Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: @rtivisme
Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
El posicionament d’Endavant (OSAN) en relació a les conteses electorals sempre ha estat el de creure que la lluita institucional i electoral té valor en la mesura en què pot reforçar les lluites populars i la seva incidència social. En canvi, és un perill en la mesura en què allunya la base militant i el seu entorn social de la seva tasca central que és la conscienciació, l’organització i la mobilització popular contra l’opressió nacional, social i patriarcal.

Les eleccions europees que s'acosten representen novament una escenificació d’una forma de fer política allunyada del poble, basada en l'electoralisme, els pactes per quotes de poder, i l'allunyament de la política de les classes populars. Però el treball internacionalista que Endavant (OSAN) ha realitzat en els darrers anys ha facilitat l'intercanvi de propostes i d'anàlisis conjuntament amb organitzacions de l'esquerra independentista de diferents pobles sense estat de l'Estat espanyol i d'Europa. És aquest procés el que ens ha dut a proposar un recolzament polític a la Iniciativa Internacionalista.

El contingut d'aquest recolzament i les seves conseqüències polítiques són ben clares i senzilles: cal denunciar que ha estat la Unió Europea i les seves polítiques econòmiques i socials qui ens ha conduït a la crisi; cal defensar que necessitem la independència i que aquesta no ens la donarà la Unió Europea; i cal lluitar pels drets polítics i civils que conculca l'Estat espanyol amb les seves lleis i amb el beneplàcit de la comunitat internacional. Davant de tot això, la consecució d'un eurodiputat per part d'aquesta candidatura serviria, per sí sol, per demostrar a tota Europa els conflictes interns de l'Estat espanyol i el seu caràcter antidemocràtic.

Tenint en compte tots els elements valorats, la nostra proposta consisteix en la participació en els Grups de Suport a la candidatura que organitzin la campanya electoral als Països Catalans, amb actes de presentació i de difusió de les seves propostes i dels seus candidats, fent sentir la nostra denúncia de la persecució política i el nostre crit de llibertat al conjunt de la societat catalana. Perquè creiem en la solidaritat i el suport mutu entre pobles.

En la situació actual, en què l’aparell repressiu de l'Estat Espanyol ha anul·lat aquesta candidatura independentista i revolucionària, i independentment de la resolució definitiva que prengui el Tribunal Constitucional sobre Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els Pobles, des d' Endavant (OSAN) seguirem treballant per denunciar aquest nou intent de vulneració de drets democràtics per part del Govern espanyol amb la seva legislació contrària a les llibertats polítiques i d'associació més elementals.

Pel dret dels pobles a decidir el seu futur sense imposicions!
Endavant amb Iniciativa Internacionalista!

Endavant (Organització Socialista d'Alliberament Nacional)
20 de maig de 2009, Països Catalans
68_logo.jpg
logo_ii2.jpg
.
Mira també:
http://www.endavant.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
A grans trets estic d'acord amb el comunicat d'Endavant. De fet, sempre he estat a grans trets a favor d'aquesta posició, que no és la que ha manitngut Endavant precisament en altres conteses electorals.

El primer paràgraf, ho deixa ben clar:

"a lluita institucional i electoral té valor en la mesura en què pot reforçar les lluites populars i la seva incidència social. En canvi, és un perill en la mesura en què allunya la base militant i el seu entorn social de la seva tasca central que és la conscienciació, l’organització i la mobilització popular contra l’opressió nacional, social i patriarcal."

La lluita al front institucional, ja siga municipal, autonòmic, europeu o el que sigui, prsenta aventatges i inconvenients. D'això no n'hi ha dubte. Però cal analitzar en cada moment que interessa més. I això contradiu al discurs anarquitzant de fa 3-4 anys d'Endavant de "no se'ns hi ha perdut res a les institucions burgeses i bla bla bla". Si que se'ns hi ha perdut, i tant. Una altra cosa és en quin moment ens interessa anar a batallar allà o no (perquè, també certament, presenta perills).

I ja dic, en el nostre cas, sóc CONTRARI a que a les properes autonòmiques de la CAC (el territori on el MCAN està més implantat) es presenti la CUP a les PROPERES eleccions, tot i que possiblement, si tot avança com ara, seré partidari de les del 2014 al PRincipat i l'any que siga a la resta de territoris del país. I es que no és un rebuig estructural, sinó conjuntural. El parlament europeu, el català, els ajuntaments, ... tots són a diferent grau institucions burgeses. I en tots ells (amb diferents finalitats i objectius) ens haurem de plantejar intervenir).

