Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: corrupció i poder
De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
30 oct 2009
Comunicat d'Endavant (OSAN) en relació a la corrupció política existent al País Valencià
52269_endavantlogo.jpg
Comunicat d'Endavant (OSAN)

1. En novembre de 1988 començaven les investigacions al voltant del cas Naseiro; en elles, un jove Eduardo Zaplana manifestava en les converses telefòniques “tú pides la comisión (...) y luego nos la repartimos bajo mano”, “me das la mitad bajo mano”, “me tengo que hacer rico porque estoy arruinado”, i altres perles per l'estil. Estava en política per a forrar-se, i així, a base de corrupteles, comprava a la llavors regidora del Psoe Maruja Sánchez i guanyava una moció de censura que el faria alcalde de Benidorm i el projectaria, el 1995 a la Presidència de la Generalitat Valenciana

2. 21 anys després de l'inici del cas Naseiro, la corrupció continua instal·lada entre els polítics valencians, com ho està demostrant el cas Gürtel o com ho han demostrat les contínues imputacions d'alts càrrecs, com ara Carlos Fabra, el cacic-president de la Diputació de Castelló, o Luís Díaz Alperi, exalcalde d'Alacant i ara diputat autonòmic.

3. La corrupció generalitzada a les altes instàncies de la Generalitat i del PP no és un fet casual ni aïllat; és la constatació inequívoca d'un model polític i empresarial que té en l'espoli, els tripijocs, el lucre personal, i la impunitat els seus exponents més visibles.

4. Durant molts anys els constructors, especuladors i empresaris valencians han anat del bracet dels polítics. Uns i altres s'han utilitzat per a aconseguir els seus interessos personals; les màfies polítiques, un ràpid ascens social i mediàtic, tastar les mels de poder i engreixar els seus comptes corrents. Les màfies empresarials, una legislació a la carta (no podem oblidar la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística. LRAU, o la Llei Urbanística Valenciana, LUV) i unes concessions que els han permès aconseguir unes fabuloses taxes de beneficis.

5. La corrupció generalitzada (desenes d'alcaldes i regidors, tant del PP com del Psoe, han estat imputats per casos de corrupció en els darrers anys) ha anat lligada a un model econòmic i productiu molt concret: el de la construcció desmesurada i l'especulació. Mentre els polítics i els constructors han engreixat, en bona conxorxa, les seues butxaques, el territori valencià ha quedat totalment destruït; milers de vivendes, que ara estan buides, han convertit paratges naturals en deserts de ciment.

6. Així mateix. aquest model econòmic ha provocat l'extrema dependència del sector de la construcció de milers de treballadors, i ha “oblidat” estimular altres sectors, aquests sí productius, com la indústria, l'agricultura i la pesca. Ara que la crisi capitalista ofega milers de valencianes, el model de sol, platja i ciment resulta esgotat per a milers de treballadores que no tenen cap altra alternativa laboral.

7. Els polítics valencians del PP, al llarg d'aquests 20 anys, han basat bona part de la seua gestió política en l'organització dels anomenats “grans events”. La Copa Amèrica, la Volvo, la Fòrmula 1, la visita del Papa,... han estat pous sense fons dels diners públics, un altre focus de corrupció, l'excusa perfecta per a retallar inversions en els serveis públics, com ara l'educació, la sanitat i les polítiques socials, i la cortina de fum per tal que la societat no fos conscient de tot això.

8. Al mateix temps que Camps “posava València en el món” les i els valencianes hem patit la privatització de la sanitat, la degradació de l'educació, o la nul·la voluntat per aplicar programes socials com la Llei de Dependència. Mentre Camps es feia fotos amb els seus tratges regalats al port de la Copa Amèrica, 43 valencians/es morien al metro sense que ningú haja assumit cap responsabilitat.

9. L'actual corrupció, doncs, no s'acaba imputant a uns i altres responsables, i empresonant-los. La corrupció al País Valencià està instal·lada en els propis ciments del sistema capitalista, que té en el lucre i en l'obtenció de ràpids beneficis econòmics la seua única raó de ser. Cal fer fora els gestors corruptes, però també cal destruir el capitalisme i construir el socialisme, un sistema on la producció està al servei de la societat, respecta el medi ambient, i desapareixen les desigualtats; en definitiva cal avançar cap un nou model econòmic on la consecució del bé social està per damunt del benefici personal.

