|
|
Notícies :: un altre món és aquí |
Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
|
per militant |
23 abr 2009
|
|
|
El Consell Polític de la Candidatura d'Unitat Popular ha decidit el següent posicionament davant les properes eleccions europees del mes de juny:
La Candidatura d’Unitat Popular no presentarà cap llista electoral en aquestes eleccions europees. Ara mateix, d'acord amb el nostre anàlisi de conjuntura, no creiem convenient presentar-nos en aquestes eleccions, com sí que ho vam fer a les anteriors de 2004, on volíem donar resposta al procés d’elaboració del Tractat Europeu que s’estava forjant des d’una perspectiva independentista i d'esquerres. Avui dia, el fet de no tenir cap tipus de política d’aliances a nivell polític, ni tan sols l’establiment dels mínims canals de comunicació amb formacions polítiques d’altres nacions, pròximes als nostres postulats, i no tenir treballat ni debatut internament en els òrgans que correspon aquest tema, ens fan decidir aquest posicionament com el millor possible.
Així és com acordem no donar suport a cap de les candidatures que es presenten a aquestes eleccions, tot donant llibertat de vot a la militància de la CUP perquè opti per la millor opció, ja sigui l’abstenció, o donant suport a aquelles candidatures que ofereixin les millors garanties possibles de cara a l’exercici del dret a l’autodeterminació, a la ruptura política i social contra els poders polítics i econòmics vigents, i contra l’involució antidemocràtica. Cap dels nostres càrrecs electes avalarà o donarà suport formal, ni participarà a les llistes presentades per altres opcions polítiques dels Països Catalans o de fora d'aquests.
La nostra principal motivació és continuar treballant per construir una organització capaç d'aglutinar el conjunt de les classes populars d'aquest país i continuar construint el projecte d'Unitat Popular. En aquest sentit, oferim a la societat civil catalana la nostra manera de fer política, i els convidem a formar part del treball que estem portant a terme per consolidar la CUP com una alternativa seria i necessària.
Candidatura d'Unitat Popular
22 d'abril de 2009 |
Mira també:
http://nacional.cup.cat |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per votant de les CUP |
23 abr 2009
|
Crec que calia mullar-se una mica més, com es va fer a les passades europees o com es vol fer de cara a les autonòmiques.
Deixar anar que la millor opció està entre l'abstenció o donar suport "a aquelles candidatures que ofereixin les millors garanties possibles de cara a l’exercici del dret a l’autodeterminació, a la ruptura política i social contra els poders polítics i econòmics vigents, i contra l’involució [la involució] antidemocràtica" ho trobo massa dispers i poc concret en un moment que cal concretar (com es vol justificar de cara a presentar-se a les autonòmiques). Jo tinc pensat donar suport a Iniciativa Internacionalista i no que ens traguem les puces de sobre fent aquest comunicat (per cert amb faltes d'ortografia), que deixa i no deixa entreveure, fent la viu-viu no avançarem. Si som rupturistes s'ha d'anar de ser més valent (o serà altres espais polítics de l'esquerra independentista? això encara afegiria més problemes a aquest posicionament que fan les CUP ara) i anar tots i totes juntes a donar suport a una força rupturista, basada en la unitat popular, contra l'Estat espanyol i dir-ho, clar i català. Esperava més. En tot cas continuaré treballant per la unitat popular tenint com a referent les CUP. |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per de Molins |
23 abr 2009
|
Doncs jo trobo que la CUP ha fet perfecte.
No es dóna suport EXPLÍCITAMENT a cap opció, ja que encara no podem fer una resposta qualitativa davant una possible il·legalització, i a part que presentar-se a unes eleccions supramunicipals en una organització municipalista requereix d'un debat molt profund, de fer una nova AN extraordinària per decidir-ho.
En canvi, es parla de llibertat de vot apuntant 2 vies: o l'absenció o el vot a la candidatura que tots i totes sabem (només pot ser aquesta per la descripció)....
