Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: altres temes
¡Su crisis que la paguen ellos! Fuera la directiva de las 65 horas semanales! ¡Solidaridad con las luchas!
28 oct 2008
El pasado 9 de junio, poco antes de que estallase la brutal crisis financiera del capitalismo, los ministros de Trabajo de la Unión Europea aprobaron, sin ningún voto en contra, una “propuesta de modificación� de la actual Directiva sobre el tiempo de trabajo.

JORNADAS SEMANALES DE 60-65 HORAS

Según la nueva propuesta de Directiva, los Estados podrán permitir aumentos de la jornada de trabajo semanal hasta las 60-65 horas, que se aplicarían a través de pactos individuales entre el empresario/a y el trabajador/a, aunque los convenios fijaran una jornada inferior. Esto representa la vuelta a jornadas “legales� de 10 a 12 horas y seis días por semana. Está previsto que el Parlamento Europeo vote la Directiva, en principio, el próximo 19 de diciembre.

SU CRISIS SOBRE NUESTRAS ESPALDAS

La Directiva de las 65 horas es uno de los instrumentos con los que la Europa del capital quiere hacernos pagar la terrible crisis que han provocado banqueros y capitalistas a la búsqueda del máximo beneficio. Los gobiernos, que durante estos años han sido cómplices de la brutal especulación y del enriquecimiento fuera de toda medida de una pequeña minoría, se han lanzado ahora a la desesperada al rescate de estos ladrones, con un endeudamiento público brutal, que tendremos que pagar durante mucho tiempo la clase trabajadora con un deterioro radical de los servicios públicos. El Gobierno Zapatero ha comprometido 150.000 millones para salvar los especuladores. ¡El 15 % de la riqueza nacional!

Pero la crisis justo se ha iniciado y es ahora que viene la carga pesada sobre la población trabajadora: despidos, paro, ataques a los salarios, hipotecas que no se pueden pagar, deterioro de los servicios públicos, recorte de las pensiones... Es el caso de los compañeros/as de Nissan y las empresas auxiliares, de Frigo o de Simon. El capitalismo sólo conoce una receta para salir de su crisis: destruir riqueza, aplastar nuestros derechos y aumentar la explotación hasta recuperar un nivel de beneficios que anime un nuevo ciclo de “prosperidad�... ¡hasta la siguiente crisis!

Denunciamos el apoyo sindical dado por Fidalgo (CCOO) y Cándido Méndez (UGT) al plan de salvamento de la banca, su disponibilidad a negociar un grave recorte de las pensiones, su aceptación de “sacrificios salariales�(Fidalgo) y su compromiso para mantener la “calma social� e impedir que las luchas se unifiquen, como por ejemplo es preciso hacer en Barcelona.

HAY QUE ECHAR ATRÃ?S LA DIRECTIVA DE LAS 65 HORAS

·Porque pretenden hacernos retroceder un siglo, invalidando la jornada máxima semanal de 48 horas que la OIT oficializó en 1917, después de una lucha larga y llena de sacrificios del movimiento obrero internacional por la jornada de 8 horas.

·Porque atacan una de las mayores conquistas sindicales: el derecho de la clase trabajadora a la representación y la negociación col·lectivas, dejando así al trabajador individual a merced de la empresa.

·Porque, cuando están enviando miles de trabajadores/as al paro, en lugar de reducir la jornada (comenzando por las 35 horas), rebajar la edad de jubilación a los 60 años y repartir el trabajo, de manera que todo el mundo trabaje, pretenden prolongar la jornada, provocando más desempleo.

·Porque la Directiva es un instrumento para abaratar unos salarios ya devorados por la carestía; porque comporta un grave incremento de los problemas de salud laboral y siniestralidad y porque hace imposible cualquier conciliación de la vida laboral y la familiar y personal.

