Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: criminalització i repressió
avui fa 10 anys
14 gen 2010
Aquest migdia farà 10 anys que el Campus de la UAB va veure's fortament violentat per les càrregues de la Policia Nacional.
El 14 de gener de 1999, la Policia Nacional va assaltar el campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra, provocant una autèntica batalla campal amb més de trenta estudiants ferits.

L'actuació policial tenia per finalitat evitar la protesta de diversos estudiants contra la figura de José María Aznar, en una mostra evident del caire democràtic del poder polític de l'Estat.

La càrrega policial va provocar incomptables reaccions i va desencadenar tota una sèrie de fets que convé no oblidar.
Mira també:
http://www.eljonc.com/baix_ctlgMuix_TornenGrisos.htm

This work is in the public domain

Comentaris

Re: avui fa 10 anys
14 gen 2010
Si convé no oblidar tota aquesta sèrie de fets desencadenada per la càrrega policial, per què no els enumeres? Hi ha gent que consulta Indymedia que fa deu anys anaven a escola encara...
Re: avui fa 10 anys
14 gen 2010
tot acabant el teu 'alias': "un cabró és un cabró"

Caldria explicar també que la Policía Nacional era 'la madera' perquè el seu uniforme era marró, i abans d'anar de marró, anaven de gris... d'aquí ve el nom del llibre que deixo linkat.

La gent pot tirar d'hemeroteca, i trobar e l'actual conseller d'interior de la generalitat (llavors diputat a madrid), dient coses que avui ja no diu...

http://quotidianitats.blogspot.com/2009/03/quins-temps-aquells-ii.html

es que a l'escola no han ensenyat a fer servir el google i la wikipedia? tant mal ha fet la ESO?

Una de les conseqüències va ser nomenar l'Aznar 'persona non-grata' a la UAB...

si tant d'interès tens, fes-la tu la cronologia
Re: avui fa 10 anys
14 gen 2010
si et serveix d'alguna cosa, aquell dia estava fent un examen de Catalunya Contemporània; professor Jaume Sobrequés. Diria que va aprovar tothom, perquè les corredisses pels passadissos i les detonacions arribaven a l'espina de les aules 500 de filosofia i lletres....

http://www.ainfos.ca/99/jan/ainfos00188.html

http://www.elpais.com/articulo/espana/claustro/Autonoma/Barcelona/declar

http://www.elmundo.es/papel/hemeroteca/1999/01/20/catalunya/579247.html

http://www.racocatala.cat/noticia/18098/mor-julia-garcia-valdecasas-exde
Re: avui fa 10 anys
14 gen 2010
A veure, deia que estaria bé que diguessis quines repercussions va tenir aquella càrrega perquè, ja que obres un post, dona informació, no? Si no, el post no té absolutament cap sentit. Crec que no es difícil d'entendre. Algú que entri aquí per curiositat, sense saber a què t'estàs referint, i no trobi informació al respecte evidentment no s'escarrassarà a tirar d'hemeroteca a no ser que pugui perdre tota la tarda. Per això crec que si tu tens la dita informació és lògic i raonable que la donguis. No ho trobo tant demanar, la veritat.

Intervenció d'en Saura al Congrés dels Diputats espanyol arrel d'aquells fets:

"El señor SAURA LAPORTA: Señor ministro, he decirle que venía con algunos interrogantes en relación a su intervención, porque usted acostumbra ser una persona mesurada, y no sé si calificar su intervención de decepcionante o de lamentable. Usted nos ha hecho un relato de buenos y malos, donde hay unos jóvenes malos y violentos.
Ha citado a tres organizaciones -soy de Cataluña, miembro de Iniciativa por Catalunya- que no conozco, pero además ha incluido al movimiento okupa entre los violentos, y si algo caracteriza al movimiento okupa es la no violencia. Creo que usted ha hecho muy mal al intentar criminalizar lo que puede ser la izquierda radical.

