Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: globalització neoliberal : laboral
Passos ferms cap a la Vaga General
10 abr 2009
Editorial del núm. 223 de la revista Rojo y Negro, publicació mensual de la CGT, abril de 2009.
vaga general.jpg
La resolució de la Plenària Extraordinària de la CGT celebrada el 17 de març a Barcelona ha vingut a confirmar el camí lògic que va iniciar la Confederació General del Treball quan, allà per setembre de 2008, presentava la seva campanya contra la crisi.

Ja llavors s’anunciava que totes les mobilitzacions que començaven en aquest moment o que havien començat poc abans tenien com horitzó la Vaga General. Amb aquesta resolució podem afirmar que avui l’horitzó està una mica més prop que fa mig any.

A dia d’avui seguim dient el mateix que dèiem en el passat setembre: aquesta crisi no l’hem creat nosaltres. Es tracta d’una crisi pròpia del sistema capitalista, que es repeteix de forma cíclica per a reajustar el que no els convé. I el “graciós” d’aquests reajustaments és que sempre els hem de pagar nosaltres, i ja n’estem farts.

Des de CGT pensem que ja és hora de fer alguna cosa, que “els de baix” presentin una resposta contundent i organitzada. I aquesta resposta és la Vaga General.

Per què creiem que cal fer-lo ja? Ens sobren raons; tantes com injustícies a aquest sistema. De cada injustícia nosaltres formulem una reivindicació, i en tenim moltes. Les hem agrupat en quatre blocs: repartir el treball per a treballar tots i totes (setmana laboral de 35 hores, fi de les hores extra, fi de l’acomiadament lliure, dels ERO, de les ETT, contractes fixos, indefinits i sense subcontrates, autogestió obrera de les empreses que tanquin…), repartir la riquesa perquè l’hem creat entre tots (salari social digne per als aturats, equilibri entre els salaris, pujada del salari mínim i la pensió mínima, gratuïtat dels serveis públics bàsics, dret a l’habitatge real, conversió dels espais abandonats en espais socials autogestionats…), crear una societat de serveis públics i socials (paralitzar les privatitzacions, dret a cuidar i ser cuidat, igualtat de drets per a les persones immigrants, desenvolupar una societat de drets i llibertats real…) i construir una societat solidària i sostenible (eliminar les indústries contaminants, afavorir la producció agroecològica, autogestionar localment els sistemes de producció i consum…).

Per a tot això, la Resolució crida a la participació i el compromís, assumint la nostra part en la lluita al costat dels moviments socials, moviments i lluites populars, estudiantils, moviment feminista, xarxes d’immigració… Tots junts contra l’Estat i el Capital.

En aquesta lluita tindran autonomia els Ens confederals, adaptant-se a les circumstàncies concretes de cada Sindicat, Federació, Territorial. Paral·lelament, es llista una sèrie de campanyes confederals que ens ocuparan en els pròxims mesos i de les quals us anirem informant en aquest el vostre periòdic, començant per la manifestació confederal del 18 d’abril a Saragossa, continuant amb el 1r de Maig, la setmana de lluita del 11 al 16 de maig, l’Acte Sindical a Màlaga durant el pròxim Congrés de l’Organització i la Campanya Contra la Unió Europea. Doneu-li dur, confederals: tenim tasca per davant.

Els companys francesos ja porten dues vagues generals en el que va d’any (el 29 de gener i el 19 de març), que s’han saldat amb sengles èxits (dos milions i mig i tres milions de treballadors en els carrers, respectivament). És hora de fer aquí el propi. Si ho fem tots junts, no ens podran parar. Digui el que digui l’Ibex-35, el poble és qui mou qualsevol societat

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Passos ferms cap a la Vaga General
10 abr 2009
però vaga general per a què fer? Hi ha res més més enllà de la convocatòria. L'endemà què farem, el mateix que el dia abans?
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
10 abr 2009
Estic d'acord amb l'Anna. I encara diré més: no només no hi ha "full de ruta" sinó que objectivament no hi han condicions perquè una vaga aquí tingui èxit (si no la convoquen les màfies CCOO i UGT).

I es que una cosa és Euskal Herria, on la majoria sindical basca (65% entre tots els sindicats convocants) ha pres aquesta determinació, i una altra els Països Catalans. La CGT al Principat només té el 1'93% de la representació sindical, ni que la convocatòria fos amb la IAC, la I-CSC (0'7%), i tot de sindicats més petits com CNT o COS, no s'arriba ni al 7% de treballadors totals.

