Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: un altre món és aquí
Reflexió: Grècia, convocatòries fantasma, indymedia
28 des 2008
Cal organització i creativitat, desmuntar les convocatòries fantasma que divideixen i fer visible una solidaritat amb Grècia que és molt més gran del que ens pensem
I per què hi havia dues convocatòries? Anem tant sobrats que en podem fer dues? A Grècia en feien tres i quatre ahora, i hi anaven multituts a totes, però no estem a Grècia...

La de les 20h estava clar que era fantasma, la de les 17h alemnys tenia una penya al darrera, així que prou de recriminar que no hi anés ningú a les 20h. PROU de convocatòries fantasma: aquí s'hauria de pensar a indymedia, el col·lectiu editorial hauria de pensar bé què fer en aquests casos, i no prendre la solució del "ni chicha ni limoná" i pensar de la comlumna central les dues, hòstia: la seva feina hauria d'haver estat comprovar que en els darrers dies la única verosímil i convocada per algú en concret, amb pàgina web i tot, era la de l'assemblea de solidarxs amb la revolta grega: així ho deien vàries altres pàgines web alternatives. Jo tenia l'esperança que indymedia acabés fent-ho, però no, va penjar les dues...

No cal reprimir la possibilitat de convocatòries ràpides (com per exemple la de la concentració d'ahir a Pça Sant Jaume pel bombardeig assassí dels israhellians: per cert, hi va anar algú?), pèro quan no hi ha tantes presses i es porta una setmana amb la confusió 17h, 20h, la meva opinió és que el col·lectiu editorial d'indymedia hauria d'haver optat per censurar la convocatòria de les 20h, perquè no estava recolzada per cap col·lectiu (encara que hi hagi un cartell), perquè la majoria de mitjans acabava parlant només de la convotaròria de les 17h, i per facilitar la unitat en una lluita que tant costa com aquesta, en que hi va tant poca gent.

La mani del dissabte anterior va patir una repressió i un terror tan terrible, que molta gent amb la que parlava em deia que havia estat a punt de no venir a la concentració (de les 17h), al que ajudava la confusió de convocatòries. Imaginem llavors, quanta altra gent s'haurà quedat a casa (en sé d'alguna també) per la mandra a enfrontar-se a uns mossos molt xungos en una convocatòria molt confusa en que et jugues la pell, al cap i a la fi, i sense acabar de veure-hi la utilitat... Perquè aquesta és la cosa: amb la repressió del dissabte passat, hi havia més por però també més ràbia, i això és el que s'ha de capitalitzar; però la puta confusió de convotaròries...

Una altra cosa que em fa pensar: un company grec feia paròdia de l'espontaneïsme anarquista "espanyol" o "català" o el que sigui, aquell que creu en el geni improvitzador llatí per tirar endavant iniciatives... Venia al cas per la seva pregunta als organitzadors de si tenien panfletillos per repartir i de la cara amb què el van mirar, com si fos una aberració. Fa pensar en l'insurrecionalisme naïf i cansí d'alguns... A Grècia s'organitzen hòstia!! I prou de tonteries de que la organització és autoritària... Aquí tenim el resultat!! (L'anarquia és la màxima expressió de l'ordre, no recordo qui ho deia això...; i la màxima vol dir la millor, la més correcta, per entendre-ns).

Endavant la penya de l'assemblea, tot el respecte perquè almenys hi havia un comunicat, que es va llegir, hi havia pancartes un megàfon i després, sobretot, responsabilitat per la resta de la penya, per desconvocar quan era un perill fer quelaseovl cosa en aquella situació i amb tan poca gent, i per deixar clar que no eren responsables de l'altra convocatòria. Però a veure si s'organitza alguna cosa més la propera vegada!! Una mica de creativitat, del que n'estan desbordants ara a Grècia, com veiem en les traduccions i en el que ens fan arribar les companyes i companys que han estat ara per allà!!

Estic d'acord amb un post d'algú que clama també per la organització de base com en alguns instituts de Sabadell o Cerdanyola. Està clar que aquest és el camí, i que ens hem de deixar de sectarismes: la màxima expressió d'autonomia hauria d'estar en el rebuig de tota bandera. Però també crec que ja hi ha moltes assemblees molt diferents que se sumarien fàcilment amb millors convocatòries, que hi ha molta gent que treballa en moltes històries i que serà la que alimentarà una hipotètica revolta si és que en aquest desert algun dia n'hi ha una...

