|
|
Notícies :: altres temes |
Crida a la Vaga Mundial d'Usuaris de Bancs passa-ho
|
|
per plei |
06 oct 2008
|
Criden a la vaga mundial d'usuaris i usuàries de banca |
Esborrany Vaga mundial d'usuaris i usuaries de banca / Bank users world strike draft (CAT/CAST/ENG)
enric — Mon, 29/09/2008 - 15:42
(CAT)
En aquest fil unim la proposta de "vaga d'hipoteques" i la proposta de "Treure el diners del banc" en una sola que les pugui incloure a totes i ser molt més potent: una vaga mundial d'usuaris i usuaries de banca!
També estem començant a cercar quines entitats es podrien adherir a convocatòria de la crida (Seria important que fossin entitats representatives del seu territori en temes com aquest). Si sabeu d'algú contacteu-nos a l'adreça de la web info ARROBA 17-s.info
Caldria una crida amb participació de gent de prous territoris per poder-la considerar realment una crida internacional, aixà que estem en això.
El text està també en format esborrany, podeu fer-hi aportacions concretes!
Vaga mundial d'usuaris i usuà ries de banca
El Setembre i octubre del 2008 passaran a la història pel que ha estat classificat per molts analistes com el major cop d'estat financer de la nostra època.
El pla consisteix en “salvarâ€? Wall Street amb deute del govern d'EEUU . 850.000 milions de dòlars és el que afirma que es gastarà el govern d'EEUU en “salvarâ€? el sistema financer del seu paÃs. Ho diu el president d'un paÃs que té un deute extern de 9.600.000 milions de dòlars.
Aquests diners per tant augmentaran en més d'un 9% el deute del pais nordamericà i serà creat per la reserva federal d'EEUU, a partir del no res. Per tant será una de les accions més inflacionistes de la història, ja que es crearà moolt i molt diner sense que hi hagi cap creixement de la producció i consum de bèns i serveis que ho avali.
En ser encara el dòlar la principal moneda de reserva mundial, Estats Units no pagarà aquest deute, qui el pagarà llavors?
Bush torna a aprofitar la situació hegemònica de la seva moneda i del seu paÃs, per tirar endavant un pla amb què es finançaran els deutes d'empreses privades a costa de bona part de la ciutadania de la resta del món. O dit d'una altra manera, es pretén salvar l'economia financera a costa de perjudicar totalment l'economia productiva, i això dit en paraules que qualsevol persona entengui significa que els costos de comprar menjar, de tenir serveis energètics, habitatge etc... augmentaran sense que augmentin els sous perquè les entitats financeres puguin mantenir els seus beneficis i la seva situació privilegiada al món.
Entretant a Europa, les mateixes polÃtiques de “socialisme pels rics i capitalisme pels pobresâ€? es duen a terme de manera menys evident; però els bancs importants amenaçats de fallida, són rescatats amb diner públic.
AixÃ, es salven les inversions dels més rics i mentrestant, milions de persones arreu del món estan perdent les seves cases o estan esclavitzades al treball a causa de deutes molt durs de pagar, i hi ha 2900 milions de persones que ni tan sols tenen deutes, perquè malviuen amb menys de 2 dólars al dia.
Amb 850.000 milions de dòlars s'acabaria amb la fam al món i es donaria accés a la salut i a l'educació a tota la humanitat.
Aixà doncs els estats, estan demostrant de quin bà ndol estan, doncs deixen que la gent ho perdi tot, per a que guanyi la banca.
No es pot acceptar. Davant d'això ens hem de plantar, hem de dir prou. Cal passar a l'acció directa!
Per això convoquem una vaga mundial d'usuaris i usuà ries de banca. Aquesta vaga serà de carà cter indefinit i no s'acabarà fins que es cancelin els deutes de les persones treballadores com s'han cancelat les pèrdues dels especuladors de Wall Street.
Si centenars de milers de persones de tot el món ens posem d'acord en no pagar els nostres deutes i ens donem suport uns als altres, no ens podran aturar. Si moltes més participen de la convocatòria traient els diners dels bancs, aturarem aquest sistema que ens esclavitza.
D'aquesta manera reclamarem que s'aboleixi l'actual sistema financer internacional i que es torni a crear de nou amb unes regles justes, que siguin per cobrir les necessitats de les persones i no dels especuladors.
Quin poder pot tenir un registre de morosos, si hi som totes? Quina força tindran els seus embargaments si ens afecten a milions? Amb que especularan si treiem els diners del banc?
Participa a la vaga indefinida! Treu els diners del banc, que no especulin amb els nostres estalvis!, No paguis la teva hipoteca i queda't a viure a casa, no paguis els teus crèdits personals, la crisi que la paguin els rics!!!