I es que una cosa és que de motius no ens en faltin, i l'altre és derrocar la maquinària que aquestes màfies amb l'ajuda de l'estat han montat per perpetuar el seu domini (a canvi d'assegurar la "docilitat" dels treballadors).

I que consti que si es convoca jo m'hi sumaré, però deixo aquí la refelxió de que crec que serà irrellevant.
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
10 abr 2009
Es veritat que sense UGT i CCOO no es podrà fer una vaga general però això no vol dir que no s'hagi d'empenyar la societat a lluitar i a fer tantes vagues generals, reunions, manifestacions... com calgui.

Ei UN una cosa: a Euskal Herria els "sindicats bascos" (com si la UGT i CCOO d'aquella comunitat autònoma no fossin bascos)només han convocat una vaga general per rebre el nou govern basc que segons ells és un govern espanyol al seu pais.

Prou de banderes, prou de tenir com a referent els bascos.

Pau entre pobles, guerra entre classes!
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
10 abr 2009
Bé, ja ens entenem, les sucursals de UGT i CCOO són això, sucursals de sindicats estatals (a part de sindicats grocs i venuts).

La vaga general ja fa temps que es preparava, d'abans de les eleccions. I en qualsevol cas, SEMPRE s'ha d'aprofitar la conjuntura per obrir escltexes en el sistema, o no? vull dir, aquesta vaga a EH no serà l'adveniment de cap revolució, però l'laternativa a aquesta situació (que seria no fer-la) és més dessitjable? jo crec que no.

I per cert, tu has estat el primer en parlar de banderes (aquí ningú en parlava que jo sàpiga).

En quant a referencialitats, és normal que es busqui a pobles que per un àmbit concret han assolit algun èxit, o si més no, "ho porten millor" que altres. Per exemple, per mi ni Euskal Herria ni (menys) Irlanda són models de supervivència de la seva llengua autòctona (el nostre país és de les nacions minoritzades d'Europa on la seva llengua pròpia té més salut). En canvi, si que són exemple per exemple en camps com la lluita obrera, on han pogut trencar la dicotomia del sistema CCOO-UGT per instalar una varietat (ELA-LAB-Hiru-ENHE- ...) que si bé no són tots d'un anticapitalisme provat, com a mínim no són els instruments de poder com els 2 oficials.

PS: Consolidar l'opressió dels pobles és afavorir la seva confrontació. La solució? l'autodeterminació de tots els pobles.
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
10 abr 2009
són necessàries assemblees de treballadors on aquests sindicats hi treballin amb determinació des de la ombra.

un espai anticapitalista caurà pel seu propi pes en l'actual dinàmica. seria un error no saber deixar sigles de banda.

