Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Agost»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió
Comunicat de Amadeu Casellas després de la vaga de fam
23 mai 2008
Després de l'inici d'una vaga de fam en la presó de Quatre Camins, Amadeu Casellas envia un comunicat per a respondre als autors de certs escrits apareguts per internet
He tingut accés durant uns minuts a Internet, per la vaga iniciada el dia 28 d'Abril, en la qual demano l'aplicació de les lleis actuals de l'estat espanyol i on algunes persones contesten amb una ignorància, que demostren ser d'altre planeta o ser nostàlgics del franquisme.

    El fet que companys meus i jo mateix fem vagues de fam, no és para ser màrtirs o víctimes, sinó tot el contrari. En primer lloc, no els puc respondre directament, perquè escriuen de forma anònima, el que demostra que són simplement febles i covardes. Com molt bé diu un d'ells, “el qui la faci que la paguiâ€?; com és el meu cas. Tant el codi penal i la Constitució d'aquest Estat diu, juntament amb el Reglament Penitenciari. que quan es comet un delicte, has de ser responsable i complir amb la pena que contemplen les lleis d'aquest Estat; sigui per a bé o per a mal. Les lleis, estigui d'acord o no, estan per a complir-les tots per igual, tinguis la ideologia que tinguis, siguis ric o pobre, blanc o negre, religiós o ateu: Article 14 de la Constitució d'aquest Estat. El Codi Penal establix en l'article 76, el màxim a complir, depenent de si els delictes són de sang, sexuals o "comunes". En el meu cas i el d'altres companys, hem complert més de 20 anys, que és el màxim que diu la llei. El Reglament Penitenciari i la Constitució, diuen que depenent de la conducta que tinguis dintre de la presó, se't aplicaran drets que et corresponen; Articles 154 del Reglament Penitenciari i 25 de la Constitució. Això és el que demano.

    Jo no pretenc ser un màrtir, perquè no ho sóc; i quan escric ho faig amb noms i cognoms perquè no tinc gens que amagar, i no de forma anònima, com solen fer els covards i vils, com demostreu ser els quals ho feu.

    Sobre que en la presó no s'entra per parlar, això caldria preguntar-se'l als polítics d'esquerres dels nostres companys del País Basc, que estan entrant en les presons diàriament.

    Sobre les víctimes, en el meu cas sucursals bancàries, estic d'acord que se'ls ha de retornar el que en el seu moment em vaig dur. Això es diu responsabilitat civil i en el meu cas ho estava fent amb una part del sou que guanyava treballant en la construcció, mentre vaig poder treballar, i la seguiré pagant quan pugui treballar de nou.

    Sobre que les presons no són un pati de col·legi, de nou estic d'acord; però si les persones encarregades de les mateixes són els primers a trencar les lleis i no són els quals haurien de donar exemple, estareu d'acord que és molt difícil, per no dir impossible, que les persones que ens trobem dintre, tinguem la possibilitat d'incorporar-nos de nou a la societat sense seqüeles. Crec que opinar de manera anònima és molt fàcil, i que es deurien informar amb el que diu el Sindic de Greuges, almenys, o Amnistia Internacional, o el Relator dels Drets Humans de l'ONU.

    Finalment està la justícia dels rics, molt distinta de la dels pobres, només es tenen a veure els casos com Julián Muñoz, Marbella, Javier De la Rosa, Gescartera, els GAL, Filesa i una llista que seria molt llarga; l'últim, els policies de Coslada a Madrid.

    En definitiva, qui estigui lliure de pecat, que llenci la primera pedra; i amb aquest comunicat, no vull justificar-me, perquè no es pot anar per la vida ni atracant bancs, ni delinquint i molt menys, amb actes de terrorisme per voler defensar uns ideals.



Amadeu Casellas Ramon

------------ --------------- ------------


    He tenido acceso durante unos minutos a Internet, por la huelga iniciada el día 28 de Abril, en la que pido la aplicación de las leyes actuales del estado español y donde algunas personas contestan con una ignorancia, que demuestran ser de otro planeta o ser nostálgicos del franquismo.

