Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: altres temes
Kosovo per Endavant
22 feb 2008
Kosova proclama la independència

Endavant. dilluns, 18 febrer de 2008

El parlament kosovar, d'acord amb la voluntat sobirana expressada pel poble, proclamà aquest diumenge 17 de febrer de 2008 la independència de Kosova. País que esdevé així un nou estat d'Europa.

La proclamació ha estat rebuda amb grans celebracions per part de la població albanokosovar, mentre alguns estats europeus, com és el cas de l'Estat espanyol, han manifestat el seu rebuig a la modificació de les fronteres imposades d'acord amb la voluntat popular.

La declaració unilateral ha acabat amb un llarg procés de negociacions que pretenien, per part Sèrbia, evitar el naixement del nou estat, malgrat la voluntat molt majoritària dels habitants de Kosova, i per part d'alguns països europeus, com el regne d'Espanya, impedir que un poble podés decidir el seu futur al marge de l'acord amb l'estat opressor i permís de la Unió Europea. També Rússia, amb l'únic interès de preservar els seus interessos i influència a la regió, s'oposà de ple a l'acord per respectar la voluntat kosovar.

Tot i així, i no cal negar-ho, també gràcies a la pressió o acord de països com els EUA, Gran Bretanya o Alemanya, en virtut dels seus interessos econòmics i polítics, i no pas per defensar els drets dels pobles, finalment el poble de Kosova ha aprofitat aquesta oportunitat i ha proclamat la seva independència, després de d'un llarg i difícil camí que en la seva fase recent començà el 1987. Any que marcà l'inici d'una ofensiva ultranacionalista sèrbia encapçalada per Milosevic, que portà a la suspensió de l'autonomia de Kosova i Voivodina l'any 1989, violant les lleis de la Federació Iugoslava, començant un procés i que suposaria l'inici de la desintegració de Iugoslàvia.

Després de patir la discriminació constant del govern contra la majoria albanokosovar, aquesta dugué a terme un vast moviment pacífic de desobediència civil, durnat més de 8 anys, que seria ignorat per la comunitat internacional. Així, vist el resultat de la guerra veïna a Bòsnia-Herzegovina, en què les instàncies internacionals legitimaren en els acords de Dayton l'estatus assolit per la violència i les actuacions genocides de Serbis i Croats, mentre ignorava les reclamacions polítiques del seu moviment pacífic, el moviment kosovar inicià l'etapa que acabaria amb un conflicte armat de conseqüències tràgiques per al conjunt de la població civil, amb una violenta repressió estatal per una banda, i amb la intervenció de l'OTAN per l'altra, amb injustificables bombardejos contra civils a Sèrbia que no feren més que agreujar la situació sense impedir les operacions de neteja ètnica patides pels albanokosovars que provocaren un èxode de 400.000 persones.

Finalment, però, i malgrat l'oposició i intents de bloqueig, els i les kosovars han pogut celebrar la independència, que els permet ara disposar de les eines per decidir un futur on, però, segueix havent-hi greus problemes socials com les dures condicions de vida, l'atur i l'explotació més salvatge i pobresa que afecten a una immensa majoria de la població, i per les quals calen transformacions socials molt profundes més enllà de la independència; així com la necessitat de respectar els drets totes les minories del nou país. Kosova tampoc serà veritablement un poble lliure si permet l'establiment de bases militars de l'imperialisme nordamericà al seu territori.

http://www.endavant.org/index.php?option=com_content&task=view&id=208&It

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Kosovo per Endavant
22 feb 2008
kosovo és serbia!
Re: Kosovo per Endavant
22 feb 2008
putus estats units de merda!!!

us doneu compte que s'están esforçant en dividir europa¿¿

la vieja y podrida prostituta s'en va a pique... hem d'estar atents a la crisi. és la oportunitat dels marxistes. de vegades he trobat a faltar en alguns sectors de l'EI visió global, però veig que se'n comença a parlar. Conforme creixem el discurs va subsanant mancances. Ben fet!!
Re: Kosovo per Endavant
22 feb 2008
merda de sexista, com que puta? veste'n a la merda
Re: Kosovo per Endavant
22 feb 2008
Tot i que no és mulla gaire-gens, el trobo orça encertat. En aquest sentit, trobo un perfecte resum la posició expresada e l'editorial del Gara fa un parell de dies sota el títol: Kosova: Cap antiimperialista pot negar el dret a l'autodeterminació.

