|
|
Notícies :: @rtivisme |
Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
|
per Anònim |
06 mar 2008
|
|
| | |
Fotografies : David Datzira |
Mira també:
http://www.flickr.com/photos/6-m/ |
 This work licensed under a Creative Commons license |
Comentaris
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per Mireia mireiastelada@gmail.com |
06 mar 2008
|
Maleïts gossos d'esquadra i maleïda Iniciativa p Catalunya!
No els votarà ni sa mare a akts torturadors d debò!
Molt de guais l'Herrera però no diu re del q fa el seu amic Sauron i els seus mossos. |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per victor |
06 mar 2008
|
jo no m'he enterat de que els gossos han fet servir les seves porres...
bona senyal, això vol dir que no erem pocs. |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per el periódico del p$c |
06 mar 2008
|
6/3/2008 16:37 h JORNADA REIVINDICATIVA
Més de 5.000 universitaris es manifesten a Barcelona contra el pla de Bolonya
1. • Els Mossos impedeixen amb porres que un grup de joves baixin per la Rambla
2. • Els conductors d'autobús de TMB s'han sumat a la protesta en solidaritat
SARA GONZ�LEZ / AGÈNCIES
BARCELONA
Més de 5.000 manifestants, segons la Guà rdia Urbana, han recorregut aquest matà el centre de Barcelona contra la reforma de l'educació superior que suposa el procés de Bolonya. Els organitzadors eleven la xifra de participants a 10.000. A més, uns 350 conductors d'autobús de TMB en vaga s'han sumat a la protesta.
La manifestació, convocada per la Plataforma Mobilitzadora en Defensa de la Universitat Pública (PMDUP), ha començat després de les 12.30 hores, amb més de mitja hora de retard sobre l'horari previst, a la plaça de la Universitat, i ha finalitzat poc abans de les tres de la tarda al Pla de Palau.
Els estudiants portaven pancartes on es llegia Aturem Bolonya, L'educació no és un negoci i Rector dimissió, en referència al rector de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), LluÃs Ferrer, que va demanar als Mossos que desallotgessin a la força dimarts unes quantes desenes d'alumnes que s'havien tancat a la Facultat de Filosofia i Lletres.
Enfrontament amb la policia autonòmica
En un moment de la marxa, els manifestants han volgut baixar per la Rambla des de la plaça de Catalunya, però els Mossos els ho han impedit. Un grup d'estudiants han intentat travessar la barrera policial a l'entrada d'aquesta via, i els agents han utilitzat la força, fins i tot l'ús de porres, per contenir els universitaris. Un jove ha resultat ferit en una mà .
Davant la impossibilitat de baixar per la Rambla, els joves han optat en un primer moment per fer una seguda que ha durat uns minuts. Els organitzadors han recomanat als universitaris que continuessin la marxa per la Via Laietana. En aquest carrer, segons representants dels estudiants, hi ha hagut enfrontaments entre manifestants i conductors, amb alguns ferits.
Alguns joves han fet pintades contra la seu de CCOO, un restaurant de menjar rà pid i una promotora immobilià ria, i han llançat globus de pintura vermella contra la Direcció Nacional de Policia. Quatre joves han pujat a una bastida per instal·lar-hi un cartell amb el lema No als nous plans d'EEEStudi. Canya a Bolonya, en al·lusió a l'Espai Europeu d'Educació Superior.
Convocatòria per a aquesta tarda
La marxa s'ha acabat a Pla de Palau, on han pronunciat discursos els representants dels universitaris, dels professors i dels conductors d'autobús. Aquests últims han convocat una protesta per a les sis de la tarda a la plaça d'Espanya, on es preveu la visita del president del Govern, José Luis RodrÃguez Zapatero, i la candidata del PSC, Carme Chacón.
Els convocants de la manifestació denuncien que l'anomenat pla de Bolonya amaga la voluntat de privatitzar les universitats i que dificultarà l'accés a l'educació superior dels sectors més desafavorits socialment.
Tallat l'accés principal de la UAB
La manifestació ha coincidit amb una jornada de vaga a les universitats catalanes, que ha tingut un seguiment desigual, amb més incidència en algunes facultats de Barcelona i menys als campus de Tarragona, Lleida i Girona.