Vaja, a buen entendedor, pocas palabras bastan...
PS: Evidentment, jo també donaré suport a II. Però és una tonteria ARA (per prematur) arriscar-se a una possible il·legalització. Com tu dius, s'ha d'estar preparat per enfrontar l'estat. Però no ho estem ARA per plantar cara a la il·legalització, igual que tampoc estem preparats ARA per presentar-nos a les autonòmiques de la CAC. |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per Manel |
23 abr 2009
|
Per fi l'Esquerra Independentista té els nassos er marcar el seu propi full de ruta, sense ingerències, mimetismes i segudismes. Em cau la llagrimeta d'alegria! Endavant amb la CUP! |
Potser us hauríeu de treure la por de sobre
|
per Dsconf |
23 abr 2009
|
No presentar-se ho veig correcte. La CUP és un projecte municipalista de l'Esquerra Independentista, i què més allunyat dels nostres municipis que la unió europea capitalista. Ni a les autonòmiques ni enlloc.
Per altra banda no donar suport a Iniciativa Internacionalista és molt propi del caràcter cobard que ha portat a molts sectors al reformisme, i que és el camí que porta la CUP. Que serà lo pròxim, condemnar la violència del carrer o les bombes? I ens acabarem condemnant per violents contra els mossos?
Que la CUP la deixin de controlar aquelles persones que la volen fer un partit puntal i transversal i es respecti com a candidatura popular i municipalista. PROU TITELLERS! |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per Cupaire Municialista |
23 abr 2009
|
Totalment d'acord amb l'anterior aportació, per primer cop i gràcies a la no obsessió en crear un partit polític sinó una opció transformadora tenim una eina vàlida per fer política indeendentista des dels ajuntaments.
Potser si que a l'EI li manca un partit polític, però aquest no és la CUP, la CUP és una opció municipalista rupturista, amb un posicionament molt clar, obsessionar-se en fer-ne un partit és destrossar un dels seus principis que és totalment de base i en pro d'una democràcia participativa. Els que presionen per fer-ne un partit són aquells que una vegada i una altra xoquen contra el mateix mur de forma irreflexiva, persònes que veuen fracassar els seus somnis de tenir un partit polític tradicional.
Siusplau respectem les CUP amb els seus plantejaments innovadors i els que vulguin tenir un partit que el creein, i segueixin participant de les CUP, però ara centrem-nos en fer crèixer una estructura municipalista i abandonem els debats esterils. |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per traidors |
23 abr 2009
|
Vine a la CUP, vota CiU!
Com es nota qui paga, eh! |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per Maite |
23 abr 2009
|
em sembla correcte el comunicat.
Donar suport com a CUP a qualsevol partit d'estructura jeràrquica seria perdre els vots dels i les que votem a la CUP precissament per ser de base i propers a la gent dels seus respectius municipis. Cap dels partits que es presenten actualment a les europees compleixen aquests requisits. |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per a |
23 abr 2009
|
Maite, és que a les europees se presenten candidatures, que no tenen xk ser cap partit polític.
Jo per exemple tinc clar que votaré Inicitaiva Internacionalista-l'esquerra dels pobles, ja que ésw una candidatura (que no partiti) que plasma perfectament l'ideari de l'esquerra independentista i de qualsevol persona que sigue anticapitalista.
Salut!!! |
Re: Comunicat d'una colla de fills de puta spammers a l'IMC BCN
|
per ja n'hi ha prou d'aquest broquil |
23 abr 2009
|
AIXO ES l'IMC BCN.
ES UNA WEB DE CONTRAINFORMACIO.
ES UNA WEB D'INFORMACIO INDEPENDENT
I NO ES UNA CAPSA DE RESONANCIA 'INDEPENDENTISTA'
NI TAMPOC NACIONALISTA; NI SOBIRANISTA; NI CRIPTOCONVERGENT; NI DE ERC; NI DELS SEUS SATEL·LITS-SUBMARINS!
