Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: @rtivisme : corrupció i poder : ecologia
Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
DESURBANITZEM BARCELONA I TOTES LES CIUTATS!
Vivim en una època en què la ciutat i el mode de vida urbà ha triomfat anorreant definitivament a la societat agrària rural.
Les ciutats són una creació de l'estat, el qual n'adopta una per atorgar-li la capitalitat, on concentra el seu poder polític per tal de dominar un determinat espai geogràfic. El poder dispers és dèbil, però com més es centralitza en una capital (Madrid), més s'enforteix, supeditant a la resta de ciutats (Barcelona, València, Bilbao, Sevilla,...) com a sucursals des d'on extendre el seu poder a les diverses àrees territorials.
En les ciutats, els diners són omnipotents i governen la vida de tothom. La gent hi viu amuntegada i alhora aïllada, coexisteixen però no conviuen. És el regne de la solitud, la incomunicació i la depressió, l'egotisme i el recel, l'aferrament a les coses i als plaers físics mitjançant el consum de coses i serveis mercantilitzats.
La societat urbana no té cultura popular autònoma ni valors, mentre que el món rural abans de ser destruït per l'Estat tenia els seus propis valors i cultura constituïts pel poble. La ciutat reforça el servilisme i la docilitat, l'individualisme, la competitivitat, l'hedonisme i sobretot la irresponsabilitat.
Les metròpolis despilfarren bens, aigua i energia (el gast energètic per habitant és el doble que en les àrees rurals), sempre estan en obres, són brutes, insalubres i contaminades.

Les ciutats són paràsits que consumeixen i destrueixen tots els recursos i formes de vida de la terra a través de les seves artèries en forma d'autopistes, canyeries, cables i línies de transport aèries i marítimes. La ciutat, separant a la població físicament del camp, fa impossible que la població sigui autosuficient i s'autodetermini. Així doncs, el treball agrícola queda en mans d'una petita minoria armada amb química i maquinària pesada per dur a terme agressives tècniques de cultiu que artificialitzen l'agrosistema i arrasen la biosfera.

Un ús racional i sostenible del sòl i els recursos naturals suposa que la població visqui dispersa per el territori i no en grans aglomeracions; les ciutats sostenibles no existeixen, malgrat molts tecnòcrates i ecologistes s'encaparrin a delinear-les sobre el paper. És curiós que es preocupin tant pel present i el futur de la ciutat, i no pels boscos i els arbres. Cadascú es desviu per allò que aprecia i estima.

La conclusió és que si desitgem restaurar la natura i construir una nova societat (rural) autosuficient i autodeterminada, la ciutat ha de ser desarticulada, abandonada voluntàriament i finalment destruïda.



destruimbcn.jpg

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
I com penses resituar tota la població de la ciutat? A mi hem sembla que seria encara més insostenible la població dispersa en el camp, xq encara obligaria a construir més carreteres i camins, i utilitzar i a lhora destruir molta més superficie rural. No t'enganyis, la manera més "sostenible" a nivell global són les ciutats o l'acumulació de la població en petits espais, sino visita alguna illa on el terreny està clarament acotat i s'obsera clarament com es fot el territori per la població dispersa i les ganes que tenim tots en tenir la nostra caseta al camp.
Això si, si es reduis la població mundial d'un dia per l'altre seria una altra cosa...
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
estic d'acord amb U
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
Els mals governants d'aquesta ciutat ja ens estan desallotjant d'ella. Per emplenar-la de turistes i gent fent negocis. Destruir-la encara seria fer-lis un gran regal i accelerar el procés amb noves parcel·les de terreny per seguir especulant, construint més oficines i hotels.
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
estic d'acord amb agropunk. De fet, imagina't que la crisi s'accentua i deixa d'haver-hi tot el flux d'entrades i sortides d'energia i materials a Barcelona. Barcelona per si sola no funciona, sense aquest flux, es tornaria una selva i la gent hauria de marxar a la força.

