Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
[Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
QUIM ARRUFAT, militant de la Candidatura d´Unitat Popular (CUP) de Vilanova i la Geltrú.
cup.jpg
En el debat estratègic que tenen les Candidatures d´Unitat Popular (CUP) davant seu, fóra bo que la polèmica se centrés en el principal debat polític de fons que ocupa l´esquerra independentista des de fa anys: quin poder construïm des de l´esquerra?

Si pregunteu a qualsevol independentista d´esquerres sobre si vol o no vol la independència dels Països Catalans, tots us diran que sí. Si li pregunteu després si per Països Catalans independents entén un Estat com l´espanyol o el francès, de seguida us farà ganyotes de fàstic. Els catalans i les catalanes no podem seguir ignorant que la nostra concepció històrica i cultural del poder democràtic és marcadament diferent de la dels estats constituïts que avui tenim com a referents més propers del que significa ser independents. Malauradament aquesta constatació és avui dia tan sols una intuïció. Intuïm que les pràctiques associatives i dels moviments socials estan àmpliament arrelades a la concepció de l´esfera pública que ha tingut històricament el nostre poble, com les festes majors, els balls i les revetlles. Intuïm que la protesta i la desobediència és un fet habitual i tot sovint perfectament legitimat entre la nostra gent. Intuïm que persisteix en el subconscient de les nostres gents -o en el més despert dels conscients en tants de nosaltres!- un rebuig al poder despòtic, als uniformes i a la uniformitat. Intuïm que els catalans tenim certa inclinació a participar i opinar en projectes col·lectius i que, per als catalans, el municipi -la vila, el poble, el barri!- és l´espai públic democràtic genuí.

Segurament no hi ha país al món com Catalunya on històricament hagin arribat a confrontar-se tant dues concepcions oposades del poder des de l´esquerra. Per una banda la concepció del 36, de la mà dels anarcosindicalistes, que mouen els centres del poder democràtic de les institucions burgeses als sindicats i, per tant, el posen fora de l´abast de la reacció i sota el control directe de la classe treballadora. De l´altra banda, la concepció del 37 que mou el centre del poder des del control directe dels sindicats cap al partit -comunista- i l´Estat -la República. El 36 crea un poder propi i popular i canvia les regles del joc polític, el marc del conflicte. El 37 refà les formes estatals del poder, i confia poder vèncer així l´enemic, que s´organitza precisament com un Estat, perquè és la manera que li és pròpia... al feixisme. Creem formes de lluita i poder pròpies? O juguem amb les de l´enemic? Ens despleguem o ens pleguem?

És aquest el debat que sovint divideix l´esquerra independentista entre "resistencialistes", que prefereixen preservar coherència i no jugar-se-la en la intervenció política, i "intervencionistes", pels quals la lluita política només té sentit per la intervenció partidària en els debats polítics de l´actualitat. Els uns tenen por de ser diluïts pel sistema i buidats de tota radicalitat i sembla que posposin la intervenció en l´actualitat política sine die; els altres tenen pressa per jugar a la "política seriosa" i a la "política de veritat", volen "ser madurs" i fer pactes i aliances tàctiques ipso facto.

Observeu aquestes dues cites que he trobat en les respectives publicacions de dues organitzacions polítiques de l´esquerra independentista sovint en desacord l´una amb l´altra. La primera és de Frantz Fannon i diu: "No paguem tribut als colonitzadors creant estats, institucions i societats que s´inspirin en ells" i la segona és de Nelson Mandela i diu: "Les formes de lluita les trien els opressors, no els oprimits". Valent dilema, no? Triem organitzar-nos o ens deixem organitzar? Triem organitzar nosaltres el poder, o que ens l´organitzi l´enemic?

Aquesta és la qüestió central que ocupa el debat de les CUP. Un debat que, a més, hauríem de fer tots plegats, dins i fora les CUP, perquè és un debat que tenim pendent tota l´esquerra independentista i l´esquerra transformadora. Volem 36 o volem 37?

