Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: educació i societat
[uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
Ahir va dimitir Martí Marín Corbera, Adjunt del Vicerector d’Estudiants i de Cultura per a Estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona.
A TOTHOM QUE TINGUI PACIÈNCIA DE LLEGIR-HO

El meu nom és Martí Marín Corbera i, fins fa poca estona, era Adjunt del Vicerector d’Estudiants i de Cultura per a Estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona. Arran dels esdeveniments que van tenir lloc la tarda-vespre del dimarts dia 4 de març de 2008 he decidit presentar la meva dimissió al Vicerector que va nomenar-me per al càrrec. El motiu és el meu desacord amb la decisió presa pel Rector –amb els suports que fossin- d’encarregar als Mossos d’Esquadra el desallotjament dels espais de l’edifici B de la Facultat de Filosofia i Lletres que estaven ocupats per un grup d’estudiants mobilitzats per la convocatòria de vaga contra el procés de Bolonya, la LOU i el Reial Decret d’Ordenació dels Ensenyaments Universitaris.

El fet que jo no comparteixi bona part dels continguts i de la forma de la protesta dels/de les estudiants –per motius massa llargs i completament improcedents d’explicar aquí- no implica que hagi d’estar d’acord amb el mètode utilitzat per a desactivar-la. Com a testimoni directe dels fets no puc sinó pensar que l’única forma d’evitar les empentes, els cops de porra, els contusionats i tota la resta de situacions que vaig poder contemplar era no demanar l’actuació policial i assumir, si calia, seguir negociant hores i hores: per absurda que pogués semblar la situació a qui fos –inclòs a mi mateix. Ser conseqüent amb aquesta convicció implica necessàriament dimitir

Tanmateix la tarda del dia 4, quan vaig saber que la decisió de fer intervenir el Mossos d’Esquadra era presa, no vaig dimitir i vaig continuar exercint una de les tasques que del meu càrrec s’esperava: mediar en els conflictes entre estudiants i institució. Com a Adjunt d’Estudiants vaig jugar el paper de pont entre les parts sabent perfectament –negar-ho seria cínic- que jo estava en una d’elles i no al mig. Fent aquest paper creia que podia evitar mals majors. Un cop demostrat que no és així, seguir com si res ha deixat de tenir sentit per mi.

El darrer servei que havia de complir en virtut del meu càrrec de cara a la institució el vaig fer amb escreix: seguir en el lloc dels fets –davant i no darrere del cordó policial- fins a estar segur que ja no passaria res més i empassar-me, a causa de la meva ubicació, tot el que els i les estudiants presents tinguessin a bé dir-me i en el to que ho volguessin fer. En la seva situació potser jo no hauria actuat tan diferent. El darrer que crec que he de complir de cara als i a les estudiants que ahir van ser colpejats és aquesta nota de dimissió, que ja sé que no arregla res però em permetrà mantenir la coherència.

Martí Marín Corbera. Sabadell, 5 de març de 2008
Mira també:
http://barcelona.indymedia.org/usermedia/application/5/CartaMartiMarin.pdf

This work is in the public domain

Comentaris

Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
No volem caps de turcs!

Dimissió del rector ja!

La repressió tindrà una resposta, si vol jugar a la guerra i amb violència, tindrà guerra i violència.

NO A BOLONYA! BLOQUEJEM LES UNIVERISTATS!
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
Em sembla un escrit ben noble i sincer.

Algú que no pensa com els manifestants, però que tampoc no està d'acord amb la decisió del rector. I, sobretot, el que m'agrada de l'escrit és el fet que manté la coherència amb el que pensa i amb el seu rol: la dimissió, en un país on els càrrecs, abans que dimitir, s'estimen més fer tota mena d'enganys i racionalitzacions.
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
Salut Martí, em sap molt greu que t'hagis vist implicat en aquest afer, tens tot el meu suport, et vaig conèixer quan estudiava història i sempre has estat coherent amb les teves idees, et felicito per l'escrit i per la decisió, alguns haurien de prendre exemple.
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
Fue la única persona representante del rectorado que estuvo dialogando con los okupantes de la UAB durante toda la tarde.Intentó una salida dialogada de la situación creada tras la okupación.El rector y los Mossos tomaron el camino que todos sabemos. Después de la carga aguantó los insultos de los estudiantes.Y ahora es el único que dimite.

Muy bien Martí
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
ostres, doncs aixó ens deixa en molt bona posició per tornar a okupar, i més tenint en compte que tots els estudiants en parlen.

si agafem embrazida en podem muntar una de bona.

per cert, aquest tal martí corbera és collonut. és una pena.

salut!
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
Això no passava des de FRANCO!!! El que demostra com es podreix la política. Pocs són dels que tenen càrrecs, que mantenen els seus valors bàsics. Ells també van ocupar universitats en la seva joventut, i ara s'han transformat com a Capos dels "campus" de concentració.
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
Felicitar a Martí Marin per la seva coherencia i dignitat. Jo també vaig ser per sort alumne seu a la facultat d'història, a part de bon ensenyant va estar sempre allà donant la cara quan les mobilitzacions contra la PSS a l'UAB, en els fets posteriors a la visita d'Aznar i en tantes d'altres mobilitzacions a la universitat.

