Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Accions per a Avui
Tot el dia

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Anàlisi :: criminalització i repressió
5 criticas a las Scum
04 oct 2008
Esta claro que todavia hay mucho trabajo que hacer para acabar con el patriarcado, que a tod@s nos han educado en funcion de unos prototipos sociales y que los movimientos sociales debemos preocuparnos mas de esta opresion que es la mas antigua y la mayoritaria pues afecta a mas de la mitad de la poblacion mundial.
Pero los metodos, las acciones y los discursos del Comando Scum me parecen muchas veces pateticos i infantiles. Y eso teniendo buena fe, sino diria que son autoritarias.

1.- O condenas o estas condenado.
Siguen la misma estrategia que sigue el PP en la lucha "antiterrorista". O condenas al agresor o eres un agresor en potencia. El entorno del agresor es un entorno agresor. Esto es puro autoritarismo dictatorial, cercano al fascismo, como el PP. En este caso, ya que hablamos de movimentos sociales, estaria cerca del Stalinismo.
Esto no es asi chicas, hay que hablar las cosas. No todo es blanco y negro existen matices.

2.- La inquisicion.
Claro que esta conducta es coherente con su pensamiento. Su teoria, expuesta en el librillo "Torres mas altas han caido", avala esta manera de actuar. Aqui esta lo mas grave de todo, el meollo del asunto, el error principal que lleva a todos los otros. En este librillo se habla de la teoria del Poder de Definicion. Esta dice que la victima de una agrasion sexual tiene el poder de definir qué es una agresion sexual. Dice, literalmente, que "La version de la victima es INCUESTIONABLE". Este es el error y a esto se le llama de una manera muy clara, inquisitorial. Por supuesto que la version de la supuesta victima es importantisima, es esencial. Pero no es incuestionable, no hay nada incuestionable en este mundo, cuando crezcais os dareis cuenta de esto. Esta persona puede tener una version deformada por su propia mente o puede tener simplemente ansias de vengarse de algo. Su versions sera siempre la principal, pero nunca inquestionable. Esto es en definitiva lo que hacia la Santa Inquisicion: no necesitaban mas que una acusacion, no hacia falta preguntar nada, ni investigar, ni contrastar, solo con la declaracion de alguien acusando a otra persona de brujeria (o de agresions sexual) ya bastaba para emitir una condena firme. Esto, como he dicho antes, seria infantil si pensamos bien o autoritaria si pensamos mal.

3.- Antes que hombres o mujeres somos personas.
Esto que parece que ignora el autor del librillo antes mencionado, tambien sirve para todas las otras questiones. Antes que catalan soy persona, antes que hombre soy persona, antes que okupa o independentista o lo que sea, SOMOS PERSONAS. Y si, nos han educado a unas como mujeres y a otros como hombres, pero somos todas personas y por lo tanto tenemos problematicas similares.

4.- La policia del pensamiento.
Finalmente insistir en el tema de infantilismo o autoritarismo. Es decir, hay mucho trabajo que hacer fuera de los movimientos sociales. Cada dia mueren mujeres asesinadas por los cabronazos de sus maridos o ex-maridos, novios, ex-novios, etc. ¿Donde estan las Scum cuando esto pasa? El sexismo, el patriarcado estan plenamente instalados en la sociedad, en la publicidad, en los media, en la escuela, en la iglesia, etc. ¿Donde estan las Scum? Me gustaria ver su lista de acciones contra todo este tinglado. Antes que hacer acciones contra La Torna hay mucho trabajo que hacer en otros lados. Las acciones se hacen contra el poder, economico, moral, politico, etc. pero no contra nosotras mismas, no contra los movimeintso sociales. Entre nosotras las cosas se hablan. ¿Habeis oidos? Las cosas se hablan. No se actua de manera autoritaria. De otra manera acabariamos con todo nuestro trabajo en dos dias: si los vegetarianos se pusieran a hacer acciones contra los centros sociales donde se coma carne, si los antiautoritariso se hicierna acciones contra colectivos que no funcionen por consenso, si los indepes hicieran acciones contra los que n o respeten el catalan... en fin cada una tienen su causa. Nos dariamos todos de ostias y la policia se lo pasaria en grande. Esto no es asi, con el poder no debe haber dialogo, solo confrontacion, pero entre nosotras las cosas se hablan.