Repensem el món! Les ciutats han de ser minoritzades a uns pocs milers d'habitants i la població global cal estabilitzar-la, comencem a ser masses.

Salut i agrorevolució!
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
Estoy de acuerdo con el que está de acuerdo con estar de acuerdo.
No creo que el hecho de vivir en poblaciones más pequeñas, tuviese que incrementar en número de carreteras e infraestructuras, a no ser que deseáramos trasladar el modo de vida de la gran ciudad, a la pequeña población. Eso, no solucionaría nada, porque tampoco cambiaría lo esencial.
Nuestros antepasados vivían en pequeñas poblaciones y sin tanto adelanto tecnológico. No se necesitan esas grandes infraestructuras, que en definitiva son las que llevan agua, luz, gas y mercancías a las grandes ciudades y para prueba sólo hay que ver cómo está la cuestión de los servicios en poblaciones que no llegan a ser grandes ciudades o en las pequeñas poblaciones, que son las primeras en quedarse incomunicadas en todos los sentidos, cuando hay algún tipo de temporal o accidente. Durante mucho tiempo, desde las instituciones se ha consentido la destrucción y paulatino abandono de las pequeñas comunidades, a las que han ignorado e incluso les han negado servicios tan fundamentales como el de ambulancias y bomberos. Se han dejado quemar pueblos enteros, para no tener que desplazar dotaciones elementales a esos parajes... Muchos hemos dado la espalda a lo rural, pero eso ha sido oportunamente utilizado por las instituciones, consiguiendo que muchas pequeñas poblaciones desaparecieran. El negocio del agua y la construcción de grandes embalses, es otra prueba más... No es conspiración, sino negocio...
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
LES CIUTATS TARD O D'HORA HAURAN DE DESAPARÈIXER, PQ SÓN TOTALMENT INSOSTENIBLES. a part que ALIENANTS

Us penseu que no hi ha prou terra per viure en petites comunitats i autogestionar-nos tots els aspectes de la vida?

Totalment dacord am la DESURBANITZACIÓ
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
Exacteeeeeeeee!! Com deureu saber, aquesta pràctica ja es va realitzar a Cambodja, els "camarades" khmers rojos. Es va desallotjar completament tota la població de la capital i va ser re-ubicada a utòpiques i idíl·liques comunes rurals, retornats a la natura, alimentant-se a base d'arrós, lluny de l'estrès de la vida urbana els cambodjans es van poder sentir més que realitzats, una pena que l'experiment durés tant poc. Crec que us pot servir d'inspiració pel vostre projecte neo-rural...que feliços que serem tots vivint al camp eh?
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
jajajajajaja
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
jajjajaja, sí senyor...FORA PIXAPINS DEL NOSTRE PAÍS!!! Els enviare'm tots a picar pedra.
el mòn esta ple de bojos/es..
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
no estoy totalmente de acuerdo. ¿por qué irse de las ciudades donde hemos vivido siempre cuando nos pertenecen? yo propongo mas bien remodelarlas a nuestro antojo. por ejemplo levantando el asfalto de las carreteras para cultivar huertos, hechar de los barrios los que quieren seguir siriviendo a los cabrones, buscar formas nuevas ecologicas y mas divertidas y creativas de producir, y todo lo que nuestra imaginacion nos sugiera pero aqui mismo. no es sólo por apego a un sitio, es que me parece una rendición dejar todo porque nos están jodiendo esperando que no lo harán en otro lugar. ¿que os creéis que en el campo no hay capitalismo y especulación?
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
d'acord amb tu, però no es tracta de marxar ara. primer vindria el que tu comentes, més endavant en tot cas s'aniria descongestionant a poc a poc. jo també penso que el que proposes és útil, de fet és l'únic que podem fer ara per ara. okupar l'espai públic que han robat i fer horts. hi ha qui diu que tothom hauria de tenir un hort propi i jo ho veig molt bé. per la qüestió de les necessitats (de necessitat o substitutòries; per autogestionar-se).
el problema de les grans ciutats és que per governar-les en consell es fa més complicat, donat el volum de gent que hi habita i d'altra banda, és impossible conèixer a tothxm.
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
13 feb 2009
a ver... el problema es precisamente esto: gobernar. el gobierno es unicamente un negocio represivo. en una ciudad libre no habria otra forma de gobierno que no sea asamblearismo y autogestion en el respeto de quiensea que rechaze toda forma de delegacion y autoitarismo. ¡acabamos con la civilizacion fascista y tecnocratica y exaltemos la creatividad libre ecologista y salvaje! apartemos de nuestro camino los izquierdosos burgueses y vivamos nuestras vidas en su forma mas alta: anarquia!
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
15 feb 2009
Lo primero que estoy de acuerdo, las ciudades no son futuro, de hecho dicen que la vida ya tiene fecha de caducidad.
Bueno creo que es conveniente dar algunas referencias de las alternativas a la ciudad que existen hoy en día, primero haceros llegar de una nueva manera de relacionarse con el entorno natural, la permacultura o cultura permanente intenta a traves de acciones naturales y contrucciones biologicas crear un espacio que garantice el futuro.

