Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: un altre món és aquí
Neix la Trobada Alternativa de Nou Barris!
16 jun 2008
Després d’un procés d’un any i mig de consolidació, aquest dissabte 14 de juny de 2008, va néixer la Trobada Alternativa de Nou Barris.

Aquest nou espai polític, aixecat pels veïns i veïnes, treballarà, des del carrer, els casals, els ateneus i, per tant, des de fora de les institucions, i al marge del curs electoral, per dinamitzar i unir els moviments socials del districte i materialitzar propostes polítiques concretes. La precarietat des de l’àmbit laboral o des de la problemàtica de l’habitatge, l’educació i la salut del nostre planeta, són assumptes massa importants per parlar-los cada 4 anys. Plantegem-los, debatem-los i reconstruïm-los, ara i aquí, i amb la participació de la gent.

En una conjuntura global de crisis, precarietat, de destrucció ambiental, imperialisme i diferències socials, la TANB lluitarà localment al costat dels qui no tenen ni controlen els recursos, és a dir, la majoria, i al costat dels pobles que no tenen l’oportunitat de decidir el seu horitzó. I no ho farà aïlladament, ni de forma heroica, ni amb cap mètode màgic. Ho farà, senzillament, donant la veu als barris, construint alternatives coherents, aglutinadores i sostenibles, i generant espais unitaris, on tothom que vulgui viure en un barri, ciutat, país i món just, cohesionat i solidari, s’hi senti còmode.
TANB_constituent.jpg
L’Assemblea Constituent de la TANB es va celebrar al Centre Cívic Can Basté, amb la presència d’una cinquantena de veïns i veïnes disposades a participar. L’activitat va començar tot fent una benvinguda i contextualització del procés que havia conduit fins aquest dia. Tot seguit, es van debatre els documents organitzatiu i polític, que ja havien passat per un període d’esmenes i modificacions, des de mesos enrere. L’acte va concloure amb les intervencions dels convidats de les Candidatures Alternatives del Vallès, de Badia i Sabadell, així com del grup promotor de la CUP Barcelona, i la d’un participant de la Trobada, que sintetitzava l’essència de l’espai polític que s’acabava de crear. Finalment es va fer un sopar de germanor.

La millor eina que la TANB potenciarà, és la participació. La implicació de les persones, per decidir el rumb d’un barri, serà una victòria de tots i totes. Com a espai aglutinador i unitari, la TANB integrarà les inquietuds i preferències dels seus participants, per fer-ne sectors de treball. Com més propostes hi hagin, més alternatives s’estaran construint.

Després de l’Assemblea Constituent del passat dissabte, s’han creat 8 sectors de treball intern i extern. Aquests són: Dinamització, Comunicació, Laboral, Habitatge, Ecologia, Internacionalisme, Local – espai de Trobada i Educació Pública. A partir d’aquí, la TANB no únicament farà denúncia del model establert, en cadascun dels sectors, sinó que anirà més enllà. També materialitzarà propostes en positiu, creant espais de llibertat al servei dels barris.

Comença a caminar, doncs, la Trobada Alternativa de Nou Barris, un nou espai polític, enfocat a fer participar la gent i a construir en positiu, pas a pas, en direcció a una societat justa, democràtica i solidària.

REPENSAR EL BARRI, REPENSAR LA CIUTAT, PER CANVIAR EL MÓN!
Mira també:
http://trobada9barris.blogspot.com/

This work is in the public domain

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more