5.- Y una ultima cosa. El que escribe el librillo de marras no parece vivir en el mismo mundo que vivo yo. Llevo 13 años moviendome por centros sociales okupados en Barna. En el librillo se dice que hay en el mundo alternativo de barna un sentimiento antifeminista, incluso que se les hace boicot. No se donde ha ocurrido eso, en los barrios y sitios que yo he conocido en estos 13 años nunca he visto esto. Dice que hay mujeres que se sienten mas seguras en una discoteca que en una fiesta en un CSO, no se a que CSOs van estas chicas, a los que yo he ido nunca le ha pasado eso a ninguna chica. Cuando ha habido una agresion, por parte de quien sea, se le ha echado, a hostias si ha echo falta.

En fin, espero que esto sirva para que alguna de vosotras reflexione sobre lo que estais haciendo. La lucha contra el patriarcado me parece importantisima, pero de la manera que lo haceis solo hace que aislaros. Cuando esteis solas, a lo mejor es demasiado tarde. Si queremos acabar con el patriarcado, o con cualquier otra opresion, debemos estar unid@s, no pelead@s.

Salut!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
no hi ha res a discutir amb malaltes mentals que tene com aproposta l'extermini biològic de l'home. És aquest el seu objectiu, la seva solució final. N'hi ha que volien exterminar els jueus, els gais o els gitanos. Les SCUM, com indica el seu nom ja que les seves sigles en anglès signifiquen Manifest de la Organització per l'Extermini de l'Home. Són doncs, no autoritàries, sinó una versió femenina del nazisme. El seu manifest no és més que el "mein kampf" de quatre cortapolles a les que les drogues els han sentat malament.

Expulsem en nazisme dels centres socials!
Ni 12-O ni SCUM, contra el feixisme acció directa!
Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
Malgrat que pugui estar més o menys d'acord amb el que exposa el company, dos punts: 1)l'acció contra la torna no la van fer les SCUM, sinó activistes feministes, que, a més, van ser agredides. 2)Obviament, el patriarcat es fa patent d'una forma més exagerada fora els MMSS, però no oblidem que dins encara hi ha molta feina per fer en aquest sentit i que és prioritari eliminar qualsevol rastre de patriarcat dins el nostre entorn polític i social, ja que sinó, quina legitimitat tenim per exportar el nostre discurs a la societat?
En aquest punt és en l'únic que coincidim moltes amb les SCUM: cal fotre canya primer entre nosaltres mateixes i que, d'una vegada, les nostres actituds siguin coherents amb el que pensem.
Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
tot i que algunes de les critiques a les SCUM les puc compartir, només algunes, crec que la persona que ha escrit aquest text poc coneix de les últimes coses que han passat a Barcelona.

I em sap greu entrar en el joc d'indymedia perque dubto que porti a res.. pero en fi.

Cuatre coses així rapides, crec que no tens ni idea de com ha anat el conflicte de ls Torna. El diaeg no ha funcionat i ells s'han posicionat amb els agresors i donant l'esquena a la companya que va denunciar l'agressió. A partir d'aquí, potser es pot entendre millor el que ha passat després i tornar a remarcar que les companyes que van dur a terme aquesta acció contra la Torna van ser agredides. L'acció consistia en tirar octavetes informatives durant un acte festiu.