Si quereis informaros sobre esta nueva agricultura, que no explota la tierra, podeis haceros con el libro de Masanobu Fukuoka "la revolucion en una brizna de paja" que podreis descargaros de la página del Instituto de Permacultura de Montsant. www.permacultura-montsant.org.
En Barcelona podreis conocer a el PIC que se encuentra en Can Masdeu www.canmasdeu.net donde hay una oficina rurbana y donde se hacen actividades que nos podrán ayudar en la creación de nuestro propio entorno.

la lucha por la soberania alimentaria otro concepto que abarca la lucha de los indígenas, el mst... esta estrechamente relacionado con la confrontación de las ciudades y urbanizaciones, poligonos, agricultura extensiva, uso de trasgenicos....
El anarquismo no puede funcionar en las ciudades
15 feb 2009
Para que el anarquismo funcionase en las ciudades todos coincidimos en que sería necesaria la ocurrencia de una milagrosa alteración de la naturaleza humana. De repente toda la gente tendría que ser pura y bella, todos los pensamientos referentes a las ganancias, al materialismo, a la competencia y el crimen tendrían que desaparecer. En su utopía urbana no existiría policía que forzase un comportamiento aceptable y ni los curas podrían chantajear a las personas con el Día del Juicio Final. Las violaciones, los robos y la violencia terminarían de una vez que todos nosotros nos fuéramos transformando en personas bellas sin que el mas mínimo pensamiento tenebroso se nos ocurriese de modo que no pudiera perturbar la tranquilidad anarquista. Podríamos entrar en cualquier tienda y llevarnos lo que nos apeteciera sin tener que dejar nuestro dinero en nada inconveniente del mismo género. Del día a la noche los skinheads irían, expresamente, a ayudar a las viejecitas a cruzar la calle. Nunca nadie se llevaría de las tiendas mas que aquello que sería estrictamente necesario y, conscientemente, regresarían a sus cooperativas a trabajar por ahí fuera, generando bienes que serían entregados.
Todo esto no pasa de un disparate, no pasa de un total desprecio por la realidad de la naturaleza humana. Somos competitivos porqué fuimos educados para ser mas que los otros, porque, igual que los demás animales, está en nuestros genes. Forma parte de nuestro kit de supervivencia. En las sociedades primitivas la competición es mas moderada debido a la necesidad de cooperación. Sin dinero, sin la propiedad privada de la tierra y sin la seguridad social del Estado es necesario cooperar de modo que obtengamos una parte de la tierra así como el apoyo necesario en caso de enfermedad, hambre o vejez. En grupos pequeños en que toda la gente se conozca, la competitividad será mas moderada debido a la vergüenza o al ridículo. Esto no funcionará con grupos en los que formen parte mas de 500 personas, ciertamente el mayor numero de personas que logramos reconocer. Con toda la certeza de que no funcionará en el anonimato de las ciudades de tamaño medio o grande. Las personas actuarían sin ningún incentivo al buen comportamiento. Las ciudades terminarían por volverse en horribles tierras de nadie repletas de violencia, suciedad y miseria.
La organización anarquista de las ciudades no tiene esto en cuenta. ¿Quien llevará a cabo el vaciamiento de las cloacas, la conducción de los transportes comunitarios, el abastecimiento de comida y quién combatirá los incendios? Tratándose de funciones completamente especializadas que necesitan mucho conocimiento y experiencia. No pueden ser llevadas a cabo por voluntarios ocasionales . La especialidad es inevitable.
