Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: globalització neoliberal : ecologia
IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
16 des 2008
IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques

Así se deduce de la respuesta del eurodiputado Raúl Romeva a la petición de retirada de la Directiva realizada por colectivos y trabajadores diversos.
Así se deduce de la respuesta del eurodiputado Raúl Romeva a la petición de retirada de la Directiva realizada por colectivos y trabajadores diversos. Raúl Romeva respondió por escrito a una iniciativa de la Campanya unitaria contra la directiva de las 65 horas/ Que la crisi la paguin els rics dirigida a todos los europarlamentarios del Estado Español. Como se puede leer en negrita en el texto de respuesta que reproducimos, la posición de Romeva en la “segunda lectura� del texto de la Directiva, que se realizará mañana en el Parlamento Europeo, plantea la modificación de dos de los puntos de su contenido: la eliminación de las cláusulas de exclusión voluntaria y que el tiempo de guardia sea considerado tiempo de trabajo. ¡Obsérvese que no defiende el rechazo contundente e inapelable a la Directiva, sino la modificación de dos de los puntos de su contenido! Señores de IC: ¿�Ecologistas y de izquierdas de verdad� o socios social-liberales de las políticas favorables al capital, como también hacen en Catalunya?

Kaos. Laboral y Economía



--------------------------------------------------------------------------------


Texto enviado por colectivos y trabajadores a propuesta de la Campanya unitaria contra la Directiva de las 65 horas / Que la crisis la paguen los ricos:
Distinguido/a Miembro del Parlamento Europeo,

En la próxima sesión plenaria del Parlamento Europeo de 15-18 de diciembre próximo está prevista la discusión/votación de la Directiva sobre la regulación del tiempo de trabajo (COD/2004/2009) popularmente conocida como la 'de las 65 horas'. El contenido de la misma no puede ir más en contra de los intereses de los ciudadanos, deshaciendo la histórica y duramente conseguida jornada de 8 horas y dejándole indefenso en una 'negociación' individual frente a la empresa, con el agravante de la situación económica general actual.

La dirección que debería ese cuerpo legíslativo adoptar habría de ser hacia la reducción de la jornada, en un primer momento las 35 horas semanales

Por todo ello, como ciudadan@ de la UE le requiero un posicionamiento firme y contrario a las pretensiones de la Comisión y por tanto su voto en contra de dicha Directiva.


Atentamente,





--------------------------------------------------------------------------------

Respuesta del Eurodiputado de Raül Romeva:

Estimada/Estimado,

En primer lugar gracias por escribirme.

Comparto las críticas hacia el texto actualmente sobre la mesa de la directiva del tiempo de trabajo. La posición común del Consejo es inaceptable, los gobiernos de los Estados miembros han acordado un texto verdaderamente antisocial que no tiene en ninguna consideración la salud y la seguridad en el trabajo.

Éste es un paso atrás en la protección de los trabajadores de la explotación laboral. La propuesta del Consejo posibilitaría hasta 78 horas de trabajo en una semana, y hasta una media de 65 horas de trabajo a la semana. Esto es peligroso para los trabajadores y para los clientes. Como lo es separar el tiempo de guardia entre activo e inactivo, calculando únicamente el primero como tiempo de trabajo. Esto podría llevarnos, por ejemplo, a que a doctores que tengan un par de horas de guardia sin actividad éstas les sean calculadas como tiempo de descanso, y que por lo tanto continúen trabajando sin descansar.

El Grupo Verdes/ALE en el Parlamento Europeo vamos a luchar en la segunda lectura del texto para conseguir lo siguiente:

- Pedimos que se eliminen los opt-outs (cláusula de exclusión voluntaria) de la directiva del tiempo de trabajo. Es una cuestión de salud y seguridad y por lo tanto en esta legislación no debería haber ninguna excepción. Es una cuestión de salud de todos los trabajadores y de seguridad en el lugar de trabajo – ya sea un hospital, una fábrica, o un jardín de infancia-. No puede haber ningún opt-out a la legislación que está en el centro de la Europa Social.

- Pedimos que el tiempo de guardia se considere tiempo de trabajo. El tiempo de trabajo es tiempo en el que el empleado tiene que estar a disposición del empleador. Si una persona está de guardia, no se puede considerar tiempo libre y por lo tanto tampoco de descanso.

Te ruego que nos apoyes escribiendo a los otros eurodiputados y eurodiputadas al respecto. Escribe también al gobierno de tu Estado pidiendo su compromiso para una buena directiva de tiempo de trabajo en el Consejo.

Gracias por compartir tus reflexiones conmigo.