Crec que si realment creiem en el que diem cal un curro cap a dins. No es tracta de policia del pensament. Pero ignorar agressions dins d'uespai "lliberat" seria com consentir que CSOs fesin menjadors amb carn sino com si hi hagés una granja industrial de pollastres amb gabies i bec tallat. I ni tan sols la comparació m'agrada, doncs d'alguna manera prioritzo les persones...

Si realment estem en contra de tota dominació hem de començar a treballar entre nosaltres. Les SCUM han fet espectacle i ens agradi o no han tret molta merda... Esclar que jugar a fer espectacle no se si es el millor quan tot es espectacular. Es una provocació, i sembla que ho han aconseguit...
Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
1.- O condenas o estás condenadx?. No, no se trata de eso. Por ejemplo, en una sociedad donde existe la pena de muerte, ¿estás a favor o en contra?. Si dices que sí o que no, queda clara tu opinión. Pero si no sabes o no contestas, el poder interpreta que la opinión de esa mayoría silenciosa, le es favorable y suma el silencio-complicidad a su favor.
Es cierto que las cosas no tienen por qué ser blancas o negras, pero pueden serlo.
Es cierto que hay matices, pero ante ciertas agresiones, esos matices se diluyen. ¿Qué pasa con una agresión de fascistas?. Conocemos casos de amigxs y compañerxs que han sido agredidxs, heridxs o han muerto en alguna de estas agresiones. ¿Hay que hablarlo, o tienes clara tu opinión?. Por lo tanto, tu argumento de que es la misma estrategia que la que utiliza el PP, es tan falaz, como demagógica y manipuladora.
En tu lugar, me preguntaría, qué es lo que no me deja enterderlo; pero tú no eres yo.
Parece que tú, ahora, te sientes amenazadx o incomodadx por las SCUM, pero sospecho que antes, ni tan siquiera te molestabas en ponerte en ese lugar del que las SCUM vienen. Seguro que lo haces en el caso de la agresión nazi, pero no en el caso de la agredida mujer.
2.- "Torres más altas han caído", el pene no lo es todo, hay "otros mundos" y además, no giran en torno a la falocracia.
Lo incuestionable, es el grado subjetivo de angustia.
Lo que es incuestionable, es el grado subjetivo de placer.
Y ambas situaciones incuestionables, se cuestionan la una a la otra. Mientras una sufre porque se siente agredida, la otra goza porque cree que de eso se trata el juego de seducción.
¿Puedes decirme cuál de los dos sentimientos es más inquisitorial con el otro?, ¿cuál es el que no se plantea ninguna duda sobre él/la otrx?. ¿Y luego hablas de infantil?.
¡Ojalá, tu razonamiento fuese infantil!. Tus argumentos son completamente superficiales, primarios, tópicos, maniqueos.
¿Si no disfrutas de lo que ME gusta, es porque eres una inquisidora fascista?. ¡Menuda arrogancia narcisista!.
3.- Pero antes que el antes, eres otro antes; y ese primer antes es que eres una persona conformada (dada forma) desde la concepción patriarcal, y por eso no entiendes lo que se te plantea porque piensas que no puede ser de otra forma. ¿Dogmatismo, se le llama a eso?.
Tanto quienes se sienten hombres como quienes se sienten mujeres, como quienes se sienten lo que quieran sentirse, estamos conformadxs desde esa misma lógica, y a unos les beneficia mucho más que a las otras u otrxs. De ahí que la lucha es siempre desigual y que a pesar de tener los mismos o parecidos problemas, nunca son iguales. ¿Me explico o te lo desarrollo matemáticamente?.
4.- Dices: "Cada día mueren mujeres asesinadas por los cabronazos de sus maridos o ex-maridos, novios, ex-novios, etc. ¿Donde están las Scum cuando esto pasa?". Y tú, ¿dónde estás, quizás en alguna asociación de protección y apoyo de víctimas?.
¿Llamas a las SCUM policías del pensamiento, y tu reclamas que hagan de policías de la sociedad?. ¿De qué te quejas?, ¿te crees mejor...?.
Dices que hay mucho trabajo para hacer en otras partes, y tú empleas ese mismo tiempo para escribir todo esto. Por qué no te aplicas el cuento que reclamas a las SCUM.
"Con el poder no debe haber diálogo, sólo confrontación". ¿Acaso piensas que el poder no está en los centros sociales o movimientos llamados alternativos?. Las SCUM atacan al poder invisible, a ese que como personas conformadas en el patriarcado, no se le cuestiona o se guarda silencio cómplice, independientemente que sean hombres o mujeres.
5.- En cualquier caso, en ese cuando "estemos solas", por lo menos nos hará sentirnos mejor acompañadas y con menos miedos. Pero lo que es peor, es que vosotrxs estaréis en el mismo lado de todos esos que tanto nos repugnan, y quizás entonces, sólo entonces, algunxs os haréis preguntas incómodas que puede que no os hagan sentir demasiado bien con vosotrxs mismxs.
Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
El que crec que és evident després de que hagi passat un bon temps des del naixement de les SCUM a BCN és que la seva estratègia no funciona. Enlloc d'aconseguir fer algo decent contra el masclisme i l'heteropatriarcat, l'únic que s'està aconseguint a nivell pràctic és crear divisió i fer que molta gent s'allunyi de les lluites i plantejaments feministes (que si comparteixo, evidentment).
