Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: antifeixisme
Violència terrorista contra la llengua catalana
27 set 2008
Un acte pacífic en defensa de la llengua ha estat víctima d'atac violent per part d'organitzacions feixistes. Una regidora valencianista ha hagut de ser atesa per les ferides causades per una pedrada llençada pels nazis.
Y2FydGVsbDIwMDc=_59469_6474_1[1].jpg
Un grupo violento tira huevos al Correllengua de Gandia y hiere con una piedra a una participante

Los exaltados acuden desde otras ciudades para boicotear el acto cultural y obligan a intervenir a los antidisturbios


Un grupo violento tira huevos al Correllengua de Gandia y hiere con una piedra a una participante
El Correllengua contó con la participación de la Muixeranga.

La celebración del Correllengua en Gandia se saldó ayer con una mujer herida. Una de las participantes en el acto festivo recibió una pedrada por parte de un grupo de exaltados que se encontraba entre el público. La víctima tuvo que ser trasladada al hospital Francesc de Borja por efectivos sanitarios para diagnosticar la gravedad del impacto.

Los actos lúdicos del Correllengua arrancaron pasadas las siete de la tarde con una serie de actividades, como la Muixeranga, en la plaza Rei En Jaume, junto al Casal.

En ese momento, se vivieron los primeros instantes de tensión, ya que un grupo de violentos llegados de fuera de Gandia comenzaron a protestar y a proclamar sus consignas: "Som valencians, mai catalans".

En consecuencia, los agentes antidisturbios se vieron obligados a intervenir para disuadir a los manifestantes. Los ánimos se calmaron.

Una vez concluyeron los actos en al Casal los participantes comenzaron el desfile de la Llengua. En su itinerario caminaron por la calle Mayor y a su paso salió otra vez el grupo de exaltados que profirieron toda clase de insultos a la marcha pacífica.

Por contra no encontraron ninguna respuesta de los participantes en el acto. Esto encolerizó más a los violentos y comenzaron a lanzar huevos.


Ocultos entre el público
No quedaron ahí sus artimañas, ya que alguno de los protestantes se inmiscuyó entre el público y lanzó una piedra al grupo que desfilaba portando la llama de la lengua.

Una mujer de mediana edad fue quien recibió el impacto del objeto. Este hecho interrumpió el desfile, ya que varios miembros del SAMU tuvieron que atender a la herida. El golpe abrió una brecha en la cabeza de la mujer y los efectivos sanitarios decidieron llevarla al hospital para evitar males mayores.

Estos hechos tuvieron lugar ante centenares de personas que secundaban la marcha y ante el público de la misma que se agolpaba a los lados de la calle Mayor de Gandia.

Tal y como comentó el jefe de la Policía Local de Gandia, Vicente Roig, para el acto se contó con un amplio dispositivo de seguridad. Las calles del centro de la ciudad estuvieron vigiladas desde primeras horas de la tarde por agentes locales, efectivos de la Policía Nacional y dos grupos de antidisturbios.

Además, el responsable de la seguridad local lamentó profundamente el suceso que tuvo lugar durante la marcha. Y es que la celebración del Correllengua en Gandia está marcada por la polémica cada año. El acto contó en la ciudad con un amplio respaldo de público. Alrededor de doscientas personas participaron en las actividades programadas.

Además, gozó de representación municipal, ya que estuvieron presentes los concejales del Bloc de Gandia.
Mira també:
http://www.valencianisme.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1147&Itemid=1
http://www.lasprovincias.es/castellon/20080927/valenciana/grupo-violento-tira-huevos-20080927.html

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Violència terrorista contra la llengua catalana
27 set 2008
KANYA AL FEIXISME BLAVER!!!

MATEM-LOS JA!!!!
Re: Violència terrorista contra la llengua catalana
27 set 2008
Que pujin a Barcelona aquest 12 si tenen pebrots.
Re: Violència terrorista contra la llengua catalana
27 set 2008
demà segur que són a la mani del bilingüisme..
Re: Violència terrorista contra la llengua catalana
27 set 2008
El PP assenyala, el nazi ataca
Re: Violència terrorista contra la llengua catalana
27 set 2008
Para Kiki:

Lo del nombrecito, ¿a que viene?, ¿a un acto de memoria para el único kiki que echaron tus padres y que sirvió para que aparecieras tu, con tus instintos asesinos?.-

Lleva cuidado con eso de "matémoslos ya" pues el tiro te puede salir por la culata.-
Re: Violència terrorista contra la llengua catalana
28 set 2008
COMUNICAT del Bloc Nacionalista Valencià de la Safor-Valldigna, davant l’agressió patida per la regidora del Bloc de l’Alqueria de la Comtessa, Maite Peiró

El Bloc Nacionalista Valencià de la Safor-Valldigna, davant l’agressió patida per la regidora del Bloc de l’Alqueria de la Comtessa, Maite Peiró, en rebre una pedrada llançada per un grup de manifestants d’extrema dreta quan participava en la concentració cívica del Correllengua a la ciutat de Gandia, vol fer públic les consideracions següents:


1.- El Bloc vol manifestar la seua solidaritat amb Maite Peiró, una ciutadana pacífica que es manifestava lliurement i que va patir esta agressió injustificada.


2.- El Bloc considera totalment inadmissible que un grup de ciutadans i ciutadanes, en una societat democràtica com la nostra i amb els permisos administratius corresponents, no puga manifestar-se tranquil·lament, en un ambient que pretenia ser lúdic i festiu, en defensa de la llengua pròpia pels carrers de la ciutat.


3.- El Bloc exigix a la policia nacional que identifique els autors de l’agressió a Maite Peiró i als altres manifestants i inicie el procediment que corresponga per tal que els implicats siguen jutjats i se’ls impose la sanció que pertoque.


4.- El Bloc vol fer pública la seua disconformitat amb l’actuació de la policia nacional que no sols va permetre que el grup feixista s’acostara en ocasions reiterades a la manifestació pacífica amb l’objectiu de provocar i insultar els participants en el Correllengua, sinó que, a més, no va impedir que els feixistes llançaren pedres contra els concentrats, entre els quals també hi havia moltes criatures, i provocaren ferides greus a Maite Peiró.


5.- El Bloc es qüestiona com un contingent de policia nacional, més nombrós que els contramanifestants feixistes, no va ser capaç de neutralitzar-los i impedir que entrebancaren la marxa pacífica dels participants en el Correllengua.


6.- El Bloc es pregunta si, trenta anys després d’acabada la dictadura franquista, el ciutadans i ciutadanes d’este país encara no tenen el dret i la llibertat de manifestar lliurement les seues opinions.



7.- Per últim,el Bloc es planteja qui ha de manar en este país nostre que siga capaç d’evitar que agressions com la que ha patit Maite Peiró i la resta de persones que participaven en el Correllengua no es produisquen amb la impunitat amb què han esdevingut en esta ocasió.
Sindicat