Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Accions per a Avui
Tot el dia

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: altres temes
29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
30 nov 2008
Ahir milers de persones es van passejar pels carrers de Barcelona. Mneys de les que moltes persones esperavem, després de tota la feina feta.
Però, el que més desmotiva, tot i que cal continuar lluitant per evitar el que va passar ahir, com passa gairebé sempre.

Semblava més una fira on anar a mostrar cadascú el seu logo que no pas un clam contra el sistema.

Al meu parer, i al de moltes persones, caldria fer un canvi radical en el model de manifestacions.

A banda del manifestòdrom del qual s'ha parlat per Indymedia moltes vegades, ahir em va decepcionar veure el circ muntat.

Una cosa és que hi hagin banderes (roges, negres, estelades, roig-i-negres, republicanes...) i una altra el corporativisme que ahir es va mostrar des de totes les vessants.

Simplement és una reflexió i una opinió. A les manis: una pancarta al capdavant, banderes que vulguis (no corporatives), i res de pancartes alçades i banderes logotipades. A molta gent ens fa llàstima, i a molta d'altra els hi fa enrera a tornar a anar a les manifestacions,

Una altra cosa ja és el veure com la gent va a les manis a petar la xerrada i passar l'estona, poc seguiment a la crida de consignes...

Per altra banda, i malgrat això, felicitats a tota la gent que vam sortir ahir al carrer, i que ho fem cada dia lluitant als nostres barris, pobles i ciutats.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
30 nov 2008
Home, si tu ets un superguaypostmodern que no tens organització no vagis amb material (bandera, pancarta...) i punt.

De totes formes, estic d'acord (i ho vàrem comentar allà mateix) que allò semblava més aviat una fira d'entitats.

Salut i república!
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
30 nov 2008
no estic organitzat a cap organitzacio (!) pero si pago quota a un sindicat i participo a alguna lluita

aquestes "jo i moltes persones" quan sou?

personalment a mi m'encanta el poti-poti la fira d'entitats i que cadascu/na porti la seva falera etiquetada, en xapes, banderes, roba interior o altres parafernalies, des de les sectes més nombroses als grupusculs o individuus més franctiradors, em mola veure que gent de procedencies diverses i diferents neures vagi tothom a una, sense renunciar a la seva pelicula

(t'ho pots agafar en com aprendre coses de cadascuna de les tradicions historiques de lluita de cada color, millor aixo que uniformar a tothom)

"lo que hace falta es color" contra el capitalisme gris
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
30 nov 2008
"Una altra cosa ja és el veure com la gent va a les manis a petar la xerrada i passar l'estona, poc seguiment a la crida de consignes..."

(despres de cada mani algu passara llista i posara una nota .. es que...)
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
30 nov 2008
El rotllo de sempre...
Quan es treballa en àmbits unitaris, cal la sopa de lletres?

Doncs no està malament que hi sigui aquesta sopa de lletres o "fira d'entitats" però de vegades, com en el cas d'ahir, hi ha moltes organitzacions que centren els seus esforços sobretot en que es vegi el seu logotip a, malgrat es treballi en un àmbit unitari, competir per ser el més vist i destacat.

Realment és cansí i crec que el comentari del company/a que ha penjat la notícia anava en aquest sentit.

Trobo que és molt més positiu que hi aparegui aquesta sopa de lletres al cartell o fins i tot en els comunicats quan es reparteixen o llegeixen. Però tota la resta no ens ajuda a sumar.

Cooperem o competim?
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
30 nov 2008
No crec que s'hagin de portar banderes personalitzades de cada partit/entitat i intentar fer una espècie de competència ficticia sinó de treballar tots en conjunt, un nom per a tots, ja que hi ha una causa en comú, en molts àmbits és necessari, ja que el contrari genera una certa divisió.

Aclaro que només és el meu punt de vista
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
30 nov 2008
No diguis això!

Què els quedarà a Revolta Global o a la JCPC, si no poden dur banderes amb els logos ben grans a les manis?

La desaparició total! L'oblit! Els seus cranis ultrarrevolucionaris no podran fer res des de casa seva, si no poden mostrar-se tan crítics i tan a l'esquerra cada dos mesos en alguna manifestació convocada per altres!

AaAAaAaHhHhh....
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
01 des 2008
Molt d'acord amb la reflexió que es fa generalment. Com a molt banderes "ideològiques", però això de les corporatives és completament patètic...

I per mi que qui s'emprotava la palma (com ho fa cada 1 de maig) en aquest sentit eren Revolta Global (tot i que no són els únics), amb la filosofia "d'un militant, una bandera corporativa".

Per cert, us heu fixat que els que tenen l'afany de mostrar corporativisme són precisament els que no poden montar una mani per ells mateixos/es per manca de gent? vaja, els que més volen "aparentar", són els que menys ho poden fer, i aquest tipus de mani són l'escenari perfecte (l'únic que tenen) per projectar-se.

PS: Com a apunt, els del PCC van preferir estar abans en el bloc (si en podem dir així) de l'Esquerra Independentista que en el de darrere del PSUC-Viu; molt reveladora l'anècdota XD.
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
01 des 2008
Company, t'asseguro que els del PCC no anavem amb el bloc de l'EI, eh. De fet, no anavem en cap "bloc".

Al contrari, vam estar davant del PSUC Viu, com podriem estar al darrera. En qualsevol cas, no hi ha cap problema en estar a prop de l'EI, eh!
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
01 des 2008
pel roig:

si que milito en una organització que estava a la manifestació i amb pancarta. I ho critico.

Lo de "superguaypostmodern" t'ho pots estalviar, i si tens cap problema vens a la meva ciutat i li comentes a la resta de gent dels moviments socials.
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
01 des 2008
Adelante con la lucha y abajo con lxs supuestxs camaradas que se mofan del resto de colectivos!
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
01 des 2008
obrero, si et refereixes a mi, el de l'excirt inicial, no em mofo de cap col·lectiu, només es fa una reflexió.
Re: 29-N: unitat contra la crisi o la lluita pel corporativisme?
02 des 2008
Aquells que porten la seva feina al darrere i que tenen coses a oferir si que haurien de poder portar cert logotip (no fer ostentció massiva), però aquells que no fan res haurien de tenir prohibida la seva simbologia a la mani,
entre els prohibits estarien la sopa de lletres troskistes i alguns altres reductes.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more