Una tàctica provocatoria no em sembla malament, sempre i quan es dirigeixi cap a fora dels moviments socials. Si es fa cap a dintre crea divisió i debilita. Amb això no vull dir que no hi hagi masclisme i/o residuus de la socialització mascle/femella dintre dels moviments; és evident que n'hi ha i que s'ha de treballar i fer front, però creieu que la vostra manera dóna resultats? Què n'heu tret a part de les accions estúpides dels imbècils reaccionaris del Comando Falo?
Hi ha molta feina per fer, i hi ha moltes maneres de fer-la. Hem d'intentar trobar la més correcta possible. Jo no soc ningú per dir quina és aquesta manera, però pel que estic veient, tinc clar que la tàctica SCUM no funciona. A part d'això, també els hi critico la seva actitud autoritària i el seu tancament ideològic, ja que, per començar, són 2 dels principals elements d'una bona socialització masculina. Recordeu la campanya "No volem ser com les dones del poder"? Doncs per mi és el mateix, esteu adoptant les pitjors caraterístiques "masculines" (a nivell social, vull dir) per defensar uns plantejaments ideològics que en són totalment contraris.
Bufff... podría seuir amb les crítiques a les SCUM durant hores...
Però, el que més em preocupa és la "brecha" que s'està obrint entre el moviment feminista i la resta de moviments de BCN. Uns comentaris més amunt algú criticaba el fanzine "Torres más altas han caido"; jo també tinc moltes crítiques a fer-li, però em sembla que el seu plantejament és constructiu, almenys és un intent d'anar endavant. A més hi ha una direcció electrònica on pots adreçar les teves crítiques. Tampoc estic d'acord, principalment, amb el tema del "Poder de Definició", o millor dit, com aplicar-lo pràcticament; estar clar que necessitem alternatives per fer front a les agressions, però tot i que aquesta no em sembla correcte del tot, em sembla un punt de partida, una proposta sobre la que discutir. O sigui, aquest fanzine és constructiu i respectuós amb altres punts de vista i opinions, i això és el que els hi falta a les SCUM.
Igualment, qui vulgui contrastar aquest fanzine amb un altre de caire molt diferent, pot llegir-se: "Cansadas de tanto neo-feminismo i políticamente incorrectas", fet per un col·lectiu feminista aragonès com a resposta als primers escrits de les SCUM.
No tinc simpatia per les SCUM (més aviat el contrari), però em preocupa el panorama actual en referència al gènere.
Així que què millor que llegir la opinió d'un home que defensa el "Poder de Defenició" com a alternativa real a les agressions, i contraposar-la amb la d'un col·lectiu de dones que es caga amb les SCUM.
Ens queda molta feina per fer dintre dels moviments, tant a dones com a homes; actituds "chungues" en tenim tot@s.
Pensar i escoltar la opinió dels demés seria un bon principi, així que les actituds autoritaries (tant les anti-feministes, com les actituds SCUM) haurien de quedar fora d'un debat constructiu i enriquidor.
Si volem acabar amb la socialització de gènere amb la que ens han condicionat des de petits, haurem de posar molta calma i respecte. No es canvia en un sol dia el que ens han estat imposant des de fa milenis. Per això felicito a la gent que està escribint fanzines sobre aquest tema perquè, tot i que no estic d'acord amb molts punts de vista, reconec que és un punt de partida respectuós, i és una opinió que també ha de ser respectada. I precisament per això mateix, em cago amb les SCUM, em cago amb els masclistes de tota la vida, i els neo-masclistes reaccionaris que per fer front a les actituds SCUM, n'adopten de molt pitjors. Uns i altras esteu adoptant les actituds d'allò que critiqueu.
Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
Las Scum son un movimiento sumamente autoritari, infantil y confuso. Nace como consecuencia de un libro, escrito por una mujer quemada por una relación sentimental con un hombre. Esta mujer en su libro escribió barbaridades como que "todos los hombres son iguales, y cualquiera puede ser reemplazado por otro hombre". Además, busca el exterminio de todos ellos. Me parece triste que esta mujer llegue a estas conlcusiones, pero signo de inmadurez que dentro del movimiento "feminista" hubiese mujeres que adoptasen esta postura tan alejada del feminismo e intrincada dentro de las posturas autoritarias y totalitarias.
Es vergonzoso que dentro de nuestros CSO se les permita el acceso a las Scum, son autoritarias y totalitarias y como tales las deberíamos tratar.
Son la otra cara de la misma moneda del machista que mata a su mujer, su planteamiento es el mismo. Sus postulados son idénticos. Y si menospreciamos al agresor de mujeres también debemos atacar a las Scum, y no dejarles ni un solo espacio ni en nuestros CSO ni en nuestros medios contrainformativos (como se les deja espacio en el Antisismtema!).
Scum y asesinos de mujeres, la misma mierda soys y como tales os trataremos.
Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
es dels debats més tranquis dels que he llegit sobre la matèria.