VOTEU A QUI VOS DONGUI LA GANA, SI SENTIU LA NECESSITAT DE VOTAR AL PARASIT DE TORN.
PERO SI NO VOTEU A CAP PARTIT POLITIC, MILLOR
ANEU A SPAMMEJAR A LA FRIKIPEDIA, NAZIONANISTES!
http://www.frikipedia.es |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per x |
23 abr 2009
|
Fes el favor de marxar d'indymedia, tros d'imbècil! |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per a |
23 abr 2009
|
No te fa pensa una mica que dels milers de persones que visiten indymedia (llibertaris, anarquistes, comunistes, indepes, antifeixistes, ecologistes, hippies,feministes......) Tu o potser tu i una altra persones sou els únics que no vos tragueu que aquí hi capigue tothom (inclús tu)???? Xk la resta de la gent no se sent incomode amb els altres, tu ets l'únic, així que potser hauries de marxar tu.....
Salut!!! |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per per u |
23 abr 2009
|
fora partits polítics d'Indymedia. Això s'ha d'acabar: aquest és lúnic IMC on hi ha propaganda de partits polítics.
(pels de la CUP: aneu a publicar a l'Avui, que allà CIU us espera...) |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per patètic... |
23 abr 2009
|
pseudoanarquistes i erquis fent la pinça demagoga contra la cup. Només em faltava veure això, ja... |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per avortament lliure i gratuit |
23 abr 2009
|
La pinça li hauria de haver fet el seu ginecoleg a ta mare, mongolo endogamic... i aixi ens hauriem estalviat una pila de debats esterils amb spammers etnocentristes l'IMC BCN. |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per aznarquista |
23 abr 2009
|
La CUP fa pudor i intenta apoderar-se de tot. Com no ho ha d'intentar amb l'indymedia? |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per a cascar-la |
23 abr 2009
|
Quan escric aquesta entrada, almenys 4 o 5 post o articles dels que apareixen a la publicació oberta parlen de partits polítics o són entrades directes de partits.
No hi veig cap comentari invitant-los a no escriure a indymedia, perquè serà?
Als que us pica, us rasqueu i als que us irrita, que us bombin, sabatots! Amunt la CUP! |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per un altre de molins |
23 abr 2009
|
doncs jo crec que el comunicat aquest està escrit en clau per als del "mundillo".
Per als que no són del "mundillo", ni entenen a quin coi de candidatura externa no donarà suport la CUP (que és l'únic que queda clar al comunicat), el que sí queda clar és que la CUP anima a votar a opcions que estiguin "de cara a l’exercici del dret a l’autodeterminació, a la ruptura política i social contra els poders polítics i econòmics vigents, i contra l’involució antidemocràtica".
Un votant normal d'ERC, que en el seu moment escoltés l'encara membre del Secretariat Nacional de la CUP Adam Majó defensar el vot per ERC a les europees, no podria veure reforçada aquella intervenció?
A mi em sembla que al comunicat hi manca una crítica explícita a les forces polítiques que porten massa anys marejant la perdiu amb l'autonomisme: CiU, ERC, ICV, PSM, BNV, etc.
Salut i lluita |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per els verds |
23 abr 2009
|
Els Verds hem optat per la participació en aquesta candidatura: Els Verds-Europa dels Pobles (formada per Esquerra Republicana i Entesa, Els Verds-Confederació ecologista, la Chunta, Aralar, etc. |
Comunisme és feixisme
|
per Kiko |
23 abr 2009
|
Les CUP son una organització comunista, si això és el que voleu fer d'Indymedia allà vosaltres. |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per Ave Madia Putisima |
23 abr 2009
|
Si, si... etiquetada com comunista pero controlada pels mossens dels casals, dels esplais i les sagristias.
