Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: altres temes
Conteses electorals i coherència interna
30 mai 2009
0000013419.JPG
Joan Pujolàs i Vilar, militant de la CUP de Girona

Durant els últims mesos, el debat entorn de l’anomenada lluita institucional i de la participació a les diferents conteses electorals ha estat a l’ordre del dia de les diferents organitzacions de l’Esquerra Independentista.


Per un costat, la possibilitat que la CUP es presenti en solitari a les eleccions autonòmiques del Principat ha generat un debat intens, que fins i tot ha traspassat l’àmbit intern, i ha començat a omplir pàgines de diaris (fet que evidencia que hi ha interessos aliens al nostre moviment, tan a favor de que ens presentem, com en contra).

Per l’altre costat, la candidatura per a les eleccions europees d’Iniciativa Internacionalista també ha posat al centre del debat, de nou, la conveniència o no d’utilitzar la lluita institucional com a mitjà per fer sentir la nostra veu.


Se sol dir que el debat, en termes generals, sempre és enriquidor. El problema apareix quan algun dels interlocutors no opina en funció d’anàlisis acurades, sinó que les seves opinions varien i fluctuen d’un costat a l’altre sense cap mena de lògica aparent.


Encara ara, i potser ja hi hauria d’estar acostumat, em sobta veure com hi ha qui critica aferrissadament la possibilitat que la CUP es presenti a les eleccions autonòmiques, o qui encara lamenta que la CUP es presentés a les darreres eleccions europees (amb arguments com la manca de preparació interna, la manca d’unitat o fins i tot la inconveniència de la lluita institucional en general) i que, en canvi, han corregut a apuntar-se al carro de la candidatura Iniciativa Internacionalista. I que a més, ho han fet amb uns arguments que podrien servir, un per un, per defensar la participació de la CUP a les eleccions autonòmiques.
Aquests sectors, de dins de la pròpia Esquerra Independentista, intenten evitar les acusacions de manca de coherència dient que la candidatura d’Iniciativa Internacionalista prové d’un procés de confluència sense precedents entre diferents organitzacions independentistes i anticapitalistes de l’estat espanyol. I ho diuen, és clar, perquè això seria, en principi, un argument a favor per participar d’aquesta candidatura. Ho seria, si fos cert.
Intentar vendre aquest projecte, Iniciativa Internacionalista, com una experiència de base, de debat, d’intercanvi..., de confluència, en definitiva, és només un intent d’amagar la pròpia incoherència. Perquè probablement no hi ha cap projecte tan pensat exclusivament per anar a unes eleccions com aquest. I és així, bàsicament, perquè a l’Estat espanyol s’hi neguen drets fonamentals bàsics com ho és el de presentar-se a unes eleccions, i, com a conseqüència, hi ha determinats moviments polítics que no tenen més remei que buscar sortides urgents per poder participar a les institucions, cosa del tot legítima. I és evident que en circumstàncies com aquestes no pot haver-hi ni treball de base, ni xarxa, ni debat, ni confluència.


Que no s’entengui el que escric com a una crítica a Iniciativa Internacionalista, perquè en cap cas ho és. Ben lluny d’això, aquest article vol ser una reflexió en veu alta al conjunt de la militància del moviment. Si la CUP (i dic la CUP, i no les CUP’s, perquè així ho marquen els estatuts de l’organització des del juny de 2008) va decidir assembleàriament no participar d’aquesta candidatura, amb arguments que demostren la maduresa i el sentit de responsabilitat de l’organització, no entenc que després hi hagi alguns nuclis locals de la CUP, o fins i tot càrrecs públics, que facin comunicats o declaracions en una direcció diferent a l’acordada. Em sembla que és, com a mínim, criticable.


Quan, des d’aquests sectors, es diu que participar a Iniciativa Internacionalista ens pot servir per tenir una veu independentista i d’esquerres al Parlament Europeu, i que aquesta veu ens pot anar bé per defensar el dret a l’autodeterminació, els drets de la classe obrera i la necessitat de la ruptura amb l’ordre vigent, de debò que no s’adonen que aquests arguments serveixen un per un per defensar la presentació d’una llista de la CUP a les eleccions autonòmiques del Principat, fet que aquests mateixos sectors rebutgen? Alguna cosa, aquí, no acaba d’encaixar. Per què a un lloc sí, i a l’altre no?


És curiós, també, que es digui que participar a la candidatura d’Iniciativa Internacionalista ens pot servir per demostrar que no tenim por a la repressió ni a una possible il•legalització. La pregunta és: Segur que encara ho hem de demostrar, això? No ho hem demostrat moltes vegades, ja? I, a qui ho hem de demostrar? A nosaltres mateixos? De debò que encara estem en aquest punt? No seria més correcte i productiu demostrar-nos a nosaltres mateixos i a la resta del país que som capaços de valorar si aquesta és l’estratègia que interessa ara al nostre moviment o si no ho és, enlloc d’apuntar-nos a estratègies que ens són alienes sense analitzar res més?