Ara bé, sobre lo de la Torna, com sobre altres coses, vosaltres sempre dieu que s'encobreix agresors, i la gent s'alinea al seu costat. Clar si la versió de la víctima és veritat absoluta. Si lo únic que es demana es la condemna eterna y expresa dels suposats agresors, clar us trobareu pam a pam amb una paret al davant. Us alimenteu l'odi entre vosaltres.

Que la vícitma senti odi es normal, pero que el col·lectiu reforci, i exageri aquest odi, no ho entenc. Es la gent més calma la que ha de demanar ponts de treball per tal de resoldre conflictes i no anar llençant dards enverinats i al propi col·lectiu fer sentir a les persones que si posses en dubte alguna cosa és que t'alinees amb l'enemic. Així sí que no anirem enlloc.

I clar si pocs col·lecius que hi ha en la ciutat intentant lluitar cada dia, els tracteu així, per comptes de tractar-los com que creieu que s'ha equivocat, volem una solució al respecte. els tracteu com a us imposem que us heu equivocat, ... es normal.

Pregunta: de veritat creieu en l'extermini de l'home, o es només una provocació? És que en converses, jo he sentit a dir, els únics homes que salvaria son els ... (he sentit diferents versions), clar no m'he atrevit a dir res, no fos que la meva hora s'avancés.
Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
Poc a veure té el cas de la torna amb les SCUM.