És important remarcar-ho i analitzar amb profnditat, ara que tota la pseudoesquerra espanyola(ista) de partits comunistes surten en defensa de la "unió" (en contra de la voluntat de la població), acollint-se a la legalitat internacional. Vaja, senyors comunistes espanyols, no era aquesta la legalitat que volíem enderrocar?
Re: Kosovo per Endavant
22 feb 2008
és una informació, cal dir que força acurada, no pas un comunicat ni valoració
Re: Kosovo per Endavant
22 feb 2008
El dia que catalunya i euskadi siguin independents, a veure si defenseu amb el mateix entusiasme el dret d'autodeterminacio del poble de navarra,alava, alacant, etc...
Sabeu que bosnia no te cap intencio de reconeixer el nou estat? Curios, oi? Potser no sempre les coses son tan facils de comparar.
Re: Kosovo per Endavant
23 feb 2008
SERBIA = CASTELLA
Re: Kosovo per Endavant
23 feb 2008
quina merdeta de comunicat.

Sembla que han fet la resolució a corre cuita
Re: Kosovo per Endavant
23 feb 2008
sincerament: ho trobo PENÓS!

1. és cert que és clavat a l´article del gara.

2. No entenc com jo, militant independentista i revolucionari trobo més proper el comunicat de les CJC que el d´endavant. No ho entenc!!!

3. No entenc aquesta mania de defensar incondicionalment un procés d´autoderminació, una independència sense valorar, ja no només els maxims beneficiaris (USA, Alemanya, UE) sinó com ha anat el procés: la neteja ètnica d´UCK, la intervenció de la OTAN, etc.

4. estic d´acord en la valoració que es fa sobre la legalitat internacional.

5. Crec un error estructural de l´esquerra independentista i, de fet, de tots els moviments d´alliberament nacional que s´han posicionat, un anàlisi acrític sobre el procés i una valoració positiva i referencial només pel fet que s´hagi declarat una independència. Cal que entenguem d´un cop que una independencia per si sol no és res!!!

6. Trobo fatal no analitzar el procés de desintegració de Iugoslavia com un fet perjudicial per la classe treballadora i positiu per l´imperialisme europeu.

Més marxisme, més anàlisi de la realitat i menys independentisme baratu!!!
Re: Kosovo per Endavant
23 feb 2008
Totalment d'acord amb l'ultim comentari.
Re: Kosovo per Endavant
23 feb 2008
també d´acord amb el previ, potser no amb el to.

però entenc la indignació i frustració de veure que altre cop no estem a la altura i donem per bona la satisfacció generalitzada pel cas kosovar com quelcom positiu per catalunya.

clar que també es pot rectificar, i com bé s´assenyala a dalt, l´escrit d´endavant no és un comunicat sinó una notícia. esperem, doncs, el comunicat i que sigui més proper a les posicions marxistes.

de fet, prioritzar el fet nacional a l´anàlisi marxista, inclús en aquest cas, dóna ales als que critiquen l´independentisme o l´ei com a moviment i alhora fan perdre espai polític i disminuir la lluita ideològica.
Re: Kosovo per Endavant
24 feb 2008
a. el comunicat em sembla bo (igual que l'article de Gara)