Si això no us fa rumiar... millor que no rumieu! |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per hi ha |
24 abr 2009
|
anem a fer porres de qui és el subnormal que ve a tocar els nassos amb tot alló de l'EI?
de la UCE? Ciudadanos? UPyD? PP? mercenari d'ofici?
A pendre pel cul espanyol de merda! |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per Estupendu, el què ens faltava |
24 abr 2009
|
Només ens faltava el post del partit-xiringuito del sr. Joan Oms, un tio que fa 20 anys que es dedica a combatre l'ecologisme polític des de dins. La última (que no la primera ni la més important) pactant amb ERC a les europees, carregant-se el procés d'Ondarríbia, i saltant-se els acords (sembla que usurpant la decisió) i el sentir de la major part de la pobra gent que hores d'ara tenen els ànims de compartir espai amb aquesta mena de desgraciats com l'Oms.
Per no parlar de la campanya iniciada pels socialistes vilafranquins contra la CUP, una cosa que fot pena i vergonya. Acusen ara a la CUP fins i tot d'estar control·lada per mossens, ells precisament. 30 anys donant pel sac a Vilafranca, ja se'ls va donar el toque al seu moment i ells passant, que allò ja semblava el PRI de Mèxic i ara venen aquí a acusar a les CUP. |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per espanyol de merda vs mafiosos catalufos |
24 abr 2009
|
Si ja teniu els vostres espais dedicats a Kaosenlared i a nodo50, per qué no deixeu de contaminar l'IMC BCN amb les vostres miseries de popecillos de partits malaltissos amb ansies de poder?
please, aneu-vos en a la http://www.frikipedia.es |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per per l'anarcoespanolista |
24 abr 2009
|
Perquè som més i tu un sol, rata d emerda
Per frikipedia les teves intervencions, espanyolàs |
Re: Comunicat de premsa de la CUP davant les eleccions europees
|
per dani |
24 abr 2009
|
fins els colons (jo no tinc ovaris)de la penya que critica a les CUP. Sou uns feixistes |
Re: Comunicat de premsa de la Candidatura Unida de Pastorets
|
per El Diable Caganer |
24 abr 2009
|
Invasors venuts del nord, que usurpeu la llengua romanica provençal per afavorir els vostres interessos mafiosos, que expolieu als pobles envaits, que veneu la terra que vareu robar, que esteu amparats per la creu i altre simbologia retrograda... per no dir facciosa.
Ara teniu por, de veure que la terra que anomeneu 'Castelonia' algun dia deixarà de ser 'Castelonia'. I sentiu la por de qui se sent ferotge i cruel, pero febles. Que vinguin els 'murcianos' espanyols, i les andalusses morenes, i eslaus aixerits, i llatinoamericans simpatics, i arabs sensuals, i xinesos més negociants que vosaltres. I teniu por.
I veieu que els pobladors que heu oprimit, segregat, 'normalitzat', catalanitzat, expoliat, els reben amb els braços oberts, com alguns maltractats d'aquesta terra varen fer amb nosaltres.
I us agafa el canguelo de no esser convergents, de no controlar les peles, que els nouvinguts visquin encara millor que vosaltres, sense fer ni cas a les vostres senyeres, ni a les vostres llagrimes de cocodril, i les vostres 'tradicions' i capelletes. Sense por, com vosaltres.
Teniu por d'una terra d'asil llibertaria i sense simbols opressors, d'una terra mestissa i fraterna, on la gent parli els que els hi dongui la gana, on ningú no us hagi de pagar peatges, ni tres per cents, ni agenollar-se devant la moreneta. Teniu por de viure en una terra on vosaltres, castelans, ja no sou els amos, per que no hi han, d'amos. Ni fills de l'amo, ni CUPs, ni ERC, ni CiU, ni Ciutadans, ni PSC, ni PPC.