Por tanto , ¿ quién se especializará en el desagüe de las cloacas, siendo una tarea sucia y peligrosa? Y como especialidad acabamos inevitablemente por llegar a la jerarquía, una vez que sería inevitable que los especialistas no cayeran en la organización y el concubinato entre si. Teniendo una jerarquía de especialistas llegamos a la desigualdad, a la corrupción y al gobierno.
Y supuestamente, ¿de donde vendrá la comida para abastecer a las ciudades? Hasta ahora esos alimentos venían inevitablemente del interior recurriendo a los impuestos o a la fuerza. ¿Juzgarán ellos a los granjeros que irán a financiar “alimentariamente” su utopía urbana? A no ser que seamos ricos, las ciudades son por norma, localmente bastante inconfortables. La única consolación es de que la mayor parte de los empleos son empleos de oficina, limpios, y a veces interesantes. Bien, en el interior empezarán cronometradamente a sembrar comida para alimentar a los funcionarios de oficina que llevan a cabo la cosa “creativa”.
Los obreros ya tendrán trabajo ellos mismos en el interior, de modo que serán sus propios patrones en su propia tierra en vez de hacer las tareas sucias y monótonas que desempeñan actualmente en las ciudades. Pero sembrar comida también será sucio y monótono. Además para alimentarnos nosotros y nuestras familias no precisamos más que de ¼ de nuestro tiempo en hacerlo. Y no tenemos ningún patrón que nos mire furtivamente por encima del hombro.
Además de la comida, las ciudades no pueden existir sin madera. ¿ los pueblos y aldeas también tendrán que mandar su madera para las ciudades? Ya intentaron hacerlo anteriormente, después de la Revolución Rusa. Fue necesaria la intervención del ejército. ¿Enviarían también su ejército los anarquistas urbanos para expropiar la madera?
Dado el calentamiento global, es difícil saber a ciencia cierta de donde viene la energía necesaria para la industria y sus transportes. Ellos tampoco no lo saben. Ya ignoraron el problema hace veinte años. Solo después que Thatcher ( ex primera ministra británica ) hubiera reconocido la existencia del problema es cuando comenzaron a murmurar ecológicamente, además sin obtener respuestas.
La sociedad consumista supuestamente se irá desvaneciendo. La producción será llevada a cabo apenas “para lo necesario“. Hay una señora que tiene una verdadera pasión por las flores de plástico. No quiere flores verdaderas. Quiere las flores de plástico. Duran más tiempo. ¿Será esa una “producción necesaria“? ¿Recibirá ella sus flores de plástico? ¿Quién tomará esa decisión? ¿Tenemos Comités de Interés Público que nos digan lo que será ecológicamente sano? Solo de imaginarlo ya es horrendo. ¿Pero se puede hacer de otro modo?
Solo existe una determinada cantidad de plástico. Quién decidirá si este será utilizado para hacer videos, flores de plástico o juguetes de plástico. ¿O tampoco se podrán hacer juguetes de plástico? ¿ Como se tomarán las decisiones? En las sociedades capitalistas la repartición de los recursos es decidida por quién tiene mas dinero, es un mercado libre. En las sociedades socialistas la repartición de los recursos es decidida por los planteamientos centrales. No existen otras opciones. O tenemos una economía de mercado o una economía programada, o una combinación de las dos, una economía mixta social-demócrata. Algunos anarquistas de derecho abogan por una economía de mercado completamente libre, o que por lo menos ya será trabajar con el problema, pero la mayoría aplastante de los anarquistas rechaza el capitalismo y el dinero, por consiguiente sigue siendo en ellos una economía planeada, que es sinónimo de especialistas, comités, jerarquía, obediencia y gobierno.