La jornada de protesta ha començat aquest matÃ, quan el comitè de vaga de la UAB ha impedit l'accés al campus per l'entrada principal, des de la parada dels Ferrocarrils, en una acció simbòlica. Els altres accessos al recinte estaven oberts. La UAB ha confirmat l'"alt seguiment" de l'aturada, que ha estat del 90%, segons el comitè de vaga de la universitat.
http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idn |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per observador |
06 mar 2008
|
unes fotos boníssimes! felicitats! |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per j0 |
06 mar 2008
|
Els mossos han carregat quan un imbècil els ha fotut un cop de peu, i per culpa seva ha pillat tota la capcelera de la mani. Tan energumens són els gossos com els que només van a liar-la, suant de tot el mov. estudiantil. Si hi ha gent que va al que va a les manis, que sigui conseqüent i en monti les seves pròpies. |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per jo |
06 mar 2008
|
El penós no són els mossos. Ells ja sabem quina feina fan i la fan molt i molt bé. El problema hauria de ser la definició que els súper militants estudiantils (com succeeix en moltes altres sectorials) donen a la paraula lluitar. Sembla que lluitar sigui portar un megàfon, una pancarta, fer una mani...aquí s'acaba la lluita? Sembla que la lluita estigui definida pel sistema, i no pels que diuen lluitar contra aquest. Sembla que s'estigui disposat a "lluitar" fins que hi pugui haver alguna conseqüència negativa per al propi individu, sembla que la "lluita" ha de seguir les lleis que estableix allò contra qupe lluitem. Lluitar no és transgredir? Lluitar no és fer front?
Jo crec que sí i que fins ara sembla que només vulgui dir exigir, i per tant, han tornat a guanyar i tornaran a guanyar.
Guanyen les petites batalles, com ara fer-nos fer la mani per on ells volen (exigim el dret de llibertat d'expressió, però no lluitem per a que poguem fer-ho per on volem i, a la mínima, la por ens supera), i ens guanyen, com no, les grans batalles (exigim una universitat no sé que i no sé quantos, però no lluitem per a fer-la com nosaltres volem...és massa feina, millor exigir; exigim no sé què, però això sñi, nosaltres volem el nostre títol universitari que ens deixi en una millor posició que aquells que no el tenen).
No ho ser nois i noies. Si diem que lluitem, ho hauríem de començar a fer, sabent que costa i que comporta coses negatives. Si no, doncs no hi ha cap problema, tothom ho entendrà. Però si ens hi posem, que no sigui per fer el paripé, que no sigui per acabar d'aquí vint anys sent els progrés del futur. |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per jo |
06 mar 2008
|
Encara no m'havia llegit el comentari que hi ha abans que el meu. Crec que no cal respondre-li gaire, perquè ja ho he fet en l'anterior.
Aquest comentari és l'exemple adient. Aquí està la lluita!!!
I perdona que et digui, la majoria de la capçalera era d'aquests energúmens que dius i que resulta que no fan les seves pròpies manis, perquè les manis no són de ningú, són per a demanar i suplicar, dins el sistema en el que estem, són per a lluitar, si volem fer-li front.
Si no estàs disposat a patir algun cop de porra, poca llargada tindrà la teva experiència lluitadora...bé, potser sí, potser la teva forma és exigir dins el marc legal vigent. Bona idea company.
segueix així i arribaràs a algun lloc, dins al sistema, però a algun lloc. |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per estudiant |
06 mar 2008
|
el que fer en lo de les rambles es un acord que es va pendre a la pmdup on estan representades totes les assemblees de les universitats de la provincia de barcelona
un acord es una acord i despre es pot critica i revisar pero si no es compleix no tenim organitzacio i si no tenim organitzacio es imposible cap tipus de lluita.
si no et va agradar tens tot el dret a queixarte a la teva assemblea i a la pmdup es tornara a parlar i a revisar i triar la opcio que tu defenses si aixi ho tria la majoria
salut |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per un altre |
07 mar 2008
|
estic totalment d'acord amb el "jo" i penso que tots hauriem de veure com un simpotma de la por que senten actituds com la de "j0". el fet que algú els llancés una puntada de peu, és quelcom que sempre pot succeïr. Si ens volem guanyar els espais, hem d'assumir que coses d'aquestes puguin passar. En tot cas, el que va llançar la puntada de peu, no va actuar correctament perqué no s'havia decidit en assemblea. Peró mireu com les gasten els estudiants a grècia...
http://www.youtube.com/watch?v=pcV42gFmi4w&feature=related
Allá hi ha fins i tot professors a la pressó. De moment han aconseguit palaritzar-ho tot completament.