Malgrat l´extraordinària mina de valors i pràctiques -riquesa emancipadora en cultura política i en cultura del poder!- que s´amaga darrere aquesta constatació, avui dia només som capaços d´intuir aquesta concepció del poder i aquesta cultura política. El repte que tenim, doncs, és la transformació de la intuïció en projecte polític, pràctic i teòric. En aquest sentit, l´estratègia actual municipalista de les CUP és, una vegada més, la materialització d´aquesta intuïció de la construcció d´un poder summament més legítim i popular que el de l´Estat. En el debat estratègic que les CUP afrontaran el proper mes de gener en Assemblea Extraordinària no decidirem entre municipalisme sí o no; tampoc decidirem entre direcció política aquí o allà; ni tan sols la qüestió és tan senzilla com anar a unes eleccions o no. El que realment està en joc és desenvolupar la intuïció i construir un poder marcadament diferent, rupturista no en el discurs, sinó sobretot en les formes; o bé copiar les formes de lluita i les concepcions del poder d´ERC, ICV i la resta de partits de l´Estat i confiar en la direcció orgànica, en la famosa dialèctica i en santa Rita perquè la història no es repeteixi. O despleguem el 36, o ens pleguem el 37.

http://www.laccent.cat
Mira també:
http://www.laccent.cat

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
Desde que esteu a les institucions, recolzant lleis, donant suport a partits de govern, etc... heu pres el cami del reformisme del sistema desde dins, a les institucions... I aixo ja sabem que no te cap viabilitat, al menys fins ara. Llavors tan debo prengueu alguna de les dues opcions que dius. Encara que sigui la del 37, que ens tindreu a molts totalment en contra, pero al menys alguns es pensaran que voleu una transformacio al menys aparent. Pero ara sembla que esteu nomes fer escalfar cadira y apuntalar el actual sistema. Em sap greu, per que conec gent que, milita o vota les cup de bona fe. Jo sincerament crec que si agafesiu el cami de la lluita popular, al marge de les institucions,(al estil del que es va fer al 36, adaptan-lo a la actualitat, obviament)Seriem molts els que us començariem a escoltar.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
qui ha manat que haguem de triar entre 36 i 37?

a mi em barrufa poder tenir un moviment ampli i que actui a tots els fronts. vull que estigui al carrer i a cada poble. que sigui autònom, però que pugui donar un missatge nacional clar quan faci falta. i que pugui actuar des de les institucions que així ho necessitem. vaja, com fan tots els moviments revolucionaris del món que han tingut algun èxit destacable.

"- No tenen una talla 36.5? Si no n'hi ha dongui'm una altra marca, si us plau, que la 36 la trobo estreta i la 37 em fa por que em vagi massa gran i la vagi arrossegant pels puestus...

- Per cert, quantes persones li han vingut a demanar una talla 36 o una 37?

- Ui, molt poques, però són les que més criden. Els que volen una 36, si no en tinc, em diuen reformista, i els que volen la 37, si no en tinc, em diuen marginal. De fet la majoria demana una 36.5 i ja m'estic plantejant de dir als de la fàbrica que me la facin que segur que es vendrà molt millor."

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
espero que triem una 36'5

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
em sembla que al final tirareu més cap a la 33

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
o la 39 com el Cambó xD

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
em sembla que al final tirareu més cap a la 33

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
El 36 és el canvi social, des de baix.
El 37 es el feixisme, encara que sigui en la versió esquerranosa, l'estalinisme.

La decisió és òbvia.

O trieu el 36 o saltareu a l'altre cantó de la barricada, com tants altres han fet abans.

Salut!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
Cap de les dues, Arrufat. Mal que pesi,la CUP talla 48, que hi capiguin ots els que apsoten per la construcció d'un futur de justicia i llibertat. I per cert, si el debat de la CUP creus que és si primer la guerra o bé la revolució socials, és que t'has quedat atrapat al als 30 o vius en una latra galàxia. salut!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
Es veu que llegeixes tan depresa com escrius "marededeusenyor".
Com ha deixat ben clar qui ha penjat aixo, el 36 i 37 representa molt mes que si prioritzar guerra o revolucio. Evidentment el canvi que va succeir en aquell moment tenia a veure, mes enlla de questions estrateguiques o tactiques, amb el model de societat que es volia construir despres de la guerra. Un era mes horitzontal, assembleari i vertebrat per organitzacions socials i asociacions de treballadors i l'altre era mes piramidal i jerarquitzat, estatalista en el que la direccio de la societat la portaven elits politiques, intelectuals i en el cas de la guerra, militars, i els treballadors nomes podien participar en la direccio donant suport o no.


Aixo es el que, aplicat als temps que corren, i amb totes les actualitzacions que corresponen,el que es discuteix per aqui. No te res a veure amb barricades, ni fusells, ni res semblant.