De entrada, le quisiera hacer una pregunta, ¿Usted ha hablado con el rector de la universidad para hacer este relato? ¿De quién es este relato? Usted es el ministro de Interior y, como tal, el responsable de las Fuerzas de Seguridad, pero también es el responsable de garantizar las libertades públicas. Sería un relato sesgado e inválido que usted hoy aquí sólo nos haya presentado un relato de las

Fuerzas de Seguridad. Yo tengo otro relato que luego leeré, brevemente, porque no tengo tiempo, efectuado por la dirección, por los rectores de la universidad y por las fuerzas de seguridad privada, que nada tiene que ver con su relato. Lo tengo por escrito y tengo testimonios de estudiantes que estuvieron allí diciendo lo que pasó.
Señor ministro, yo no sé si usted ha visto -me imagino que sí, por responsabilidad- las imágenes de lo que ocurrió. Eso nos metió en el túnel del tiempo. Ese día recordamos actuaciones policiales de épocas no democráticas. Le voy a explicar una anécdota personal. El jueves llegué a las diez menos veinte a mi casa, sabía lo que había pasado y vi las noticias. A continuación, en ese canal ponían una película que recomiendo: Resultado final, de Bardem, un estreno. Es la reflexión de una mujer madura la víspera de las elecciones del 3 de marzo en el proceso de transición de la democracia. Esa película está llena de imágenes de las cargas policiales en la dictadura. Pues bien, vi unas imágenes detrás de otras, las del telediario y las de la película.

Era imposible saber cuáles eran las de la democracia y cuáles las de la dictadura. ¿Sabe por qué pude saberlo? Simplemente por el diseño y el color de los uniformes, absolutamente por nada más. No había ninguna otra diferencia, señor ministro; la brutalidad de la carga, la batalla campal, las bolas de goma, todo igual.

(...)

Tengo otro testimonio, que no voy a leer, de cómo se produjo la carga. Esos 200 violentos, como usted dice, llevaban dos pancartas, empezaron a andar y, cuando llegaron a dos metros de la Policía, les dijeron que por favor les dejaran pasar que iban en son pacífico. El resto de la gente se puso las manos en la cabeza -de esto hay imágenes- para que quedara claro que no querían violencia. Puede que hubiera alguna piedra, seguro que sí, pero si una piedra motiva que a dos metros de 200 estudiantes que simplemente quieren pasar -habiendo dicho la dirección del rectorado que se encarga de la situación- ustedes empiecen a cargar, ¿qué es esto, señor ministro? También quiero preguntarle si es norma que los guardias insulten, y quiero decirle una cosa que usted no ha dicho. Inicialmente, ustedes mandaron 14 policías, ¿con qué instrucciones? Yo tengo informaciones de algún policía de que tenían grado de tolerancia cero. Esto sí que ya es esperpéntico: mandan sólo a 14 policías, pero con grado de tolerancia cero. Con lo cual, en cuanto los policías ven, mínimamente, que puede pasar algo, hacen lo que hicieron. Señor ministro, quien debió prever lo hizo mal y quien mando a la policía lo hizo peor."

Alguna cosa va aprendre el bon home: ell no envia 14 mossos amb nivell de tolerància zero, n'envia 140.
Re: avui fa 10 anys
15 gen 2010
Si va ser el 1999, en farà 11; no?
Re: avui fa 10 anys
15 gen 2010
Massa temps.
Re: avui fa 10 anys
15 gen 2010
I fa una mica menys de dos anys van entrar els mossos repartint osties a mansalva sota les ordres d'aquest malparit que en el seu moment va criticar el govern del PP i despres va fer excatament el mateix o pitjor.

Perque la carrega del 99 va ser bestia pero la del 2009 a la central va ser molt pitjor, ben digna d'una peli del tarantino.

I els que es fan dir "progres" i d'"esquerres" que van criticar la carrega de la Nacional aplaudint quan els mossos van fer aquella salvatjada.

Ojala es morin tots
Sindicato Sindicat