Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: especulació i okupació
Aturat el desnonament de la Sra Rosa Talón del Clot/Camp de l'Arpa
21 abr 2009
Pel dia d’avui s’havia convocat aquesta concentració en suport del desnonament de la Sra. Talón pel procediment civil encetat arrela de la seva exigència al propietari per a que realitzés les obres de manteniment de la finca i que ha acabat amb la seva resolució del contracte i amb la obligació de pagar les costes del judici al propietari.

A dia d’ahir es va demanar la suspensió de l’execució per prejudicialitat penal, al posar en coneixement del jutjat civil de primera instància numero 42 de Barcelona, el fet de que en la via penal, la fase d’instrucció encetada arrela de la querella formulada per la Sra. Talón en contra del propietari, per mobbing immobiliari, ha finalitzat i que el Ministeri Fiscal sol·licita la condemna del propietari per un delicte de coaccions continuat, a la pena de tres anys de presó. La acusació particular de la Sra. Talón aquesta setmana formularà el seu escrit d’acusació.

Amb aquest escrit sol·licitant la suspensió, es pretén que el Jutjat civil no executi una sentència injusta i obtinguda amb frau de llei per part del propietari que ha deixat podrir la finca per acabar obtenint la resolució del contacte d’arrendament de la Sra. Talón.

A dia d’avui hem tingut coneixement de que el Jutjat civil ha ajornat el desnonament, almenys fins que el propietari i el Ministeri Fiscal opinin sobre la petició de suspensió. Estem a la espera de saber fins quan i en quins termes s’acorda aquesta suspensió.

Volem agrair el suport rebut per totes les persones, col·lectius i organitzacions que han prestat i segueixen prestant el seu suport a la Sra. Talón i ens felicitem de que la resposta col·lectiva ens han hagi permès de fer front a aquesta clamant injustícia. Volem ressaltar que aquest tan sols és un cas, encara que emblemàtic, de la tragèdia que moltes persones viuen en aïllament. Esperem que la difusió d’aquest cas serveixi per animar a les afectades per l’assetjament immobiliari per a que s’organitzin en la defensa dels seus drets

l'assemblea contra la violència immobiliària

http://rosa.pimienta.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Aturat el desnonament de la Sra Rosa Talón del Clot/Camp de l'Arpa
21 abr 2009
http://www.elpais.com/articulo/espana/He/ganado/batallita/elpepuesp/2009
Re: Aturat el desnonament de la Sra Rosa Talón del Clot/Camp de l'Arpa
21 abr 2009
"He ganado una batallita". Rosa Talón lleva 20 de sus 69 años sufriendo acoso inmobiliario. A primera hora de hoy estaba previsto que la deshauciaran de su vivienda y cestería, de alquiler, de la calle de Rogent del barrio del Camp de l'Arpa de Barcelona. Pero en el último segundo han llegado buenas noticias. El fiscal ha pedido tres años de cárcel para el propietario del edificio por un "delito continuado de coacciones" contra la inquilina.

La abogada de Talón, Laia Serra, inmersa desde 2003 en un culebrón de demandas y pleitos cruzados, ha utilizado esta petición como argumento para detener el deshaucio. Es decir: aunque un juez civil había dado la razón a la propiedad pero el fiscal de la vía penal observa indicios de delito en su actitud, la orden de deshaucio de paraliza, ya que prevalece la vía penal sobre la civil.

"Esto nos da al menos medio año de tranquilidad", suspira Talón. Su caso es mobbing de libro. "El propietario comenzó por no reparar los desperfectos, continuó con amenazas, me cortaron la luz, el agua...", relata la cestera. "Cuando comenzaron a caer cascotes de la fachada los niños todavía eran pequeños", recuerda emocionada en el helado salón de la vivienda de la rebotica. La estancia, como la cocina, el baño y la habitación están que se caen.

El caso de Talón ha provocado una ola de solidaridad en el barrio, que ayer amaneció con un desayuno popular organizado por su grupo de apoyo. No faltaron a la cita amigos, vecinos, muchas vecinas y representantes de la Federación de Asociaciones de Vecinos de Barcelona (FAVB) ni los okupas de la zona, que cuenta con decenas de casas ocupadas. El anuncio del escrito de la fiscalía ha sido recibido con aplausos y lo han celebrado con un improvisado concierto entre una nube de cámaras de televisión.
Sindicato Sindicat