Endavant (OSAN)
País Valencià, 30 d'octubre de 2009
Mira també:
http://www.endavant.org

This work is in the public domain

Comentaris

España cuenta con un millón de analfabetos
30 oct 2009
El colectivo de analfabetos ha pasado de 783.800 en 2005, a 830.100 en 2006, y 841.700 en 2007. La media de los tres primeros trimestres de 2008 es de 910.233
España: salir de las sombras
30 oct 2009
Modificat: 01:58:58
ESHORADEPONERFINALADETENCIONENREGIMENDECOMUNICAcionfascistas.jpg
HTML
http://209.85.129.132/search?q=cache:x58-cmuxTh4J:www.es.amnesty.org/uploads/media/Salir_de_las_sombras.pdf+espa%C3%B1a+so
España: acabar con la impunidad
30 oct 2009
Modificat: 02:16:09
Jurisdicción Universal · Corte Penal Internacional · Genocidio · Crímenes contra la humanidad · Impunidad · Crímenes de guerra · Extradición · Amnistías · Instrumentos internacionales de derechos humanos · Agresión sexual La impunidad de crímenes especialmente ultrajantes para la conciencia de la humanidad además de desafiar el régimen de derecho construido internacionalmente para proteger los derechos humanos y de socavar el imperio de la ley, representa el máximo desprecio por los derechos de las víctimas y crea condiciones para que sea posible que tales actos vuelvan a repetirse.
España.

PDF:

http://www.amnesty.org/es/library/asset/EUR41/017/2008/es/dbe42c38-a004-

HTML:

http://www.amnesty.org/es/library/asset/EUR41
/017/2008/es/dbe42c37-a004-11dd-81c4-792550e655ec/eur410172008spa.html


...

"La ley suprema de España es su Constitución, adoptada el 27 de diciembre de 1978.

El artículo 10(2) de la Constitución española determina que:

“Las normas relativas a los derechos fundamentales y a las libertades que la Constitución reconoce se interpretarán de conformidad con la Declaración Universal de Derechos Humanos y los tratados y acuerdos internacionales sobre las mismas materias ratificados por España"
FALSO!!
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
30 oct 2009
Que guapo el vostre logo!!!
Es nota que veniu d'una llarga tradicio de cartellisme politic de qualitat.
Una pregunteta només: El pagés que surt al cartell del Fontseré, combinava el seu independentisme comunista amb la seva militancia en la FAI, oi?
I exactament com s'ho feia? Els matins era anarquista i a les tardes era comunista i nacionalista o al inrevés?
Visca la FAI!
30 oct 2009
fontsere_llibertat.jpg
Mori el mal govern, i el bo mori tambe!
Mort al estat, sigui espanyol, catala, socialista o capitalista.
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
30 oct 2009
Y el otro logo esta copiado de uno de batasuna. Eso es un reflejo en el plano politico de lo que aporta de nuevo a la lucha contra el sistema imperialista l'EI.
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
30 oct 2009
De Salses a Guardamar, de Fraga fins a Mahó, no hi ha un pam de terra lliure de corrupció!
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
30 oct 2009
El pagès de Fontseré, mai ha estat llibertari, sinó un dibuix, i per tant manipulat des del primer moment.
No sé si quan algú fa un cartell i hi posa imatges, en demana permís a les persones que hi surten, i els pregunta l'afiliació política.
En qualsevol cas, quan es critica la imatge i no el text, serà que és l'únic criticable, no?
Endavant, contra la corrupció i els desgraciats criticons de ment estreta
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
30 oct 2009
El pages, que abans de ser manipulat, portava una bandera de la FAI, es certament una imatge, igual com ho son el superman, martinez el facha,o l'estatua de Lenin. Una imatge creada per un dibuixant anarquista al servei d'una causa anarquista, respectar la seva visio, havent tantes imatges per aprofitar, no seria demanar tant.
El mitja es el missatge deia Mcluhan.
Potser tenim dret, alguns criticons de ment estreta, a estar en contra de la corrupcio i del espanyolisme, al mateix temps tambe que estem en contra del autoritarisme marxista i del nacionalisme, i es per aixo i no per una apologia dels copyrights, que ens sentim ofesos cada vegada que veiem la desvirtuacio que s'ha fet d'un cartell que defensava unes ideess que van ser perseguides, i reprimides per els que defensaven les mateixes idees comunistes i nacionalistes(o una evolucio de les mateixes)que les que defensen ara els d'endevant.
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
31 oct 2009
La cultura lliure, company llibertari, consisteix en poder copiar, modificar i fer-te teu (atribuint l'autoria) qualsevol producte de l'herència cultural de la Humanitat. La qual cosa inclou el cartell d'en Fontseré i l'herència cultural de la tradició anarquista. A més, suposo que saps que en Fontseré mateix en va fer una versió amb la bandera catalana.

La pretensió que només els anarquistes poden usar el que fa setanta anys va crear un anarquista és un intent de fer prevaldre la "propietat intel·lectual". Concepte reaccionari que tant des d'una perspectiva llibertària com comunista és indefensable.

Salut!
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
31 oct 2009
Insisteixo, no es per l'us que es fa en el sentit del copyright. Es per la manipulacio nacionalista i comunista. Combinacio que va perseguir i assasinar molts anarquistes.
I aixo de la versio del cartell, m'agradaria que aportesis proves.
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
31 oct 2009
Fontseré va fer aquest mateix segador amb una senyera també, i de fet va fer aquest altre segador. Ja prou d'incultura (o de manipulació) en voler fer creure que l'obra de Fontseré comença i acaba en el cartell de la FAI, colla d'indocumentats:

http://www.estelnegre.org/fotos/fontsere1.jpg
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
31 oct 2009
Fontseré va fer aquest mateix segador amb una senyera també, i de fet va fer aquest altre segador. Ja prou d'incultura (o de manipulació) en voler fer creure que l'obra de Fontseré comença i acaba en el cartell de la FAI, colla d'indocumentats:

http://www.estelnegre.org/fotos/fontsere1.jpg
Sobre la propietat intel·lectual
31 oct 2009
Modificat: 06:32:38
Insisteixo: La cultura lliure consisteix en poder copiar, modificar i fer-te teu (atribuint l'autoria) qualsevol producte de l'herència cultural de la Humanitat. La qual cosa inclou el cartell d'en Fontseré i l'herència cultural de la tradició anarquista. Encara que a tu no t'agradi.