I ja hem perdonarás, però per guanyar al "enemic", s'ha de tirar endavant una cursa d'"a veure qui la té més larga" i evidentment, això comporta un desgast. En altres paraules: en últim terme no et pots sortir amb la teva, sinó ets més malvat que ells. El problema és que la seva maldat és la de les lleis.
Penso que és un punt on fer autocrítica. |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per un estudiant |
07 mar 2008
|
Estic d'acord amb els matisos de lluita, però no ho podem fer si la meitat de la gent va a la mani pk l'unic que sap és que bolonya privatitza, cal que sapiguen com privatitza i quin es el rerefons economic que propicia aquestes liberalitzacions de la universitat.
Crec que abans d'anar a pegar als mossos ens hem de dedicar a fer pedagogia de com funciona el sistema. O a cas el que voleu són uns caps de turc sense cervell que vagin a pegar als mossos i facin la feina bruta mentre vosaltres canteu al mig de la mani i us dediqueu a criticar per indymedia? |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per un |
07 mar 2008
|
la pmdub son lo pitjor. si es va dir d'anar per les rambles, s'ha d provar d'anar per les rambles. ningu no pot parar la nostra lluita, si algu es posa per davant nosaltres trepitjem. demanem moltes coses, i sense força, sense lluitar no es pot aconseguir res.
si a la minima de canvi ens deixem intimidar pels de sempre, mai arrivarem enlloc.
la manifestacio es dels estudiants, no de la pmdub, a la ub de filosofia e historia portem una setmana de lluita i no es la pmdub qui la montada.
si ells es volien fer responsables de la mani, ells sabran, pero que no vagin de salvadors de la gent, si algu es volia quedar amb els autobuseros que fa la penya de la organitzacio cridant l'atencio, ja som prou grandets per saber el que fem i perque o fem. |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudi.ants
|
per REFORS |
07 mar 2008
|
doncs el que va donar el cop de peu te molt més valor que tots vosaltres que us limiteu a criticar per indymedia i a cantar consignes hippies al mig de la mani.
Esclar, és millor que quan et peguen tornis a casa o passi per un altre lloc.
Doncs bé, felicitats a la companya del cop de peu perque no només haurien de ser cops de peu, hauria de ser el que fes falta per passar per allà on ens pertoca passar. Perquè capa uniformat amb porra ens ha de dir per on si i per on no.
A reformistes i hippies no els volem. Nosaltres lluitem a totes, ideologicament, al carrer i a les aules.
Saut! |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per ulen |
07 mar 2008
|
contra bolonya a saco, cops de peu, cops de tot, tancades i barricades... sense això no aturarem res. felicitats als que estaven davant ahir, jo vaig haver d'anar a l'hospital pels regalets que els porcs ens vam fotre...
Canya a Bolonya de veritat!! amunt els que lluiten!!! |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per j0 |
07 mar 2008
|
Si, si, fotem cops de peu, els mossos carreguen, 40 detinguts i un altre cop mesos de travessia pel desert per tot el moviment estudiantil. Això si, el sistema estaria tremolant! Que curtets, deu meu |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per upcero |
07 mar 2008
|
Doncs si detenen 40 persones lluitan al carrer queden 4960 que tornaran a sortir al carrer per demanar la seva llibertat i per tornar a intentar paralitzar bolonia.