De les SCUM no n'hauríem ni de parlar, per mi estan més pròximes als nazi skins que a cap altre moviment, proposar l'extermini d'algú per ser el que no ha decidit ser és feixisme pur i dur.

El cas de la Torna ja cansa, crec que ja és hora que tothom accepti la seva part de culpa, la Torna per no prendre's prou seriosament l'acusació i l'entorn de la víctima per haver exagerat tot el cas.

Siusplau tots pelgats poseu un xic de seny, ni la Torna ha fet tot el que deuria, però tampoc hi ha hagut agressions i tot plegat s'ha exagerat per aconseguir ressó.
Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
Les SCUM segurament critiquen l'heugenesi NS però elles pretenen fer el mateix amb els homes.

És inquestionable que tenen un discurs filofeixista i pervers que sobrepasa tota raó.

Hem repugna tant el masclisme extrem com el feminisme extem. A darrera hi ha els mateixos goss@s amb diferents collars.
Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
Lucha?
Los nazis tambien tienen su peculiar lucha...
La supremacia femenina por encima de lo masculino no tiene ninguna diferencia con el nazismo.
Ya les empezamos a llamar "feminazis".
A las SCUM, igual que a los nazis, no deberiamos dejar entrar en los centros sociales ni en ningun otro lugar. Les deberia quedar claro que su actividad solo lleva al adio. Que es lo que practican.
Su "lucha" se concentra en aplastar y no construir absolutamente nada. Estan obsesionadas.
Creo que incluso las feministas que luchamos en favor de la igualdad, deberiamos repudiar tajantemente estas actitudes por ser a las que directamente echan por tierra todo nuestro trabajo.
Y tantos y tantos hombres que en su interior tienen esta lucha tan dificil de asumir los errores historicos y asimilados a traves de la educacion, y combatirlos en el dia dia tambien.
Resulta que un hombre que se esfuerza por practicar la igualdad, de repente le dicen que no, que su condicion es genética y que no hay nada que hacer. Es un ser inferior incapaz de sentir y obsesionado con follar, follar y follar todo lo que pueda. Y por lo tanto hay que eliminarlo. Es patetico y decepcionante.
No es suficiente decir "no estoy de acuerdo en muchas cosas". Si caemos en estos errores, seran irreparables y nunca llegaremos ni a acercarnos a esa igualdad tan perseguida.
Ni un espacio de difusión para la SCUM.
Re: 5 criticas a las Scum
04 oct 2008
Oye colegui a ver si confirmamos datos, porque joder menuda gamba has metido


"...Nace como consecuencia de un libro, escrito por una mujer quemada por una relación sentimental con un hombre. Esta mujer en su libro escribió barbaridades..."


mas bien nace por una mujer de la cual su padre abuso sexualmente de ella en la infancia, entre otras barbaridades. Me parece que hay mucha diferencia. Lo que has dicho es como decir que Poulan devi iba cortandole el pene an Indues Ricos y violadores de niñas porque la obligaron a casarse...

te lo digo a buenas eee, pero esque has simplificado mogollon la situacion que vivio Valerie solanas.