·Porque no es verdad que la Directiva sea algo lejano que no nos afecta. Si se aprueba, el impacto será inmediato, a pesar de que no se haya trasladado aún a una ley española. Para empezar, la patronal podrá subcontratar personal de países donde la jornada de 60-65 horas haya sido legalizada. Nos chantajearán con amenazas de deslocalización a los países donde la Directiva esté ya implantada. Y los empresarios individuales tampoco tardarán mucho en aplicarla, al amparo del Tribunal Europeo de Justicia, aunque la ley española no se haya modificado, como ya sucede con la Directiva Bolkestein. La pretensión del capitalismo europeo es bien clara: comenzar por los países y sectores más desprotegidos (como precarios y personas inmigrantes) y acabar, al cabo de un tiempo, generalizando la prolongación de la jornada a las nuevas generaciones.

·Porque la Directiva es una pieza importante de la ofensiva de la Europa del Capital. Viene de la mano de la Directiva de Retorno contra millones de inmigrantes (que son presentados como culpables del desempleo); del plan Bolonia de privatización de la Universidad; de la Directiva Bolkestein para liberalizar y privatizar los servicios públicos; de las rebajas de impuestos a los empresarios y a los ricos (Zapatero, por ejemplo, ha eliminado el impuesto sobre el patrimonio y reducido el de beneficios); o de la permanente presión para alargar la edad de jubilación y recortar y privatizar las pensiones públicas. Ahora acaban de comprometer ¡2,5 billones! para salvar a los banqueros especuladores. Con estas políticas la Unión Europea se muestra como lo que es: un instrumento del capitalismo europeo.

HACE FALTA UNA MOVILIZACIÓN GENERAL CONTRA LA DIRECTIVA Y PARA QUE SU CRISIS LA PAGUEN LOS RICOS Y LOS BANQUEROS

No podemos esperar nada del Parlamento Europeo, que aprobó la Directiva de la Vergüenza y que está en las manos de los mismos gobiernos que promueven la Directiva de las 65 horas. Entre los promotores están los Berlusconi y Sarkozy, junto con el Partido Laborista británico y la socialdemocracia alemana. El Gobierno Zapatero, que afirma estar en contra de la Directiva, no votó en contra sino que se abstuvo.

Una agresión de esta envergadura exige una respuesta contundente en toda Europa. La CES (Confederación Europea de Sindicatos, de la que forman parte CCOO y UGT) no ha pasado de hacer una protesta formal. Pero esta barbaridad no se puede parar con presiones diplomáticas ni negociando “mejoras� de algo innegociable. Llamamos a la CES, si no quieren ser cómplices de este atentado, a convocar una huelga general europea de 24 horas para forzar la retirada de la Directiva.

Nos solidarizamos con los trabajadores/as en lucha contra los despidos. Exigimos el rechazo de los expedientes de regulación (ERE) por parte de la Consejería de Trabajo. Nos solidarizamos con la huelga de la Enseñanza del día 13 de noviembre y con la lucha de los estudiantes, ambos contra la privatización de la Enseñanza. Estamos para unir las luchas en una lucha común. Defendemos, ante la gravedad de la situación, la convocatoria de una Huelga General. Y ponemos los actos de la campaña (la asamblea abierta del 15 de noviembre y la manifestación del 29 de noviembre) al servicio de los col•lectivos en lucha.

EN SOLIDARIDAD CON LAS LUCHAS!

NO A LOS DESPIDOS!

SU CRISIS, QUE LA PAGUEN ELLOS!

NO A LA DIRECTIVA DE LAS 65 HORAS!
15 NOVIEMBRE en lugar a determinar

ASAMBLEA ABIERTA, 16:30 a 18:30, con invitación a los trabajadores/as y estudiantes en lucha. ACTO-DEBATE, 18:30, con abogados (C. Ronda) y economistas (C. Taifa). ACTUACION MUSICAL, 21:00, con los grupos Amazig y Hip Hop, en el Parque de les Tres Xemeneies, recordando la huelga de la Canadiensepor las 8 horas

MANIFESTACIÓN 29 NOVIEMBRE, 17:30 HPZA. UNIVERSITAT - ST. JAUME

El passat 9 de juny, poc abans que esclatés la brutal crisi financera del capitalisme, els ministres de Treball de la Unió Europea van aprovar, sense cap vot en contra, una “proposta de modificació� de l'actual Directiva sobre el temps de treball.