En Fontseré va fer aquest mateix segador amb la bandera catalana per a l'edició de 1996 de la Universitat Catalana d'Estiu.

cartell1996.JPG
independentista


A més en Fontseré va fer cartells també per al POUM. Sí! aquells comunistes que propugnaven el dret a l'autodeterminació. Potser ell no era tant sectari com alguns que es fan dir llibertaris i semblen sequaços de la SGAE, defensant la propietat intel·lectual.

Aquests tòpics suats d'analitzar la realitat política actual com si fóssim al 36 no aporten res. Menys criticar i més treballar!
Mira també:
http://www.uce.cat/
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
31 oct 2009
Estar a favor de la destruccion de todos los estados y en contra de la creacion de cualquier otro nuevo, es coherencia mas que un topico sudado.
Renunciar a eso y a la lucha contra el modelo de organizacion comunista que propugna endevant, o cualquier otro partido u organizacion, es aceptar el modelo politico vuestro. Si creeis que renunciar a posturas esencialistas, dogmaticas y ancladas en el 36 es lo mas moderno y positivo que hay, renunciad vosotros al identitarismo nacionalista, o al autoritarismo marxista y sereis bienvenidos. Si no es asi, que cada uno defienda sus ideas y cuestione las que no comparta. De lo contrario volveremos a jugar a la confusion y en ese terreno los autoritarios y nacionalistas siempre habeis sacado mejor tajada, o estaremos moviendonos en el terreno del relativismo posmoderno donde todo vale pero nada sirve.
Por cierto, a mi me la suda que useis el cartel de fontsere para lo que querais, como si quereis ponerle un collar de butifarras.
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
01 nov 2009
Said,

Si creus que la prioritat és lluitar contra el model d'organització comunista i contra la possibilitat d'un futur estat socialista català en comptes de lluitar contra el capitalisme i l'estat espanyol, penso que t'equivoques.

I també t'equivoques pensant que cal renunciar als propis principis per lluitar contra els enemics comuns. No cal que compartim el 100% per plantar cara conjuntament al capitalisme i a l'estat espanyol. Tal com estan les coses (la correlació de forces en la lluita de classes), em sembla que més val que ens deixem de picabaralles i ens posem a treballar, ni que sigui cadascú per la seva banda.

Salut!
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
01 nov 2009
Pam pam! ja no parlen els que deien que Fontseré havia fet aquest cartell per la FAI?

Guardeu els enllaços de les imatges, perquè cada volta que se penja un comunicat d'endavant, apareix gent que fent una demostració aberrant de com cagar-la i com demostrar que ets un incult funcional de mena. "Hi ha coses pitjors que ser imbècil, com ara, demostrar-ho"

anarcoincults torneu a escola!
Re: De Zaplana a Camps. 20 anys de corrupció institucional al País Valencià
01 nov 2009
El Fontsere va fer aquest cartell per la FAI, tot i que despres va fer una versio amb la senyera. Per els que conegueu la seva obra sabreu,que mai va fer un cartell amb l'estelada, ell no creia en cap estat catala, perque si ho cregues hauria militat a alguna de les opcions politiques que tenia al abast a la epoca que defensaven l'independentisme: ERC, Estat Catala, o alguna formula que defenses alguna altra formula estatal o similar. Pero no ho feia perque el seu compromis politic, la seva militancia, la seva dedicacio era per organitzacions que defensaven un model social sense estat, el anarquisme. Quan alguna vegada en el context de la guerra despres del maig del 37, i amb el joc d'equilibris de poder que hi havia a catalunya, li va tocar fer algun cartell amb misatge que no compartis, o que li afegisin despres sigles que no li agradaven, feia sense que li encarregues ningu un altre per la CNT-FAI per desquitar-se i el portava a oferir-lo a la seu de les organitzacions anarquistes a via laietana. Aixo ho explica a una entrevista compartida amb el Renau, amb el que discrepa i polemitza per les seves diferencies ideologiques.
El Fontsere, era catala, se sentia catala pero aixo no treu que la versio original del cartell es la de la FAI. Son conegudes les seves topades amb els comunistes i els d'esquerra, arran dels fets de maig o la disolucio de les milicies i la creacio del excercit popular. Explica a aquesta entrevista com una vegada un tal Bofarull, un comunista, a una discussio li va a arribara a posar un cano al pit i ell s'el va treure de asobre a cops de puny.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more