Un gest que t'honra i que desenmascara a la vegada l'hipocresia de tants i tantes agafats al càrrec.

Salut company. Tantdebó els que quedessin allà fossin com tu i marxessin tots els apoltronats
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
Tot i que segurament sovint no coincidirem a l'hora de pensar, em sembla molt lloable la teva dimissió, és molt digne el que has fet Martí.
També et vaig tenir de professor però en el meu cas a la Facultat d'Educació.
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
"Com a Adjunt d’Estudiants vaig jugar el paper de pont entre les parts sabent perfectament –negar-ho seria cínic- que jo estava en una d’elles."

El "poder" t'estava canviant, defugint de la realitat estudiantil i del anàlisi marxista no oblidem el teu posicionament reformista "nomes deixem que les empreses entrin a la UAB". Retificar es de savis, poca gent hauria i mes amb la teva edat sacrificar certs llocs de poder. Endavant amb la lluita, que no ens enganyin, queden moltes coses per fer.
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
Recordo que no és la primera vegada que els Mossos estren a la UAB. El 1987 va desallotjar a cop de porra el rectorat okupat i al dia següent van tancar tot el perímetre de la universitat i de nou van desallotjar als que van aconsguir entrar a cop de porra.

Per cert entre els que estàven okupant hi era el Martí Marin.

Una salutació per ell i la seva coherència
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
un que sortia a la tele-3 deia que: "és la primera vegada que es reprimeix amb mossos una protesta estudiantil dins del campus"

antics camarades ens recorden que no és el primer cop. personalment recordo una festa major uab en la que hi havia un cordó de mossos per a que la gent pagués el tren... 1994-95? a mi no em van picar, però ni era de l'Estel ni em vaig quedar fins al final...

una abraçada al martí.

Rector dimiteix,
Grasa dimiteix,
Carbonell dimiteix,

front assembleari del campus
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
ajajjajaj XD

"uab rules" que bo el nom del autor.

ACAB!

sé que el meu post és infantil i visceral, però es que heu fet posts prou interessants.
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
http://uabrules.wordpress.com/
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
06 mar 2008
Lluís Ferrer al carrer! Martí Marin Rector!

Perdoneu...és que aquests dies només em comunico amb frases d'aquest tipus...

Tot el meu suport pel Martí, gran professor, bon historiador i millor persona.
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
07 mar 2008
Ha dimitido de adjunto de Vicerrector de Estudiantes.

Se acabaron los cafés gratis y los viajes diplomáticos a la delegación de estudiantes.

"seguir negociant hores i hores"

Otro como Ibarretxe.
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
07 mar 2008
osti el Re(tar)dado fà com si hagués estudiat mai?
Però tu ya sabes que és la universidad?, bueno a lo mejor tu padre si que fué alguna vez, però a repartir ostias como mucho.
Martí mArín, gran profe, un gran lluitador per la insubmissió i també mentre va estar en la lluita estudiantil, però sabia on es fotia quan va admetre el càrrec. Per altra banda era d'esperar que acabés plegant d'aquesta manera o semblant, l'hauriem de felicitar si hagués plegat abans, no calia cumplir amb la seva funció amb escreix, al cap i a la fí ell té molt clar, des de el principi, quina era la seva funció (com si no hagués conegut a la Mavi Dolz o a la Mercé Izquierdo... o com si no sapigués lo malparits que son el Carbonell i el Grasa, o lo burru que és el Ferrer).
I és que al Martí Marin l'han fet passar per l'aro, perque si volia continuar a l'universitat i deixar de ser un precari li tocava admetre algun càrrec...ara...ell sabia que se la estaven jugant i va acceptar el joc. Ki amb nens sen va dormir, ja sabeu que es lleva pixat.
Bona sort Martí d'ara endavant, però al tantu amb el càrrecs que acceptes.
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
07 mar 2008
ocupar la uni i fer-la malbe uh uh quins bretols

ai aquells lavabos de diagonal que eren un bany d'aigua, aquell fred a l'hivern, aquesta calefaccio mal colocada que t'escalfa el cervell, aquells bibliotecaris que t'amenaçaven i insultaven si portaves un llibre tard... ai ... uns bretols... fer mal aquest centre de cultura (jajajaja) impartida per aquests ex68 (jajajajajajajaja) de l'opus... amb l'insigne pepero Escartin AL FRENTE... reproducció de falangisme (lait?) dels cincuanta pels interessats en el l'estudi de l'epoca del desarrollismo...mmm... universitat publica... tant be que estaven amb les trans al costat que com a minim t'alegraven la vida.... al tufillo a elegits amb el dedo.... les comparacions amb les instalacions de la Fabra... quin pais mes cutre ... l'avalanxa humana als partits del barça que impedien fer classe... en fi
Re: [uab] >> Primera dimissió després de la brutal càrrega.
07 mar 2008
Gràcies Martí per la teva tasca i la teva disposició. Tot i tenir una capacitat molt limitada d'actuació, sempre has intentat mediar pels estudiants. Et trobarem a faltar.
RECTORAT DIMISIÓ
Sindicato Sindicat