salut!
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
10 abr 2009
Endavant companyxs!
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
10 abr 2009
La Vaga General a pobles com Lebrija, amb el seguiment i les movilitzacions que ha tingut,crec que te tot el sentit, doncs es una demostracio de força devant del sindicats grocs, la patronal i els partits de govern municipal, sobretot els que es presenten com d'esquerres.
Una vaga general a nivell de la UE, tambe tindria sentit, donat la repercusio que tindria un precedent de lluita i coordinacio entre els treballadors de una zona tan gran,(aixo si, si te un seguiment mes o menys rellevant, si no, com sempre, es contraproduent).
Pero fer una vaga general, a nivell estatal, de nomes un dia, nomes serveix per erosionar al Govern donant-li eines a la oposicio. Mes o menys sera aquesta la lectura que es fara despres, i ja esta. Quan les vagues generals passades, varen ser amb motius mes concrets, com ara el Decretazo o la guerra a l'Irak,encara tenien rao de ser. El problema es que ara es fara una interpretacio anticrisi i presionat al govern, o als sindicats per que facin una politica mes d'esquerres. En el millor dels casos (poc probable) aquesta presio fara que comencin a adoptar unes poques mesures reformistes, i aixo si, fer-ne molta publicitat de lo molt d'esquerres que son, poca cosa mes. La consequencia mes probable de la vaga, sera que tingui un seguiment irregular segons les zones, res espectacular, i que l'endema els mitjans la valorin segons convingui als interesos de cada grup mediatic i a la llarga contabilitzara electoralment per fer caure al govern i pujar a la oposicio, segons el nivell de insatisfaccio de la societat en el moment de les eleccions depenent tambe de com ho enmascarin tot plegat.
Aquest analisi que faig, es la meva modesta opinio, i no cal ser cap lumbrera per arribar a aquestes conclusions...
Ara be, si les vagues generals, en lloc de tenir un seguiment normalet, durar un dia, i repetir-se ciclicament, fosin mes contundents, fosin acompanyades de mobilitzacions masives i altres accions de força, tinguesin mes durada (encara mes si fosin indefinides)i tinguesin un seguiment del 60 o 70% de la classe treballadora, aleshores si que serien eines efectives.
Desgraciadament el grau de concienciacio de bona part de la societat, o mes aviat d'alienacio, fa que no es pugui desenvolupar el veritable potencial revolucionari de la Vaga General i els seus resultats, normalment son contraproduents, al donar una imatge de poc interes per gran part de la societat sobre el que es reivindica, que sovint els mitjans de comunicacio ho tradueixen com desaprovacio de la societat amb els fins i els metodes.
La meva opinio es que no hem de desgastar la utilitat de la Vaga General si no es donen les condicions oportunes, nomes pel sol fet de la importancia que te en el nostre imaginari, que no en el de la resta.
Al igual que hem fet amb les manifestacions, que algunes acaben convertint-se en un passeig ritual d'autoconsum sense cap incidencia en el mon real, si no es que van acompanyades de mes accions o de un seguiment masiu.
Potser hauriem de ser realistes i adonar-nos de que en les precaries condicions en les que ens trobem, es mes interesant continuar pujant poc a poc, pero amb força i efectivitat, a les lluites cotidianes, construint compromis i possant bases solides pel futur, com per altre banda crec que ja s'esta fent cada dia mes. Mes que caure en una mena de vanguardisme i intentar anar massa rapid pensant que la societat ve al derrera, quan es evident que s'esta dretitzant a marxes forçades.
Aquesta reflexio no te cap intencio de posar pals a les rodes dels que creuen que la Vaga General es una eina per combatre el Capitalisme, al contrari, jo tambe estic convençut de que ho es. Simplement es una crida a la recerca de estrategies efectives per la lluita i a analitzar el moment actual i la oportunitat per fer vagues generals.
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
10 abr 2009
temps al temps
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
10 abr 2009
El temps es una concepció dominant, no vull dir que ens domini la concepcio del temps sino que está establert per la Direcció, creiem que el temps pasa y no es veritat el que pasa es altre sensacio que ja no sentim pas.Els dias no pasen, la vida es ara mateix i demá existeix com a idea i com a ciencia, pero ningú pot afirmar absolutament que demá sera millor o pitjor per actuar, nomes els conformistes, els renegats, vençuts, alienats, religiosos i tots equest tipus de persones son els que i creuen en el demà.

Potser amb aquest raonament no os convoqui mai una vaga general perque segur qe tenim algo mes inmediat que realitzar, pero qui s´atreveix a dir que no val la pena juntar,s- hi i sentir l´esclat, el sentiment aquest contagios d´una vaga de treballadors.

I els primers comentaris regelosos de UGT i CCOO, no us espereu que aquests siguin els piquets, no necesitem la seva participacio perque es nula. I si penseu que mouen gent, es al contrari boicotejan directament la vaga desde la base, desde els puestos de treball, si la convoquen es per a que els dirigents surtin en la foto, res mes, ho diu la seva historia.
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
11 abr 2009
sobre els que s'emboliquen sobre sindicats bascos o no, el fet que a Euskalherria es convoqui la vaga és perque la lluita obrera no tans sols a la defensiva no s'ha abandonat mai allà, els sindicats "rojos", alternatius, radicals ... tenen més força que altres llocs... potser hi ha un element politic de fons, pero be, si com a indepe no tinc res a objectar, com a comunista i com a sindicalista revolucionari celebro que existeixi aquest element de fons que ajudi a concretar l'enfrontament, element que no es altre que aquesta tradicio de lluita en un context de conflicte politic