Endavant Iniciativa Internacionalista!
Endavant l'Esquerra Independentista!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
ombreee

ha tardat lo seu, pero enhorabona, ja era hora!

la justificacio immillorable:
"(...)la lluita institucional i electoral té valor en la mesura en què pot reforçar les lluites populars i la seva incidència social. "

Si una candidatura estatal urdida per grupuscles com Corriente Roja sense cap mena de participacio popular pot reforsar les lluites populars i la seva incidencia social, aviam com Endavant justifica despres no anar a les autonomiques amb la CUP, quan es un ambit electoral molt mes proper, quan es un debat participatiu tant dins de la CUP com amb altres sectors i col.lectius socials, etc...

Vota Iniciativa Internacionalista a les europees!

Vota CUP a les autonomiques!

Que els puristes no et prenguin el pel!

Visca Endavant!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
per "ombreeee":

No sé la postura d'Endavant en aquesta qüestió, ni hi milito, et diré la meva:

Igual que la CUP es presenta en els municipis on està en unes mínimes condicions (vaja, a una minoria de pobles), s'haurà de presentar en aquelles eleccions (d'acord amb tu i d'acord amb Endavant) en que s'ESTIGUI EN CONDICIONS. Jo crec que a la CAC al 2010 (amb una vintena de regidors i en molt poques poblacions presents) no estem en condicions. Fins que no tinguem més regidors, alguna alcaldia, presència pública a Barcelona (agradi o no, és una ciutat de 2 milions), etc., no estarem en condicions (per molt que alguns voldríem estar-hi).

Vaja, voler presentar-se no és sinònim d'èxit: mira sinó les europees del 2004, els pitjors resultats electorals d'una candidatura de l'EI a les europees. Catalunya LLiure als 90 treia 20.000 vots, mentre el vot que demanava MDT-IPC per HB en treia 50.000, i la CUP en va traure 8000 (sent avui infinitament més militants i estan més implantats que als 90).

Però sí que estic d'acord que aquesta "la lluita institucional i electoral té valor en la mesura en què pot reforçar les lluites populars i la seva incidència social." no és la postura que ha mantingut tradicionalment endavant. En qualsevol cas, benvinguda sigui.
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
per aquesta regla de tres, no es podria donar suport a una candidatura europea fins que no tinguessim un eurodiputat, o com a minim, diputats, alcaldies, etc...

La conjuntura electoral favorable i l'augment de "les lluites populars i la seva incidència social ", no es mesuren segons la presencia institucional previa, sino segons les possibilitats reals i la idoneitat d'una candidatura.

Es tan idoni presentar-se ara a les europees com fer-ho a les autonomiques, amb el vot independentista desgastat, un Tripartit sense oposicio a l'esquerra i una crisi social historica que estara molt xunga al 2010.

VOTA II!
VOTA CUP!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
No cal que la CUP es presenti a les eleccions al Parlament de la CAC,lanostra lluita per arribar al socialisme és municipalista.

Independència i socialisme!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
per aquesta regla de tres, no es podria donar suport a una candidatura europea fins que no tinguessim un eurodiputat, o com a minim, diputats, alcaldies, etc...

La conjuntura electoral favorable i l'augment de "les lluites populars i la seva incidència social ", no es mesuren segons la presencia institucional previa, sino segons les possibilitats reals i la idoneitat d'una candidatura.

Es tan idoni presentar-se ara a les europees com fer-ho a les autonomiques, amb el vot independentista desgastat, un Tripartit sense oposicio a l'esquerra i una crisi social historica que estara molt xunga al 2010.

VOTA II!
VOTA CUP!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
sisi, amb el municipalisme arrivarem a la independencia i socialisme, eh?

esta ple d'exemples historics de moviments d'alliberament nacional o de revolucions marxistes en que el proces s'ha limitat al municipalisme, oi?
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
per ella: Des del municipalisme?¿?

Jo penso que això és infantilisme (a part de tenir un to utòpic anarquitzant fora de lloc, en un moviment no-anarquista). Està clar que els municipis són una peça clau, però caldrà conquerir TOTS ELS SEUS ESPAIS per guanyar. També les institucions autonòmiques, iguald e burgeses que les municipals (un altre debat és siaquest pas s'ha de fer el 2010 en el cas del Principat o no).

pel que em respon: Iniciativa Internacionalista, amb totes les seves mancances, té moltes més probabiitats d'obtindre 1 eurodiputat (recordem que les xifres situen una abstenció històrica), si tothom fa crides de vot a la seva gent (ja saps a quin país em refereixo principalment), etc.

Si creiés que la CUP a les eleccions del Principat pogués treure 80-90 mil vots, m'ho repensaria. Però la realitat és que estic convençut que no treuríem més de 25.000 (i menys amb el Carretero com a salvapàtries dels desilusionats amb ERC, que s'emportarà molt més bombo mediàtic); igual que a les europees veia que no treuríem més de 12-15.000 (i encara em vaig quedar molt llarg).