Mentres aquest dia arriva, aci, a l'IMC BCN us diem:
Aneu-vos a la merda, colla d'endogámics! |
Re: Comunicat de premsa de la Candidatura Unida de Pastorets
|
per El Diable Caganer |
24 abr 2009
|
Invasors venuts del nord, que usurpeu la llengua romanica provençal per afavorir els vostres interessos mafiosos, que expolieu als pobles envaits, que veneu la terra que vareu robar, que esteu amparats per la creu i altre simbologia retrograda... per no dir facciosa.
Ara teniu por, de veure que la terra que anomeneu 'Castelonia' algun dia deixarà de ser 'Castelonia'. I sentiu la por de qui se sent ferotge i cruel, pero febles. Que vinguin els 'murcianos' espanyols, i les andalusses morenes, i eslaus aixerits, i llatinoamericans simpatics, i arabs sensuals, i xinesos més negociants que vosaltres. I teniu por.
I veieu que els pobladors que heu oprimit, segregat, 'normalitzat', catalanitzat, expoliat, els reben amb els braços oberts, com alguns maltractats d'aquesta terra varen fer amb nosaltres.
I us agafa el canguelo de no esser convergents, de no controlar les peles, que els nouvinguts visquin encara millor que vosaltres, sense fer ni cas a les vostres senyeres, ni a les vostres llagrimes de cocodril, i les vostres 'tradicions' i capelletes. Sense por, com vosaltres.
Teniu por d'una terra d'asil llibertaria i sense simbols opressors, d'una terra mestissa i fraterna, on la gent parli els que els hi dongui la gana, on ningú no us hagi de pagar peatges, ni tres per cents, ni agenollar-se devant la moreneta. Teniu por de viure en una terra on vosaltres, castelans, ja no sou els amos, per que no hi han, d'amos. Ni fills de l'amo, ni CUPs, ni ERC, ni CiU, ni Ciutadans, ni PSC, ni PPC.
Mentres aquest dia arriva, aci, a l'IMC BCN us diem:
Aneu-vos a la merda, colla d'endogámics! |
Re: Comunicat de premsa de la Candidatura Unida de Pastorets
|
per El Diable Caganer |
24 abr 2009
|
Invasors venuts del nord, que usurpeu la llengua romanica provençal per afavorir els vostres interessos mafiosos, que expolieu als pobles envaits, que veneu la terra que vareu robar, que esteu amparats per la creu i altre simbologia retrograda... per no dir facciosa.
Ara teniu por, de veure que la terra que anomeneu 'Castelonia' algun dia deixarà de ser 'Castelonia'. I sentiu la por de qui se sent ferotge i cruel, pero febles. Que vinguin els 'murcianos' espanyols, i les andalusses morenes, i eslaus aixerits, i llatinoamericans simpatics, i arabs sensuals, i xinesos més negociants que vosaltres. I teniu por.
I veieu que els pobladors que heu oprimit, segregat, 'normalitzat', catalanitzat, expoliat, els reben amb els braços oberts, com alguns maltractats d'aquesta terra varen fer amb nosaltres.
I us agafa el canguelo de no esser convergents, de no controlar les peles, que els nouvinguts visquin encara millor que vosaltres, sense fer ni cas a les vostres senyeres, ni a les vostres llagrimes de cocodril, i les vostres 'tradicions' i capelletes. Sense por, com vosaltres.
Teniu por d'una terra d'asil llibertaria i sense simbols opressors, d'una terra mestissa i fraterna, on la gent parli els que els hi dongui la gana, on ningú no us hagi de pagar peatges, ni tres per cents, ni agenollar-se devant la moreneta. Teniu por de viure en una terra on vosaltres, castelans, ja no sou els amos, per que no hi han, d'amos. Ni fills de l'amo, ni CUPs, ni ERC, ni CiU, ni Ciutadans, ni PSC, ni PPC.
Mentres aquest dia arriva, aci, a l'IMC BCN us diem:
Aneu-vos a la merda, colla d'endogámics! |
|
|