Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: @rtivisme
[opinió] Fer Pinya
17 oct 2008
Segurament el debat més important que té al davant l'Esquerra Independentista (EI) actualment és el de la vertebració i estructuració del moviment independentista, de configuració d'un moviment polític, les seves estructures, funcionament i objectius, per a lluitar per la Independència i el Socialisme. De tots els debats, aquest és cabdal, perquè no hi ha hagut mai en el món cap poble o classe que s'hagi pogut emancipar sense abans haver estat capaços de canalitzar les energies i empenta de cada una de les lluitadores i lluitadors com una sola veu.

És per això que encertar en aquesta "fòrmula" és tant important. I per a fer-ho, no hem de ser tímids, ni posar-hi excuses: sabem que la nostra lluita és i serà dura i difícil, comportarà anys de sacrificis, i per tant optimitzar esforços no només és necessari sinó imprescindible. Cal estendre, doncs, la convicció, primer, que l'acostament entre els i les revolucionaràries, els i les independentistes, és necessari i, segon, que cal avançar cap a la coordinació per a actuar amb més eficàcia.

Després de més d'una dècada de lenta recuperació, en una primera fase no és imprescindible la unitat orgànica, sinó que és més realista i pot donar més fruits plantejar-se la unitat d'acció, allò de "caminar separats però atacar junts". En la mesura que aquesta unitat d'acció maduri podrà refundar-se i eclosionar quelcom nou, una estructura nova per a un nou moviment.

En el moment actual, sens dubte, una estructura o espai de coordinació on els diferents agents de l'Esquerra Independentista es trobin, amb autonomia i sense lligams, però amb voluntat de resoldre i fer propostes, és la millor via per a aconseguir donar forma a aquest moviment que volem construir. L'existència de diferents organitzacions i realitats territorials ha de llimar-se amb tacte, i no es pot pensar en un moviment sinó és amb una direcció de totes les estructures existents. El baix nombre de militància amb experiència i preparació política suficient no ens poden fer pensar en cap altre model de direcció possible.

Som conscients que per a la consecució dels nostres objectius estratègics, la Independència i el Socialisme als Països Catalans, hi ha dues peces claus i complementàries: en primer lloc, l'Esquerrra Independentista (EI), composta per les diferents organitzacions i estructures independentistes existents i, per altra banda, la Unitat Popular. En tant que l'EI ha d'actuar com a motor de la UP, aquesta ha de funcionar amb un grau de cohesió i coordinació molt elevat. La UP, espai més ampli d'acumulació de forces per al trencament amb les estructures de dominació, ha de treballar en xarxa, sota uns mateixos objectius tàctico-estratègics. I si volem que aquestes dues peces encaixin, trobar el model de moviment és la clau de volta.

A les nostres places, cada setmana homes i dones es troben i, per alguna curiosa i meravellosa casualitat, donen forma a extraordinàries estructures humanes que aconsegueixen de tocar el cel. Com aquests homes i dones, duts per la mateixa empenta, cal que les coordinadores locals i comarcals donin forma a aquest territori ara encara invisible. Ampliant i reforçant la Coordinadora de l'Esquerra Independentista podrem anar dibuixant el mapa, de Salses a Guardamar, i del treball domèstic a la treballadora del taller, per a siutar-nos al món al costat dels pobles que lluiten.

Perquè sense pinya un Castell no es pot aixecar...

Fem créixer la Coordinadora de l'Esquerra Independentista,
Construïm la Unitat Popular!

Endavant (OSAN) - Comitè comarcal del Vallès Occidental
actuaciocastellera530ka9.gif
.
Mira també:
http://www.endavant.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: [opinió] Fer Pinya
17 oct 2008
Diu el text...

"En el moment actual, sens dubte, una estructura o espai de coordinació on els diferents agents de l'Esquerra Independentista es trobin, amb autonomia i sense lligams, però amb voluntat de resoldre i fer propostes, és la millor via per a aconseguir donar forma a aquest moviment que volem construir."