JORNADES SETMANALS DE 60-65 HORES

Segons la nova proposta de Directiva, els Estats podran permetre augments de la jornada de treball setmanal fins a les 60-65 hores, que s'aplicarien a través de pactes individuals entre l'empresari/a i el treballador/a, encara que els convenis fixessin una jornada inferior. Això representa la tornada a jornades “legals� de 10 a 12 hores i sis dies per setmana. Està previst que el Parlament Europeu voti la Directiva, en principi, el pròxim 19 de desembre.

LA SEVA CRISI SOBRE LES NOSTRES ESPATLLES

La Directiva de les 65 hores és un dels instruments amb què l’Europa del capital vol fer-nos pagar la terrible crisi que han provocat banquers i capitalistes a la recerca del màxim benefici. Els governs, que durant aquests anys han estat còmplices de la brutal especulació i l’enriquiment fora de tota mida d’una petita minoria, s’han llançat ara a la desesperada al rescat d’aquests lladres, amb un endeutament públic brutal, que haurem de pagar molt temps la classe treballadora amb un deteriorament radical dels serveis públics. El Govern Zapatero ha compromès 150.000 milions per salvar els especuladors. El 15 % de la riquesa nacional!

Però la crisi just s’ha iniciat i és ara que ve la càrrega pesant sobre la població treballadora: acomiadaments, atur, atacs als salaris, hipoteques que no es poden pagar, deteriorament dels serveis públics, retall de les pensions... És el cas dels companys/es de Nissan i les empreses auxiliares, de Frigo o de Simon. El capitalisme sols coneix una recepta per sortir de la seva crisi: destruir riquesa, esclafar els nostres drets i augmentar l’explotació fins a recuperar un nivell de beneficis que animi un nou cicle de “prosperitat�... fins a la crisi següent!

Denunciem el suport sindical donat per Fidalgo (CCOO) i Cándido Méndez (UGT) al pla de salvament de la banca, la seva disponibilitat a negociar un greu retall de les pensions, la seva acceptació de “sacrificis salarials�(Fidalgo) i el seu compromís per mantenir la “calma social� i impedir que les lluites s’unifiquin, com ara cal fer a Barcelona.

CAL TIRAR ENDARRERE LA DIRECTIVA DE LES 65 HORES

·Perquè pretenen fer-nos retrocedir un segle, invalidant la jornada màxima setmanal de 48 hores que l'OIT va oficialitzar el 1917, després d'una lluita llarga i plena de sacrificis del moviment obrer internacional per la jornada de 8 hores.

·Perquè ataquen una de les majors conquestes sindicals: el dret de la classe treballadora a la representació i la negociació col·lectives, deixant així el treballador individual a mercè de l'empresa.

·Perquè, quan estan enviant milers de treballadors/es a l'atur, en comptes de reduir la jornada (començant per les 35 hores), rebaixar l'edat de jubilació als 60 anys i repartir el treball, de manera que tothom treballi, pretenen prolongar la jornada, provocant més desocupació.

·Perquè la Directiva és un instrument per abaratir uns salaris ja devorats per la carestia; perquè comporta un greu increment dels problemes de salut laboral i sinistralitat i perquè fa impossible qualsevol conciliació de la vida laboral i la familiar i personal.

·Perquè no és veritat que la Directiva sigui quelcom llunyà que no ens afecta. Si s'aprova, l’impacte serà immediat, tot i que no s'hagi traslladat encara a una llei espanyola. Per començar, la patronal podrà subcontractar personal de països o­n la jornada de 60-65 hores hagi estat legalitzada. Ens faran xantatge amb amenaces de deslocalització als països o­n la Directiva estigui ja implantada. I els empresaris individuals tampoc trigaran gaire a aplicar-la, a l'empara del Tribunal Europeu de Justícia, encara que la llei espanyola no s'hagi modificat, com ara succeeix amb la Directiva Bolkestein. La pretensió del capitalisme europeu és ben clara: començar pels països i sectors més desprotegits (com precaris i persones immigrants) i acabar, al cap d'un temps, generalitzant la prolongació de la jornada a les noves generacions.

