Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Comentari :: educació i societat
Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
Aquests darrers mesos a la universitat hem vist de tot: una protesta contra el pla de Bolonya la qual recolço enormement, una okupació que d'entrada també vaig recolçar perquè creia que era necessari fer reaccionar aquesta universitat que va cap a una globalització mal entesa, i ...desgraciadament la profunda manipulació dels estudiants que darrerament he viscut en primera persona i de la qual n'estic fart.

Com pot ser que tirin del carro de les protestes contra el pla de Bolonya gent que ni tan sols és de la uni i el que busca és ressò mediàtic pels seus interessos "revolucionaris" particulars?

Aquesta gent em fa sentir manipulat. Aquesta gent ha increpat a companys que també lluiten contra el pla de Bolonya però de manera pacífica. Aquesta gent va voler rebentar la última manifestació. Foteu el camp de la universitat, no volem que ens utilitzeu!

Aquesta gent ens acusarà de ser uns xais, però ells són dels que tiren la pedra i amaguen la ma... i les garrotades i la imatge de violents després ens l'emportem nosaltres.

Fora el pla de Bolonya i fora els manipuladors de la universitat!!!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
xato em sembla fatal que et pensis que tots els estudiants són pacífics, que tots els que us recolcen desde fora de la "uni" són violents, que imposis la manera de lluitar delxs que surten al carrer i que vulguis fer la maleïda demagògia de que els estudiants són bons i els qeu lluiten amb la violència com a arma són els dolents. Em sembla que hauries de sortir de la "uni" i viure una mica la realitat que et rodeja.
En fi, la "uni" aconsegueix amb molts de vosaltres (per sort no totxs) un rentat de cervell molt efectiu...
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
El que tens manipulat és el cervell pel llenguatge dels mitjans separant falsament entre violents antisistema i estudiants pacífics. Ni una cosa ni l'altra, tot és més complexe com et deia el comentari anterior, criminalitzar el teu company de lluita o aquell qui es solidaritza amb tu sense ser estudiant amb aquests arguments és patètic. D'un simplisme que espanta venint d'un suposat universitari.

Sinó hi ha diàleg perque s'aplica i prou quina és la gran proposta que ens ofereixes? vols aturar Bolonya o fer veure que la vols aturar? sense confrontació amb el poder que l'imposa a cops de porra us penseu que només les flors i els llibres serveixen? Molt bé per la mani de l'altra dia, estratègicament va ser una victòria però quan sents a papanates criticant d'altres mitjans de lluita que són legítims, quan ens invaeix aquest rampell de civisme i pacifisme malentès, és quan reflexiones sobre si realment el que va succeir l'altre dia no va ser una victòria de hippieflowers i d'un llenguatge criminalitzador que a la llarga passarà factura
a tots els moviments.

Fora hippies de la universitat!!!!
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
El que simplement sembla que no voleu entendre és que hi ha gent que rebutja la violència tant com a mètode d'imposar lleis i reformes (cas dels mossos i companyia) com de lluita d'uns quants.

La violència serà legítima quan sigui necessari i unitària, no quan és la opció de 4 protorrevolucionaris sense tenir en compte que pot deslegitimar un moviment massiu i eminentment pacífic.

Salut, unitat i lluita.
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
no veig el problema que des de fora es doni suport a la lluita per la universitat pública. De fet, una de les coses més importants del que està passant és veure que s'obren possibilitats per unir diferents lluites que des del sistema han volgut fragmentar i aïllar les unes de les altres. I també és una senyal clara de quins són els espais associatius, polítics i sindicals estan al nostre costat i quins no (per exemple, el paper de PSC-ICV-EUiA-ERC és lamentable).

