Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Anàlisi :: pobles i cultures vs poder i estats
Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
Aticle publicat al setmanari Directa, 147, 15 de juliol de 2009
En la seva última assemblea, les CUP han decidit no acudir a les pròximes autonòmiques. El debat ha estat ardu i, tot i que caldria reflexionar críticament sobre les condicions deliberatives
que han tingut lloc en la preparació de l’assemblea, el resultat final, sens dubte, ha estat afortunat. Ara, les CUP disposen d’un marge de temps fins a les pròximes eleccions municipals per pensar-se a fons, ja que el seu debat estratègic es regeix per un conjunt de paradoxes fruit d’una praxi contradictòria amb la gramàtica política de bona part de l’organització.

...
Mira també:
http://raimundoviejovinhas.blogspot.com/2009/07/cat-les-cup-i-el-principi-federal.html

This work licensed under a
Creative Commons license

Comentaris

Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
manolete, si no sabes, pa que te metes?
Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
"cooperació federativa", "pensar una institucionalització d’acord amb el principi federal", "expansió horitzontal",...

Pels que no hem anat a la universitat i hem hagut de treballar des de joves, aixó sona a xino. No estic entenent el que està dient ben bé, només sé que com a militant de la CUP jo vull que la meua organització, independentista i socialista, sigui no una casa d'experiments i de coses que diu aquest senyor sinó una força política més, però diferent a les altres. Contundència, que no condemni certes formes de lluita que en diferents moments haguem d'utilitzar, que sigui sincera i que recordi sempre els seus origens humils, que és una alternativa que es crea desde avaix.

Els experiments i les coses rares federatives que les defensi en una asemblea nacional de la CUP (i allà tindré la oportunitat de valorar si estic d'acord o no amb el que diu) i si no és militant que se les guardi per el seu projecte, perquè molts no volem històries rares, molts volem un model ' Batasuna' perquè s'entengui.
Re: Les CUP i els COPs
16 jul 2009
batasuna, batasuna... todos a una!

Maravellos: ja em veig els convergents a les trinxeres de l'Ebre, matan i morint per l'alliberament de la seva pàtria. Impressive.

P.S.
respectuosament;) vos demanem una altra vegada als moderadors = partits nazionanistes fora de l'IMC BCN!
Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
Vos demaNEM?¿?¿ a qui representes? qui ha delegat la seva representació en tu? qui t'ha votat? o tens personalitat múltiple i algunes d'elles hi estan en contra?

Quin partit "nazionanista" està a indymedia que se l'ha de fer fora? o demanes que es lmiti el dret a opinió? a partir d'ara no es pot ni parlar/opinar d eles formacions polítiques (que és el que fa Raimundo Viejo)?

no m'ho diguis, tu et creus anarquista, o "comunista llibertari", oi (mai falla) ?¿? XD
Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
Francesc, jo no sóc universitari i entenc perfectament el que intenta dir Raimundo Viejo. Tampoc cal ser un lumbreras per entendre el que vol expressar. I tampoc veig que estiga tan malament el que diu, però bé... està clar que ací l'esport nacional és criticar per criticar.

A més, si Raimundo Viejo parla de les CUP, en certa manera, és bo i vol dir que li interessa el tema. Tampoc veig que estiga tan malament.
Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
Ximpleries apart, crec que es un error no presentar-se a les autonomiques, ho lamento pero llavors haure de votar als venuts d'ERC.Si volem un estat independent i socialista, necesitarem treballar tots a una, inclosos els que fins ara eren enemics: alguns politics, alguns empresaris, alguns policies(si, si heu llegit be). I haurem de dotarnos d'una eina necesaria per aconseguir-ho. I aixo es un partit.
Patria o mort!
Fins a la victoria sempre!
Visca la terra!
Mori el mal govern!
Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
Això uneixte a la burgesia i a la policia, per a demostrar definitivament que el vostre objectiu no és més que una patria nova sota el nacional socialisme català.
Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
En principi entenc que la gent parli de tu està bé, vol dir que aixeques espectatives i que generes il·lusió. I amb la CUP, que tot déu s'hi atreveix, normalment es fa en plan destructiu i a ell cal reconeixer-li que ho fa positivament. Ara bé, aquest paio divaga que dóna gust i al·lucina per un tubo! Que s'ha fumat?
Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
canuto, aquest és un opinador, només que en comptes de ser del règim com els tertulians de'n Cuní, ho és de l'anticapitalisme, vegis la resta d'articles que té sobre la CUP, el sEPC, REvolta Global-IA,...

El que demana la Vall d'Aran lliure... jo també la vull lliure, en una Occitània lliure de l'estat Francés (i de l'espanyol en el cas aranés).

I m'encanta això de que volem una "patria nova sota el nacional socialisme català. ", de veritat que no ets el Albertito Rivera que estàs de vacances? perquè aquest to apocalíptic em recorda als programes de Telemadrid que surten per l'APM XDD
Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
Perdona d'apolític no en tinc res, i també estaria molt bé que la vall d'aran estigues lliure d'ingerencies per part de la generalitat, i que aquesta tingues a l'aranés com el que és un idioma, no fent el mateix que denuncia del gobern espanyol.

De l'Albertito, també li va bé segur el nacional socialisme, però ell el vol dins un imperi comandat per Madrid (la única diferència amb vosaltres).

Jo no vull ni estat espanyol, ni estat català, ni Frances, vull la emancipació de l'esser huma, no passar de dependre d'uns polítics feixistes amants de la colonització, a passar a uns amos catalans esclavistes, i traïdors com pocs, entre els burgesos catalans i els espanyols no se qui és pitjor, el que si que se, es que no en vull a cap.
Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
NI FRANÇA!
NI ESPANYA!
NI ESTAT CATALÀ!

NI DÉU!
NI AMO!
NI AVANTGUARDES POLÍTIQUES!

Quan la CUP començi a tocar a poder, ja veureu com començen a canviar les coses, sobretot el dia que entrin el parlament i s'acomodin a la poltrona.

Per la lliure federació de pobles, no necessitem cap estat per protegir la nostra llengua, els únics que la podem salvar som els propis catalans.

Visca l'anarquia!
Re: Les CUP i el principi federal
16 jul 2009
el suicidi ideologic de les CUps és plantejar-se anar al parlament, la lluita municipalista pot ser vàlida; però aconseguir poltrona al parlament només xq certs sectors ho han desitjat tota la vida serà el suïcidi
Re: Les CUP i la mona Xita
16 jul 2009
El braç politic i aparenment d'esquerres conTROLat per la casta sacerdotal catalana [els suqueros ja no volen fer la feina bruta, ara que s'han enriquit] dificilment pot arribar a tenir cap idea pròpia, enganya cada cop menys al jovent i mai no arribara a esser politicament representatiu de res.
Perque, sentint-ho molt, abans teniu els de CiU, els peperos i els del tripartit, que 'defensaran la terra' vot a vot i subvenció a subvenció...

P.S.
Nazionanistes fora de l'IMC BCN!
Re: Les CUP i el principi federal
17 jul 2009
Tots a votar a ERC! Pel Pla Bolonya i la privatització de l'ensenyament de la LEC!!!!
Re: Les CUP i el principi federal
17 jul 2009
més d'un si es presenta reagrupament els votarant...
Sindicat