(El eco-anarquismo es para el mercado libre. Los campesinos tendrán la libertad de no enviar sus cosechas y madera para ser vendida en las ciudades y en los pueblos. Los recursos no tendrán que ser repartidos porqué todas las personas tendrán sus propios recursos).

Las ciudades anarquistas no pueden funcionar: porqué no habrá multas ni penas que obliguen a un buen comportamiento, acabarán por seguir una jerarquía debido a la especialización, no tendrán comida ni recursos, no tendrán suficiente energía, y no existe un criterio referente a la repartición de los recursos.
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
15 feb 2009
O si voleu acabar am la massificació de les ciutats podeu fer com van fer els comunistes dels Khmers Rojos a Kampuchea (Cambodja). Allí el hermano nº 1, un tal Pol Pot va fer evacuar tota la gent de les ciutats per a crear forçosament una societat camboyana purament agricola i rural. El resultat fóu la ruïna del país i la mort de més de tres milions de persones, una tercera part de la població. Alli les causes més comunes en que s´aplicaba la pena de mort fóu per aquests delictes: ser vell, estar inutil fisicament, parlar algún dialecte, tindre algun estudi, dormir-se de dia, escoltar musica no comunista, fer massa preguntes, ser religiós, etc etc.
I com que fóu un règim molt auster,(i el que dic es també absolutament cert9 van voler prescindir de les bales per la execució del seu poble: els metodes barats per a exterminar la "dissidencia" eren o degollant-los amb un matxet, o reventant-los el cap amb un martell.
Les teoríes utòpiques per canviar el món de boquilla, són totes molt boniques, però quan són portades a la practica es veu realment que apart de inviables són criminals.
Vet aquí doncs, el que fóu el comunisme portat fins a les ultimes conseqüencies, pero aquiests es clar, no eren comunistes, aquests com que no ens agraden eren com el Stalin, eren feixistes. Clar clar..
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
15 feb 2009
aquest text no parla de forçar la poblaciço a abandonar la ciutat, sino d'una migracio voluntària. Aquesta migració s'hauria de basar en un canvi de sistema de valors amb la convivència i el suport mutu com a màxims exponents, enlloc de la competitivitat en què es basa el capitalisme. Els exemples (com això de cambodja) no serveixen com a arguments, tans sols distorsionen el debat, donant-li un caire emocional (pobrets cambodjans mira el que els hi va passar i tu vols repetir-ho..) o fins i tot infantil i demagògic.
Està molt bé el text de Richard Hunt!
Re: Ho sento però... cal destruir Barcelona
16 feb 2009
La sopa d'all!!!

Pol Pot va voler "ruralitzar" cambodja? jajaja!! I els que van morir ho feren per la patria.. Si eren més dolents que els israelians!! Que ja són dolents.. i que per cert encara aguanten amb estructures urbanes modernes i de caire cooperativista: els "kibbutz" d'una banda i algo similar, els "mossav" (on es tolera la propietat privada com la llar).. tot i que en perill d'extinció.. i lluny d'ésser un complet èxit.. és una experiència real i viva.. però bé, es israelià i no ens podem refiar.. que un dia ens llevarem sionistes i voldrem beure sang.

Tornant al tema : la sopa d'all!!

Fem un, dos, tres, 1000 "cans masdeus".. i tindrem 500 barcelones.. la solució és morir tots/tes plegats/des un dia.. jo em pillo desde l'avió del tibidabo.

Merci pel text del Richard Hunt.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more