c. 7 sobre 10, estic d'acord amb tu

b. n'hi ha un que es diu militant indepe, tu d'indepe no en tens res, de marxista menys, et quedes nomes en militant (=militar?): el suposat marxisme que practiques (deu meu, les CJC es el teu referent marxista? com indepe, 0, com marxista -4 -Euia es l'esquerra del socialiberalisme imperant-) t'enterbolina la possible anima llibertaria per aquest poble que hagis tingut alguna vegada -t'enrecordes?-; com a marxista, és a dir, algu que veu la realitat social de forma dialectica, hauries de comprendre aixo en primer lloc, la dialectica, el conflicte com a forma d'explicar qualsevol realitat; com a persona d'esquerres t'hauries d'informar dels milers d'assassinats que els serbis han fet en aquelles contrades i veure que aporta a favor o en contra la teva posicio (i la dels exestalinistes -ex?- de les CJC); com a revolucionari -seguint l'estela d'altres revolucionaris com Bakunin, com Trotsky -que recolzava la independencia d'Ucrania en qualsevol moment perque realment creia en el dret a l'autodeterminacio exposat per Lenin i a més era ucraines-, tot aquesta colla perque no us rellegiu en el Testament de Lenin les posicions del idem sobre la questio nacional i la URSS i les critiques que feia a la posicio granrussa de Stalin -un georgià que va massacrar el seu propi poble, perque l'unica patria que tenia era el poder-

d. a mi no em fa por prioritzar el fet nacional sobre l'analisi marxista i que m'acusin d'aixo -nomes un petitburges te por que l'acusin de ser-ho i no arribo a final de mes per considerar-me'n-, basicament perque, a banda del sentiment de rebotar-me contra qualsevol opresio, faig un analisi marxista per entendre la questio nacional, es a dir, un analisi de conflicte social, de lluita de classes, per entendre perque els drets dels pobles a l'occident capitalista europeu te a veure amb l'opcio nacional que han decidit historicament les classes dominants catalana, basca, gallega... amb el suport de l'imperialisme capitalista de cada moment.... i perque en els paisos de l'est europeu, derrotada la revolucio per una contrarrevolucio burocratica transformada en capitalisme salvatge... els interessos de l'imperialisme coincideixen -momentaneament- amb processos d'alliberament nacional d'un jou assassi
Re: Kosovo per Endavant
24 feb 2008
representant de la crostra sectària?
Re: Kosovo per Endavant
24 feb 2008
El company independentista que ha afirmat estar més d'acord amb la resolució de CJC que amb el text d'Endavant, no ha afirmat en cap moment que CJC sigui el seu referent (i ja deu saber què és EUIA!), sinó senzillament que comparteix més el discurs de CJC que el d'Endavant sobre el Kosovo.
Re: Kosovo per Endavant
25 feb 2008
el suposat 'company' dirà el que vulgui però si està més d'acord amb el lerrouxisme del CJC doncs és bastant poc independentista i poc marxista

per cert, on són els comunciats dels Joves Chetniks aquests contra la repressió i estat d'excepció a Euskal herria? contra la imposició espanyola? o si els seus socis del PsoE-GAL torturen és per evitar que els catalans i bascos "ens equivoquem" com els kosovars

Sincerament com a independentista revolucionari em repugnaria compartir res amb defensors del nacionalisme reaccionaria genocida granserbi, per mi la gent que pensa així millor que se'n vagin amb els espanyolistes de CJC, UCE, nazis del MSR, PsoE i Ciutadans, si s'hi identifiquen més.

quanta estultícia
Re: Kosovo per Endavant
25 feb 2008
Té gràcia, tots els comunicats dels partits comunistes europeus mostren la preocupació per la Independència i Endavant no. Però Endavant és marxista i els Partits Comunistes Europeus no.

Una cosa és mirar-se el melic, però lo vostre és mirar-vos directament els budells. Podrieu refundar la Internacional Comunista amb bascs, gallecs, i ara els kosovars.

I per cert, la Joventut Comunista s'ha posicionat en nombroses ocasions contra la llei de partits i la situació repressiva al Pais Basc (vam impulsar la plataforma "sí al procés de pau" a les universitats, doncs entenem que la solidaritat a cops de comunicat és insuficient). I ahir es va portar la proposta al Comitè Nacional i en breu hauria de sortir el què va consensuar.