En definitiva, crec que hem de començar a triar. Triar si volem esdevenir un moviment fort, capaç, amb decisió pròpia i preparat per assolir els nostres objectius, la Independència de tota la nació i el Socialisme – assumint, per tant, els reptes que ens pertoquen -, o si, en canvi, volem seguir jugant a les aparences.
Mira també:
http://www.llibertat.cat/content/view/5604/1/

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
30 mai 2009
doncs jo crec que per a esdevenir un moviment fort, res com utilitzar els canals interns per a discutir aquests temes.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
30 mai 2009
Uns resultats modestos d'Iniciativa Internacionalista als Països Catalans no haurien de suposar cap daltabaix per a l'Esquerra Independentista. En canvi, uns resultats modestos (no treure representació) a les eleccions autonòmiques del Principat suposarien una hòstia interna en el moviment sense precedents. I tot apunta a això. En les anàlisis i estudis electorals no s'ha comptat en que el vot independentista anti-tripartit quedaria compartit amb el Carretero.
El que si que no s'entèn és que càrrecs públics de la CUP demanin el vot per ERC.
Hem de saber arriscar en el moment oportú. Més estratègia política i menys preses.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
30 mai 2009
fa 40 anys que diem més estratègia i menys preses, i així ens va.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
30 mai 2009
El que no pot ser és que acordis no prendre partit i alguns s'ho passin pel folre dels ous i encara intentin donar-te lliçons de saber fer...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
30 mai 2009
L'unica solucio per assolir l'independencia passa per la unitat. Que cony farem si estem tots dividits? Esquerres,dretes tot aixo son cuentos, independencia, llibertat i quartos a les butxaques tot lo demes son tonteries.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
30 mai 2009
De girona havies de ser...
el que no pot ser és no donar suport a una causa legítima.
Que tenies pensat anar com a CUP a les europees altra vegada i tornar a fer el ridicul o què? has vist que aquesta candidatura és mes forta i ara li doneu suport...
Ara, que ja no està en risc d'ilegalització...? i abans no?
En fi, aqui es demostra la vostra insolidaritat.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
30 mai 2009
em sobta que diguis que la premsa en va plena del debat... si heu estat vosaltres els màxims interessats en filtrar (donar!)la vostra ponència a certs periodistes.
I un cop més company falles! II pot treure el diputat, la CUP, va fer pena, penita pena... aquest sol motiu ja té més força que cap dels teus presumptes arguments.
La qüèstió no és si treiem o no el diputat a Europa o al Parlament del Principat, sinó... Perquè ens serveix! Amb el cas d'II, està clar de que serveis, trencar la llei de partits, introduir al parlament europeu la veu de les nacions sense estat,la lluita anticapitalista, etc...
M'expliques tuy per a que vols els teus diputats a Parlament principatí?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
30 mai 2009
Es pot estar d'acord o no amb el que diu el company,però la majoria contesteu des dels budells per ratificar la vostra posició.Personalment, l'anàlisi és molt encertat, hi ha qui es passa pel folre el que es decideix,si la Cup no va voler donar suport II, les cups que s'han saltat aquest posiccionament potser hauràn de rendir comptes.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
31 mai 2009
Totalment d'acord amb el que diu aquest nano.

S'ha de començar a fer coses pel nostre compte. Prou fer seguidisme gratuïts, sense criteri. No fotem: QUALSEVOL COSA no és INTERNACIONALISME.

No puc entendre, a més, com hi ha qui defensa que anar a l'europarlament és políticament millor que anar a la Generalitat. Mare meva! No veieu que si precisament l'Estat Espanyol no ha il·legalitzat II és perquè a la UE aquests no faran cap nosa?

Per cert, els primers a aprendre internacionalisme crec que haurien de ser els bascos, que déu n'hi do com hipotequem la nostra feina a costa seva!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
31 mai 2009
Et sona la llei de partits? No creus que amb Iniciativa Internacionalista se li està donant i se li pot donar una bona clatellada? No creus que aturar aquesta llei feixista és un objectiu que compartim totes les nacions de l'estat?
Em sembla que claríssimament són les europees d'enguany i no les eleccions regionals on es pot donar aquesta clatellada i acomplir aquest objectius. Sense entrar en el debat d'altres aspectes sobre presentar-se a unes regionals o no, això d'abans crec que hauria d'estar clar per tothom.

Salut

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
31 mai 2009
Segurament els acabaré votant, a aquests d'II, però a mi em sembla que en aquest procés hi ha hagut moltes coses més que criticables i incoherències, tal i com es denuncia a l'article de més amunt. Per desgràcia, aquests fets s'han anat repetint i als Països Catalans podem dir que encara som un embrió de moviment. Cal madurar i començar a parlar de tu a tu amb les altres nacions oprimides. Això sí que és INTERNACIONALISME. Parlar de tu a tu, i no fer seguidisme pur sense aportar quasi res i rebre ben poqueta cosa... Collons! Que els catalans rebem per tots costats!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
31 mai 2009
Voleu rebre alguna cosa a canvi del de la solidaritat?

vaia tela.. crec que aquestes coses es fan sense demanar res a canvi, però com ja ens coneixem ja sabem que voleu alguns, protagonismes personals i personalistes.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Conteses electorals i coherència interna
01 jun 2009
Estic d'acord 100% amb l'article, però crec que s'hauria d'haver esperat unes setmanes després de les eleccions i debatre-ho internament, encara que sé que no serveria de res, perquè n'hi ha que fan i faran el que els vingui de gust (tan individualistes i personalistes com són i seran tenint en compte la classe social d'on provenen).
Sindicato Sindicat