Segons el meu pare cal donar mes canya de veritat, una mani cada 6 mesos sense accions pel mig ni presions ni re, sembla que bolonia entra a les nostres unis trankilament i ho únic que fem es cridar 4 consignes en manis esterils que ni tan sols ocupen 2 minuts als telenoticies. |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per jo |
07 mar 2008
|
La pedagogia que ens han ensenyat es fa parlant i fent reflexionar a l'altre, molt bé. Per tant,seria lògic que intentéssim fer entendre a la majoria dels estudiants que el que s'està fent és molt i molt dolent!!
Però els interessa els que els hi expliques? Doncs no gaire. No gaire perquè com nosaltres, estan en la lògica racional, una lògica que diu que només et moguis per motius individuals o corporatius. Que vegin que el que s'està fent és tant i tant dolent, no vol dir que a ells els hi sembli que els afectarà, perquè es pensa que hi ha formes individuals que a tu, personalment, no t'afecti. I a la vegada, ja tenim l'excusa per a no fer res: com que la majoria no ho entén o no es mou, nosaltres només podem fer el mínim.
Jo estic per la pedagogia d'imitació. No els hi hauríem d'explicar què dolent és això o allò, si no donar-los altres formes de veure-ho, altres formes d'estudiar, altres formes d'aprendre. Això sí, la gent a la universitat va a aprendre per a ell, o va a aprendre allò que toca per a tenir un títol que et posicioni en un millor nivell per al teu futur?
Així, el problema el tenim nosaltres. Quan no és Bolonya, era la LOU, la LEU i la LIU...sempre exigint sense lluitar. Sempre anant a la contra sense buscar alternaitves, que no vol dir trobar-les, vol dir portar-les a la pràctica amb les negativitats i les positivitats que tinguin.
Per tant, la legitimitat de les organitzacions, en aquest cas estudiantils, no hauria de recaure en la seva capacitat d'aglutinar el màxim nombre de gent i aquestes coses, sinó en ser coherents amb algun plantejament. En el que sigui, però en positiu.
Volem una educació pública i de qualitat? Definim això i després portem-ho a terme. Però resulta que aquesta demanda és un eslògan, no una alternativa, no una realitat que ens la creiem. És una exigència que fem a algú, que resulta que és qui creu que el millor és fer Bolonya.
O sigui, intentem definir què volem i quins són els mecanismes a utilitzar. I jo crec que el que volem no hauria de ser demandar a algú no ser què, sinó actuar en conseqüencia i dos, que els mecanismes a utilitzar no són fer manis (que també, però com a mostra de la força), sinó col·lapsar la universitat. O sigui, anul·lar la meritocràcia, anul·lar les classes magistrals, anul·lar la utilització de l'educació com a eina del sistema per a estratificar els individus a la societat.
I això, no depèn dels altres depèn del que estiguem disposats a LLUITAR, que no vol dir guanyar quelcom, vol dir LLUITAR. Els que lluiten amb totes les seves conseqüències poden guanyar, els que lluiten depenen de les conseqüències no guanyen, no lluiten, només exigeixen a aquells que han posat les normes millores, millores que, està clar, aquests que han posat les regles del joc, decidiran si posar-les o no. |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per escala f |
08 mar 2008
|
Per aquí veig molt revolucionariet que si fes l'escala F veuria quant feixista és i es sorprendria de la seva vessant més real.
PEr favor, reflexioneu, que us quedeu en la tesi i us falten encara molts camins fins la darrera sintesi. |
Re: Fotografies de la Manifestació d'Estudiants
|
per jo |
09 mar 2008
|
Veuria quant feixista és? I es sorprendria de la seva vessant més real? Pots especificar alguna cosa o no cal, ja t'has quedat satisfet?
Sí fins i tot en aquest diàleg hi veieu feixisme, doncs no sé què dir. Si veure la realitat vol dir conformar-se amb el que ens donen, encara estaríem a l'edat de pedra.
I està clar que fins la síntesi hi ha molt camí, però l'important és començar per a fer la pregunta idònia. Perquè si la pregunta és errònia, per moltes tesis que es facin i moltes síntesis que hi hagin, el conjunt serà erroni.
Així doncs, intenta especificar una mica més, pó fabó, a veure si podem dir coses amb una mica de fonaments i deixar els insults per als qui ens matxaca dia sí i dia també. |
|
|