Sobre el tema de violència sí-violència no jo crec que les coses no són simples, i el que cal tenir clar és l'objectiu prioritari de la majoria dels estudiants universitaris organitzats i que es mobilitzen: aturar el procés. A partir d'aquí cal saber integrar les metodologies d'uns i altres en aquesta consecució. És complicat, però estant d'acord en l'objectiu, en analitzar la resposta de les institucions fins ara i en la necessitat de seguir lluitant crec que està la resposta a no fer aquestes distincions entre violents i no violents. I el que s'està veient, sobretot després de l'èxit de la mobilització de dijous passat, és que les autoritats estan més immòbils i silenciades que mai, per tant, cal seguir apretant i les vagues i totes les mesures de pressió (malgrat a algunes persones us semblin violentes) han de continuar, perquè sinó no haurà servit de res tota la lluita portada fins ara, perquè s'aplicarà el silenci institucionals, quan no la criminalització, i es deixarà passar el temps per fer-ho tot més imparable. I això és el més greu no les diferències entre estudiants.
L'estudiantat organitzat s'ha jugat molt, ara toca que el professorat passa de l'acompanyament i sintonia amb l'estudiantat a l'acció més activa, i una vaga de professorat crec que seria un tema important a tenir en compte de cara a propera mobilitzacions, perquè el que no pot ser és que estigui percebent-se els dies després de la manifestació que hi ha una certa involució a no fer res. Avui per exemple a Lletres UAB s'ha convocat vaga de 3 dies i està essent un desastre (almenys avui).
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
Ja està be de continuar amb el discurs oficial de Montilla i comapnyia no? el qual va enfocat clarament a dividir-nos entre nosaltres mateixos, per una banda entre hippys i violents i per l'altre intentant defensar que els sectors més avançats de la lluita, o si més no els que tenen les coses més clares en diferents aspectes entorn la lluita, no son estudiants, aixó de veritat s'ho creu algú? algú es pensa realment que amb una nova versió de la revolució dels clavells aturarem tot aquest proces? deixem de ser ingenus... amb això no vull dir que estigui d'acord amb la violència per la violència però el que tinc clar és que el dret a l'autodefensa és un dret INDIVIDUAL I COL·LECTIU que no em d'oblidar mai tot i que des de l'Estat pretengui monopolitzar la violència des del seu propi naixement (El Leviatan de Thomas Hobbes és una bona lectura d'aixó, espero no haver-me equivocat d'autor jajajaj), no se gent no criticarè el resultat de la mani passeig de l'altre dia ja que haver tirat per Rambles hagués significat un ostion de quatre pobles però el que no podem caure és en el parany de condicionar les nostres accions al que diran els mitjans, jo crec que per aca hi ha gent amb una relativa maduressa política i que no fa falta soltar la txapada de pq els mitjans oficials diuen només el que els interessan.
Dijosu passat va ser una dmeostració col·lectiva de responsabilitat i autoconrol col·lectiu però amb un missatge ben clar, de la mateixa manera que podem sortir 15.000 persones ha fer un passeig també podem sortir 15.000 persones a plantar cara al poder i a les autoritats corresponents DE FORMA ACTIVA, manifestacions MASSIVES I COMBATIVES.

salut i (A)
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
Puede que la cosa explote por otro lado, pero ya no en el marco de las luchas por lo de Bolonia... esa lucha está más que cosificada por el poder y ya se han repartido los papeles de buenos y malos. Si después de una carga indiscriminada por parte de los mossos no hubo ninguna respuesta violenta no creo que pase ahora que ya no habrá cargas (ya se cuidará de ello Saura). La lucha contra Bolonia se irá desgastando con el propio paso del tiempo.

Siento ser derrotista, pero no será la primera vez que veamos deshincharse un movimiento así... una lástima.
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
Ja està be de continuar amb el discurs oficial de Montilla i comapnyia no? el qual va enfocat clarament a dividir-nos entre nosaltres mateixos, per una banda entre hippys i violents i per l'altre intentant defensar que els sectors més avançats de la lluita, o si més no els que tenen les coses més clares en diferents aspectes entorn la lluita, no son estudiants, aixó de veritat s'ho creu algú? algú es pensa realment que amb una nova versió de la revolució dels clavells aturarem tot aquest proces? deixem de ser ingenus... amb això no vull dir que estigui d'acord amb la violència per la violència però el que tinc clar és que el dret a l'autodefensa és un dret INDIVIDUAL I COL·LECTIU que no em d'oblidar mai tot i que des de l'Estat pretengui monopolitzar la violència des del seu propi naixement (El Leviatan de Thomas Hobbes és una bona lectura d'aixó, espero no haver-me equivocat d'autor jajajaj), no se gent no criticarè el resultat de la mani passeig de l'altre dia ja que haver tirat per Rambles hagués significat un ostion de quatre pobles però el que no podem caure és en el parany de condicionar les nostres accions al que diran els mitjans, jo crec que per aca hi ha gent amb una relativa maduressa política i que no fa falta soltar la txapada de pq els mitjans oficials diuen només el que els interessan.
Dijosu passat va ser una dmeostració col·lectiva de responsabilitat i autoconrol col·lectiu però amb un missatge ben clar, de la mateixa manera que podem sortir 15.000 persones ha fer un passeig també podem sortir 15.000 persones a plantar cara al poder i a les autoritats corresponents DE FORMA ACTIVA, manifestacions MASSIVES I COMBATIVES.