P.D: SCUM es una salvajada, aparte de todo esto
Re: 5 criticas a las Scum
05 oct 2008
He buscado el manifiesto ese de marras y digo: que debate se puede extraer de tal acumulación de tonterias!!
He flipado como hay gente que se cree esas locuras. Parece mentira como una estupidez así genera tanta discusión.
Vamos a discutir sobre asuntos más terrenales y dejemos los delirios de una mujer que enloqueció para los psiquiatras.
Cuanto infantilismo y ganas de perder el tiempo.
Re: 5 criticas a las Scum
06 oct 2008
Que curioso que estos grupos que tanto se preocupan por las gresiones ataquen a los colectivos que se atreven a desarrollar un proceso (más o menos acertado, está claro) mientras que los colectivos que no consideran ni la necesidad de tratarlo o los propios supuestos agresores viven tranquilamente? Cuál es en realidad el objetivo? Defender y proteger a una persona agredida o destruir colectivos y poder decir: qué políticamente correctas somos!!!!
Ah! Y que curioso que cuando estos temas empiezan a ser tratados por grupos de mujeres que superan a estos grupillos empiecen a aprecer estas cuestiones en Indymedia. No seran ellas mismas para darse oxígeno? No sé...
Alguns apunts, preguntes i comentaris...
06 oct 2008
A veure:
1- Sobre les miradetes i la seducció: una persona té tot el dret del món a sentir-se agredida i es pot sentir agredida per una paraula, una mirada i una seducció. Això no comporta però que hi haja agressió. Desgraciadament això de "em sento agredit per la teua mirada", "m'has mirat malament" és l'excusa perfecta que t'amollen skins nazis abans d’apallissar-te.
2- On queda en tot açò el joc, l'intentar seduir, l'intentar besar, el dret de la persona a dir que no, que no vols ser besada, que no t'agrada la persona que està lligant amb tu? On queda el poder dir que "no" sense sentir-se agredida?
3- L'única relació directa que he tingut amb les/els SCUM: la mani del passat 8 de març quan varen aparèixer tapades (o tapats, perquè no ho vaig distingir bé i no em posaré ara a definir gèneres) en alguns casos amb màscares de pallasso, repartint unes octavetes amb propaganda filofeixista i un amic li va demanar una a un/una d'elles/ells i ella li la va negar supose que pel fet que aquest amic tenia la fisonomia d'home. Jo em vaig quedar prou flipada: són homes tots els que tenen piu? No donar-li l'octaveta va ser una acte contra el masclisme, els homes en general, el patriarcat? Tots els homes són masclistes? Tots els homes defenen el patriarcat? Poden haver dones en cos d'homes que demanen octavetes a homes o dones SCUM que les reparteixen? Com ho veu tot això SCUM?
A la mateixa mani alguns d'aquestos SCUM, a la rambla de canaletes, signaven pintades realitzades per altres col•lectius volent, des del meu punt de vista, visibilitzar-se i donar la sensació de què eren molt presents a la mani, quan eren quatre gats...

En tot això vull dir que ara ens toca, com quasi sempre, a nosaltres, les dones feministes (i jo no sóc representant de res!), fer fora i desemmascarar actituds i ideologies feixistes que es puguen cometre en nom del feminisme. No serà ni la primera volta ni la darrera. "La casa hay que empezar a barrerla desde dentro..."

Per últim, jo vull un món amb els (meus) homes. No vull pas exterminar-los. Vull avançar junt amb ells cap a un món més igualitari, més bonic. Són els meus companys de lluita i de vida, no ho deixaran de ser mai.
I a nivell íntim gaudesc molt amb ells. Com una polla no hi ha res. I això jo no vull imposar-li-ho a ningú, per a gustos els colors i que cadascú gaudisca la sexualitat com vulgui però que no em vinguen a imposar-me com a de ser el meu plaer o a dir-me que perquè m'agraden les polles com res al món, sóc una fal•locràtica o cèntrica.
Re: 5 criticas a las Scum
06 oct 2008
gracies eva,

fins a la victoria sempre


la llibertat: la nostra senyera
Re: 5 criticas a las Scum
07 oct 2008
Estoy muy content@ de que se haya generado un debate interesante y sin insultos ni tonterias. Esa era la idea inicial. Por supuesto que no soy un@ de ell@s. Solo creo necesario que se tenga este debate, porque no me parece bien lo que han hecho y porque no me parece tampoco que haya que marcar ninguna linia divisoria, sino, al contrario, acercar posiciones y dilucidar errores.

Por cierto, felicidades y apoyo a Indymedia que, por mas que la critiquen, es la mejor y mas util herramienta de internet para nosotr@s. Si se usa bien, como en este caso, claro.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more