El hecho de que compañeros míos y yo mismo hagamos huelgas de hambre, no es para ser mártires o víctimas, sino todo lo contrario. En primer lugar, no les puedo responder directamente, porque escriben de forma anónima, lo que demuestra que son simplemente débiles y cobardes. Como muy bien dice uno de ellos, el que la hace que la pague; como es mi caso. Tanto el código penal y la Constitución de este Estado dice, junto con el Reglamento Penitenciario. que cuando se comete un delito, tienes que ser responsable y cumplir con la pena que contemplan las leyes de este Estado; sea para bien o para mal. Las leyes, esté de acuerdo o no, están para cumplirlas todos por igual, tengas la ideología que tengas, seas rico o pobre, blanco o negro, religioso o ateo: Artículo 14 de la Constitución de este Estado. El Código Penal establece en el artículo 76, el máximo a cumplir, dependiendo de si los delitos son de sangre, sexuales o "comunes". En mi caso y el de otros compañeros, hemos cumplido más de 20 años, que es el máximo que dice la ley. El Reglamento Penitenciario y la Constitución, dicen que dependiendo de la conducta que tengas dentro de la cárcel, se te aplicarán derechos que te corresponden; Artículos 154 del Reglamento Penitenciario y 25 de la Constitución. Eso es lo que pido.

    Yo no pretendo ser un mártir, porque no lo soy; y cuando escribo lo hago con nombres y apellidos porque no tengo nada que esconder, y no de forma anónima, como suelen hacer los cobardes y viles, como demostráis ser los que lo hacéis.

    Sobre que en la cárcel no se entra por hablar, eso habría que preguntárselo a los políticos de izquierdas de nuestros compañeros del País Vasco, que están entrando en las cárceles a diario.

    Sobre las víctimas, en mi caso sucursales bancarias, estoy de acuerdo en que se les tiene que devolver lo que en su día me llevé. Eso se llama responsabilidad civil y en mi caso lo estaba haciendo con una parte del sueldo que ganaba trabajando en la construcción, mientras pude trabajar, y la seguiré pagando cuando pueda trabajar de nuevo.

    Sobre que las cárceles no son un patio de colegio, de nuevo estoy de acuerdo; pero si las personas encargadas de las mismas son los primeros en quebrantar las leyes y no son los que deberían dar ejemplo, estaréis de acuerdo que es muy difícil, por no decir imposible, que las personas que nos encontramos dentro, tengamos la posibilidad de incorporarnos de nuevo a la sociedad sin secuelas. Creo que opinar de manera anónima es muy fácil, y que se deberían de informar con lo que dice el Sindic de Greuges, por lo menos, o Amnistía Internacional, o el Relator de los Derechos Humanos de la ONU.

    Por último está la justicia de los ricos, muy distinta de la de los pobres, sólo se tienen que ver los casos como Julián Muñoz, Marbella, Javier De la Rosa, Gescartera, los GAL, Filesa y una lista que sería muy larga; lo último, los policías de Coslada en Madrid.

    En definitiva, quien esté libre de pecado, que tire la primera piedra; y con este comunicado, no quiero justificarme, porque no se puede ir por la vida ni atracando bancos, ni delinquiendo y mucho menos, con actos de terrorismo por querer defender unos ideales.

    Amadeu Casellas Ramon

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Comunicat de Amadeu Casellas després de la vaga de fam
24 mai 2008
hola Amadeu. A esto que escribes yo le llamo claridad de ideas, y respira dignidad y coherencia. Estoy de acuerdo contigo en que a comentarios anonimos y destructivos no es necesario responder, pero a veces esta bien hacerlo, porque casi todo el mundo tiene capacidad para reflexionar, si quiere claro. Animo en vuestras reivindicaciones. Un abrazo

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more