I no t'enganyis, una cosa és la crisi i l'altra és que la gent "per art de màgia" vegi en tu (de fet, no arribaran ni a coneixe'ns) l'alternativa a la crisi. No siguis tan ilús... els "indepes rebotats" d'ERC, votaran Carretero, la gent més afectada per la crisi, senzillament no votarà, i els votants del tripartit continuaran fent-ho ja que "si tu no vas, el PP torna" (aquesta és la mentalitat que ha calat en bona part de l'opinió púbica de la gent del Principat).

Així doncs, lluita institucional SÍ, com totes les altres on poguem fer mal, però no per sistema, sinó quan creiem que toca i on toca. Penso que aquesta és una posició bastant de consens en el sí de l'EI.
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
...la mare de déu, quan era xiqueta, anava a costura, aprendre de lletra...

cada dia el món és més curiós i divertit!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
M'agradaria que algú d'aquí ens indiqui un comunicat on Endavant hagi estat en contra de la lluita electoral i/o institucional?
D'altra banda el que fa aquest comunicat és insistir un cop més que lluita institucional quan toqui i amb l'anàlisi pertinent, cosa que és el que Endavant ha dit sempre.
Recordar també que Endavant només està donant suport a una candidatura, NO es presenta pas en coalició amb aquesta, alguns comentaris semblen que diguin que Endavant es presenta a unes eleccions.

No confonem termes companys.

A part hi han els de sempre que només voleu intoxicar, ja ho sabem.
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
Els d'Endavant sou uns cagats. Quan el tema us toca de lluny, sota l'excusa de l'internacionalisme, vinga a fer actes i comunicats; en canvi, quan s'us planteja fer el que estau defensant per altres (que viuen a milers de quilometres) a casa nostra al nostre país, dieu que no que ara no és el moment, que cal construir un contra poder, blablabla


jo ho tinc molt clar, la CUP al Parlament!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
ja era hora del comunicaooo!

CUP al parlamento! i endavant Iniciativa Internacionalista!!!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
sisisi, ets ruquet xiquet, quan aprengues a llegir, analitzar i pensar per tu solet, aleshores veuràs que nosaltres en un país d'11 milions d'habitants tenim 30 regidors a molt estirar, esukalherria amb 2,5 milions d'habitants amb la meitat de les candidatures municipals ilegalitzades en tenen uns 400... quasi igual oi? BURRO!!! Posat a fer percentatges, si en saps, i aleshores posat a plorar, fillet...

Els únics que feu mimetisme amb els bascos sou vosaltres, que us penseu que estem al mateix nivell i tenim la mateixa força, ilusos que us deixeu enganyar per cants de sirena, pobrets...

La CUP a consolidar-se i quan estiguem preparats i tinguem prou força (a tot arreu i no només a les institucions)ja anirem on calgui...

Independència o mort!!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
Hem sembla que quan HB es va presentar a les primeres eleccions autonòmiques no tenia gaires mes regidors que la CUP.

Independència o mort? aquesta es la dicotomia? se'm escapa un somriure
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
Sembla que alguns juguen a escacs aquí...
analitzant les cojuntures, esperant el millor moment per atacar, moguent els peons quan fagi falta...
el poder us perd.
salut.
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
Si clar no tenia gaires més regidors que la CUP... jajaja!!! I tenia un moviment fràgil, sense cap mena de cohesió, sense un contrapès fora de la legalitat i amb un desconeixment gairebé total de que existia el mlnv per part de la gran majoria de la societat... Ves a pastar...

Aberri ala hil!!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
joc d'escacs? ja sabem qui juga als escacs contant vots, preparant estratègies, donant consignes per guanyar assemblees i quotes de poder dins d'on totes ja sabem, a aquest si que els perd el poder.
S'ha de fer feina, treballar i construir des de la base, quan siguem forts podrem encarar amb garanties tots els reptes.

Així que a treballar i no tantes estratègies de despatxet que ja es coneixem de fa molt de temps.

Endavant Iniciativa Internacionalista
Endavant amb Endavant!
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
20 mai 2009
Indymedia està molt bé per a les notícia

Però això no és el lloc per regalar carnassa a aquells que volen destruir-nos

Hi ha llops disfressats d'una sigla o d'una altra (per resumir) que introdueixen tensió i falsos debats, insults i acusacions per enrarir el clima.

Hi ha gent a sou per caldejar el debat de l'EI

(Estic fent un estudi que demostra això, gent -usuaris- amb els mateixos trets sintàtics i lèxics que creen merder, simulant ser usuaris contraposats, amb la voluntat de rebentar l'EI)

NO sigueu idiotes, no caigueu a la provocació
Re: Endavant (OSAN) amb Iniciativa Internacionalista-Solidaritat entre els pobles
21 mai 2009
Molt bé per aquest estudi...

Endavant amb la unitat popular!!!
Sindicato Sindicat