Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: especulació i okupació
Nuevo Ateneo Okupado "MAYO 37"
12 abr 2008
Nueva okupación en la Ronda General Mitre, 9 <m> Lesseps,Gracia
Nuevo Ateneo "Mayo 37" okupado en Gracia, Barcelona

19:00 Alrededor de 200 personas se juntaron para hacer una cercavila de Gracia, encartelar sobre las jornadas contra la especulación, la mani para los autobuseros, y hacer graffittis. La mani pasó por las cáscaras de antiguos centros sociales del barrio, decorándoles con graffitis y carteles explicando la historia detrás de esos edificios ya muertos.

20:00 La mani llegó a Ronda General Mitre, 9 <m> Lesseps, y algunas personas, entraron en el edificio, que lleva muchos años abandonado, en el buen estilo del punk "old-skool"! Entonces la nueva okupa fue chapada, mientras la gente en la calle repartían flyers por el barrio explicando los bases sociales, políticos y económicos de la ocupación del edificio.

Hemos escogido el nombre de Ateneo MAYO 37 por ser esa fecha en que la burgesía republicana y los comunistas, que hoy tanto hablan de memoria histórica, pusieron fin a casi un año de revolución social, el verdadero peligro contra el que se sublevó el ejercito nacional. Otros escogieron este nombre para su editorial hace casi cuarenta años. Se llamó M.I.L. y mantenían esa editorial con expropiaciones bancarias, os sonará el nombre del malogrado Salvador Puig Antich.
Elegimos este nombre porque aunque la historia la cuentan los vencedores (hoy el Periódico, la Vanguardia, grupo PRISA, grupo Godó, CIU, PSC, IC ERC...) la verdadera historia de esta ciudad la han hecho sus revueltas y barricadas, y no sus exposiciones universales ni sus olimpiadas.

Nuestros objetivos son difundir pensamientos y acción críticas con este sistema, y apoyar otras luchas que se llevan a cabo en las misma líneas...

RECUPERAMOS UN BARRIO DE LOS DE ANTES: ALEGRE, VIVO Y COMBATIVO

Tambien hay acciones este fin de semana en todo el mundo, en defensa de los espacios libres, autonomos y okupados. Para más información sobre otras acciones ver:

http://april2008.squat.net
Mira també:
http://april2008.squat.net

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Nuevo Ateneo Okupado "MAYO 37"
14 abr 2008
per a quan una assemblea oberta per saber i decidir que s'hi farà?
Re: Nuevo Ateneo Okupado "MAYO 37"
14 abr 2008
Pense que no se ha de dir que els comunistes varen parar la revolució. Perque la gent del POUM eres comunistes i camarades. També ells sofriren la repressió. Endavant amb el nou ateneu okupat!!
Re: Nuevo Ateneo Okupado "MAYO 37"
15 abr 2008
jo parlaria més aviat d'autoritaries contra antiautoritaries.
jo soc comunista, però llibertari, i els meus enemics tambe son els comunistes autoritaris
Re: Nuevo Ateneo Okupado "MAYO 37"
15 abr 2008
Doncs jo crec que no s'ha de fer una assamblea oberta de moment, que hi ha gent amb certa afinitat i tendencia política que es coneix i que s'ajuntat per crear l'ateneu. No crec que sigui el mes convenient que aparega tot un batiburrillo de modernos o ciudadanistes a dir-lis que s'ha de fer en aquell espai. Quan sigui clara la línea política es pot fer aquesta asamblea i a qui li agradi podria participar-hi si li agrada i sino hi han molts llocs per okupar. Per altra banda que una línea política estiga ben definida, no comporta que sigui estàtica pot estar oberta a propostes però sempre amb uns objectius clars. Un batiburrillo de buenrollistas amb ganes de fer tallerets i festetes ara no sería necessari. Com tampoc de fer la protesta com un altra forma d'oci. Tot s'anirá configurant i els col·lectius ja aniran proposant activitats al centre. Anim i bon treball companyes i companys. Per altra banda penso que comunistes ni han tants com definicions. Tenim que pensar que Marx sempre ha desprestigiat als camperols i als indígenes i que el materialisme es un altra cara d'una corrent evolucionista. L'autoritarisme tambè està en la cosmologia del món no sols al partit controlador i autoritari. aixi que anem en compte. Si llegim les cartes que s'escribien Marx i engels o el llibre en francés "devuit brumari" trobarem com els camperols i els indigenes son sers inferiors que han de desenvolupar-se obreritzar-se i modernitzarse per ser bons revolucionaris. Bè no es el cas ara de debatir aci. Anims!!!
Sindicato Sindicat