Perquè és la millor via? No ho expliques. A mi a primària sempre em deien "justifca la teva resposta" i encara ara ho intento practicar. Que sigui important coordinar-se no vol dir que encara sigui més important decidir com es fa aquesta coordinació, com la donem a conèixer, etc. Hi ha moltes maneres de coordinar-se i només una és crentr i potenciant cegament una nova "marca".

Per aixecar el castell, efectivament, cal una pinya. Una pinya ha d'estar formada per castellers conscients i forts, però també ha d'estar formada pel major nombre de castellers possibles. Si només aconsgueixes trobar-ne 3 o 4, només podràs aixecar castells molt petits, per forts i conscients que siguin els castellers.

Per bastir una pinya cal aquesta gent i per tenir gent a la pinya cal que algú engresqui a la gent a formar part de la pinya. I qui està engrescant a molta gent a venir a la pinya de l'EI? Em sembla força evident.

Cal coordinació, visió i risc. Qui no s'arrisca no pisca.
Re: [opinió] Fer Pinya
17 oct 2008
interrogador diu:
Per bastir una pinya cal aquesta gent i per tenir gent a la pinya cal que algú engresqui a la gent a formar part de la pinya. I qui està engrescant a molta gent a venir a la pinya de l'EI? Em sembla força evident.

A quin país vius? a Alacant, Palma, Perpinyà, I a mig Principat, l'imaginari col·lectiu dels i les independentistes no passa pel teu referent col·lectiu, doncs, ni existeix ni hi ha espectatives d'existir (fen la funció per la qual es va crear). El que si que existeixen són independentistes capaços de coordinar els seus esforços per tal de construir no un partit, sinó un moviment.
Aquesta és la justificació que li fa falta a la gent que pensa en un partit i no en un moviment. Aquella gent que no pensa en alliberar una nació i un poble, sinó aquells que cal explicar-ls-hi l'abc dels moviments revolucionaris, aquells que no saben que la base de tot moviment d'alliberament no és el partit sinó les persones que sustenten el moviment, ja sigui des del partit o des de fora (joves, estudiants, obreres, dones, treball local a casals, organismes en defensa de la llengua, etc...).

No oblidem que els castells s´han de fer amb persones i no de fang al costat de la platja, doncs la primera onada el pot tornar a terra. menys castells de fang, més persones!
Re: [opinió] Fer Pinya
17 oct 2008
A Alacant, Palma o Perpinyà l'imaginari col·lectiu de l'independentisme no passa ni pel què jo estic pensant ni per gaire res, per desgràcia. Potser a Palma pensen en el PSM (com a molt) i a Alacant els sembla que el Bloc és panca, poc més.

Sí, jo visc en un dels trossos de país on l'EI ha aconseguit avançar més, i per això penso que hem de seguir experimentant en la mateixa direcció: perquè ha funcionat. Segur que ens equivocarem, i aleshores ja rectificarem.

I en quina direcció estem avançant? No pas en la de construcció de cap partit "normal", noi/a: vius de fantasmes falsos. Ni jo ni el 90% dels qui pensen volen reforçar la CUP volem fer un partit i oblidar-nos de construir moviment. Si tu t'ho vols creure, endavant, però t'equivoques. Pensa que a partir d'un mal anàlisi de la realitat normalment es prenen decisions equivocades (cap a fora i cap endins, m'explico?).

No volem construir cap "partit" clàssic ni ho estem fent. La realitat de tants i tants pobles és la meva prova. Quina és la teva prova de que volem fer un partit "com els altres" i oblidar-nos de construir moviment? Estem creant un model que, alhora que es presenta a les eleccions locals, fa feina al carrer, treballa dins, amb i per els moviments socials rupturistes i col·labora amb la resta d'organitzacions de l'esquerra independentista.