Salut i revolucio!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
Que som marginals encara que no haguem cesat mai de crèixer és una evidència i me la sua que m'ho diguin, perqué les coses no són blanques i negres i tant uns com d'altres, les organitzacions van creixent. El que ja no és tant neutre és que nosaltres mateixos ens abaixem el llistó del que volem, és una estratègia tonta i fer-li la feina al enemic.

"Si pregunteu a qualsevol independentista d´esquerres sobre si vol o no vol la independència dels Països Catalans, tots us diran que sí. Si li pregunteu després si per Països Catalans independents entén un Estat com l´espanyol o el francès, de seguida us farà ganyotes de fàstic."

Que no sigam com l'estat espanyol o frança no és cap tret en positiu. Uns ppcc lliures i capitalistes a la catalana poden ser un bluf igualment.

"Els catalans i les catalanes no podem seguir ignorant que la nostra concepció històrica i cultural del poder democràtic és marcadament diferent de la dels estats constituïts que avui tenim com a referents més propers del que significa ser independents."

Sí és diferent. Però estem parlant de política, fet que suposa plantejarse un model de poder amb tots els ets i els uts.

La PDD, ERC i ICV ja se ho faràn. NO SOM ELLS i NO ENS HI VOLEM ASSEMBLAR!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
36,5 es el futur.

radicalitat i legitimitat.
Anticapitalisme i treball politic´.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
jo trio 38, la tinc més grossa que ningú

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
Jo que vaig votar la CUP al meu poble, a qui donaré el vot a les properes eleccions del govern de la Generalitat? em quedaré democràticament orfe, com molts, si no us presenteu.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
En canvi el cervell el tens ben petit.
Jo tambe trio 36'5, es a dir: a la meitat del 36, que es quan va tindre lloc la revolucio.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
Presentar-se, ja de per si i per tota la campanya que podem fer al carrer, ja serà un revulsiu per l'EI. Penseu amb tota la gent afina al moviment que es va quedar sense poder votar-nos a les municipals i penseu també que el nostre projecte es revolucionari per tant de sumar gent, no de restar.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
Espero pel bé de tota l'EI que sigueu capaços d'acostar posicions i que no torneu a les divisions estèrils que, aquestes sí, no han donat MAI cap fruit positiu a l'EI.

Espero que sigueu prou apanyats i que sigueu capaços de fer un consens sense excloure un a l'altre.

Ah, i per altra banda, espero que l'MDT es tregui del cap això de que ells són l'"avanguarda política" de res i que es baixin els fums d'intel·lectualoide que tenen i entrin a la CNEI d'una p*** vegada. Aquests també han de ser capaços d'acostar idees amb els altres i no creure's amb la "veritat absoluta".

Au, aquí ho deixo. INDEPENDÈNCIA I SOCIALISME!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
Caram que n'és de pesat aquest noi. I la campanya orquestrada.

Fa por que la militància decideixi?

Com es pot tenir la barra de proposar que voti tota l'esquerra transformadora... I perquè no votem tota l'esquerra transformadora el que ha de ser o deixar d'un cop de ser Endavant i l'MDT?

Mal que pesi la Cup continua!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
quin nadal més calent que passarem

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
Caram que n'és de pesat aquest noi. I la campanya orquestrada.

Fa por que la militància decideixi?

Com es pot tenir la barra de proposar que voti tota l'esquerra transformadora... I perquè no votem tota l'esquerra transformadora el que ha de ser o deixar d'un cop de ser Endavant i l'MDT?

Mal que pesi la Cup continua!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
14 oct 2008
Llegint certs comentaris, sembla que la CUP sigui una espècie d'organització anarquista. Diria si no m'he perdut fins ara, que l'EI busca la construcció d'un ESTAT. Els discursos anarcoides estan molt bé, però el seu resultat al llarg de la història han estat abocats al fracàs.
I vaja, ho trobo bastant ridícul el fet de barrejar elements de la guerra civil i la seva situació social de l'època, amb les postures actuals. És com barrejar naps i cols.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
Aquesta dicotomia és felaç. És l'opinió d'una sola persona.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
Als companys de l'accent ja fa dies que se'ls veu el llautó... Una cosa és posicionar-se i l'altra utilitzar instruments que alguns creiem de tots, en benefici del seu projecte, que no el de tots. Quina llàstima...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
la tria no és CNT o PSUC/ERC dels anys 30. a mi ningú em posicionarà en cap d'aquest dos blocs. tots dos tenien problemes i avantatges.

estem al segle XXI i resulta que els moviments revolucionaris han perdut batalles però han anat guanyant en experiència i han après com a mínim dues lliçons:

1. si treballes prioritzant l'acció institucional deixes de ser revolucionari per convertir-te en buròcrata, el moviment de base es mor perquè d'allà surt la gent que treballa a les institucions i al final això també se'n va al carall perquè sense moviment de base no tens capacitat d'incidència tampoc.