Sinceramente,

Raül Romeva i Rueda

Diputado Europeo de ICV en el Grupo de los Verdes/ALE
Mira també:
http://www.kaosenlared.net

This work is in the public domain

Comentaris

Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
16 des 2008
Seguiran donant suport a aquest partit els "comunistes" PCC i PSUCviu?

em responc a mi mateix: SI
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
16 des 2008
1- aquí no diu que es posicioni a favor de les 65 hores.

2- EUiA té una posició clarissima sobre aquest tema, i els "comunistes", com diu el bailet aquest, hi estem frontalment en contra.
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
16 des 2008
Son uns cabrons!!!

Ens porten com ovelles a les manis... i si vols sortir et reventen el cap.
i ara per les 65h !!!
Kom ke viuen de puta mare, es pensen ke demà ells no tindran ke treballar 65h..
En serio, aneu-vos A LA PUTA MERDA!!

Pd: sento les males paraules, però eske ja està bé..
IC Va vaotar a favor del Tractat Neoliberal de Maastrich
16 des 2008
Che_contra_IC_Maastrich_1995o96_copia.jpg
Eco? Socialistes? o l'eco dels socialistes?
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
16 des 2008
EUIA dóna suport a ICV com ICV dóna suport a EUiA.

És una vergonya que us dieu "comunistes" i vingueu a vomitar la vostra propaganda a Indymedia, un mitjà alternatiu, després de possar-la a TV3 com no.

FORA COL·LABORACIONISTES AMB EL SISTEMA CAPITALISTA!

LLUITA DIRECTA CONTRA EL CAPITAL! NO A LES 65 HORES (que els vostres socis donen suport)!
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
No teneis ni idea de nada. Solo introducir una pequeña modificación en el texto la directiva es rechazada por el Parlamento i devuelta a la Comisión

Decir que ICV està a favor de las 65h és mentir...nada nuevo bajo el sol, no?
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
Clar, i si la resta els sorprenen votan a favor del canvi que proposen que faran, dir llavors que ells no volien que els han engañat, això si de dir que NO a la directiva no, sols dir si amb modificacions, com que ells no seran els que traballaran 65 hores, en el fons els hi és igual, de fet no van a treballar i ningú els diu res.

Figura (vamos a contar mentiras...) quan algú no està d'acord amb una cosa ho a de dir clar, NO ESTEM D'ACORD, el que no pot fer es dir si pero amb condicions, llavors es quan acabes pactan una reducció de drets, perquè no s'ha sigut prou valent de dir que per la reducció de drets no si pasa ni de puntetes.

Si es cert que no estan d'acord amb les 65h, i escriuent el que hem llegit a dalt, o són uns hipòcrites de cara la galeria, diguem no però pactem sí (vaja com el PSOE amb l'OTAN), o directament són uns covards incapacitats de defensar el que creuen, i més quan parlem d'una reducció de drets d'aquets calibre, deixan en res les lluites socials i laborals dels nostres avis, pares etc...

En definitiva, patètica la imatge que estan donant ni d'esquerres ni res, demostren que no es diferencient amb res de la resta de la clase política, es venen per un plat de llenties, i el que és pitjor venen a la gent que a confiat amb ells, apunyalant-los per l'esquena, com sols fan els covards d'auesta calanya.
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
Acaben de rebutjar la Directiva de les 65h amb el vot de Raül Romeva, eurodiputat d'ICV-EUiA

I ara quina serà la propera mentida?
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
que a un cojo:

La votació de la directiva ja s'ha produït. Ha estat finalment rebutjada amb majoria i, entre d'altres, amb el vot en contra de Raül Romeva.