·Perquè la Directiva és una peça important de l'ofensiva de l'Europa del Capital. Ve de la mà de la Directiva de Retorn contra milions d'immigrants (que són presentats com a culpables de la desocupació); del pla Bolonya de privatització de la Universitat; de la Directiva Bolkestein per liberalitzar i privatitzar els serveis públics; de les rebaixes d’impostos als empresaris i als rics (Zapatero, per exemple, ha eliminat l’impost sobre el patrimoni i reduït el de beneficis); o de la permanent pressió per allargar l'edat de jubilació i retallar i privatitzar les pensions públiques. Ara acaben de comprometre 2,5 bilions! per salvar els banquers especuladors. Amb aquestes polítiques la Unió Europea es mostra com el que és: un instrument del capitalisme europeu.

CAL UNA MOBILITZACIÓ GENERAL CONTRA LA DIRECTIVA I PERQUÈ LA SEVA CRISI LA PAGUINELS RICS I ELS BANQUERS

No podem esperar res del Parlament Europeu, que va aprovar la Directiva de la Vergonya i que està a les mans dels mateixos governs que promouen la Directiva de les 65 hores. Entre els promotors hi ha els Berlusconi i Sarkozy, juntament amb el Partit Laborista britànic i la socialdemocràcia alemanya. El Govern Zapatero, que afirma estar-hi en contra, no hi va votar en contra sinó que es va abstenir.

Una agressió d'aquesta envergadura exigeix una resposta contundent a tot Europa. La CES (Confederació Europea de Sindicats, de la qual formen part CCOO i UGT) no ha passat de fer una protesta formal. Però aquesta barbaritat no es pot aturar amb pressions diplomàtiques ni negociant “millores� d’una cosa innegociable. Cridem la CES, si no volen ser còmplices d’aquest atemptat, a convocar una vaga general europea de 24 hores per forçar la retirada de la Directiva.

Ens solidaritzem amb els treballadors/es en lluita contra els acomiadaments. Exigim el rebuig dels expedients de regulació (ERO) per part de la Conselleria de Treball. Ens solidaritzem amb la vaga de l’Ensenyament del dia 13 de novembre i amb la lluita dels estudiants, tots dos contra la privatització de l’Ensenyament. Estem per unir les lluites en una lluita comuna. Defensem, davant la gravetat de la situació, la convocatòria d’una Vaga General. I posem els actes de la campanya (l’assemblea oberta del 15 de novembre i la manifestació del 29 de novembre) al servei dels col·lectius en lluita.

EN SOLIDARITAT AMB LES LLUITES!

NO ALS ACOMIADAMENTS!

LA SEVA CRISI, QUE LA PAGUIN ELLS!

NO A LA DIRECTIVA DE LES 65 HORES!
15 NOVEMBRE a lloc per determinar

ASSEMBLEA OBERTA, 16:30 a 18:30, amb invitació als treballadors i estudiants en lluita. ACTE-DEBAT, 18:30, amb advocats (C. Ronda) i economistes (C. Taifa).ACTUACIO MUSICAL, 21:00, amb els grups Amazig i Hip Hop, al Parc de les Tres Xemeneies, recordant la vaga de la Canadenca per les 8 hores

MANIFESTACIÓ 29 NOVEMBRE, 17:30 HPÇA UNIVERSITAT - ST. JAUME

Para conectar y adherirse a la Campaña: No65hores ARROBA llistes.moviments.net
Mira també:
http://www.kaosenlared.info/especial/noales65hores
http://www.moviments.net/xarxacontratancaments/index.htm

This work is in the public domain

Comentaris

Re: ¡Su crisis que la paguen ellos! Fuera la directiva de las 65 horas semanales! ¡Solidaridad con las luchas!
29 oct 2008
Algú vol explicar per què hi ha una altra convocatòria el dia 15 de novembre pel mateix motiu?
Sindicat Terrassa