No us equivoqueu. La majoria de la gent de les CUP que pensa que la CUP s'ha d'enfortir, no vol fer un partidet per recolir quatre vots. Allà on està treballant està demostrant que no és així. Potenciar la CUP no vol dir potenciar el treball institucional, vol dir potenciar un model que ha funcionat a bastants indrets (i bastant significatius), un model que ha anat molt més enllà d'aquest treball, que ha combinat molts tipus de lluita en una organització que estava pensada per una altra cosa. I està funcionant.

Només quatre il·luminats volen crear això que penses que els altres volem també. La resta vol construir un moviment potent i pensa de quina manera és millor fer-ho. I a molts llocs s'ha trobat una via que volem seguir explorant, perquè ens està funcionant.
Re: [opinió] Fer Pinya
17 oct 2008
el que segur que no cal és que una sola organització ultraminoritaria (i no parlo d'endavant i que es vulgui donar per eludit ja ho farà), tregui comunicats nacionals dient a tota l'Ei que ha de fer i deixar de fer.

i el que és txungo, és que una gent que porten un munt d'anys no parin de crear problemes a tot arreu on van comprometent a l'EI en coses que aquesta no vol... són hipoteques que en un futur ens tiraràn a la cara amb raó.

per cert, molt bon comunicat el d'endavant, a pesar d'alguna mancança que ja ha estat senyalada. coincideixo bastant en miquel.

salut!
Re: [opinió] Fer Pinya
17 oct 2008
Senyor interrogador, no em feu creure que l'èxit de la CUP en la majoria de poblacions on ha tert regidories és fruit del teu anàlisi, sinó fruit de l'analisi contrari, aquell que basa la força de l'independentisme en el moviment i no en el partit.
I pensant així, ja entenc perquè et dona igual el que passi a Perpinyà o Palma, o al la meitat del principat, tu amb la campanyeta de la CUP i les eleccions europees ja tens prou oxigen per bordar fins al 2014.
Sort que a Palma, Alacant o a tant d'altres llocs amb i sense CUP, hi ha gent amb projecte politic i no amb projecte personal.
Dius: "Sí, jo visc en un dels trossos de país on l'EI ha aconseguit avançar més, i per això penso que hem de seguir experimentant en la mateixa direcció: perquè ha funcionat. Segur que ens equivocarem, i aleshores ja rectificarem."
On vius? comarques de Tarragona, no? És l'únic lloc on hi ha un bon funcionament, amb resultats evidents del bon treball.
Re: [opinió] Fer Pinya
17 oct 2008
Prejudicis i mes prejudicis i molta mala ostia tens. Pero no hi entrare. Si no vols intentar entendre-ho no puc fer gaire mes. Ah! I ves a preguntar que fan a Manresa, Berga, Mataro, St Celoni, Cardedeu que diria que no son a Tarragona
Re: [opinió] Fer Pinya
17 oct 2008
que jo sàpiga, en el marc de l'Esquerra Independentista existeixen assemblees de cada col·lectiu que la integra, reunions de coordinació comarcal de diferents sectorials, reunions de coordinació comarcal de les CUP, etc. així es fa moviment, així és treballa, així és lluita, i és allà on s'han de parlar i debatre les coses, crec, i no aquí. No entenc la fal·lera per voler tirar-nos la merda els uns als altres. I si les CUP a banda del treball a escala municipal -que per això estan- ha de ser també un referent unitari i nacional de tota l'Esquerra Independentista per altres escales d'actuació (que no oblidem, també s'ha d'actuar en elles) es decidirà en aquestes assemblees locals, comarcals i sectorials, sense oblidar que les CUP també són sobiranes, cada una d'elles i totes elles juntes si així ho decideixen. I treballar per acordar una una veu més, també, a escala nacional no ho veig pas negatiu, que crec que és el que molt bona part de la militància vol i tota la gent que, sense ser militant estricte de l'Esquerra Independentista, pot identificar-se i treballar colze a colze amb nosaltres. Compromís, anàlisi de la realitat, treballar i lluitar en tots els àmbits i humilitat i generositat per part de tothom (persones i col·lectius) són la base per tirar endavant i fer pinya de veritat.
Sindicat Terrassa