* La metodologia per començar aquesta vaga consistiria en que cada persona es preincrigui per participar i que quan hi hagi prou gent dins del mateix paÃs, es pugui començar. Un nombre de referència per començar és el de 1000 persones per paÃs. Pots conèixer la metodologia amb més detall en aquesta adreça: http://polaris.moviments.net:8000/ca/esborrany-de-metodologia-de-la-vaga...
Criden a la vaga mundial d'usuaris i usuà ries de banca
EstarÃa bien conocer qué porcentaje de nuestra población y/o qué parte de nuestros ahorros deberÃamos sacar cada uno del Banco, para hundirlos definitivamente. Si por ejemplo fuera el 40% de la población sacando el 20% de sus ahorros, se podrÃa informar de ello en la Web y consultar a la gente si estarÃa dispuesta a formar parte de ese 40%, apuntándose en una lista. Cuando el número de nombres fuera suficiente, todos los apuntados en la lista podrÃÂan ponerse de acuerdo para anunciar a los Bancos que van a retirar el dinero de sus cuentas en pocos dÃas. El resto de la gente, ante la idea de un nuevo "corralito", sacarÃa sus ahorros de immediato ¿no?
No sé si funcionarÃa realmente, pero se podrÃa mejorar la propuesta haciendo que cada apuntado en la lista tuviera que ingresar digamos 0,5 Euros, para hacer un fondo común y reunir dinero para poder expandir la campaña haciendo un anuncio en la TV, o haciendo una nueva tirada de 200.000 periódicos, etc.
No sé si funcionarÃÂa realmente, pero en cualquier caso quisiera saber vuestra opinión. Tal vez se empieza a sumar gente, se monta una web, y la bola de nieve va creciendo...
Un saludo, y enhorabuena por vuestros proyectos, es la primera iniciativa que me ha parecido realmente importante en años, la primera que vale la pena promover. Y la primera vez que me implico en una iniciativa social.
Pablo |
![](https://barcelona.indymedia.org/images/licenses/norights.gif) This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Crida a la Vaga Mundial d'Usuaris de Bancs passa-ho
|
per enric enric ARROBA enricduran.cat |
06 oct 2008
|
Com diu el text, això és només un esborrany. Una moguda així s'ha d'organitzar molt bé i tot i que el moment és l'adequat no cal anar amb presses.
De moment l'important trobo que és anar connectant a gent i a grups que tinguin clar que volen participar i sobretot que també vulguin tirar del carro. Si ho sou, contacteu-nos
al fòrum de la web http://www.17-s.info seguirem fent feina en aquesta direcció.
salut!
Enric |
Re: Crida a la Vaga Mundial d'Usuaris de Bancs passa-ho
|
per uno |
07 oct 2008
|
aqui teniu d'altres reflexions a partir de la crisis financiera...
https://barcelona.indymedia.org/newswire/index.php
d'altre banda caldria saber quin seria el impacte real en la nostre vida o la d'altres si triunfes una vaga com aquesta...
ho dic per tenir propostas |
Re: Crida a la Vaga Mundial d'Usuaris de Bancs passa-ho
|
per no estic d'acord |
07 oct 2008
|
tot i que respecto totalment la proposta, i això no prova a ser una crítica desructiva cutre. La veritat és que no ho veig. Puc equivocar-me en el que diré, però si és així doncs, m'he equivocat i punt.
1) Hem fa l'efecte que aquesta és una proposta que surt dels moviments socials. I no vull dir amb això que tingui menys mèrit, però, algú dels que formula aquesta proposta està entrampat amb el banc? A mi, em sona a la clàssica proposta, de que la que sona més radical és la millor. Quan jo prefereixo pensar en la que pot assumir més gent és la millor. I ara per ara la societat que ens envolta crec que té molt poca gimnàstica col·lectiva, i per tant queden encara moltes assemblees (amb gent que no n'ha fet mai) per què això passi. No anem de vanguardes, si no que caminem juntament amb.
2) Seguint per aquí. El diari CRISIS té coses que xapó, sobretot la seva existència, ha fet que molta gent a la que li he repartit que no milita enlloc, li esbossi un somriure d'orella a orella i demani (com ho va fer el Sabina amb el Dioni en el seu moment) una estàtua del Robin Bank a la plaça del poble.