{pel que diu "anticapitalista", basicament]sobre la crida a la Vaga General que fa la CGT crec que, malgrat hi hagi més o menys sensibilització, malgrat la CGT i altres sindicats alternatius tinguin més o menys representació, es obvi que des de ja s'ha d'anar fent passos per la concreció de la VG ni que sigui a nivell propagandistic; tot i que penso que l'actual govern sociata de Madrid és dels menys liberals i antiobrers que han existit fins ara -el Gonzales ja hagues cedit a una nova reforma laboral, per suposat- no estic d'acord amb que des de l'esquerra sindical i els moviments socials alternatius s'hagin de fer aquests calculs "politics", sino que predicar l'enfrontament assenyalant -clarament el cupable, el capital, els estats i els seus subordinats- ha de servir per anar organitzant actituds de resistencia als centres de treball, d'estudi, assembles i cues d'aturats, barris, pobles, etc; en aquest sentit les consignes de que la crisi la paguin ells, per la setmana de 35, per la renda basica universal, etc es poden si es vol anar clarificant pero son prou engrescadores per anar concretant al "pase a la ofensiva" del moviment obrer, ajudant a provocar la crisi en el sindicalisme oficial, consolidant l'espai sindical i social alternatiu... fins que efectivament els oficials hagin de triar entre perdre pes social real o passar a la ofensiva i convocar-la, tot plegat un proces que si be no portara a la Gran Insurrecció d'aqui un parell d'anys (!), si que podria anar consolidant les lluites i els conflictes i GUANYAR-LES (algu s'enrecorda d'aixo?), consolidant el sindicalisme d'enfrontament

UNITAT SINDICAL ALTERNATIVA: en aquest sentit, si que penso com que CGT tant a nivell dels Paisos Catalans com estatalment hi te un paper important cal oblidar-se -com ja es va fent- d'antigues linies autoafirmatives... sectaries... i juntament amb altres sindicats alternatius (IAC, COBAS, COS... a casa nostra; el bon grapat que hi ha a d'altres llocs) establir i enfortir Coordinadores d'esquerra sindical, alternatives o com es vulgui dir (no incloc a CNT's per que potser seria pretendre trencar les diferents cultures, pero si que hauria de buscar-se tots els elements de conexio possibles)... cosa que traslladaria als centres de treball, i a dintre dels sindicats oficials els plantejaments de la ja imprescindible Assemblea "Que la crisi la paguin els rics", creant-los un bon grapat de contradiccions, fins i tot nous sectors que trenquin amb el pactisme tradicional i s'afegeixin a aquest pol alternatiu

(...una mica carta als reis, pero bueno, per cert fa 4 dies que era el centenari de la "Solidaritat Obrera" de fa un segle)
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
11 abr 2009
Lo de Lebrija és evident que és un gran exemple, qualsevol anticapitalista (tingui les idees que tingui) ho defensarà, però per desgràcia no es donen les condicions objectives ni sublectives a casa nostra per repetir el mateix, igual que tampoc es donen les condicions d'EH per no tenir sindicats "nostres" (o almenys, més nostres que les rates de CCOO i UGT).

I no, el que planteja vaga general més llarga d'un dia,... no és un plantejament realista. La classe treballadora NO VOL FER CAURE AQUEST SISTEMA, i NO VOL PERDRE DINERS. Per que se sumessin a una vaga haurien de veure d'alguna manera que el seu "sacrifici" val la pena. Però no pensem que la gent que tenim una mentlitat anticapitalista som majoritaris ni molt menys.
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
11 abr 2009
El que queda clar és que les forces a l'esquerra de l'esquerra institucional han de crear allò que Gramsci en deia "bloc històric" o a l'Alemanya dels seixant l'APO (Ausserparlamentarische Opposition)... que cre, com diu un comentari a dalt, un pol alternatiu, i sobretot, impulsi un sindicalisme militant i partidari de la democràcia industrial, amb una àmplia base social i que, a més, pugui tenir caixes de resistència (això és fonamental!) per mantenir les vagues. Lamento quedar-me al nivell teòric...
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
11 abr 2009
d'aqui uns mesos, quan vagin mes mal dades , estarem en millors condicions. quan s'acabi l'atur, no hi hagi petroli barat, el menjar comenci a escassejar...

pel senyor s_indy: sense la CNT i l'autonomia obrera no fareu res de res. Per favor, molta gent parla de democràcia de base i l'únic referent que tenen és Cuba. Per un moviment sense estat ni autoritat! per la unitat de la clase precària!
Re: Passos ferms cap a la Vaga General
11 abr 2009
Tranquil, mqmf. Que no estaven atacant a ningu. Em sembla que era un comentari constructiu, mes aviat per parlar d'estrategia general, intentant entendre i integrar les diferents ideosincracies i tradicions de lluita diferents. Vulguem o no, ningu es imprescindible en la transformacio social, i alhora ho som tots! Totes les organitzacions anticapitalistes, col.lectius i individualitats poden ser utils per començar a coordinar-se. I si no es posible, al menys no desviem el debat per susceptibilitats que tenen mes d'orgull que de principis politics.
Salut i serenitat per debatre amb inteligencia!

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more