2. si treballes passant completament de les institucions deixes de ser revolucionari perquè deixes d'existir, perquè ningú no coneix la teva alternativa, i si ningú l'alternativa és difícil poder-se-la creure i poder-hi treballar a favor. i estem parlant de significació social, de ser un actor que pugui condicionar l'agenda i els resultats de les polítiques.

Ni 36, ni 37...un 36,5 renovat...un 2008!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
No ho se, però el que se és que de moment persistiu en la vostra miopia. Tot això, com sempre, ho decidireu a la vostra vera i després demanareu a la gent que no s'encuadra en les CUP que si sumi, així no es fan les coses. Les Cup només poden servir si estàn al servei de la unitat popular, però la up no es construeix des d'allà.

Sort i bon vent!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
un paral·lelisme molt forçat

Per molt que estigui d'acord amb el plantejament de l'autor pel que fa al debat actual, això del 36 i 37 sobra -a banda que hi hauria molt per dir d'aquesta visió de la història-. No s'hauria de caure en aquest tipus de demonitzacions, encara que de l'altre sector s'utilitzin sistemàticament la caricatura, la difamació i les falàcies

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
A l'accent han sortit articles sobre aquest tema de militants de l'mdt, d'aquest noi que és de la CUP, de gent de Lleida, de Manresa, de Vilafranca...

Potser a tu et fa ràbia que en aquest espai de debat sí que hi tingui veu tothom oi? a tu si que se't veu el llautó sectari, pallasso

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
jo també vull decidir que és endavant, quin futur té i a que s'ha de dedicar. Em deixeu decidir-ho encara que no en formi part però si que formi part de l'EI?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
una cosa. ningú d'aquí té capacitat d'argumentació? és que l'indymedia permet escriure molts caràcters en un missatge i veig que tot ho resolem amb consignes i proclames.

"no vull ser com ells"!
"se't veu el llautó, sectari, pallasso"
"persistiu en la vostra miopia"

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
Respecte, joc net, unitat i concens.

Ànims a tots els que participeu d'aquest debat.

Visca la terra!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
Ep, noi/a d'insult fàcil: comença per comptar quants articles dels que surten a l'accent són a favor d'una cosa i quants no ho són. Si creus que dient pallasso a la gent, faràs que és dissimuli el que és una realitat, t'equivoques. Per cert, quant l'accent li començarà a dir "la CUP", enlloc de les CUPS? Ho dic perquè estan passant pel damunt del 75% dels seus militants així ha varen decidir...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
Havere, aixo te mes importancia del que creieu:
Aquest debat es necesari per a que el moviment estigui unit i el misatge de les CUP sigui ven clar.
Les CUP vol una Catalunya independent y socialista, pel qu he entes. Ara be, quin tipus de socialisme, el de estat o llibertari? Encara que hos sembli una tonteria discutir aixo, no ho es. Es molt important deixa clar quin model volem.
Per mi ha quedat ben clar despres de la desfeta dels PC, PSUCS, IU i ICV, ERC. Ja n' hi ha prou de confiar en el parlamentarisme enel cual tant ens hi oposem.
Si volem democracia de base, aquesta esta al carrer, no a les institucions. Si volem arribar als treballadors, aquests estan en els curros, arribem amb els sindicats.
Els treballadors no estan en les institucions, i la democracia de base encara menys.
Si volem cambiar la societat no podem esperar que la cupula d' un partit politic que esta en el parlament, pugui portar la independencia i el socialisme a Catalunya estem equivocats.
Encara que sigui mes dificil i laborios el comunisme llibertari, es mol mes efectiu. Els sentiments de clase estan més arrelats i costen mes de derrumbar. No esperem a donar vots a un partit per a que aquest decideixi per nosaltres. cambiem a les persones y cambiarem la societat. Que cada "votant", sigui un militant.
Aixi es com cambiarem realment la societat.
Val mes esperar 50 anys y fer-ho be, que no amb 30 arribar al poder y tornar a començar de nou, com es el cas de tot els PCs, PSUC, IU, ECR, tots els que han entrat a jugar al seu joc, han acabat jugant.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
jo també vull decidir que és endavant, quin futur té i a que s'ha de dedicar. Em deixeu decidir-ho encara que no en formi part però si que formi part de l'EI?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
mariano, jo si que et deixo però la cúpula barcelonina de l'organització no crec que ho faci. Així va l'organització