Aleshores, si a molta gent això li ha entrat, i ha fet un passet en llegir-s'ho, i ara va i els hi dieu que el següent pas és tant llarg, es perdrà la confiança que s'ha generat, opino. A més per fer tot això cal una quantitat d'estructura espectacular, ... coordinar això i lo complicat que és quan hi ha pasta de pel mig tot. Una bogeria. I a més si tenim en compte que el principal enemic de l'estructura el tenim a dins dels moviments socials dins tot el que és l'anarco-insurreccionalisme-individualista, que sempre està present en les consciències de la gent per evitar la creació de qualsevol mena d'estructura, ja que opinen que això derivarà ràpid en Stalinisme. I particularment sense una estructura de suport, afectiu, econòmic, legal, ... això ho crec impossible.
3) Si treiem la pasta dels bancs, sí, clar que ho col·lapsem però els primers que treguem la pasta serem els únics que la gaudirem. Provocant un efecte corralito, i a partir d'aquí campi qui pugui, qui tingui xarxes socials de recolzament ho passarà millor que altres. Seria més difícil d'explicar, però per no extèndre'm.
Per tant opino que per arribar allà ens falta molta feina a fer, i que aquesta proposta no sorgeixi així, si no com una necessitat. I ara no crec que això sigui percebut com una necessitat, més que pels convençuts. |
Re: Crida a la Vaga Mundial d'Usuaris de Bancs passa-ho
|
per no estic d'acord |
07 oct 2008
|
tot i que respecto totalment la proposta, i això no prova a ser una crítica desructiva cutre. La veritat és que no ho veig. Puc equivocar-me en el que diré, però si és així doncs, m'he equivocat i punt.
1) Hem fa l'efecte que aquesta és una proposta que surt dels moviments socials. I no vull dir amb això que tingui menys mèrit, però, algú dels que formula aquesta proposta està entrampat amb el banc? A mi, em sona a la clàssica proposta, de que la que sona més radical és la millor. Quan jo prefereixo pensar en la que pot assumir més gent és la millor. I ara per ara la societat que ens envolta crec que té molt poca gimnàstica col·lectiva, i per tant queden encara moltes assemblees (amb gent que no n'ha fet mai) per què això passi. No anem de vanguardes, si no que caminem juntament amb.
2) Seguint per aquí. El diari CRISIS té coses que xapó, sobretot la seva existència, ha fet que molta gent a la que li he repartit que no milita enlloc, li esbossi un somriure d'orella a orella i demani (com ho va fer el Sabina amb el Dioni en el seu moment) una estàtua del Robin Bank a la plaça del poble.
Aleshores, si a molta gent això li ha entrat, i ha fet un passet en llegir-s'ho, i ara va i els hi dieu que el següent pas és tant llarg, es perdrà la confiança que s'ha generat, opino. A més per fer tot això cal una quantitat d'estructura espectacular, ... coordinar això i lo complicat que és quan hi ha pasta de pel mig tot. Una bogeria. I a més si tenim en compte que el principal enemic de l'estructura el tenim a dins dels moviments socials dins tot el que és l'anarco-insurreccionalisme-individualista, que sempre està present en les consciències de la gent per evitar la creació de qualsevol mena d'estructura, ja que opinen que això derivarà ràpid en Stalinisme. I particularment sense una estructura de suport, afectiu, econòmic, legal, ... això ho crec impossible.
3) Si treiem la pasta dels bancs, sí, clar que ho col·lapsem però els primers que treguem la pasta serem els únics que la gaudirem. Provocant un efecte corralito, i a partir d'aquí campi qui pugui, qui tingui xarxes socials de recolzament ho passarà millor que altres. Seria més difícil d'explicar, però per no extèndre'm.
Per tant opino que per arribar allà ens falta molta feina a fer, i que aquesta proposta no sorgeixi així, si no com una necessitat. I ara no crec que això sigui percebut com una necessitat, més que pels convençuts. |
Re: Crida a la Vaga Mundial d'Usuaris de Bancs passa-ho
|
per a no estic d'acord |
07 oct 2008
|
pas tan llarg? però es que sí hi ha molta gent que deixarà de pagar els deutes simplement perquè no pot pagar-los!!!
La vaga, seria una forma de que gent que pot passar-ho molt malament amb la crisi, es pugui unir amb d'altra gent amb situació semblant i també amb d'altra gent que no està tan malament però que hi voldrà donar suport.
D'altra banda tal i com està plantejada la vaga, si la gent que té els problemes no s'hi apunta, doncs simplement no es farà perquè es demanarà que s'apuntin almenys un miler de persones abans de començar res.
Sobre el tema d'organització, si sempre anem pensant que no som capaces de fer les coses, doncs realment no les farem. Però s'ha demostrat que quan ens ho creiem podem fer coses molt xules!!
Però bé, guai que s'opini el que es pensi, podeu aportar idees i debatre-les al fòrum de la proposta: http://www.17-s.info |
|
|