Salut
Re: Kosovo per Endavant
25 feb 2008
Ah, sense oblidar el Partit Comunista de Cuba...
Clar que aquests tampoc són marxistes i vosaltres si!
Re: Kosovo per Endavant
25 feb 2008
A CJC en aquest post ens heu acusat de estalinistes, nacionalistes espanyols, lerrouxistes i per extensió: contrarevolucionaris, unionistes, etc, etc, etc.
Quanta ràbia continguda, eh "camarades"? Quina manera més estrepitosa de quedar en evidència, revolucionaris de boquilla.
Re: Kosovo per Endavant
25 feb 2008
Una organització que es dius socialista i d'allibermant nacional fa un document que podria firmar ERC, patètic. Els de la CJC ni em llegeixo el que diuen, però esperava alguna cosa més d'Endavant.
El dret a l'autodeterminació NO és un valor absolut, els valors absoluts son fonamentalistes, i la dialèctica suposa analitzar els fets en relació a una totalitat que comprèn l'ambivalència i la superació; la pregunta és, és positiu per les classes populars la independència de Kosova? Suposarà més justícia social? la creació d'un estat (tb la independència) sempre suposa una certa vinculació cultural amb l'estat, que en el cas de kosova s'ha materialitzat en la neteja ètnica dels serbis (que no vol dir que ells no fessin res).
Total, que m'agradaria veure Endavant posicionant-se a favor de la independència d'un Baix llobregat castellanoparlant en el marc d'una catalunya independent, o donant suport a la República Serbska de bosnia, o a els serbis de croàcia, o la pis de paquistanis que hi ha al carrer de la Cera. ja, ja, ja!
menys alcohol i més anàlisis!
Re: Kosovo per Endavant
25 feb 2008
Per a Lamentable i els amics del PSOE (CJC), us sembla normal que si un territori té un 90% de la ponlació que volfer un estat no ho puguin fer?

Els que dieu que la història diu que Kosobo és Sèrbia no sabeu ni que diueu, al segle XIX això era l'imperi Austro Hungar, i Iugoslàvia ni l'oloraven.

Si fos per vosaltres encara seríem a l'imperi romà, això si, , sector progre estatalista.
Re: Kosovo per Endavant
25 feb 2008
Curiós el Lamentable, amb els que pot estar d'acord no se'ls llegeix, i als que llegeix no hi està d'acord.
Quanta ràbia continguda, xaval
Re: Kosovo per Endavant
25 feb 2008
molt fort.

leccions d´història eslava:

kosovo és territori serbi i de població majoriatària seria fins època moderna.

la dispersió nacional i la barreja són una constant en els territoris sudeslaus per les dinàmiques històriqes.

iugoslavia era una resposta, amb les seves contradiccions, a aquesta realitat.

amb la fi de la guerra freda s´inicia el projecte de fragmentació de iugoslavia.

kosovo és la ultima etapa, la culminació del proces.

hi ha 400.000 no albanesos de kosovo desplaçats o expulsats.

hi hagué més victimes en el bombardeig de la OTAN que en la guerrilla albanesa.

si que és cert que hi habia certa opressió cultural a l´albanès dins l´estat iugoslau i serbi.

la OTAN té 16.000 soldats a kosovo.

la base dels EUA és per 100 anys i té una posició estratègica.

el projecte de Hulliburton contempla la construcció d´un oleoducte del mar negre fins a albania que creui Kosovo.

Serà un protectorat de la UE, amb himne i banderes imposades.

és cert que la declaració ha estat unilateral i el procés rupturista.


Tot això i....

Endavant, la organització marxista, la vantguarda revolucionària dels països catalans treu aquest comunicat??

i pitjor que això: partides de sectaris ultrapatrioterus defensen a mort i sense argument la construcció estatal de kosovo i insulten i reneguen de qui proposa un analisi marxista de la realitat??

pena, i llavors ens queixem de la poca implicació dels moviments socials a l´ei, pero buenu.. són uns reformistes, espanyolistes, stalinistes, trotskistes, venguts, esquerranistes.....


Molt ha de canviar!!!!!
Re: Kosovo per Endavant
26 feb 2008
Per que causa tanta indignació que la Joventut Comunista tingui un discurs més potent, cohesionat i marxista-leninista que Endavant? Jo crec que es el més normal.

Jo me n'alegro que els CJC creixin, facin activitat i tinguin un discurs comunista potent.Es natural.

I també me n'alegro que altres moviments socials com endavant creixin.
El que no em sembla bé , es que, si el discurs i la formació politica dels CJC, es molt més potent que Endavant, enlloc d'aprendre, es tiri merda sobre els cjc...

Crec que falta mes humilitat i sobra sectarisme
Sindicato Sindicat