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
jo també vull decidir que és endavant, quin futur té i a que s'ha de dedicar. Em deixeu decidir-ho encara que no en formi part però si que formi part de l'EI?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
jo també vull decidir que és endavant, quin futur té i a que s'ha de dedicar. Em deixeu decidir-ho encara que no en formi part però si que formi part de l'EI?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
Va ja que no voleu mirar el passat i decidir entre 36 o 37... realment creieu que és moment de signar els "pactes cívics" del s. XXI?. (p.e. CUP de Berga).

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
al de dalt: si no saps de què parles,calla

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
Exacte, no parleu del que no sabeu!
Bretols!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
no entenc aquest debat. cadascú ja fa la seva feina. la cup a les institucions i altres organitzacions en altres ambits.

que coi s'ha de debatre aquí?

visca endavant, la cup i les altres organitzacions que existeixen i fan feina!

(ps, la mdt no existeix o com si no ho fés perqué el seu treball és simbòlic)

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
15 oct 2008
Havere, aixo te mes importancia del que creieu:
Aquest debat es necesari per a que el moviment estigui unit i el misatge de les CUP sigui ven clar.
Les CUP vol una Catalunya independent y socialista, pel qu he entes. Ara be, quin tipus de socialisme, el de estat o llibertari? Encara que hos sembli una tonteria discutir aixo, no ho es. Es molt important deixa clar quin model volem.
Per mi ha quedat ben clar despres de la desfeta dels PC, PSUCS, IU i ICV, ERC. Ja n' hi ha prou de confiar en el parlamentarisme enel cual tant ens hi oposem.
Si volem democracia de base, aquesta esta al carrer, no a les institucions. Si volem arribar als treballadors, aquests estan en els curros, arribem amb els sindicats.
Els treballadors no estan en les institucions, i la democracia de base encara menys.
Si volem cambiar la societat no podem esperar que la cupula d' un partit politic que esta en el parlament, pugui portar la independencia i el socialisme a Catalunya estem equivocats.
Encara que sigui mes dificil i laborios el comunisme llibertari, es mol mes efectiu. Els sentiments de clase estan més arrelats i costen mes de derrumbar. No esperem a donar vots a un partit per a que aquest decideixi per nosaltres. cambiem a les persones y cambiarem la societat. Que cada "votant", sigui un militant.
Aixi es com cambiarem realment la societat.
Val mes esperar 50 anys y fer-ho be, que no amb 30 arribar al poder y tornar a començar de nou, com es el cas de tot els PCs, PSUC, IU, ECR, tots els que han entrat a jugar al seu joc, han acabat jugant.
Les CUP tornara a donar mala concepcio a les esquerres no institucional, al jugar al mateix joc dels capitalistes. S' acabaran transformant i defensaran tot el que dicti el govern que hagin entrat a formar part. ICV tambe era anticapitalista, antimonarquica, volia que les bses dels treballadors tinguessin mes representacio, y ja veieu... ara ho defensen tot que millor estar en el govern que no haver-hi entrat mai, y mentrestant defensant la monarquia i el capitalisme per mantenir el poder... i ara ja han perdut casi tota militanci i la majoria de vots i volta a començar de zero.
No es te que canviar el contingut de la transormacio de la societat, sino el metode. Prou a la via electoral!!!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
16 oct 2008
o ens hem de fer tots d'endavant per treballar des del carrer? HA-HA-HA

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: [Opinió] 36 o 37, quina talla per a les CUP?
17 oct 2008
"que pugui actuar des de les institucions que així ho necessitem. vaja, com fan tots els moviments revolucionaris del món que han tingut algun èxit destacable"

de movimientos revolucionarios del mundo sabrás mucho, y de los movimientos revolucionarios que ha habido en cataluña?
Sindicato Sindicat