Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Novembre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
    01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: @rtivisme
Accions aquest matí al metro pel transport gratuït
28 gen 2010
Avui, dijous 28 de gener del 2010, entre les set i dos quarts de vuit del matí s'ha fet una acció simbòlica als metros de Barcelona per denunciar la pujada abusiva dels preus del transport públic. Es volia recolzar, també així, la manifestació que tindrà lloc el dia 30 de Gener, a les 20h a Plaça Universitat, contra la pujada de tarifes.

A una vintena de parades de Barcelona (la majoria en barris obrers de renda baixa, on la pujada del preu dels bitllets afecta amb més força) s'han obert les portes per a convidar a les usuàries a utilitzar el servei sense pagar, i s'han repartit adhesius i octavetes per la gratuïtat del transport públic. La complicitat de la gent amb l'acció ha demostrat la necessitat d'articular respostes socials cap a aquelles mesures polítiques que volen carregar els costos de la crisi a les esquenes de la majoria. Totes podem si ho fem juntes!

És vergonyós que en uns moments de dificultats per a les classes populars, per una crisi generada per bancs i immobiliàries, s’augmentin els preus dels serveis bàsics. Davant d’aquest fet, les persones que no anem en cotxe oficial, la gent que no alça la mà per agafar un taxi, les que (sobre)viuen a Barcelona, ens veiem empeses a passar a l'acció. "Tots Movem Barcelona?" A quin preu!

Les participants d’aquesta acció ens sumem a la convocatòria que ha sortit de la gent, sense sigles, pel proper dissabte dia 30 a les vuit del vespre, a la plaça Universitat.

-----------
Bitllet senzill: 1,40 € | T-10: 7,85 € = quina vergonya, tothom a colar-se!

Colades generals...
... dijous 28 i divendres 29 de gener del 2010
"civisme" al metro? no paguis el metro!!!

I dissabte...
Manifestació contra la pujada de preus del transport públic
30 de gener a les 20.00h
Plaça Universitat, Barcelona

"TOTS MOVEM BARCELONA"?
A QUIN PREU???

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Accions aquest matí al metro pel transport gratuït
28 gen 2010
(...) La gran ciudad, estratificada por niveles, comporta un mundo inferior o subterráneo que requiere también la presencia de seres humanos. Mención especial merecen los túneles o galerías abarrotadas del Metro, medio de transporte metropolitano por excelencia considerado hasta ahora el vehículo más eficiente para el traslado en masa de pasajeros; espacio subterráneo, controlado, mecanizado…que en poco tiempo funcionará de manera totalmente automática. El metro es la verdadera prueba de carga del sometimiento a un complejo de control artificial por parte de una población resignada: aire viciado, cámaras, altavoces, perros, guardias de seguridad, pantallas publicitarias, aglomeraciones, túneles oscuros, y el peligro latente de un accidente o atentado que atrape en una trampa sin salida a sus impotentes usuarios.

Como sabemos al uso intensivo del subsuelo se opone el protagonismo de los grandes rascacielos, estructuras elevadas, alejadas de la calle, que funcionan como un entorno íntegramente prefabricado, autosuficiente, encapsulado... y con un alto valor simbólico. Cada vez hay mayor separación entre la parte elevada que rige la ciudad y la multitud que transita por los distintos niveles inferiores.

Es el aumento exagerado de las distancias en la ciudad más la tecnología lo que ha propiciado la aparición de los modernos medios de transporte urbano. Antes que el metro (cuya regularidad mecánica se ha convertido casi en el único argumento de algunos defensores de la gran ciudad), fueron los ferrocarriles y tranvías los medios que facilitaron el transporte colectivo, llevando el crecimiento urbano a zonas cada vez más alejadas.

El primer Metro se inaugura en Londres en 1863, cuando esta ciudad contaba 2.9 millones de habitantes. Un periódico londinense de la época aseguró del nuevo medio de transporte que era "un insulto al sentido común suponer que la gente pudiera preferir ser transportada por el fétido subsuelo de la ciudad". Pocos meses después 26.000 urbanitas habían utilizado el “nuevo y rápido” medio de transporte. París abría el suyo en 1900, Berlín en 1902 y Nueva York en 1904. Actualmente las redes de metro cuentan con centenares de kilómetros de túneles que atraviesan por debajo de cada ciudad, mueven a millones de pasajeros diariamente y son un rasgo homogeneizador de la identidad metropolitana. Nueve millones de personas utilizan cada día el metro de Tokio (donde en las horas punta unos empleados con guantes blancos ejercen de “empujadores”). El 60% de los viajeros dedica más de dos horas a desplazarse a su centro de trabajo. Muchos de ellos optan por pasar la noche en nichos tecnológicos llamados “hoteles cápsulas” (2 metros cuadrados que incluyen cama y televisión, a 25 euros noche). Claro que, además de la puntualidad impresionante, el metro de Tokio se caracteriza por la plaga de suicidios que ocurren a diario.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more