salut i (A)
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
Ja està be de continuar amb el discurs oficial de Montilla i comapnyia no? el qual va enfocat clarament a dividir-nos entre nosaltres mateixos, per una banda entre hippys i violents i per l'altre intentant defensar que els sectors més avançats de la lluita, o si més no els que tenen les coses més clares en diferents aspectes entorn la lluita, no son estudiants, aixó de veritat s'ho creu algú? algú es pensa realment que amb una nova versió de la revolució dels clavells aturarem tot aquest proces? deixem de ser ingenus... amb això no vull dir que estigui d'acord amb la violència per la violència però el que tinc clar és que el dret a l'autodefensa és un dret INDIVIDUAL I COL·LECTIU que no em d'oblidar mai tot i que des de l'Estat pretengui monopolitzar la violència des del seu propi naixement (El Leviatan de Thomas Hobbes és una bona lectura d'aixó, espero no haver-me equivocat d'autor jajajaj), no se gent no criticarè el resultat de la mani passeig de l'altre dia ja que haver tirat per Rambles hagués significat un ostion de quatre pobles però el que no podem caure és en el parany de condicionar les nostres accions al que diran els mitjans, jo crec que per aca hi ha gent amb una relativa maduressa política i que no fa falta soltar la txapada de pq els mitjans oficials diuen només el que els interessan.
Dijosu passat va ser una dmeostració col·lectiva de responsabilitat i autoconrol col·lectiu però amb un missatge ben clar, de la mateixa manera que podem sortir 15.000 persones ha fer un passeig també podem sortir 15.000 persones a plantar cara al poder i a les autoritats corresponents DE FORMA ACTIVA, manifestacions MASSIVES I COMBATIVES.

salut i (A)
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
El sindicats d´Estudiants com el SEPC i abans BEI cobren cada any dels pressupostos generals de la generalitat suculentes subvencions de milers d´euros com a concepte de finançament de sindicats estudiantils. Com la gent es pot pendre en serio uns pseudosindicats que van de "antisistema" pero que són finançats pel mateix sistema??
Això es com la UGT. Qualsevol afiliat al PSOE abans ha de tindre el carnet de la UGT. I llavons hi ha gent que els sindicats callen davant les tropelíes del govern i no convoquen vaga general. Pero, ¿como vas a morder la mano que te da de comer?
Tots iguals, sindicats grocs i colaboracionistes, gossos del poder i fidels servidors.
A veure si obrim els ulls i ens donem compte de que estem fent el que ells volen, seguint el camí que els poderosos volen que seguim, ho tenen tot ben planificat. I nosaltres particpant en organitzacions que tenen un discurs radical pero que son palos de ciego, pues si la financiació ja es de diner negre, els objectius finals també els tenim hipotecats.
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
tu eres un cantamañanas
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
01 abr 2009
Sí home sí, el SEPC, les CUP, Ikasle Abertzaleak, Batasuna,... tots són els mateixos gossos que reben diners de l'estat i tots amics del PSOE.

Ara resulta que som els espais polítics que hem practicat la lluita armada, els que han tingut presos polítics, morts,... en altres paraules, els ÚNICS que hem plantat cara a l'estat (que tu siguis un perroflautes, et punxis i robis bolsos a iaies no et converteix en el rebel que et creus) a partir dels 80 de manera qualitativament important,

Per favor, aparteu les criatures politoxicòmanes, que els grans ens dediquem a lluitar al carrer com podem. Gràcies.
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
02 abr 2009
Doncs no se qui està més tarat la veritat, perque el teu discurset de perroflautes tots contra "els UNICS que hem plantat cara a l'estat" és de traca i mocador. Els únics diu. Hilarant avantguardisme de mercadillo. Quanta prepotència, il·luminació i quina poca memòria nano. Així ens va, l'ignorància i el sectarisme pel davant, i ara que has descobert que formes part d'un grup amb sigles, que deus tenir pocs anyets, i encara i així et creus capaç de dir la bajanada de que tota la lluita armada, presos, accions i tot el que ha succeit en aquesta terra fa dècades són de la teva capelleta, espectacular, encara em pregunto que tenen a veure les SEPC i CUP amb lluita armada, presos, morts....va home va. Llegeix història i oblida sigles. Ets la viva demostració de que la manipulació està a tots els racons del món.
Re: Estudiant fart de ser manipulat!
02 abr 2009
Tu si que estàs apanyat. Va , explica'ns d'aon ve el teu odi capa l'independentisme, dels fons rèptils de l'estat, de Ciudadanos o de Peones Negros directament. Recorda que Espanya no permet una cosa tan bàsica com és que el nostre poble decideixi per si mateix, va no ploris més doncs.
Sindicato Sindicat