jefe de los Mossos, el muy simpatico me dice unos terminos para negociar y que todos nos podamos ir a casa. Que ellos lo que quieren es hacer esto por las buenas, como siempre y sin heridos (JÁ).

Se lo comunico a las de dentro.

A los 5-10 minutos de haberles dicho la propuesta y ya convencidas en abandonar ese sitio aparecen 4 furgones de antidisturbios.

Aquello era surrealismo en estado puro.
4 furgones para apalear a unas 8 personas que nos pusimos en la puerta, diciendoles que lo que estaban haciendo era ilegal.

Y en este momento pasa todo muy rapido, se nos hecha encima una abalancha de antidisturbios y empiezan a hacer lo que mejor saben hacer, daño.

Entre 3 consiguen reducirme, una vez reducido, con la cara raspandome el asfalto me ponen la mano en la nariz y empezan a apretar y me enganchan el dedo, como me mueva me parten las 2 cosas.

Me esposan y tiran a una esquina junto a otro compañero, vemos que uno esta en el suelo, le han roto el dedo.

Otra chica esta en el suelo sin moverse y empiezan a entrar dentro para desalojar a las 3 personas que había dentro.

Les grito lo valientes que son, los webos que tienen y que no toquen a ninguna. Me amenazan que si sigo hablando que me callan ellos.

Una compañera no para de recriminarles todo lo que han hecho y como nos han tratado, lo muy malos que tenemos que ser para que hagan esto.

Me llevan esposado y me meten en la patrulla junto a mi compañero.

Desde este punto (serian las 9 de la noche) hasta mi posterior puesta en libertad (las 7 de la mañana) no se que les ha pasado a las de dentro ni si ha habido algun herido mas fuera.

Nos llevan al medico 2 veces (ya que la primera se les olvidó apuntar alguna contusión).
El doctor empieza a quitarme de la cara los cachos de asfalto que tengo enganchado y me desinfecta, tengo tmb una contusión en la espalda y en las manos y el codo raspadas.

Y una vez dentro del calabozo es donde empieza lo realmente jodido, que es aguantar el porron de horas que te quedan por delante (sin saber muy bien cuando te van a sacar) con la cabeza llena de preguntas. ¿Que les ha pasado a las de la casa? ¿Mis padres y la gente a la que le importo como lo estara pasando? ¿Ahi mas heridos y detenidos?.

Al cabo de bastantes horas viene un tercer compañero.
El tiempo pasa muy lento, y tras unas 10 horas de detencción me llevo la mayor alegria del dia al salir y ver que estan todas bien y me dan el abrazo que llevo toda la noche queriendoles dar.

Y aquí termina la primera parte de esta historia, la segunda vendrá cara al juicio, estoy acusado junto a mis compañeros de atentado contra el orden y agresión a la autoridad (como siempre pobrecitos, cuanto daño les habremos hecho...)

Nos dais mucho asco, y cada dia os superais. Todo lo de ayer fue totalmente innecesario y gratuito. No había motivo alguno para tal despliege, tal intervección y tal reacción por su parte. Las chicas tenian la intención de salir y lo sabian. Pero tras perder toda una tarde alli tenian que dar un espectaculo, de estos que tanto les gustan, de pura valentia y razionalidad.
Nosotros iriamos al hospital y a la carcel, pero una vez mas os volvisteis a dejar en evidencia y nos volvisteis a dar la razón, nos volvisteis a dar mas motivos para seguir defendiendo lo que defendemos, actuar como actuamos y pensar como pensamos.

Sois despreciables y yo me moriria de verguenza si tubiera que decir a la gente que trabajo en lo que vosotros. No se os puede comparar con animales de caza, por que aún ellos tienen mas razonamiento y causa que vosotros.

Seguid asi chicos, no nos decepcioneis ;)
Re: Tres detinguts i varis ferits a un desallotjament a Viladecans
10 abr 2010
lamentablement és la seva feina, ni més, ni menys.
Re: Tres detinguts i varis ferits a un desallotjament a Viladecans
11 abr 2010
L'argument de que és la seva feina és el més mesquí de tots. És el mateix argument que donaven els que s'encarregaven d'obrir les aixetes de gas dels camps de concentració nazis o els que deixaven anar la corda de les guillotines. Sincerament, "salut", algun argument més sòlid?
Re: Tres detinguts i varis ferits a un desallotjament a Viladecans
11 abr 2010
La seva feina?? Si tinguessin un minim de moral no es liarien a osties sense raó.. són uns fills de puta.. CAP AGRESSIÓ SENSE RESPOSTA!!
Re: Tres detinguts i varis ferits a un desallotjament a Viladecans
11 abr 2010
doncs per això dic que és la seva feina, la del cos d'antidisturbis, hostiar el personal; i és la seva raó de ser. d'aquí a que puguin hostiar més o menys, dialogar més o menys... ja son altres temes. Però que viuen per hostiar i la seva professió és aquesta.
Re: Tres detinguts i varis ferits a un desallotjament a Viladecans
15 abr 2010
I lo més guay, essq ara acusen els 3 detinguts que només estaven arrampats a la port de terrorisme i robatori, toma ya!
I a vere que acusen els de dins...
Sindicat