Mira que hi ha coses per criticar d'ICV sense necessitat de dir mentides...
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
primer, a tots i totes els que heu penjat la noticia, si us plau feu classes de lectura, perquè en cap cas el eurodiputat d'ICV diu que no estigui en contra de la directiva de les 65 hores, és més literalment diu: "Comparto las críticas hacia el texto actualmente sobre la mesa de la directiva del tiempo de trabajo. La posición común del Consejo es inaceptable, los gobiernos de los Estados miembros han acordado un texto verdaderamente antisocial que no tiene en ninguna consideración la salud y la seguridad en el trabajo."
segon, podeu fer alguna cosa més profitosa a la vostra vida (com aprendre a llegir) que enganyar i dir mentires, a més sense realisme...
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
primer, a tots i totes els que heu penjat la noticia, si us plau feu classes de lectura, perquè en cap cas el eurodiputat d'ICV diu que no estigui en contra de la directiva de les 65 hores, és més literalment diu: "Comparto las críticas hacia el texto actualmente sobre la mesa de la directiva del tiempo de trabajo. La posición común del Consejo es inaceptable, los gobiernos de los Estados miembros han acordado un texto verdaderamente antisocial que no tiene en ninguna consideración la salud y la seguridad en el trabajo."
segon, podeu fer alguna cosa més profitosa a la vostra vida (com aprendre a llegir) que enganyar i dir mentires, a més sense realisme...
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
Gràcies Raquel per la recomanació, però tot aixó es pot evitar senzillament dient estem en contra o pel no frontal a les 65 h, fent formulacions ambigues de "comparto las criticas" o "la posición común del Consejo es inaceptable" en senyor Romeva no assegura que el seu partit rebutji sempre la proposta si no que deixa oberta la possibilitat de acceptarne una de retocada, és de sentit comú i qui no ho vulgui veure sera per seguidisme al partit tal....una de retocada sigui com sigui continua sent una tragedia pels treballadors i donat al llarg historial de ICV en agressions als treballadors i al sector public (de la mà dels talibans ultraliberals del tripartit) és normal que tots desconfiem.

En conclusió: no necessitem las teves classes de lectura, el text es prou amigu per estar-ne alerta, posats a donar classes, donem classes de dignitat i decencia als politicatxos de ICV els grisos que fa molts anys que s'han oblidat del que significa les paraules roig i verd.
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
todo el que sepa leer fusilado. i el q lleve gafas tambien.
visca el comunismo fashion
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
És lamentable que us dediqueu a llençar 'bulos' un dia abans o dos dies de la votació d'una cosa tan transcendental com és la directiva de les 65 hores. Dubtar que ICV votés en contra d'aquesta directiva és demagog. Raül Romeva va ser dels primers eurodiputats no només a posicionar-se públicament en contra de la directiva sinó de fer campanya, ja al més de juny. Per tant, basar-se en la carta, on es qualifica d'inacceptable (= no acceptar = negar-se = dir que no) la proposta del Consell, per dir que ICV dona suport a la directiva és simplement mentida. A partir d'aquí no hi ha res més a parlar en els vostres termes.

Però bé, suposo que no teniu més arguments que el populisme barat, demagog i directament fals que mostreu. Us hauria de caure la cara de vergonya, sobretot que mentre que des del Parlament Europeu s'ha hagut de fer un esforç titànic per buscar el consens i l'unió entre les diverses famílies polítiques per poder aprobar ni que fos una esmena amb majoria absoluta que tombés el text (pel què, entre d'altres calia obtenir el suport de part del PPE) i l'enviés a renegociar, des d'aquí us dediqueu a sembrar el dubte sobre el paper de l'únic eurodiputat d'esquerres català. Treure aquest titular avui em sembla irresponsable, a banda de fer gala un cop més del vostre sectarisme.

En comptes de perdre el vostre temps i fer-lo perdre als altres escrivint mentides, perquè no us llegiu el text de la directiva, les esmenes i us apreneu com funciona el procés legislatiu de la UE? Potser així apreneu que el procés no està acabat i que encara queda molta lluita, que queda la renegociació en el comitè de conciliació i que per això és fonamental una majoria parlamentària força. Per tant, això no està ni molt menys acabat i caldrà molta lluita per tombar-ho, que serà més efectiva si ens deixem de xorrades i ataquem a qui realment hem d'atacar.

Per cert, preventivament, si algú em vol respondre que sigui amb argument una mica elaborats i amb fets contrastables. sino, ni us molesteu.
Gràcies
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
ICV sempre ha estat en contra de les 65 hores. Romeva ha escrit infinitat d'articles contraris, ha promogut manifestacions. ICV ha fet una campanya amb materials contra les 65 hores. I avui, evidentment, hi ha votat en contra.

Als contrainfos us queixeu, amb tota la raó del món, de que els mitjans de comunicació convencionals menteixen i manipulen, però vosaltres en aquest cas heu fet exactament el mateix: mentir i manipular. No teniu vergonya.
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
que trist a dit ...populisme barat...

Per començar el populisme es fa des del poder, o alguna organització que opti per a tal, no des del poble, que et fa pensar que la gent que ha escrit això no és del poble i si de la burgesia o el poder?
Re: IC - Verds a favor de la directiva europea de las 65 horas semanales si se aceptan algunos retoques
17 des 2008
IC si ke es trist... I és evident ke la ambigüetat del "article", ens possa a la güait, perquè últimament els de IC, ens rebenten el cap per voler passar per les rambles..
ni pedres, ni molotovs,
ENS REBENTEN EL CAP, PER VOLER PASSR PER LES RAMBLES!!
Sindicato Sindicat