Organització, creativitat, només així es podrà fer visible la solidaritat amb Grècia, que és molt més gran del que ens pensem!!

Salut!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Reflexió: Grècia, convocatòries fantasma, indymedia
28 des 2008
Organizacion y asambleas de base!!! despues a luchar en condiciones...
Tenemos que poner mas enfasis en crear el tejido social que queremos que gobierne en una sociedad futura. Tenemos que crear asambleas de base (no de comunistas, indepes, anticapitalistas...); por ejemplo en Sabadell en los institutos MAES (creciendo cada vez más y concienciando a la gente, ahora la ALEC (lo mismo pero en Cerdanyola).
Los estudiantes de Secundaria de estas localidades van por buen camino.
La gente "no concienciada" ve con buenos ojos a las asambleas de base, ya que luchan por la conquista de derechos, derogaciones de leyes, etc. Se les escucha y pueden dar su opinion.
Si vamos directamente las organizaciones a intentar mover a la gente "normal", no conseguiremos nada.
Tenemos que crear ese tejido social de asambleas y alli poder llevar nuestras propuestas revolucionarias ique sean escuchadas con detenimiento, no como pasa ahora que sudan de nosotros...
Menos sectarismos de organizacions y más enfasis en los organismos de base... k son el futuro!
Indirectament cuanto crece el movimmiento asambleario de base, tambien crecen las organizacionesanticapitalistas. No tengamos como primer objetivo el que nuestra organizacion sea la que gane mas militantes, porque pasara todo lo contrario... Si creamos asambleas de base, ganaremos en numero de militantes todas las organizaciones. Asi que menos sectarismos y a crear asambleas de base alli donde podamos. Y ORGANIZACION!!!
Ya vasta de individuos anarquistas, comunistas, anticapitalistas, que se llenan la boca pero despues no se organizan: son antiorganizacion, antisindicato, antiasambles (no quiero generalizar) Sin organizacion mirar lo que nos pasa...
Ya basta de tonterias!!!
Re: Reflexió: Grècia, convocatòries fantasma, indymedia
28 des 2008
Reflexionem sobre la reflexió de reflexionar y despres debatim si en de reflexionar la refexiò o no.
Re: Reflexió: Grècia, convocatòries fantasma, indymedia
28 des 2008
metafísica o mort!

XD

a veure nens, a parlar akestes coses a les assemblees i fer xarxa amb els diferents moviments socials!
Re: Reflexió: Grècia, convocatòries fantasma, indymedia
28 des 2008
materialisme dialèctic o mort!

XD
Re: Reflexió: Grècia, convocatòries fantasma, indymedia
28 des 2008
fòrums d'internet = paraules a l'aire = debats de cafeta...

desconectem l'ordinador i veiem la realitat. les coses es parlen en altres llocs.

gamarusos
Re: Reflexió: Grècia, convocatòries fantasma, indymedia
28 des 2008
som penosos i uns antisistema aburgesats i acomodats...plou, fa fred, s'està millor al bar fent una birra...patètic...desprès em diuen algunx companyx que estan compromesos, que fan activitats solidàries i alhora de la veritat, mira ke va passar ahir...kina embeja companys grecs, vosaltres si ke us solidaritzeu i a més actueu de veritat...
Re: Reflexió: Grècia, convocatòries fantasma, indymedia
29 des 2008
si els canals de confiança hagueren funcionat no passaria el que va passar, ni a la realitat ni als canals de informació virtuals, d'acord amb la crítica però que sigui constructiva... està molt bé dir qui va cometre errors, però està bé preguntar-se també que ens fa arribar a aquests nivells...

...la imaginació contra el poder...
Re: Reflexió: Grècia, convocatòries fantasma, indymedia
31 des 2008
són els convocants que haguessin hagut de comunicar bé a indymedia; el col·lectiu editorial no fa feina de periodistes, decidint si una noticia es veritat i l'altra no.
Sindicato Sindicat